mc09 Napisano 23 Maja 2013 Napisano 23 Maja 2013 Witam, W temacie szosowym nie mam doświadczenia. Mam możliwość kupienia nowego Giant TCR Advanced 0 w cenie ok. 12.500 zł. Cena katalogowa wynosi 16.999 zł. Specyfikacja roweru: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/tcr.advanced.0/14047/64103/ I tu pytanie do doświadczonych szosowców: czy warto za tą cenę kupić ten rower, co jest jego słabą, a co mocną stroną, jaka jest opinia o ramie w tym modelu gianta?
1415chris Napisano 23 Maja 2013 Napisano 23 Maja 2013 Rozumiem, ze zaczynasz przygode z szosa. Ten rower juz mozna zaliczyc do tych, ktore potrafia zaspokoic wymagania doswiadczonych i wymagajacych kolarzy. Jezeli chcesz zaczac z grubej rury, to ten rower jak najbardziej. Sam rower bardzo dobry, bardzo popularna rama. W tym malowaniu na 2013 wyglada super ale to kwestia gustu. Jest na elektrycznej Ultegrze, dlatego tyle kosztuje. Sama grupa Ultegry Di2 to cos ok 5000zl. Czyli to co najwazniejsze jest tu dobre. Fabryczne rurki, sztyca karbonowa. Najwieksza zagadka sa kola. Osobiscie nie mam o nich zadnej wiedzy. Mozesz ewentualnie poszukac w necie czegos o nich. Poprzedni model 2012, niemalze w identycznej specyfikacji, byl na tych kolach, wiec chyba nie bedzie problemu ze znalezieniem jakis komentarzy. Z tego co mozna znalezc na stronie Gianta, wynika, ze moga to byc calkiem fajne kolka. Co prawda nie jest to waga piorkowa ale w tej klasie rowerow 1600g to akceptowalny standard. Mocne, sztywne szprychy, pomimo zaplotu 16/20 powinno byc OK. Aczkolwiek dla ciezszego zawodnika, jednak wolalbym nieco wiecej szprych. Ile wazysz?
mc09 Napisano 23 Maja 2013 Autor Napisano 23 Maja 2013 Aktualnie jeżdżę na crossie Speca, ale mam ciśnienie żeby własnie pojeździć na szosie. Ważę 90 kg, 180 cm wzrostu, ale walczę żeby osiągnąć 85 kg. A co myślisz o cenie, czy warto za 12,5 tys ten rowerek kupić? Jeszcze jedno pytanie czy przy moim wzroście rozmiar ramy ML 53,5 cm będzie odpowiedni.
1415chris Napisano 23 Maja 2013 Napisano 23 Maja 2013 Czy warto, to musisz sam ocenic. Pamietaj, ze glownym atutem Gianta jest dobra rama i elektryczna Ultegra. Jesli chcesz miec elektryke, to porownuj inne rowery z ta elektryczna grupa. Canyon, marka uwazana za ciezka do pobicia (dobry sprzet b. dobra cena). Model CF SLX na elektrycznej Ultegrze cena ok 14500zl. Aczkolwiek, lzejsza rama i kola. Problem to 2k zl wiecej i czas oczekiwania. Tu masz przyklad na mechanicznej Ultegrze: http://www.wiggle.co.uk/ridley-noah-rs-1304a-ultegra-2013/ Tak jak pisalem powyzej, bardzo dobra rama i jak chcesz elektryke, to nie wiem czy znajdziesz cos ciekawszego. Rozmiar, dla przykladu ja mam 188cm i rame z dlugoscia gornej rury 581mm, moglbym rowniez jezdzic na 575mm. Giant ML ma w tym miesjuc 570mm. Dla 180cm bedzie to za duzo. Jak masz okazje to sie przymierz ale wydaje mi sie, ze M bedzie lepszym wyborem.
sivydym Napisano 23 Maja 2013 Napisano 23 Maja 2013 Nie chce podcinać skrzydeł ale nie uważam aby Ultegra w elektryce miała jakieś ogromne zalety względem zwykłej Ultegry która i tak nie działa dużo lepiej niż 105, natomiast w druga stronę czyli do Dury to Ultegrze jednak sporo brakuje. Ale jakoś tak już się utarło że jak poleca się rower to zawsze min. od tej "magicznej" Ultegry i koszty bezsensownie rosną. W każdym razie problem raczej masz z głowy bo rura 570 przy 180 wzrostu to faktycznie za dużo borąc dodatkowo pod uwagę także kąty. Jak dla mnie minusem jest też długa główka bo 17 cm to sporo jak na przeznaczenie tego roweru. Skoro poruszasz się w oklicach od 10k pln to ciekawym rowerem jest Izalco - nie bez powodu nr 1 rower zeszłego roku: http://allegro.pl/rower-szosowy-focus-izalco-team-red-2011-top-model-i3262972991.html niekoniecznie ta specyfikacja bo jednak na takich kołach jak wiatr dmuchnie to można się nieźle przestraszyć jak nagle znajdziemy się na środku ulicy ale na Cosmicach juz cena baaardzo akceptowalna. Tylko kasetę Srama i opony Conti 4000 musieliby zostawić a nie wkładać kasetę Shimano plus inne opony. Oczywiście nie każdemu praca szosowego Srama odpowiada ale Red to najlżejsza jak na razie "normalna" grupa a jeśli mamy suport BB30 to wyjścia tak naprawdę nie ma bo co za sens montowac adapter i normalny ht suport z korbą Shimano. Tu też akurat rozmiar L będzie idealny na 180 wzrostu.
mc09 Napisano 25 Maja 2013 Autor Napisano 25 Maja 2013 Jak to jest z tymi rozmiarami - piszecie że rozmiar ML będzie za duży, natomiast wg. danych w katalogu gianta rozmiar ML tego roweru jest na wzrost użytkownika 1,78 - 1,83 cm, dł. rury podsiodłowej 53,5 cm, dł. rury górnej 57 cm. Ja mam 180 cm. Rozmiar M - dla użytkownika 1,70 - 1,78 cm. Więc o co chodzi z tymi rozmiarami bo się trochę już gubię Wiem że zawodowcy wybierają mniejsze rozmiary żeby rower był lżejszy, ale jeśli ktoś się nie ściga to czy faktycznie mniejszy rozmiar jest wskazany. W moim przypadku przymierzenie się do roweru ML czy M nie wiele pomoże bo jak się przymierzam to 1 i 2 jest ok, a nie mam doswiadczenia w jeździe na rowerze szosowym. Tak naprawdę to dopiero jakbym się przejechał, pare setek km na jednym i drugim to wtedy dopiero mógłbym ocenić, który jest bardziej dopasowany. Ale takiej mozliwości niestety nie mam, więc muszę zdecydować czy brać rozmiar M czy ML. Proszę jeszcze o rady
1415chris Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 Przy tym wzroscie i tej, przyznam, nieco specyficznej geometrii ramy, wybor bedzie sprowadzal sie do osobistych preferencji. Przy stosunkowo dlugiej ramie, masz niska glowke i krotka podsiodlowke. Dla M, sztyca bedzie wysunieta dosc wysoko i do tego przod bedzie sporo nizej. Jak pasuje Ci bardziej agresywna pozycaj i jak wystarczy sztycy, to M. Jak chcesz miec bardziej komfortowa pozycje, wiekszy rozmiar. Akurat miescisz sie pomiedzy rozmiarami i jest nimozliwym jednoznaczne stwierdzenie, ktory bedzie najlepszy. Jak sie zdecydujesz na ML, Giant tego nie podaje ale jest szansa, ze ten rozmiar bedzie z dluzszym mostkiem niz M. Nawet jak bedzie takis sam, zawsze bedziesz mogl zalozyc ktotszy.
sivydym Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 Zmierz zatem ile masz obecnie czubek siodła od kierownicy w rowerze mtb i będzie wiadomo czy potrzebujesz długiej górnej rury czy krótkiej a w tcr kąty jeszcze ową odległość wydłużają. To samo z główką - przy 17 cm zrobienie pochylonej sylwetki jest trudniejsze niz przy 15. Czyli ML może się okazać rowerem czysto turystycznym a tcr z założenia taką szosą nie jest.
mc09 Napisano 25 Maja 2013 Autor Napisano 25 Maja 2013 W moim aktualnym rowerze SPECIALIZED CROSSTRAIL LIMITED DISC 2012 mam następującą geometrię ramy: Size 19 Seat Tube Length, Center to Top 482.6mm Top Tube Length (Horizontal) 617mm Top Tube Length (Actual) 589mm Chainstay Length 455mm Bottom Bracket Drop 65mm Bottom Bracket Height 292mm Head Tube Length 110mm Head Tube Angle 70° Seat Tube Angle 73.5° Wheel Base 1119mm Stack 626mm Reach 425mm Standover Height 804mm Aktualnie moja pozycja wydaje mi się za mało sportowa tzn. czuję, że rama mogłaby być większa żeby uzyskać bardziej poziomą (areodymaniczną) pozycje. Dlatego też zmontowałem rogi żeby uzyskać bardziej sportową pozycję, ale generalnie wydaje mi się że rozmiar ramy aktualnego rowerku jest ok. Jak to się będzie odnosić do ramy w rozmiarze ML TCR-a to już niestety pojęcia nie mam.
sivydym Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 Ok ale ile masz obecnie odległość w realu czub siodła do środka kierownicy i opad tzn ile kiera jest poniżej. Możesz też od razu sprawdzić tzw stack i reach i wtedy też już coś wiadomo. Na razie wychodzi 1:0 dla rozmiaru ML
1415chris Napisano 26 Maja 2013 Napisano 26 Maja 2013 Stack i reach sa bardzo dobrymi danymi, jesli sie wie jakie one byc powinny. Poza tym Giant nie podaje ich.Nie ma sensu porownywac tego roweru do szosy. To sa zupelnie inne geometrie, diametralnie inna pozycja na rowerze.Pomierz sie jeszcze TYM kalkulatorem. Zrob to z czyjas pomoca, 2-3 razy, dla uzyskania dokladnych pomiarow. Da Ci to mniej wiecej wyobrazenie, w ktorym kierunku powinienes isc.
mc09 Napisano 26 Maja 2013 Autor Napisano 26 Maja 2013 Ok ale ile masz obecnie odległość w realu czub siodła do środka kierownicy i opad tzn ile kiera jest poniżej. Możesz też od razu sprawdzić tzw stack i reach i wtedy też już coś wiadomo. Na razie wychodzi 1:0 dla rozmiaru ML Odległość od czubka siodła do środka kierownicy w aktualnym rowerku to 56 cm. Poczytam dokładnie co to stack i reach i wtedy dam znać jaki będą wielkości tych parametrów.
sivydym Napisano 26 Maja 2013 Napisano 26 Maja 2013 Nie ma sensu porownywac tego roweru do szosy. To sa zupelnie inne geometrie, diametralnie inna pozycja na rowerze. Ale mając dobrze ustawione rower mtb i szosę np za pomocą retula można wyniki przełożyć na to jakiej wielkość ramę powinno się dobrać. Oczywście przy takim wzroście można latać na kilku rozmiarach ale typowym będą jednak okolice 55-56 cm. Skoro mc09 ma w tej chwili 56 cm w mtb to na ramie ML w TCR będzie mocno rozciągnięty chyba że założy krótki mostek, ale jakoś nie wyobrażam sobie mostka np 80 czy nawet 90 mm w takim rowerze.
Waler Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 Mam 176 i mialem okazje jezdzic na giancie tcr composite 1 w rozmiar M/L byl za duzy. M to zdecydowanie moj rozmiar - wiec dla Ciebie M/L powinno byc jaknajbardziej OK! pzdr!
mc09 Napisano 31 Maja 2013 Autor Napisano 31 Maja 2013 Stack i reach sa bardzo dobrymi danymi, jesli sie wie jakie one byc powinny. Poza tym Giant nie podaje ich. Nie ma sensu porownywac tego roweru do szosy. To sa zupelnie inne geometrie, diametralnie inna pozycja na rowerze. Pomierz sie jeszcze TYM kalkulatorem. Zrob to z czyjas pomoca, 2-3 razy, dla uzyskania dokladnych pomiarow. Da Ci to mniej wiecej wyobrazenie, w ktorym kierunku powinienes isc. Dokonałem pomiarów zgodnie z kalkulatorem. Wyniki: The Competitive Fit (cm) ------------------------------------------- Seat tube range c-c: 56.7 - 57.2 Seat tube range c-t: 58.4 - 58.9 Top tube length: 56.8 - 57.2 Stem Length: 11.2 - 11.8 BB-Saddle Position: 85.8 - 87.8 Saddle-Handlebar: 54.1 - 54.7 Saddle Setback: 3.9 - 4.3 The Eddy Fit (cm) ------------------------------------------- Seat tube range c-c: 57.9 - 58.4 Seat tube range c-t: 59.6 - 60.1 Top tube length: 56.8 - 57.2 Stem Length: 10.1 - 10.7 BB-Saddle Position: 85.0 - 87.0 Saddle-Handlebar: 54.9 - 55.5 Saddle Setback: 5.1 - 5.5 The French Fit (cm) ------------------------------------------- Seat tube range c-c: 59.6 - 60.1 Seat tube range c-t: 61.3 - 61.8 Top tube length: 58.0 - 58.4 Stem Length: 10.3 - 10.9 BB-Saddle Position: 83.3 - 85.3 Saddle-Handlebar: 56.6 - 57.2 Saddle Setback: 4.6 - 5.0 Co to oznacza, to poproszę o wyjaśnienie, które to wartości stack i reach?
1415chris Napisano 31 Maja 2013 Napisano 31 Maja 2013 Cos musiales sknocic, mierzac "insem". Przypuszczam, ze wzbudzalbys spore zainteresowanie na ulicy z taka budowa ciala. Wychodzi na to, ze masz sporo dluzsza noge niz moja, mimo, ze jestes 8cm nizszy Wartosc BB-Saddle Position, to odleglosci od srodka suportu do gornej krawedzi siodla. Akurat ten kalkulator, podaje ta wartosc w miare dokladnie. U Ciebie dupsko wisi 3-4cm wyzej niz u mnie. Ja gdybym wyciagnal sztyce o ta wartosc, to mialbym klopoty z pedalowaniem. W Twoim wypadku, przypuszczam, ze siedzac na takiej wysokosci nie dosiegnal bys pedalow. Co za tym idzie, Seat tube range c-c: 56.7 - 57.2Seat tube range c-t: 58.4 - 58.9 rowniez sa zlymi wynikami, sugeruja rame XL! Bierz ML.
mc09 Napisano 1 Czerwca 2013 Autor Napisano 1 Czerwca 2013 Reg pkt 2i Nie cytujemy postow pod ktorymi bezposrednio odpowiadamy. Pomierzyłam jeszcze raz: Inseam: 87 Trunk: 61 Forearm: 36.5 Arm: 67.5 Thigh: 59 Lower Leg: 59 Sternal Notch: 150 Total Body Height: 180 The Competitive Fit (cm) ------------------------------------------- Seat tube range c-c: 56.4 - 56.9 Seat tube range c-t: 58.1 - 58.6 Top tube length: 56.8 - 57.2 Stem Length: 11.2 - 11.8 BB-Saddle Position: 85.3 - 87.3 Saddle-Handlebar: 54.1 - 54.7 Saddle Setback: 3.8 - 4.2 The Eddy Fit (cm) ------------------------------------------- Seat tube range c-c: 57.6 - 58.1 Seat tube range c-t: 59.3 - 59.8 Top tube length: 56.8 - 57.2 Stem Length: 10.1 - 10.7 BB-Saddle Position: 84.5 - 86.5 Saddle-Handlebar: 54.9 - 55.5 Saddle Setback: 5.0 - 5.4 The French Fit (cm) ------------------------------------------- Seat tube range c-c: 59.3 - 59.8 Seat tube range c-t: 61.0 - 61.5 Top tube length: 58.0 - 58.4 Stem Length: 10.3 - 10.9 BB-Saddle Position: 82.8 - 84.8 Saddle-Handlebar: 56.6 - 57.2 Saddle Setback: 4.5 - 4.9 Jak z tego wyciągnąć reach i stack
1415chris Napisano 1 Czerwca 2013 Napisano 1 Czerwca 2013 Nie da sie tych wartosci "wyciagnac" z powyzszych pomiarow. Dalej nie rozumiem, dlaczego, pomimo wszystkich wymiarow mniejszych od moich, BB-Saddle Position jest caly czas nierealne dla Twojego wzrostu. Wydaje mi sie, ze Lower leg jest zle zmierzone. Sprawdz to jeszcze raz, bo to ma kolosalny wplyw na Top tube length i BB-Saddle Position. Jak pomierzysz sie dobrze, zakladam, ze Lower Leg bedzie pare cm mniej, tym samym "rama" ulegnie skroceniiu jak rowniez obnizy sie "siodlo".
Waler Napisano 4 Czerwca 2013 Napisano 4 Czerwca 2013 Dzis mialem okazje mierzyc sie do roweru lekko slbaszego advance 1 bodajze, ten za 9,5tys na 105. mam 180 i mierzylem M. Nie spodziewalem sie ale rower byl dla mnie za dlugi, ma bardzo wyscigowa geometrie - radze Ci sie przymierzyc, bo po geometri na stronie chcialem brac w ciemno. Musze wybrac model composite gdzie jest 1,5cm krotsza rura gorna.
impa Napisano 23 Lipca 2013 Napisano 23 Lipca 2013 Witam, W temacie szosowym nie mam doświadczenia. Mam możliwość kupienia nowego Giant TCR Advanced 0 w cenie ok. 12.500 zł. Cena katalogowa wynosi 16.999 zł. Specyfikacja roweru: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/tcr.advanced.0/14047/64103/ I tu pytanie do doświadczonych szosowców: czy warto za tą cenę kupić ten rower, co jest jego słabą, a co mocną stroną, jaka jest opinia o ramie w tym modelu gianta? Witam.I jak kupiłeś tego gianta? pytam bo sam waham się z wyborem rozmiaru dla mnie,i jestem ciekaw na jaki się zdecydowałeś W moim przypadku nie mam możliwości zrobienia przymiarki,i tak samo jak ty brak jakiegoś punktu odniesienia nawet po przymierzeniu się..była by to moja pierwsza szosa.Waham się pomiędzy ML i M,mój wzrost to 182 cm a noga 84.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.