Skocz do zawartości

[Opony] Źle dopasowane opony bezdętkowe?


FoX12345

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,
koledzy szybka pomoc mi potrzebna- mianowicie:
kupiłem rower w sklepie internetowym- taki oto:
http://allegro.pl/wypasiony-pogromca-szosy-kands-maestro-full-alivio-i3230600670.html
 
wiem ze to moze nie jakiś szałowy sprzęt, ale dla zwykłej jazdy po ścieżkach starczy.
i teraz kłopot: opony są raczej bezdętkowe- tak mi sie wydaje, bo nie moge w ogole zdjąć opony-nie ma czego "podwadzić" zeby zdjąć więc rozumiem ze opona bezdętkowa.
i teraz meritum:
przejechałem sie kilkaset metrów ale wygląda jakby koło było krzywe, po dokładnych oględzinach WYDAJE sie ze to jednak opona jest źle dopasowana- w jednym miejścu "ucieka" bardziej do środka obręczy.
w jaki sposób to można "wyrównać", "wyklepać" czy co tam innego by było proste?
 
załączam filmik:

Napisano

masz zwykłe opony dętkowe. upuść trochę powietrza i przejedź kawałek po płaskim, jak dopompujesz opona powinna wskoczyć 

Gość voytec
Napisano

CST nie ma w swojej ofercie opon bezdętkowych ani szytek. Prawdopodbnie wybula oponę bo dętka przykleiła się do opaski. Spuść powietrze i jeśli masz przykręcany wentyl odkręć do połowy i wepchnij do środka. Delikatnie podważ opone i odklej dętkę plastikową łyżką do opon. napompuj koło do połowy wartości ciśnienia i rękami ułóż równo w rancie obręczy. Napomuj do końca i dokręć pierścień trzymający wentyl.

Napisano

Rozebrałem przednie koło. Obręcz rzeczywiście jest prosta, więc to kwestia opony na 100%. Z tym że próbowałem juz pojeździć po równym oraz poskładać od nowa i "wyprostować" ręcznie naginając opone, ale nie przyniosło to rezultatu. Czy po przejechaniu pewnej ilości km ta opona sama sie dopasuje i ułoży prawidłowo, czy tez jednak trzeba zmienić opone na inną bo trafiła mi sie jakaś "trefna" i krzywo odlana? ;)

Napisano

Napompuj oponę do 5-6 atmosfer - praktycznie każda wskakuje przy takim ciśnieniu na miejsce. 

Zanim to zrobisz sprawdź (przy całkowicie spuszczonym powietrzu) czy dętka nigdzie nie jest przycięta między obręczą a oponą - musi być w całości w środku. Zobacz jak osadzona jest przy wentylu - popchnij go do wnętrza opony - wokół wentyla często jest koliste zgrubienie i bywa że dętka klinuje się pod brzegami opony.

 

Jeśli napompowanie do tego ciśnienia nie pomoże to posmaruj rant opony i w tym samym miejscu rant obręczy płynem do mycia naczyń i ponownie pompuj. Płyn zapewnia poślizg.

Oczywiście podane ciśnienie nie jest ciśnieniem użytkowym, tylko do ułożenia opony, po osadzeniu redukujesz to używanego przez siebie ciśnienia.

Od jeżdżenia opona sama się nie ułoży, rękami też raczej jej odpowienio nie osadzisz na rancie obręczy. 

Jest też możliwość że opona jest fabrycznie krzywa, a na to nic nie zaradzisz poza wymianą. 

Bicie opony na boki nie ma właściwie wpływu na zachowanie się roweru, więc jeśli bije bardziej przód niż tył to możesz zamienić opony miejscami (jeśli druga jest ok - piszę cały czas o krzywej fabrycznie oponie). Bicie w pionie raczej eliminuje oponę z użytkowania - na równym podłożu koło będzie podskakiwać co jest niebezpieczne.

Napisano

@tobo:

dzięki za cenne rady, na pewno to wykorzystam i spróbuje coś zrobić. kontaktowałem się ze sklepem w którym rowerek był zamówiony- niestety opon nie chcą wymienić. poinformowali że z czasem sie same ułożą od jazdy. powiedziałem, że jeśli sie nie poprawi od jazdy to sie skontaktuje i bede żądał wymiany. choć nie mam ochoty na "przeciąganie liny" i wolałbym już to jakoś we własnym zakresie naprawić by mieć przysłowiowy "święty spokój"

 

hahaha rower za 1200zł i opony bezdętkowe, zejdź na ziemię :P

nie ma obowiązku znać się na wszystkim, pozatym po przeczytaniu od początku łatwo wyczuć że się w tym nie orientuje. ale widać Ty masz z tym trudność- przykre.  konstruktywnego nie wnosisz tym wpisem nic oprócz nabijania sobie licznika, zejdź na ziemie. 

 

zmieniłbym temat tego wątku ale nie wiem jak i gdzie, żeby nie było podobnych wpisów "to nie bezdętkowe opony"

Napisano

Krzywa opona powinna być wymieniona, bo jest KRZYWA :) MnIe powiedziano że amortyzator źle złożony w fabryce się dotrze, choć wiedziałem że to bzdura a słysząc taką odpowiedź wiedziałem już że ewentualny dalszy przebieg sprawy nie będzie przyjemny. 

Najczęściej jednak - pocieszająco napiszę - opony zwyczajnie źle siedzą - to typowy objaw w rowerach "z pudełka". Musisz się jednak liczyć że pewne niewielkie "zygzakowanie" może tak czy inaczej występować. W takim przypadku (jeśli już upewnisz się czy opona jest wadliwa czy źle zamontowana) załóż mniej bijącą z przodu, żeby nie drażnić oczu.

Napisano

po co miałbym nabijać sobie licznik? nic konstruktywnego? już teraz wiesz że masz rower prawie że z marketu i tego typu historie będą Ci się przytrafiały regularnie. I wiesz również że opon bezdętkowych producenci nie zakładają praktycznie w ogóle ze względów praktycznych - opony TNT (bez mleka) są tak cieżkie że waga roweru by była niemarketingowa, a mlekiem nikt nie zaleje bo po kilku miesiącach leżenia roweru w magazynie/w transporcie mleko by zaschło.

Gość voytec
Napisano · Ukryte przez safian, 30 Maja 2013 - Brak powodu
Ukryte przez safian, 30 Maja 2013 - Brak powodu

To co napisałeś teraz coś wnosi. Za to pierwsza wypowiedź to co tu dużo mówić, jest łamaniem regulaminu forum :whistling: więc powinieneś wyluzować.

  • Mod Team
Napisano

 

opony TNT (bez mleka) są tak cieżkie że waga roweru by była niemarketingowa,

 

Opony TNT to nie są opony bez mleka, na co wskazuje sama nazwa "Tubes, No Tubes"...

 

 

Opony mogą źle wejść na każdej oponie, na każdej obręczy, to nie jest nic niezwykłego, wystarczy tak jak koledzy pisali - spuścić powietrze, ponownie napompować, zresztą Tobo opisał to wszystko.

Natomiast opona może mieć np. uszkodzony rant, można ją zdjąć i dokładnie obejrzeć czy wszędzie jest okrągła - w szczególności opony drutowane łatwo uszkodzić.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...