Skocz do zawartości

[obręcze] Szerokie obręcze do 29er-a


Piotrek2234

Rekomendowane odpowiedzi

25Ł może wydawać się dużo, bo niektóre ukejowe sklepy rozpieszczają Polaków. Mniej woła CRC, Superstars, Merlin czy Wiggle.

Nie mówiąc o przypadkach 100% dyspensy za wysyłkę. Ale BLB to nie masówka, dlatego trudno spodziewać się niższego kosztu.

Czas oczekiwania w normie. Zdarzyło mi się czekać 3 tygodnie, ale zwykle do tygodnia dochodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile czekałeś ? Tydzień tak jak koledzy tutaj piszą ?

 

Ja w tą obręcz chcę montować silnik elektryczny puszczony na 3000W. Znalazłem gościa we Wrocławiu który zaplata koła do Harleja, zna się na rzeczy... Będą montowane szprychy z motora 3,2mm no i z tego powodu otwory muszxą być powięszone, zobaczymy czy Velocity wytrzyma. Jak nie to nici z electric enduro na kołach 29".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adamos

 

NIe chcę się z tobą umawiać więc nie wysyłaj mi swoich zdjęć z okresu "dojżewania" :)


@kipps

 

Jak byś był tak dobry, mógłbyś zmierzyć średnice otworów w Velocity do mocowania szprych ? Ciekawi mnie jakie największe tam wejdą bez rozwiercania.

 

Dla przykładu w obręczach ZTR FLOW EX jest dziurka 4,5 mm.

Edytowane przez andy79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tu nie chodzi o wiek rajdera, ani o modę... każdy składa taki sprzęt do czego mu będzie potrzebny. Z moim bolidem będzie tak jak z garniturem uszytym na miarę :). Są tacy co jeżdzą Hummerem po Warszawie, są też inni którzy mieszkają w górach i wiedzą ile mają w nogach a gdzie jeszcze chcieli by podjechać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kipps

 

Jak byś był tak dobry, mógłbyś zmierzyć średnice otworów w Velocity do mocowania szprych ? Ciekawi mnie jakie największe tam wejdą bez rozwiercania.

 

Dla przykładu w obręczach ZTR FLOW EX jest dziurka 4,5 mm.

Też ma 4,5 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czołem,

 

Ostatecznie zdecydowałem się złożyć nowe koła na obręczach DT Swiss 533 D + sapim race+novatec 711/712.

 

Co do obręczy mogę je polecić z pełnym przekonaniem. 

Podana przez producenta waga jest rzeczywista, sprawdziłem i pokazało 572 i 573 g. 

Szerokość wewnętrzna (22)jest lekko zawyżona, mierzone elektroniczną i zwykłą suwmiarką, wychodzi 21,75 mm. Nie jest to rekord, ale szerokość już słuszna.

 

W efekcie jeździ się na tym świetnie, po przesiadce z obręczy 18 mm mam wrażenie , że mam inny rower. Trakcja fantastyczna (na Conti Race king 2,2), do tego ciśnienie poniżej 2,0 i odkrywam nowe możliwości jazdy.

 

Mam wrażenie również że rower jest bardziej zwrotny w ciasnych partiach, być może to efekt dużo większej sztywności obu kół. 

 

W pełni rekomenduję DT 533 D jako baze do budżetowych i sztywnych kół 29. 

 

Czekanie na dartmoory rocket sobie odpuściłem , bo czekając w nieskończoność można osiwieć i przeczekać pół sezonu a nadal towaru nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak a propos szerokich obręczy. Przy okazji artykułu na temat karbą-kółek od Ibis'a - Ultra Wide 741 (i 941 czyli dla 29era) (http://www.pinkbike.com/news/ibis-741-carbon-wheels-review-2014.html) redaktorzy z pink-bajka przypomnieli starszy artykuł popełniony na temat szerokości obręczy: http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday--Wider-Rims-Are-Better-and-Why-Tubeless-Tires-Burp-.html Może komuś się przyda ;)

Edytowane przez maciejas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

SuperStar Components wypuścił nowe obręcze: T-READY. Najszersze mają 25 mm (wewnątrz) i ważą 545g (29er). Obręcz jest oczkowana (pojedynczo),  gotowa na mleko (tubeless ready) i w różnych kolorach Poza tym - tania jak barszcz (a konkretnie 30 lokalnych dutków)

 

ds25-2.jpg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odkopię temat.

Załóżmy, że zamarzyłem sobie obręcze szerokie na minimum 25mm wewnętrznie. Jakie mamy na dziś dzień opcje, które nie spowodują, że Komitet Akceptacyjny TM wyrzuci nas z domu (max 200zł)? Znalazłem tylko to:

 

DT Swiss E512

Cena około 145zł. Waga 560g

 

WTB ST i25

Cena około 130zł. Waga 593g

 

Sun Ringle MTX 33

Cena około 160zł. Waga 762g

 

SuperStar Components DS25 (niedostępne w Polsce)

Cena około 30 funtów. Waga 545g

 

A gdzie podziały sie obiecywane AlexRims Supra 35, Kris Holm? Miało też być coś od szerszego od WTB. Nie ma alternatyw u nas w Polsce? Gdzie ta rewolucja 29+? Knard z importu na importowanym P35? Co robić, jak żyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmyślam o tym samym.

 

Wg informacji z mtbr.com:

 

http://forums.mtbr.com/wheels-tires/new-wtb-i25-hadley-wheelset-887517.html

 

oraz

 

http://forums.mtbr.com/wheels-tires/wtb-frequency-i25-gravity-wheelset-alternative-flow-ex-rims-877824-2.html

 

WTB Frequency miewa mały problem, bo są one łączone na piny/wsuwki. To są zdjęcia wady obręczy w postaci szpar/przerw na łączeniu obręczy, pokazane w drugim temacie:

 

912236d1406827288-wtb-frequency-i25-grav

 

912237d1406827133-wtb-frequency-i25-grav

 

912238d1406827297-wtb-frequency-i25-grav

 

912239d1406827301-wtb-frequency-i25-grav

 

Obawiam się, że tańsza WTB ST nie jest lepsza pod tym względem :-P .

 

Z tego powodu skłaniam się ku droższym obręczom, które mają spaw w tym miejscu. Nie chciałbym później płacić da razy za wymianę obęczy jeśli by się okazało, że np po roku użytkowania się rozeszła j.w. i nie trzyma powietrza jako tubless.

Edytowane przez SantaaCruz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez słabego złocisza poniższe są droższe niż 200z/szt., ale obniżka i tak czyni je wartymi uwagi.

26 mm szer. wewn. Stosuję zimą i chwalę:

 

http://www.on-one.co.uk/i/q/RIPADL31/pacenti-dl31-rim

 

Mógłbym zbyć 1 szt., żeby sobie wsadzić z tyłu lżejszą TL-28. Więc jeśli byłbyś, Rambolu, zanęcony, to daj znać.

Edytowane przez artoor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dla zainteresowanych:

 

Ostatecznie zdecydowałem się na koła:

 

- Piasty przód i tył DT 350 straight pull IS (6 śrub) z ośkami 15/100 i 12/142, 28 szprych

- Obręcz DT EX471 29" (25 mm wew.)

- Szprychy czarne Pillar PSR TB2016

- Nyple czarne DT mosiężne

 

Koła będą tubless.

 

Całość zamawiałem u dawida (Dave-o) z naszego forum, przez forum. Zapłaciłem 1420 zł, z wliczonymi częściami j.w., zapleceniem, taśmą uszczelniającą i wysyłką kurierem.

Jak na razie jestem bardzo zadowolony, bo nie znalazłem lepszej oferty.

Można je porównać do fabrycznych kół DT EX 1501 Spline One 29" bo wagowo niemal identycznie a cena prawie przez pół :-). Oczywiście należy doliczyć zestaw na 36 zapadek (obecnie 140zł ze smarem od dt4you, ja kupiłem drożej w BS), których nie ma w 350 ale on już czeka na montaż.

Btw - jeśli ktoś w Wawy potrzebuje smar do zapadek DT to zapraszam do siebie (PW), udostępnię za cenę piwka ;-).

 

Koła wyglądają wagowo tak (naklejona taśma WTB 25 mm)

 

PRZÓD:

 

49c431d0cf4ce07cd2b5ebf2e1b972d0.jpg

 

TYŁ:

 

38f156f2c08558a41f127a8e0a307e32.jpg

 

RAZEM:

 

6a03e0194529b51a609cdc1520448c81.jpg

 

 

Edytowane przez SantaaCruz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem na nich jeszcze ale w ciągu dwóch tygodni na pewno spróbuję. Póki co, w rękach sprawiają wrażenie, że można nimi wbijać gwoździe :-).

Bez dętki założę na nie Maxxisy TR 3C: Ardent Race na przód i Ikon na tył, obie 29x2.20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SantaaCruz

 

Całkiem przypadkiem wpadłem na Twoje posty i jaka była moja radocha gdy zobaczyłem Twój set - jota w jotę myślałem o złożeniu tego zestawu (jestem już po wstępnych ustaleniach z Dawidem).

Mam kilka pytań względem tego co pisałeś:

 

- do jakiego roweru i jakich zastosowań zemierzasz używac tych kołek - wydają się pancerne a na dodatek Aaron w Leogang zrobił im mega promocję

- nie rozważałeś może Valocity Blunt SS (ne secie można urwac 200g w stosunku do DT)

- czy XM1501 29 też mają 25szer wewn?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

1. Teoria o zwiększonej trakcji na szerszej obręczy trafia do mnie i chciałem się przekonać organoleptycznie. Chciałem koła z wyraźnie szerszymi obręczami niż mam obecnie (XR1501 - 20 mm) uznałem więc, że 25 mm to minimum na które zmiana ma sens. 

2. W Polsce nie ma dużego wyboru wśród tak szerokich obręczy a sprowadzanie z zagranicy wychodzi dużo drożej. Poza tym, nie każdy producent oferuje wersje na 28h, a takie wymagało zastosowanie piast DT 360 IS SP.

3. Preferuję obręcze aluminiowe, koniecznie spawane. Do DT mam zaufanie ale zdaję sobie sprawę, że każdy producent przykłada się najwięcej do najwyższych modeli które ma w ofercie. Nie chciałem się rozczarować wybierając niższy model.

3. Ważę ok 70 kg więc żaden limit wagowy mnie nie obowiązuje.

4. Rower to Canyon Nerve Al 29 - bardziej to XC niż FR, więc te koła mogą wyglądać na przerost formy nad treścią ALE patrz punkt pierwszy.

5. XM 1501 mają 22,5 mm szerokości, więc to koła na obręczach XM 401.

6. Kilka razy do roku zdarzy mi się wyjazd w góry gdzie na zjazdach cisnę ile mogę, więc wolę mieć koła przygotowane na najgorsze.

 

A tutaj bonus - tylne koło po zmianie star ratchet 18t na 36t:

 

6b5f7bbef3194049e6d7f6a050fcbe43.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...