Skocz do zawartości

[tarczowki] 203mm na manitou axel


Rasta_kac

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie kieruję do osob ktore uzywaly tarcz 203mm, czy komuś udało się kiedykolwiek złamać widelec obrzydliwie mocnym hamowaniem? Bo... mam manitou axel z hydrą SH M525 z KITową tarczą 160mm, siła juz jest kosmiczna, o zaletach się nie będę rozpisywał bo całe dyskusję już o tym były ale jedna wada zadecydowała że czekam teraz na tarczę ACCORD 203mm,

http://www.rowerowy.com/pic/prod_162_0_m.jpg

mowa o przegrzewaniu się KITowej tarczy. przy zwykłej jeździe starcza absolutnie ale kiedy śpieszę się do pracy czy szkoły między autami autobusami i złotówami po marszałkowskiej nowym świecie i JPII, kiedy co chwila ktoś zajeżdża drogę albo przy 40 uznaje sie ze za pozno na przejazd przez skrzyzowanie wciaz hamuje nie raz do zblokowania przedniego koła (już mam technikę żeby nie przelatywać przez kiercę:P) tarcza nie wyrabia i tylko skwierczy na światłach.. zaczyna dzwonić i sprawia wrażenie chropowatej, siła hamowania spada o połowę.. klocków jest jeszcze połowa po 1500km więc zużycie w miarę normalne.. klocki standardowe żywiczne. w górach nawet nie było z tym problemów poza szczególnymi przypadkami zjazdów asfaltowych z przewyższeń, z 70km/h z plecakiem turystycznym i sakwą przed serpentynami do 30km/h wciąż z górki powodowało że na tarczy mógł bym kolację usmazyć... wracając do pytania, czy mój amortyzatorek wytrzyma hamowanie z tarczą wielkości pizzy? ważę 83kg więc jest co wyhamować:) patrzyłem na stronie manitou na charakterystykę produktu, wołami napisali 165 rotor only.. ale też linijkę niżej takimi samymi wołami napisali żeby ko-nie-cznie wymieniać co roku olej w TPC i tylko i wyłącznie na firmowy w autoryzowanym serwisie itp itd :) ktoś mi próbował w sklepiku okładziny od razu wepchnąć nowe że pomoże ale powątpiewam... ewidentnie tarcza ma nazbyt małą masę a zatem i objętość termiczną.. oleju w układzie chyba jeszcze nie przegrzałem bo klamka ani razu nie zmiękła tudzież nurkowała za głęboko... jak ostygnie wszystko wraca do normy.. ew pomyslalem ze gdyby hampel po zmianie tarczy okazal sie zbyt mocny moze zmienic klocki na bardziej sliskie-twardsze zeby tak nie chwytaly...? np na pół albo całkiem metaliczne? clarksa? piszcie piszcie czekam na porady! niech mocz będzie z Wami :)post-104589-1202639677_thumb.jpg Aaa! i stara tarcza idzie na tył pod zacisk SH M495.. takie same klocki co w M525, może stare z 525 zalozyc do starej tarczy na tyl a do nowej tarczy nowe klocki z nowego zacisku wrzucić zeby się nowe z nowym dopasowywało..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym amorku nie polecalbym tarczy 200mm !! jesli juz chcesz cos poprawic jakos hampli definytywnie wpakuj DUZO LEPSZE KLOCKI, polecam Kool Stopa albo BBB, ewentualni ejesli Cie to nie pocieszy jak znajdziesz adapter wpakuj tarcze 180, mysle ze przy samych klockach powinna byc juz ogromna roznica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, DENI, pojechałeś :lol: amor gdyby był taki szajsowaty to by go nie pchali w garym do modelu na LX'ach, a z tego co pamiętam to był również na wyposażeniu droższych modeli za ponad 5 patyków:) u mnie się sprawdza rewelacyjnie choć jak na moje 85kg nieco za miękki.. sporo rzyga smarem na gondolach i pokrętło regulacji tłumienia chodzi zbyt lekko.. ale ale! to nie temat o tym:) zastanawiam się teraz co zrobić ze zdobycznym adapterem post mount-post mount za 50zł.. wrr.. tarcza pójdzie zatem chyba na tył pod SH-M495.. i kolejny adapter :/ więc co, na przodzie klocki zmienić na koolstopy? tyle że nie bardzo jestem przekonany do winy klocków... zasadniczo one dawały radę tylko tarcza nie wyrabiała z odprowadzaniem ciepła.. chyba że z nowymi klockami mniejsza siła by była potrzebna do takiego samego hamowania a więc i mniejsze temperatury? ale nie wierzę, że JA z nowymi klockami zaczął bym delikatniej łapać za klamkę!! :) daaamn i tak źle i tak nie dobrze.. teraz wydałem niemal całą kasę odłożoną więc klocków prędko nie kupię no i adaptera mieć nie będę na tył :/ chyba założę tak jak mówiłem na próbę, delikatnie pojeżdżę miesiąc do czasu aż kupię klocki i wymienię adapter i przerzucę tarcze..

 

..a może inna tarcza 160mm? jakaś grubsza cięższa??

 

notabene też nie mogę znaleźć żadnych zdjęć ze złamanymi amorami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem abstrakcyjny pomysł. To ze nie znalazles zdjec nie znaczy ze nikt nie polamal. Zawsze mozesz byc pierwszy :wink: tfu tfu

 

P.s. Deni zmienił Axela ale jeździł na nim chyba 3 lata. Myśle że moze conieco o nim powiedzieć :]

 

Poza tym, to w jakiej klasie rowerów montuja amora to o nim nie swiadczy. W hasach za 2k zł chyba sa zoomy które imitują amora. Tez powiesz ze ten amor za 60zł jest dobry ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..a może inna tarcza 160mm? jakaś grubsza cięższa??

Grubsza po pierwsze gorzej odprowadza energię (w tym wypadku cieplną) i nie zmieści się w zacisku więc odpada.

Masz 2 opcje:

1)wymiana klocków na metaliczne

2)wymiana tarczy na 180mm i duża poprawa mocy ale i powolne luzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana tarczy na 180mm i duża poprawa mocy ale i powolne luzy.

Tak jak i przy tarczy 160mm. Każda tarcza powoduje wyginanie amora i każda powoduje powstawanie luzów. Mniejsza tarcza (własciwie - słabszy hamulec lub delikatnie używany) - mniejsze luzy, większa tarcza (właściwie - mocniejszy hamulec dodatkowo "ostrzej" używany) - większe luzy. Nie jest tak, że 160mm - nic się nie dzieje, 200mm - amor się rozpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździł na nim 3 lata, a to chyba znaczy że się mu nie rozpadł. Najlepiej jest krytykować bo ma się już lepsze.

 

Jeśli chcesz wiedzieć Rasta, ja mam na przedzie BB5 na Axelu, ale tarcza to 160mm Shimano Deore, działa rewelacyjnie. Osobiście proponuje wymiane klocków na mocniejsze, bo niestety zmiana tarczy na 180mm to dodatkowe koszta (adapter + tarcza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wiecej farta niż mózgu! :mellow: cos długo na paczkę czekałem więc przedzwoniłem do nich, zamówienie utknęło bo czekali na sprowadzenie adaptera (swoją drogą bardzo mało popularnego i rzadko spotykanego post mount-to-post mount, w tym wypadku kiedy taki system mocowania jest i na widelcu i samego zacisku niemożliwe jest przejście ze 160 na 180mm bo nie da się o tak małą odległość przesunąć śrub, z tego względu zdecydowałem się wcześniej na 200mm), zagaiłem czy można zmienić zamówienie, gość powiedział, że nie ma problemu, zrezygnowałem z adaptera i tarczę wzięłem 160 zamiast 203.. w sumie 100zł do przodu! Jutro chciałem jechać po klocki BBB (bo koolstopów za &@^#%$ nie mogłem znaleźć w żadnym sklepie internetowym na terenie Polski... tylko jakieś dane techniczne i katalog) i zobaczymy różnicę, nowa tarcza będzie z nowym zaciskiem na tył, ew jeśli tarcza okaże się skuteczna spróbuje jej na przodzie.. i zdam relację co też można powiedzieć o tarczach ACCENT'a (identyko z WinZipami polecanymi jako zamienniki tarcz hayesa..)

 

dzieki chopy za rady! :]]]]]] prawdopodobnie uratowaliście żywot poczciwego Axelka :( odnośnie tego co mówił Napatos o luzach względem sposobu użytkowania a nie samego hampla, ma to sens bo.. M525 uznawany za porównywalny z innymi hamplami na tarczy 180mm potrafi obrzydliwie szybko wryć rower w miejsce w którym się chwyciło za klamkę, używany przeze mnie chyba na nieco ponad 100% swoich możliwości już nieco nabroił, jak puszczę kierownicę to od 25km/h kierca wpada w łopot taki że ciężko ją złapać z powrotem, nie mogłem zlokalizować przyczyny bo nic co mógł bym dokręcić luzów nie miało i po lekturze Waszych opinii mniemam iż efekt ten to nic innego jak rezultaty rycia asfaltu przednim kołem.. rok temu jak rower miał miesiąc takie telepanie powstawało dopiero przy ponad 50km/h jak odpoczywając z górki puszczałem kiercę.. czas pokaże czy pod koniec sezonu w ogóle będzie dało się puścic kiercę ;]

 

jeszcze tylko powiedzcie czy lepiej kupić okładziny BBB (BBS-53) które mam w sklepie pare przystanków ode mnie za 59zł czy szukać koolstopów (KS-D615) gdzieś hen hen za 78zł+przesyłka?

 

koolstop :arrow: http://cult-bikes.com/Koolstop.htm

BBB :arrow: http://www.skleprowerowy-duda.pl/?p=produc...t&iCategory=209

 

Notabene, tarczę i zacisk zamówiłem w cyklotur.com i ze względu na dzisiejszy telefon polecił bym ten Poznański sklep, jeszcze poczekam na przesyłkę ale za elastyczność już przypadli mi do gustu. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podłącze się pod temacik gdyż chcę zmienić tarcze z przodu na 180. W tej chwili mam 160. Tarcza jest nowa zmieniam z powodu pogięcia jej w transporcie. Ile dało rade tyle mi wyprostowali w serwisie ale nadal ociera o klocki - ostanowiłem poprostu ją zmienić i wymyśliłem ze trochę wazę (110kg) to i większa tarcza będzie wskazana. Mam Hayesy 9 i amorek marcoka MZ2. Czy to coś wytrzyma większą tarcze?? Jak tak to jaką tarcze wybrać i jaki adapter bo kompletnie się nie znam. Śmigam miasto 50% i las 50%. Pyt 2. Podczas ostrego hamowania tylny hampel (hayes 9) wydaje straszny dźwięk, można powiedzieć skrzypienie (przeraźliwe) czy to przegrzanie czy co?? Zaznaczam, że hamuje przy tym dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze mozesz kupić tę, bo cena śmieszna, no chyba że Ci się nie podobają falowane tarcze.

http://www.allegro.pl/item220561148_tarcza...m_bez_srub.html

 

No i tego typu adapter.

http://www.allegro.pl/item219260104_adapte...180_r_160_.html

Niekoniecznie ten, bo można dostać też taniej. Jeśli chcesz kupić w sklepie, to musisz pytać o adapter przedni 180 mm (lub tylny 160 mm, bo to to samo) ze standardu ISO na PM.

 

Bomber nie będzie miał problemów z przyjęciem tarczy większej o 20 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna też kupić ją drożej :) Poza tym te same tarcze występują także pod innymi nazwami (Accent, BOP, Winzip...). Raczej nie jest to żadna podróba czy coś w tym stylu, bo kto chciałby podrabiac Tektro? :P Po prostu zwykła, tajwańska czy chińska masówka.

Ja tam na poprzedniej aukcji kupiłem dwie - już założone i dotarte, hamują... normalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...