Skocz do zawartości

[hamulce] Avid XX vs Formula


Gość gmx

Rekomendowane odpowiedzi

Prośba o poradę przy zakupie hamulców do roweru XC. Póki co pod uwagę biorę Avidy XX oraz Formula ( nie mam pojęcia który model ) ew Magury. Zależy mi na dobrej modulacji i dużej mocy która zatrzyma moje 96 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Waże troche mniej 94 kg:-) posiadam avidy xx 2012, klocki zmienone odrazu na ebc metaliczne (podobno najmocniejsze) i powiem tak modulacja naprawde swietna, siła również! Hamuje zawsze przodem i tyłem, nigdy mnie nie zawiodły. Zestaw jest naprawde lekki, czytalem opinie ze podczas mocnego naciskania na klamke ugina sie na łączeniu z kierownica.... może ale ja nawet nie zwróciłem nigdy na to uwagi poniewaaż wcale nie trzeba jej ciskac żeby sprawnie wyhamowac. Nie wiem jak jest z przegrzewaniem poniewaz jeszcze nie bylem w gorach.Wczesniej uzywalem xt 785 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Śmigałem na jednych i na drugich, na w/w klockach EBC również :)

Jeżeli chodzi o siłę to w obu przypadkach jest dla mnie wystarczająca (tylko ważę 20 kg mniej), używając R1 nigdy nie używałem do hamowania więcej niż jednego palca, siła XXów jest podobna. jeżeli chodzi o modulację to wg mnie w R1 jest lepiej, XXy sprawiaja wrażenie twardszych, klamka ma mniejszy skok, ale to, że w R1 jest lepiej nie oznacza, że w XX jest źle, jest również bardzo dobrze :)

Natomiast patrząc na MTBR i użytkowników, którzy używają ich dłużej w przypadku XX jest dużo gorzej:

http://www.mtbr.com/cat/brakes/disc-brake-system/avid/xx/prd_448741_1507crx.aspx

http://www.mtbr.com/cat/brakes/disc-brake-system/formula-brakes/r1/prd_438497_1507crx.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Z Formuli, czysto teortycznie (bo dopiero przymierzam się do zmiany hampli), patrząc na ten test, porównując ceny i wyposażenie, brałbym T1 (The One) lub RO. R1 są kapkę słabsze (co nie znaczy, że słabe), gorzej wyposażone (regulacje kontaktu klocków i pokrętło regulacji klamki dokupuje się osobno) i tańsze o circa stówkę. No chyba że priorytetem jest oszczędność kilkunastu gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

The one ostatnio padają jak muchy. Są fatalnie wykonane, a części zamienne są horrendalnie drogie.

 

XX z kolei to syf. Bałbym się na tym jeździć (przepraszam właścicieli, wybaczcie). Całkiem niedawno XX połamał mi się w rękach na drobne kawałki - lekko nacisnąłem na klamkę i zacisk rozłożył się z trzaskiem. Mocowanie dźwigni do kierownicy to porażka. Tak niedokładnego wykonania to nawet ze świecą szukać u formuli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ani te ani te. Więc może jakieś inne propozycje

The one ostatnio padają jak muchy. Są fatalnie wykonane, a części zamienne są horrendalnie drogie.

 

XX z kolei to syf. Bałbym się na tym jeździć (przepraszam właścicieli, wybaczcie). Całkiem niedawno XX połamał mi się w rękach na drobne kawałki - lekko nacisnąłem na klamkę i zacisk rozłożył się z trzaskiem. Mocowanie dźwigni do kierownicy to porażka. Tak niedokładnego wykonania to nawet ze świecą szukać u formuli :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie można polecić xtr 985/8 i na pewno będzie można polegać na XTR 2014 - w końcu to połączenie "starej" BL-985/8 ze srebrnym zaciskiem 785. Różnica jedynie w lżejszych materiałach.

 

Avidy Elixir 7 i 9 są niezłe. Mają tylko to trochę felerne mocowanie klamki do kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę może plotkę, gdyż sam nigdy nie miałem z tymi hamulcami do czynienia, ale Shimano od kilku lat robi bardzo dobre hamulce.

Mam tu na myśli trwałość i działanie.

 

Co do Magury, to kolega miał takowe i był raczej zadowolony, choć nie wiem jak jest z nowszymi modelami.

 

Avidy i Formule to loteria, póki co dla mnie loteria szczęśliwa :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam deore 535 od 6 czy 7 lat i działają bez problemu.Wymieniłem tylko dzwignie na slx celem zwiększenia mocy (przytyło się niestety).To tak ad rem jakości hamulców od shimano.Gdybym miał brać nowe hample to tylko od Japończyków ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

Shomano raczej nie biorę pod uwagę. Ciekawi mnie dlaczego nikt nie poleca magury ?

Bo nowe Magury w Polsce są dosyć drogie i mamy brak dystrybutora w naszym kraju, a większość rowerzystów wybierze Shimano choćby ze względu na cenę i sporo pozytywnych opinii .

Magury serii MT mają bardzo dużo pozytywnych opinii na zagranicznych portalach.

 

Mam MT6 i uważam je za jedne z najlepszych obecnie hamulców na rynku pod względem modulacji,siły, ergonomii,odporności na przegrzewanie  oraz "cichosci" .

 

Aha- polecam Magury MT.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smigalem na ok 10 kompletach xx i ani 1 nie dzialal zadowalajaco, jesli ich sila jednak wg kogos jest duza, to r1 jest jeszcze wieksza :) magury tez sa srednie (smigalem na 4 badz 6, kilka kompletow), teraz w rowerze mam mt2 - wszystko super, ale sila podobna do xx/x0 - dla mnie za slabe, a sruby na obejmach ukrecaja sie (gniazda) po 2 zmianiach ustawienia na kierownicy

 

za to rzeczywiscie shimano ostatnimi czasy wydaje sie dystansowac konkurencje pod kazdym wzgledem...no moze poza subiektywnym w ocenie wygladem

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

teraz w rowerze mam mt2 - wszystko super, ale sila podobna do xx/x0 - dla mnie za slabe, a sruby na obejmach ukrecaja sie (gniazda) po 2 zmianiach ustawienia na kierownicy

Widać Nabiał,że śrub nie potrafisz dokręcać- mnie nie udało się ani razu  mimo kilkunastokrotnych od i przykręcań bez klucza dynamometrycznego.

Podstawowe pytanie dla Autora brzmi- chcesz bardzo silne hamulce,czy mocne z doskonałą modulacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem formule rx po sezonie zmeczone zyciem.

 

Teraz mam Hope Tech 2 Evo bardzo dobra modulacja i potezna sila hamowania. Swietnie spisuja sie podczas deszczu w gorach, nie grzeja sie jakos specjalnie. Swoja moc uzyskuja dopiero po dotarciu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na teraz pod uwagę biorę Magurę MT8 oraz AVID XX.

 

Magura jest piękna tylko nie wiem jak będzie później z serwisem

Czym róznia sie XX od XX world cup ? I z czego wynika ograniczenie dotyczące wielkości tarczy tylnej do 140 mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

Magura jest piękna tylko nie wiem jak będzie później z serwisem

Na chwile obecna tylko serwisy niemieckie. Zresztą przy zachowaniu momentów dokręcania śrub i zasad normalnej eksploatacji z tymi hamulcami nic sie nie dzieje. Choć IMO nie warto dopłacać do karbonowej klamki i karbonowej obejmy- MT6 sa niewiele cięższe przy tych samych parametrach hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...