WaGiant Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 Witam . Trochę się pogubiłem w temacie . Muszę wymienić manetki . Mam normalną tylną przerzutkę tzn na mniejszą zębatkę zrzuca sprężyna . Myślę o którejś z tych dwóch http://allegro.pl/shimano-deore-sl-m530-manetki-3x9-super-cena-i3258597683.html http://allegro.pl/shimano-deore-sl-m590-manetki-3x9-super-cena-i3258604424.html Pytanie czy to są manetki do ,normalnej " przerzutki ? Trochę niepokoi mnie to co jest napisane w opisie - ,, kciukiem można redukować " Drugie pytanie czy warto dopłacać do M 590 ? Jest lepsza czy tylko nowsza . Moja przerzutka to Deore M 592 , klamkomanetki ST - M 510 . A może w ogóle nie warto kupować oddzielnych manetek i klamek tylko takie same klamkomanetki ?
M333 Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 Zalinkowane manetki są, jak to piszesz, "normalne". Pod odwrotną sprężynę dedykowane były tylko klamkomanetki dual control. Jestem zwolennikiem osobnych klamek i manetek. Łatwiej ustawić pod siebie, w razie awarii tańsza wymiana, łatwiejsza możliwość przejścia na hamulce tarczowe. Co jest nie tak ze starymi klamkomanetkami? Może uda się je naprawić, wyregulować.
Mumineek83 Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 Tak to są manetki do "zwykłej' przerzutki. Z tego co piszesz to taniej będzie Ci kupić klamkomanetki bo takie aktualnie posiadasz stare. Jeżeli chcesz zmienić na manetki to dodatkowym kosztem będzie zakup klamek, jest to niezbędne jeżeli np: chcemy zmienić hamulce mechaniczne na hydrauliki. No chyba że jakimś sposobem odetniemy od klamkomanetki manetki... jest to możliwe, ale niepolecane .
WaGiant Napisano 27 Maja 2013 Autor Napisano 27 Maja 2013 Dzięki za odpowiedzi . Stare M 510-tki nie ,, łapią " linki . To zaczęło się zimą ubiegłego roku . Mogłem naciskać dźwignie ,a linki nie ciągnęły ( dźwignia zrzucająca działa ok ) . Im było zimniej tym gorzej działało . Przy plusowej temp działały ok wiec tamten sezon przejeździłem bez problemu . Tegorocznej zimy to już był dramat musiałem szukać góra dół ciągnąć , popychać ,żeby w końcu załapało . Teraz też jest problem dźwignie czasem chodzą luzem zanim złapią linkę . Tylna oczywiście szwankuje bardziej ale przedniej tez się zdarza . Końcówki ,, baryłki " na linkach wyglądają ok , zresztą w tamtym roku tylna zmieniałem . Pewnie że taniej było by kupić klamkomanetki http://allegro.pl/aluminiowe-shim-deore-st-m510-3x9-linki-pancerze-i3276461318.html Pomyślałem o oddzielnych klamkach ze względu na regulację siły hamowania ???? czy to działa http://allegro.pl/klamki-shimano-bl-m590-super-cena-i-jakosc-para-i3255436050.html Jeżdżę na V-kach i nie zamierzam montować tarczówek . M- 510 są dla mnie wygodne . Pytanie czy nowy zestaw będzie działał lepiej i dłużej . Stare mają 9 lat !
Mumineek83 Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 Jeżeli do tej pory wystarczają Ci zwykłe hamulce i nie jesteś zainteresowany zmianą na hydrauliki to przechodzenie na jakieś "systemy" regulacji hamowania nie ma sensu przy V-brake. trzymał bym się tego co masz do tej pory czyli klamkomanetki. Ile wytrzymają...oby tyle samo, kiedyś lepszy sprzęt robili
WaGiant Napisano 30 Maja 2013 Autor Napisano 30 Maja 2013 Masz rację . Biorąc pod uwagę cenę 510 tek ( z zestawem linek i pancerzy ) to jest chyba najlepszy wybór .
MokryxD Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 Mogą też zainteresować się klamkomanetki z rodzaju Dual Control. Tutaj link: http://www.bike-arena.pl/index.php?p956,shimano-st-m530-deore-dual-control-klamko-manetki-komplet
Cox Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 ja mam przerzutkę z odwrotną sprężyna i manetki rapidfire, i działa to super, częściej przydaje się super szybkie redukowanie biegu niż przyspiesznie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.