lisek850 Napisano 26 Maja 2013 Napisano 26 Maja 2013 Witam jestem zainteresowany tymi oponami czy ktoś je używa/używał?
lisek850 Napisano 27 Maja 2013 Autor Napisano 27 Maja 2013 chodzi o opony jak w tytule http://allegro.pl/michelin-wild-grip-r-advanced-tl-ready-26x2-10-cyk-i3266957164.html
Mod Team durnykot Napisano 27 Maja 2013 Mod Team Napisano 27 Maja 2013 Ktoś używa. Co chcesz wiedzieć?
lisek850 Napisano 28 Maja 2013 Autor Napisano 28 Maja 2013 jakie opory toczenia?jak sie zachowuje w mokrym suchym na kamieniach?głownie jezdze w gorach
Mod Team durnykot Napisano 28 Maja 2013 Mod Team Napisano 28 Maja 2013 jakie opory toczenia? Nieznacznie większe w porównaniu np. do Nobby Nic- odczuwalne głównie na asfalcie i twardych nawierzchniach. jak sie zachowuje w mokrym suchym na kamieniach? Na suchym - trakcja OK, Na mokrym- trakcja bardzo dobra, z mniejszą tendencją do uślizgów bocznych niż wspomniany NN. Mokre kamienie- nieźle, na ciśnieniach ok. 2 bary- dobrze.Opona stabilna, bez tendencji do odbijania się ( jak np. WTB Bronson). Na mokrych korzeniach- średnio ( porównywalnie do Fat Alberta,ale lepiej niż NN). Podsumowując- bardzo dobra opona pod względem trakcji i przewidywalności. Minusem są nieco za wysokie opory toczenia ( ale ciągle na poziomie akceptowalnym).
arek_wro Napisano 28 Maja 2013 Napisano 28 Maja 2013 Miałem ja na tyle i zarówno w suchym jak i mokrym terenie sprawowała się bardzo dobrze. Też postawiłbym ją wyżej niż NN. Boczne ścianki niestety delikatne tak jak w Schwalbe, ale to jedyna rzecz, do której bym się przyczepił.
Rulez Napisano 28 Maja 2013 Napisano 28 Maja 2013 A jak tam teraz u Michelina z mieszankami gumy, kiedyś gdy używałem bardzo łatwo było wyrwać kawałek klocka, a w lesie szyszki nie wbijały się do żadnej opony tak intensywnie jak do Michelin Wild Rock ...
lisek850 Napisano 28 Maja 2013 Autor Napisano 28 Maja 2013 czyli na suchym i twardym opona ma dosyc duze opory toczenia zgadza sie?
sivydym Napisano 28 Maja 2013 Napisano 28 Maja 2013 Raczej w trudniejsze warunki - porównałbym je też do NN czyli opona w trudniejszy teren i faktycznie pierwsza rzeczą która się rzuca w oczy to naprawdę dobre boczne trzymanie. Jednak na "moje" Mazowsze to za dużo i jak tylko wpada się w płaski i twardy teren to czuć że kotwica zarzucona - opory naprawdę duże. Cenowo względem NN duuużo tańsze a i jeszcze nie tak dawno można je było kupić w niektórych Decathlonach za 160 pln z dętkami serii Protek Max - oczywiście komplet.
Mod Team durnykot Napisano 28 Maja 2013 Mod Team Napisano 28 Maja 2013 Opory toczenia nie są masakrycznie duże- są nieznacznie wyższe niż u porównywalnych rozmiarowo NN- różnicę można dopiero odczuć asfalcie i na bardzo twardych ścieżkach. Należy jednak pamiętać ,ze to nie jest opona do tego typu tras. Rulez- na razie nie mam większych zastrzeżeń co do mieszanki- jest OK ,aczkolwiek na wymierne wnioski przyjdzie czas. Niemniej jednak ma zdecydowanie inną mieszankę niż WildRock ( która zresztą nie była zbyt udana). IMO WildGrip jest godnym następcą bardzo przeze mnie lubianej XC AT.
arek_wro Napisano 28 Maja 2013 Napisano 28 Maja 2013 Ja swoją oponę miałem na tyle i używałem dość krótko, bo gdzieś po 2 miesiącach rozerwałem boczną ściankę zahaczając o głaz przy ścieżce. Do tego czasu sprawowała się bardzo dobrze i miała komplet klocków. Ciekawy jestem jak by się sprawował komplet przód i tył Wild Griperów, bo NN, które teraz ujeżdżam z przodu moim zdaniem są kiepskie.
Mod Team durnykot Napisano 28 Maja 2013 Mod Team Napisano 28 Maja 2013 Arek, jak na razie , po przesiadce z kompletu NN ( które ,jak napisałeś, są kiepskie ) na komplet Michelinów jestem bardziej niż zadowolony.
arek_wro Napisano 28 Maja 2013 Napisano 28 Maja 2013 No właśnie żałuję zakupu NN. Pod górę dają radę, ale na zjazdach kompletnie mi nie leżą. Pewnie kupiłbym Micheliny, ale trochę mnie wkurzył ten delikatny bok, który się rozdarł jak papier. Ale tak prawdę mówiąc to pewnie mało która opona przetrwałaby spotkanie z tym kamolem.
lisek850 Napisano 28 Maja 2013 Autor Napisano 28 Maja 2013 ja planuje kupić opone o rozmiarze 2,1 i fajne jest to ze mozna zrobic z niej bezdetkowy system. waga jak na taka opone tez super bo niecale 500g. ja glownie jezdze w bike maratonie czyli gory. dzieki za opinie bo na necie znalezc nie moglem opinii.
venom2000 Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 Macie tutaj test z Team29er wprost od Nabiała http://www.team29er.pl/testy/992-test-opon-michelin-wild-grippr-advanced-29x20
nabial Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 tylko zastanawiam sie odnosnie oporow toczenia, bo wg mnie nobby nic ma wieksze, ale fakty sa takie, ze subiektywny miernik odczuciowy na poczatku sezonu nie jest jeszcze skalibrowany, wiec pytanie do uzytkujacych micheliny - mieliscie te topowe wersje advanced z gum-x? jakie szerokosci?
Mod Team durnykot Napisano 29 Maja 2013 Mod Team Napisano 29 Maja 2013 Się przesiadłem bezpośrednio z NN an Michałki w wersji Advanced 2.1 ( chyba ta wersja ma Gum-X ,nie?) i ,subiektywnie rzecz biorąc, Micheliny mają nieznacznie wyższe opory toczenia. Dla uściślenia podam,ze tą różnicę odczułem tylko na asfalcie i na bardzo twardych ścieżkach. W terenie jest to niezauważalne. Zresztą każdy z nas inaczej odbiera owe opory toczenia- choćby ze względu na stosowane ciśnienia.
LukaszBike Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 a czy ktoś porównywał Michelin Wild Grip'r Advanced od Michelin Wild Grip'r (bez Advanced)? Z tego co doczytałem, różni się mieszkanką gumy oraz gęstością splotu. Różnica w cenie jest spora, ciekawe czy jest inna guma robi taką różnicę w jeździe.
nabial Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 @@durnykot, cisnienia, rozmiary kol, szerokosc opony, u mnie jeszcze dochodzi poprawa nogi, temu pytam dociekliwie, bo mnie wydaly sie bardzo szybkie
lisek850 Napisano 29 Maja 2013 Autor Napisano 29 Maja 2013 nabial mam rozumiec jestes zadowolony z tych opon?
nabial Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 tak, wg mnie cos pomiedzy ronem a nobby, wybitnie nadaje sie na przod w polaczeniu z jakims ralfem lub renegadem, albo na tyl do jakiegos blotnego zestawu maratonowego
lisek850 Napisano 29 Maja 2013 Autor Napisano 29 Maja 2013 czyli nie polecałbyś jej na tył? z przodu mam poki co ONZA CANIS 2,0
arek_wro Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 Ja ją miałem z tyłu i w terenie sprawdzała się rewelacyjnie.
lisek850 Napisano 30 Maja 2013 Autor Napisano 30 Maja 2013 nabial a jesli chodzi o porownanie do Rocket Rona to która lepiej trzyma?wlasciwosci trakcyjne itp?bo podejrzewam ze Michelin dluzej wytrzymuje jak RR:)
nabial Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 nie, ze nie polecam na tyl, tylko ja mam taka zasade, ze opona napedowa ma na zjazdach i zakretach wyraznie szybciej rwac przyczepnosc, niz przod, bo jedzie mi sie tak bezpieczniej, w efekcie szybciej, dlatego albo na przod z jakims golasem, albo na tyl z jakas konkretna guma z pogranicza xc/am ron wg mnie na tyl sie nie nadaje w ogole, bo po 1 maratonie boczne klocki zostaly ponadrywane/dostaly wzerow i to nie od widowiskowego hamowania, a po prostu skladania sie w nie na predkosci, poza tym jest bardzo delikatna, a tylem jednak trudniej omijac kamienie, szczegolnie bocznymi sciankami latwo przejechac, na przodzie jest bardzo dobra opona, wg mnie porownywalna do michelina...nie dam ci mocno nakreslonych odpowiedzi, bo ich test wygladal tak - po pol roku jazdy na kolarce siadlem na rower mtb i od razu poszedl test, temu tez weryfikujaco dopytuje innych, czy ich minimalnie odmienne odczucia np wzgledem nobby nica sa pewniakami mowa o ronie 2012, bo 13 jeszcze nie meczylem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.