artoor Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 25Ł może wydawać się dużo, bo niektóre ukejowe sklepy rozpieszczają Polaków. Mniej woła CRC, Superstars, Merlin czy Wiggle. Nie mówiąc o przypadkach 100% dyspensy za wysyłkę. Ale BLB to nie masówka, dlatego trudno spodziewać się niższego kosztu. Czas oczekiwania w normie. Zdarzyło mi się czekać 3 tygodnie, ale zwykle do tygodnia dochodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipps Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Przyszły wczoraj :-) Perfekcyjnie zapakowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy79 Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 A ile czekałeś ? Tydzień tak jak koledzy tutaj piszą ? Ja w tą obręcz chcę montować silnik elektryczny puszczony na 3000W. Znalazłem gościa we Wrocławiu który zaplata koła do Harleja, zna się na rzeczy... Będą montowane szprychy z motora 3,2mm no i z tego powodu otwory muszxą być powięszone, zobaczymy czy Velocity wytrzyma. Jak nie to nici z electric enduro na kołach 29". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 25 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Jak nie to nici z electric enduro na kołach 29". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy79 Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 (edytowane) @adamos NIe chcę się z tobą umawiać więc nie wysyłaj mi swoich zdjęć z okresu "dojżewania" @kipps Jak byś był tak dobry, mógłbyś zmierzyć średnice otworów w Velocity do mocowania szprych ? Ciekawi mnie jakie największe tam wejdą bez rozwiercania. Dla przykładu w obręczach ZTR FLOW EX jest dziurka 4,5 mm. Edytowane 25 Kwietnia 2014 przez andy79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 25 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Nie, ja po prostu zawsze tak reaguję, czytając o "ELECTRIC ENDURO"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Poczekaj aż ci 60tka stuknie, to inaczej zaśpiewasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy79 Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Myślę, że tu nie chodzi o wiek rajdera, ani o modę... każdy składa taki sprzęt do czego mu będzie potrzebny. Z moim bolidem będzie tak jak z garniturem uszytym na miarę . Są tacy co jeżdzą Hummerem po Warszawie, są też inni którzy mieszkają w górach i wiedzą ile mają w nogach a gdzie jeszcze chcieli by podjechać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipps Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 @kipps Jak byś był tak dobry, mógłbyś zmierzyć średnice otworów w Velocity do mocowania szprych ? Ciekawi mnie jakie największe tam wejdą bez rozwiercania. Dla przykładu w obręczach ZTR FLOW EX jest dziurka 4,5 mm. Też ma 4,5 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raq Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Czołem, Ostatecznie zdecydowałem się złożyć nowe koła na obręczach DT Swiss 533 D + sapim race+novatec 711/712. Co do obręczy mogę je polecić z pełnym przekonaniem. Podana przez producenta waga jest rzeczywista, sprawdziłem i pokazało 572 i 573 g. Szerokość wewnętrzna (22)jest lekko zawyżona, mierzone elektroniczną i zwykłą suwmiarką, wychodzi 21,75 mm. Nie jest to rekord, ale szerokość już słuszna. W efekcie jeździ się na tym świetnie, po przesiadce z obręczy 18 mm mam wrażenie , że mam inny rower. Trakcja fantastyczna (na Conti Race king 2,2), do tego ciśnienie poniżej 2,0 i odkrywam nowe możliwości jazdy. Mam wrażenie również że rower jest bardziej zwrotny w ciasnych partiach, być może to efekt dużo większej sztywności obu kół. W pełni rekomenduję DT 533 D jako baze do budżetowych i sztywnych kół 29. Czekanie na dartmoory rocket sobie odpuściłem , bo czekając w nieskończoność można osiwieć i przeczekać pół sezonu a nadal towaru nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrczakzul Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Fakt, miały ponad tydzień temu być. Ja jeszcze jakoś przeżyję Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejas Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 (edytowane) Tak a propos szerokich obręczy. Przy okazji artykułu na temat karbą-kółek od Ibis'a - Ultra Wide 741 (i 941 czyli dla 29era) (http://www.pinkbike.com/news/ibis-741-carbon-wheels-review-2014.html) redaktorzy z pink-bajka przypomnieli starszy artykuł popełniony na temat szerokości obręczy: http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday--Wider-Rims-Are-Better-and-Why-Tubeless-Tires-Burp-.html Może komuś się przyda Edytowane 23 Czerwca 2014 przez maciejas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrczakzul Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Na t29er też o tym pisali. Mam rakiety i jestem zadowolony; brać, nie dyskutować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejas Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Ten Stan znowu coś wymyśla: http://www.pinkbike.com/news/stans-notubes-re-invents-the-clincher-mountain-bike-rim.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejas Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 SuperStar Components wypuścił nowe obręcze: T-READY. Najszersze mają 25 mm (wewnątrz) i ważą 545g (29er). Obręcz jest oczkowana (pojedynczo), gotowa na mleko (tubeless ready) i w różnych kolorach Poza tym - tania jak barszcz (a konkretnie 30 lokalnych dutków) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 15 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 Dt m442, 140zl 22.5mm wewnetrzna szerokosc, obrecz bardzo sztywna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Odkopię temat. Załóżmy, że zamarzyłem sobie obręcze szerokie na minimum 25mm wewnętrznie. Jakie mamy na dziś dzień opcje, które nie spowodują, że Komitet Akceptacyjny TM wyrzuci nas z domu (max 200zł)? Znalazłem tylko to: DT Swiss E512 Cena około 145zł. Waga 560g WTB ST i25 Cena około 130zł. Waga 593g Sun Ringle MTX 33 Cena około 160zł. Waga 762g SuperStar Components DS25 (niedostępne w Polsce) Cena około 30 funtów. Waga 545g A gdzie podziały sie obiecywane AlexRims Supra 35, Kris Holm? Miało też być coś od szerszego od WTB. Nie ma alternatyw u nas w Polsce? Gdzie ta rewolucja 29+? Knard z importu na importowanym P35? Co robić, jak żyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SantaaCruz Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 (edytowane) Rozmyślam o tym samym. Wg informacji z mtbr.com: http://forums.mtbr.com/wheels-tires/new-wtb-i25-hadley-wheelset-887517.html oraz http://forums.mtbr.com/wheels-tires/wtb-frequency-i25-gravity-wheelset-alternative-flow-ex-rims-877824-2.html WTB Frequency miewa mały problem, bo są one łączone na piny/wsuwki. To są zdjęcia wady obręczy w postaci szpar/przerw na łączeniu obręczy, pokazane w drugim temacie: Obawiam się, że tańsza WTB ST nie jest lepsza pod tym względem :-P . Z tego powodu skłaniam się ku droższym obręczom, które mają spaw w tym miejscu. Nie chciałbym później płacić da razy za wymianę obęczy jeśli by się okazało, że np po roku użytkowania się rozeszła j.w. i nie trzyma powietrza jako tubless. Edytowane 2 Stycznia 2015 przez SantaaCruz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor Napisano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2015 (edytowane) Przez słabego złocisza poniższe są droższe niż 200z/szt., ale obniżka i tak czyni je wartymi uwagi. 26 mm szer. wewn. Stosuję zimą i chwalę: http://www.on-one.co.uk/i/q/RIPADL31/pacenti-dl31-rim Mógłbym zbyć 1 szt., żeby sobie wsadzić z tyłu lżejszą TL-28. Więc jeśli byłbyś, Rambolu, zanęcony, to daj znać. Edytowane 3 Stycznia 2015 przez artoor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SantaaCruz Napisano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2015 Pacenti TL28 wygląda bardzo zachęcająco - 23 mm szerokości ale tylko 450 gr czyli porównywalna do DT XM401 (22,5 mm, 460 gr) które nie są oczkowane i wymagają specjalnych nypli, podkładek, itd. A do Pacenti normalne mosiężne nyple można założyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SantaaCruz Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 (edytowane) Dla zainteresowanych: Ostatecznie zdecydowałem się na koła: - Piasty przód i tył DT 350 straight pull IS (6 śrub) z ośkami 15/100 i 12/142, 28 szprych - Obręcz DT EX471 29" (25 mm wew.) - Szprychy czarne Pillar PSR TB2016 - Nyple czarne DT mosiężne Koła będą tubless. Całość zamawiałem u dawida (Dave-o) z naszego forum, przez forum. Zapłaciłem 1420 zł, z wliczonymi częściami j.w., zapleceniem, taśmą uszczelniającą i wysyłką kurierem. Jak na razie jestem bardzo zadowolony, bo nie znalazłem lepszej oferty. Można je porównać do fabrycznych kół DT EX 1501 Spline One 29" bo wagowo niemal identycznie a cena prawie przez pół :-). Oczywiście należy doliczyć zestaw na 36 zapadek (obecnie 140zł ze smarem od dt4you, ja kupiłem drożej w BS), których nie ma w 350 ale on już czeka na montaż. Btw - jeśli ktoś w Wawy potrzebuje smar do zapadek DT to zapraszam do siebie (PW), udostępnię za cenę piwka ;-). Koła wyglądają wagowo tak (naklejona taśma WTB 25 mm) PRZÓD: TYŁ: RAZEM: Edytowane 6 Lutego 2015 przez SantaaCruz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukmar Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Piotr, jak spawują się kółka? Jeździłeś już coś na nich ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SantaaCruz Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Nie jeździłem na nich jeszcze ale w ciągu dwóch tygodni na pewno spróbuję. Póki co, w rękach sprawiają wrażenie, że można nimi wbijać gwoździe :-). Bez dętki założę na nie Maxxisy TR 3C: Ardent Race na przód i Ikon na tył, obie 29x2.20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Placek Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 SantaaCruz Całkiem przypadkiem wpadłem na Twoje posty i jaka była moja radocha gdy zobaczyłem Twój set - jota w jotę myślałem o złożeniu tego zestawu (jestem już po wstępnych ustaleniach z Dawidem). Mam kilka pytań względem tego co pisałeś: - do jakiego roweru i jakich zastosowań zemierzasz używac tych kołek - wydają się pancerne a na dodatek Aaron w Leogang zrobił im mega promocję - nie rozważałeś może Valocity Blunt SS (ne secie można urwac 200g w stosunku do DT) - czy XM1501 29 też mają 25szer wewn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SantaaCruz Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Hej, 1. Teoria o zwiększonej trakcji na szerszej obręczy trafia do mnie i chciałem się przekonać organoleptycznie. Chciałem koła z wyraźnie szerszymi obręczami niż mam obecnie (XR1501 - 20 mm) uznałem więc, że 25 mm to minimum na które zmiana ma sens. 2. W Polsce nie ma dużego wyboru wśród tak szerokich obręczy a sprowadzanie z zagranicy wychodzi dużo drożej. Poza tym, nie każdy producent oferuje wersje na 28h, a takie wymagało zastosowanie piast DT 360 IS SP. 3. Preferuję obręcze aluminiowe, koniecznie spawane. Do DT mam zaufanie ale zdaję sobie sprawę, że każdy producent przykłada się najwięcej do najwyższych modeli które ma w ofercie. Nie chciałem się rozczarować wybierając niższy model. 3. Ważę ok 70 kg więc żaden limit wagowy mnie nie obowiązuje. 4. Rower to Canyon Nerve Al 29 - bardziej to XC niż FR, więc te koła mogą wyglądać na przerost formy nad treścią ALE patrz punkt pierwszy. 5. XM 1501 mają 22,5 mm szerokości, więc to koła na obręczach XM 401. 6. Kilka razy do roku zdarzy mi się wyjazd w góry gdzie na zjazdach cisnę ile mogę, więc wolę mieć koła przygotowane na najgorsze. A tutaj bonus - tylne koło po zmianie star ratchet 18t na 36t: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi