Skocz do zawartości

[napęd]Krótka historia mojego napędu.


sysak

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam, że w tytule nie napisałem dokładnie o co chodzi, ale sprawa jest dość zagmatwana. Wymieniałem napęd w moim rowerze i dokonałem następujących zakupów.

-Łańcuch SRAM PC-58 (nowy)

-Korba Shimano DEORE FC-M510 (używana)

-Kaseta SRAM na 8 (nie wygląda ani na 3.0, ani na 5.0, kupiłem na allegro jako używana delikatnie przez 1 sezon- tak wiem, że to głupota i że muszę ją zmienić)

-Suport Futura (nowy)

-Przerzutka Przednia Deore LX (używana 2 miesiące - ideał -wydaje się, że tak jest)

 

Wywaliłem na to wszystko kupę kasy (jak dla 15-latka) Oddałem to wszystko do serwisu, bo nie mam ściągaczy do korb, kluczy do kaset, suportu itd.

 

Odbieram rower, po montażu i regulacji i pierwsze wrażenie: Cholera, łańcuch jest za luźny! Stwierdziłem, że jest za długi i poprosiłem gościa w serwisie, żeby skrócił. Facet coś tam mówił, że to jest typowa długość i że tak ma być, ale przecież wyraźnie widzę, że jest o wiele za luźny! W końcu skrócił, problem zażegnany. Ale pewnego dnia patrzę z boku na rower - cholera! łańcuch jest za krótki. Eksperymentalnie wrzuciłem przerzutki 3/1 i wózek mojej deore był prawie równolegle do ziemii! :eek: Czemu tak jest? Czy to przerzutka za słabo naciągała łańcuch? Jeśli tak to jak zwiększyć siłę naciągu? Czym grozi jazda na za krótkim łańcuchu. Jeśli czymś grozi, to kto ma na sprzedarz 2 lub 4 ogniwka do Srama PC58? Ech... :mad:

 

Oprócz tego od początku skacze mi łańcuch na kasecie. Już zbieram na SRAM-a 5.0, ale proszę fachowców o wypowiedź czy po przejechaniu 100km (nie butowałem napędu, starałem sie przyspieszać delikatnie) nowy łańcuch mógł się przystosować do kasety na tyle, żeby sprawiać problemy po założeniu tego SRAMA 5.0?

 

Problem 3. Nowy suport skrzypi, gdy mocniej pedałuję. i wygląda jakby był minimalnie niedokręcony.

 

A na koniec kilka wniosków dla innych:

1. Nie kupuj używanych części, które trudno się dopasowują. (kasety, łańcuchy)

2. Nie ufaj serwisom, a już najbardziej serwisowi Cyklo-Kęty w Kętach. Po odebraniu roweru z przeglądu wszystko czego się dotknęli było ufajdane olejem, niepodkręcane (odpadło mi lewe ramię korby, a koło złożone z piasty sram 9.0, pancernej obręczy Alex DH19 i jakichś "elo-wypaśnych" szprych MACH po 90gr/szt. scentrowało się po kilku skokach z krawężnika. ) Oprócz tego napęd skacze i chrupie, a łańcuch był za luźny, choć gdy przywiozłem rower do poprawki według pana serwisanta wszystko było ok i żaden z problemów nie występował.

3. Lepiej kupić gorsze, a nowe niż lepsze, a używane.

4. Kup wszystkie klucze rowerowe i naucz się samemu naprawiać rower.

 

Pozdrawiam i życzę, żeby żaden z was nie popełnił moich błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz, z rowerami nie jest jak z kompami(tweak) nie da sie ich zmodowac jak sa uzywane :)

 

co do lancucha to mozesz go uzupelnic spinkami , ale to moze go oslabic, moze podejsc do tego servisu, to wygrzebia ten kawalek lancucha co go skrocili, to sobie go zlaczysz

 

a jezeli chodzi o przerzutke to powinna ona byc mniejwiecej prostopadla do ziemi :P

 

szkoda ze jestes taki uparty :P bo gosc w servisie dobrze ci mowil nt. lancucha, u mnie tez jest jakby luzny , ale to byla kwestia ustawienia przerzutek

 

i na koncu taka uwaga : zmien serwis ;]

 

ps. Bylem kiedyś w Kętach na wycieczce klasowej, jakis gliniasz sie przypierniczal ze pilismy browary, a wtedy to jeszcze nie letni bylismy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz, z rowerami nie jest jak z kompami(tweak) nie da sie ich zmodowac jak sa uzywane :P

 

co do lancucha to mozesz go uzupelnic spinkami , ale to moze go oslabic, moze podejsc do tego servisu, to wygrzebia ten kawalek lancucha co go skrocili, to sobie go zlaczysz

 

a jezeli chodzi o przerzutke to powinna ona byc mniejwiecej prostopadla do ziemi :P

 

szkoda ze jestes taki uparty :P bo gosc w servisie dobrze ci mowil nt. lancucha, u mnie tez jest jakby luzny , ale to byla kwestia ustawienia przerzutek

 

i na koncu taka uwaga : zmien serwis ;]

 

ps. Bylem kiedyś w Kętach na wycieczce klasowej, jakis gliniasz sie przypierniczal ze pilismy browary, a wtedy to jeszcze nie letni bylismy :D

 

No widzę, widzę dziku. :) Gość w rowerowym powiedział, że może dopiąć w przyszłości te ogniwka i nawet dokręcił suport. :D Zwracam honor. Ale i tak raczej nie oddam już roweru do tego serwisu. Za to części będę na pewno kupował, bo ceny są dobre i wybór duży.

BTW. Z jakiej okazji byłeś w Kętach? Przecież tam nic ciekawego nie ma... ;-)

 

BTW2. Kaseta sram 5.0 11-28 kupiona. :DKLIK :D

 

I jeszcze ponawiam pytania:

1. Czy po przejechaniu 100km (nie butowałem napędu, starałem sie przyspieszać delikatnie) nowy łańcuch mógł się przystosować do kasety na tyle, żeby sprawiać problemy po założeniu tego SRAMA 5.0?

 

2.ak zwiększyć siłę naciągu łańcucha w przerzutce? Serwisant powiedział, że jest to niemożliwe. Czy na pewno? Mam SH Deore.

 

3.Czym grozi jazda na za krótkim łańcuchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...