Skocz do zawartości

[amortyzator] Kupno nowego amortyzatora do roweru Kross Sign DS


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Jestem tu nowy więc przepraszam jeżeli popełnie jakieś błędy. Ale przechodząc do konkretów, chodzi mi o kupno nowego amortyzatora do Kross'a Sign DS. Będzie on do średniego freeride'u, takiego dla początkujących. :laugh:  Myślałem o widelcach ze skokiem 130-160mm, ale nie wiem jak z główką, jedni mówią, że cała rama jest nie do zarżnięcia, a inni, że jest taka sobie. :laugh: . Rower jest na firmowych częściach, piasta 9mm. Mój budżet to około 1000zł, ale oczywiście chciałbym jak najtaniej. :laugh:. A, no i nie należę do najcięższych ludzi, ważę 60kg. Z góry dzięki za pomoc. :laugh:

Napisano

Masz spory budżet nawet ja bym sprzedał krossa i jak już miałbym mieć sztywniaka do fr złożyłbym coś na dartmoorze hornecie :rolleyes: a jeśli chcesz pozostać przy tej ramię która pewnie i tak zmienisz jak zajawka na fr Ci zostanie bo apetyt rośnie w miarę jedzenia:D to przy tej wadzę szedłbym w marcoki. Na zwykłą ośkę szukałbym modeli all mountain. Dobrą opcją będzie też kupno amortyzatora za 600-700 zł i kupno koła z piastą na sztywną ośkę za 200-300 zł np http://allegro.pl/rock-shox-domain-318-u-turn-1-1-8-i3268595765.html plus koło. Nie ma żadnego fajnego marcoka na allegro teraz, znalazłem tylko tego domaina ale warto się rozglądać i jak znajdziesz coś ciekawego to pisz na forum a ktoś na pewno Ci doradzi:) kupuj po prostu coś co przyda Ci się na dłużej bo po swoich doświadczeniach wiem że po zmianie amora posypią się inne zmiany a tak amortyzator będziesz mógł bez spiny przełożyć:)

Napisano

No całkiem ciekawy ten rock shox. Poza tym myślałem już o wiele wcześniej właśnie o czymś na zasadzie kupna dobrych części a potem przełożenia ich na nową ramę, bo myślę, że potem tak czy inaczej po czasie może mi puścić główka :) 

 



Mógłbyś mi podrzucić jakieś przykłady kół i piast? Jak najtaniej :) W tym już się gorzej orientuję. I co myślisz o Manitou Slate?

http://allegro.pl/manitou-slate-comp-ffd-130mm-coil-ffd-amortyzator-i3278429137.html :). I powiedz mi jeszcze czy jakbym kupował amortyzator inny, później czy coś, to większość jest robiona pod piasty 20mm?



I czy mi się taką opłaca kupowac?

 



Wrazie czegoś to posiadam obręcze Alex Rims DM24:

http://www.pinkbike.com/photo/3026989/

Identyczne, tylko że mam piastę Joy Tech D041DSE 9mm, a na zdjęciu widać, że facet ma jakąś potężną piastę ( chyba 20mm :) ), więc czy zakup nowego koła jest konieczny?

Przepraszam za małe spamowanie, ale chcę się dokładnie wszystkiego dowiedzieć i zbytnio nie wykosztować.

Napisano

Ten manitou jest do xc nie fr czy enduro, omijaj takie szerokim łukiem i ma podstawowe tłumienie ffd nie polecam :D ja miałem manitou nixona elit 115-145 mm skoku ale rzadko zdarzają się na allegro. Druga sprawą jest to że manitou trzeba często serwisować na razie pewnie nie będziesz się tym przejmować i zamiast serwisować amor będziesz uczyć się i śmigać na bajku:D Widzę kolejna przeszkodę, masz w rowerze hamulce vbrakei a wszystkie amortyzatory do fr nie mają piwotów do montowania takich hamulców. Więc jeśli chcesz wydać mało a mieć bazę do kolejnych przeróbek w przyszłości proponuję coś takiego:

- kupić na allegro amortyzator w granicach 500 zł na początek starczy Ci spokojnie, trzeba szukać marzocchi all mountain lub drop offów mają po 130-150 mm skoku i są na zwykłą ośkę jaką masz w rowerze( w tym momencie jest tylko jeden z tych modeli wystawiony na licytacji http://allegro.pl/marzocchi-drop-pff4-150mm-i3270139800.html ale myślę że pojawi się coś lepszego jak wypatrzę to podeślę Ci linka na priwa)

- wtedy koło zostawiasz które masz, DM24 daje rade szeroka i mocna obręcz, a piasta ma mocowanie do tarczy na 6 śrub więc luzik

- i dokupujesz hamulec tarczowy na przód w miarę tani( np http://allegro.pl/hamulec-hydrauliczny-tarczowy-avid-elixir-3-nowy-i3251349729.html i do tego tarcze napisz temat w zakładce ''kupie'' na forum albo znajdź jakąś tarczę do 50 zł)

Zestaw amor plus hamulec wyjdzie jakieś 700 zł 

- po tych zmianach będziesz miał w rowerze mocna korbę, fajny amor do ostrzejszej jazdy i hamulec tarczowy który będzie o niebo lepszy od twoich vbrakeów, mocne obręcze, kierownice hussefelta 680 mm więc na początek wystarczająca szerokość i tylko uczyć się jeździć w ostrzejszym terenie:)

 

Napisano

olej sztywna ośkę ja masz w amortyzatorze nie w piaście, shermany to staruszki są mają po 8-10 lat więc już bym nie brał tego, a ta cena 700 zł to jakiś kosmos może warty jest 400 zł. Zrób tak jak napisałem żeby zmiany w rowerze były logicznym projektem i będziesz zadowolony wtedy:)

 

 

Napisano

Wydaje się o niebo lepsze. :D. Jak na razie to jeżdżę w Krakowie w awfie na takich dirtach i czasem się wybiorę na małe enduro czy coś do Ojcowa, ale mimo to chcę iść w freeride. :D

A co do mojej kierownicy to już mam problemy z przeciśnięciem jej przez drzwi do piwnicy :D

Jak coś kupię to dam znać. :D

 

  • 2 miesiące temu...
  • Mod Team
Napisano

A co wcześniej siedziało? Do czego chcesz go wykorzystywac? Koła jak rozumiem na tarcze? Rozumiem też że raczej latanie, tudzież jakiś dual czy 4cross?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...