Piotrek111 Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Witam grono Trafiłem na takie cudo http://www.bikeradar.com/news/article/magura-elect-electronic-suspension-fork-37433/ Temat jest na polskim forum elektronicznym wraz ze skróconym opisem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2575640.html Pytam Państwa o opinie, sugestie bądź wymianę poglądów. Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Pożyjemy, zobaczymy. Póki co żaden elektroniczny system w amortyzacji się nie przyjął. Dla mnie wyłącznie ciekawostka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybkilopez Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 No ciekawe ciekawe w sumie fox też coś wypuścił z elektroniką.http://www.pinkbike.com/news/Fox-iCD-Suspension-Electronic-Warfare-Begins-in-Earnest.html Wszędzie ona chodzi to i do rowerów też Podstawowe pytanie jak z niezawodnością... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek111 Napisano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Wydaje mi się że machnika ma większą rację bytu w tych warunkach. Chociaż jak wysłali łazik naszpikowany elektroniką na Marsa, to kto wie .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybkilopez Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Dokładnie, tylko cena zabija takie zabawki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 @@Fenthin, Fakt, że takie pomysły się nie upowszechniły wynika z dwóch rzeczy. Dość wysokie ceny wydajnych mikrokontrolerów (teraz tanieją). Druga sprawa to "know how". System, który będzie działał "jakoś" jest w stanie zrobić student elektroniki. Żeby zrobić sterowanie, które sprosta rzeczywistym potrzebom i oczekiwaniom użytkowników trzeba mieć sporą wiedzę i doświadczenie w dziedzinie algorytmów sterowania. Na chwilę obecną to pewnie ciekawostka. Ale za 2-3 lata kto wie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 To kiedy zacznie się ładowanie firmware z droższych modeli do tańszych, odblokowanie ukrytych funkcji i podkręcanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek111 Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 ''Chodź wgram Ci niebrandowany ROM" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aciek Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Chip tuning w rowerach, kto by pomyślał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Czip tuning to już obecnie całkiem normalne. W pracy często widuję podpięte do kompa rowery z napędem elektrycznym, a dziś kolega robił apgrejd elektronicznej ultegry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Dokładnie, tylko cena zabija takie zabawki. Tak jak kiedyś dotykalskie telefony..i nawet nie musisz używać,może to być dla co niektórych śmieszne.Ale tempus fugit i nawet sie nie obejrzysz a już to zacznie byc zupełnie normalne.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek111 Napisano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Tak czy siak jestem zdania, że czysta mechanika ma większe szanse przetrwania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Dla jednych to będzie norma i sobie takie zabawki kupią a chyba jednak szersza grupa z tego nie skorzysta. Rower to jednak nie to samo co smartfon przynajmniej dla mnie. Jedyne co z elektroniki akceptuje i tak pozostanie to licznik i nic ponad to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Masowy produkt to to nigdy nie będzie, tak jak elektronika nie pojawi się w tanich grupach w szosie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Pożyjemy, zobaczymy. Póki co żaden elektroniczny system w amortyzacji się nie przyjął. Dla mnie wyłącznie ciekawostka. Na pewno ?, już w ubiegłym roku pisano, że Accel Group wprowadza taki system w swoich markach (Hai, Ghost, Lapierre) , polecam przeczytać test Lapierre w ostatnim numerze MR ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Nie twierdzę, że takie systemy nie mają przyszłości czy racji bytu. Cannonale ma Simona, Fox ma iCD, teraz "wtrąca się" jeszcze Magura. Być może za kilka lat będzie to popularne, być może znów zaginie na kolejne naście lat. Czas pokaże. Na ten moment ja traktuję to w kategoriach ciekawostki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 Na ten moment to już pełnoprawne systemy, więc pisanie "się nie przyjął" nie jest zgodne z prawdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 Miałem na myśli "do teraz" A tak patrząc w przyszłość. Ciekawe, czy za kilka-kilkanaście lat elektronika w rowerach posunie się do tego stopnia, że będziemy mieć jeden mały komputerek z podpiętym napędem, zawieszeniem, pulsometrem i nawigacją (i oczywiście trackerem GPS) oraz... prognozą pogody (a co, też się przyda ). Szczątkowe elementy już istnieją. Teraz kwestia połączyć je w całość. I jeszcze to wszystko sterowane z poziomu smartfona i sparowane z twarzoksiążką. Kompletna telemetria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.