mklos1 Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Zastanawiam się nad złożeniem sobie roweru stricte ukierunkowanego na asfalt. Propozycja: Rama: Ridley Pegasus Korba: FC-3503 Hamulce: BR4600 Przerzutki: FD-3503 + RD-3500 GS Kaseta: HG50-9 14-25 Klamki i manetki: Avid FR-5 + Alivio M430 Stąd mam pytanie do szosowców... Co warta jest ta rama. Przydałyby się też jakieś godne koła i ogumienie (koła raczej na więcej szprych niż mniej, bo ciężki jestem). Jak długi mostek zastosować? Mój wzrost 180cm i waga około 100kg z tendencją spadkową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Jak chcesz po prostą kierownicę, to nie szukaj ram szosowych, bo są za krótkie, robione pod barana. Swoją drogą na szosie prosta nie jest wcale taka wygodna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 26 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Co warta jest ta rama. Coś mi się zdaje, że ta rama jest nic nie warta Ridley Pegasusa nie robi już jakiś czas, a ja sobie tej ramy w takiej kolorystyce nie przypominam...Poza tym zapytałbym wprost, skąd PHU A. Karbowiak ma te ramy, bo na oficjalnej stronie Ridley'a próżno szukać tej firmy jako oficjalnego dealera, więc coś tu "brzydko pachnie".Co do samej ramy szosowej z prostą kierą, to kolega derwisz dobrze pisze - może okazać się za krótka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 26 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Szukałem rowerów na podobnej ramie. Znalazłem tylko jeden - nie wiadomo czy też nie samodział. Albo rama jest leciwym modelem, albo rzeczywiście lewizną pachnie. Co by nie było odpada ze względu na geometrię. Znalazło się parę crossowych ram: http://allegro.pl/rama-kross-evado-4-0-28-cali-trekking-cross-nowa-i3277791048.html http://allegro.pl/extra-rama-biria-trekking-19-cali-i3258185851.html http://allegro.pl/rama-aluminiowa-20-accent-shannon-28-bialo-czarna-i3246748399.html Tylko że nie ma ciekawych widełek... Chciałbym sztywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Ciekawe znaczy jakie? Mosso spokojnie dają radę, nie psują geo, ale nie wiem jaka jest twoja definicja ciekawych widełek. Jeśli jednak rower ma być na asfalt to odpuściłbym crossa, a szukał szosy w jakiejkolwiek formie. Używanej całości (chyba najtaniej by wyszło), ewentualnie ramy z widłem. Pierwsza z brzegu propozycja, dość ciekawa moim zdaniem, o ile zadbana: http://allegro.pl/bianchi-ml3-campagnolo-veloce-50-cm-i3247598850.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 26 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 mklos1 a jaki budżet założyłeś i czy musi być koniecznie biegowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 26 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Klasyczna szosa z badankiem to raczej nie moja działka. Tak po prawdzie chciałbym coś crossowatego, ale bez amora i tarczówek. Generalnie pierwszy raz dobieram ramę i widelec, więc nie do końca się orientuję czy np jak wezmę ramę http://allegro.pl/extra-rama-biria-trekking-19-cali-i3258185851.html i widelec http://allegro.pl/widelec-1-1-8-sztywny-a-head-do-kola-28-czarny-i3214702691.html to czy nie okaże się, że przednie koło będzie 10cm powyżej tyłu... Generalnie budżet nie jest jakoś ściśle ustalony. Aczkolwiek nie chciałbym przekraczać 2k PLN na podstawowe części (bez takich pierdół jak linki, gripy czy śrubki). Nie mam ciśnienia na ten rower, bo to będzie już trzecia sztuka. Chcę go złożyć sam, więc gotowego raczej nie chcę. Miałoby wyjść coś takiego jak Kellys Physio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 26 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Zacznijmy od tego, że ja bym się w ogóle w takiego aluminiowego klocka nie pchał...Jak chcesz miejskiego popylacza, to ja bym szukał raczej jakiejs ramy Cro-mo z karbonowym/dobrym stalowym widelcem...Np. Takie propozycje (przy czym ja na Twoim miejscu poszedłbym też od razu w mechaniczne hamulce tarczowe):1. alfine + rama: http://www.on-one.co.uk/i/q/CZ2779/on_one_pompetamine_2012_frame___large___black + widelec: http://www.on-one.co.uk/i/q/FOOOP12/on_one_pompetamine_2012_forki opcja droższa - aluminiowa (Uncle John też jest disc-ready):2. napęd jaki tam sobie wybrałeś + rama: http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/FRPXUJV2/planet_x_uncle_john_cyclocross_frame + widelec: http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/FOPXUJCC/planet_x_uncle_john_carbon_cyclocross_fork Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 26 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Zauważyłem, że te "lewe" ramy Ridley mają te same długości rury głównej co ramy crossów od Krossa. np 58cm ramy z pierwszego posta, to rozmiar M serii Evado (porównując ten sam wymiar). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Klasyczna szosa z barankiem to raczej nie moja działka. Tak po prawdzie chciałbym coś crossowatego, ale bez amora i tarczówek. Też miałem obiekcje. Jednak złożyłem szosę na baranku. Do baranka za chiny się nie przyzwyczaiłem mimo, że próbowałem się dopasować do coraz bardziej ergonomicznych. Więc obróciłem kierownicę na sztorc i obciąłem zawijasy. Powstała kierownica nieco zbliżona do byczych rogów. Jest ok i mogę śmigać na niej godzinami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franz12 Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 moze cboardman treningowy. prosta kiera i tarczówki, na deszcz czy niepogodę pewniejsze od hamulców klasycznych. na tablicy był za 1k od gościa z trzebnicy. trochę wyglądał na porysowany, ale rower jest przecież do jazdy. no i geometria już ok do prostej kiery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Wydaje mi się, że rama którą zaproponowałem na początku będzie ok, bo odległość sztyca-główka jest wystarczająco duża jak na mój wzrost. Z długim mostkiem będzie ok. Nie chcę się składać jak scyzoryk, tak jak na szosie w jej czystej formie. Głównie chodzi mi o to, by rower był w miarę lekki. Klasyczny cross jest ok, ale dość ciężki. Pierwsza lepsza nie za droga rama to prawie 2kg. amor drugie 2k i tarcze pewnie z 500g-700g. Mniej więcej czegoś takiego poszukuję, ale używka, tym bardziej w tak kiepskim, stanie odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franz12 Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 http://tablica.pl/oferta/cboardman-trekingowy-szosowy-ID2Oel9.html#0cb8c00358 znalazłem linka, chyba nie ma co kombinować ze samodziałem, zawsze wyskoczy przy takiej hybrydzie małe ale, a to osprzęt szosowy do prostej kierownicy... zastawiałem się sam by go łyknąć bo cena okazyjna, może stan niezbyt po zdjęciach, ale raczej wizualnie. jak się przewozi byle jak to tak bywa. na miasto by mi siadł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Powiem tak... Większość komponentów jest w stanie, który według mojej oceny estetyki kwalifikuje się do wymiany. Ogólnie nie dbam o wygląd swoich rowerów, ale nawet ja mam gdzieś granicę Przerzutka była trafiona, więc nie wiadomo w jakim jest stanie. Rower nie będzie mi służył do jazdy miejskiej, bo takowy już posiadam. Przeznaczanie - za miasto. Chce mieć coś szybkiego, żeby rano sobie wyskoczyć gdzieś dalej na 2-3 godzinki i wrócić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cienkun Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Jak chcesz po prostą kierownicę, to nie szukaj ram szosowych, bo są za krótkie, robione pod barana. Swoją drogą na szosie prosta nie jest wcale taka wygodna. Dłuższy mostek i rogi i jest git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Baranek i jest jeszcze bardziej git. Nigdy nie rozumiałem tych kombinacji, przecież to nie jest nic niewygodnego jeśli się dobrze dobierze szerokość, długość i głębokość. Z pewnością wygodniejsze jest te kilka chwytów z barana niż rogi. Samo to że dostęp do klamek jest z dwóch różnych pozycji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cienkun Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Si Senior, ale jak ktoś z góry wie, że każdy chwyt poniżej górnego, to dla niego za nisko, to po co mu baranek? Poza tym prosta kiera jest szersza i w razie nie asfaltu, pewniejsze prowadzenie. Kombinacje fajna rzecz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Jeździłem kiedyś z barankiem i mi nie podchodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 7 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 mklos1 łap:Chris'a Hoy'a chyba nie muszę przedstawiać Od niedawna (ubiegłego roku) zaczął robić "swoje" rowery. Cel jaki mu przyświecał przy stworzeniu Shizuoki, to właśnie taki, szybki miejski popylacz, o którym myślisz. Uważam, że fajnie skonfigurowane, dość proporcjonalnie do ceny jaką sobie życzy:http://www.hoybikes.com/cityi krótki filmik: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twojastara Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 inaczej sie jezdzi na ergopowerach, inaczej na sramie, inaczej na sti, a juz zupelna przepasc to kierownice z klamkami retro - okablowanie gora itd. - moze przeciwnicy dropbarow maja jakies zle wspomnienia z zamierzchlych czasow przed klamkomantkowych? krotka rama szosowa + dlugi mostek badz dluga kierownica typu bullbar tez nie jest zlym pomyslem, mozna ja zastapic przycietym flatbarem z dlugimi gietymi rogami, problem pojawia sie dopiero wtedy gdy chcesz zmiescic sie na niej z klamkami szosowymi typu flat (przewaznie bardzo dlugie dzwignie) w ostatecznosci mozna uzywac samych klameczek typu crosstop, sa dosc twarde ale daja duzo miejsca na palce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.