Skocz do zawartości

[amortyzator przód] XCM V3 nie wybiera nierówności


wikti010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem posiadaczem XCM V3. Od dłuższego czasu wydawało mi się że jest on dosyć twardy na wybojach. Jednak okazało się że nie wybiera on żadnych nierówności. Ugnie się dopiero jak oprę się całym ciałem na kierownicy i to też tylko około 30 mm (skok 100mm). Kolega doradził abym wywalił elastomer tylko czy to coś pomoże?

 

PS: Podobno wywalenie elastomeru nie niesie za soba żadnych negatywnych skutków oprócz dobicia amora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również jestem posiadaczem tego amortyzatora od ponad roku. Ważę 68 kg i pod moją masą amortyzator wykorzystywał ok 30-50 mm skoku. Gdy nacisnąłem na niego z całej siły wchodziła max połowa. Na drobne nierówności praktycznie nie reagował, co było denerwujące. Na początku tego sezonu odkręciłem korek lewej goleni (bardzo prosta sprawa, wystarczy tylko dowolnym narzędziem (ja użyłem stalowych szczypców) dokładnie złapać korek pomiędzy tymi wypustkami i odkręcać go stopniowo - wykręca się bardzo łatwo, potem wystarczy złapać go w palce i odkręcić ręką). Następnie wyjąłem sprężynę (wystarczy nieco nacisnąć widelec i ugnie się on a sprężyna sama wyjdzie na wierzch) i wyjąłem z niej elastomer (też prosty zabieg, jeśli chcesz mogę Ci to dokładnie opisać). Ku mojemu zdziwieniu wszystko w środku było bardzo czyste, było dużo fabrycznego smaru i nie musiałem nic czyścić - myślałem że ten amor ma gorsze uszczelki, jednak takie złe nie są. Po złożeniu stał się troszkę bardziej miękki i minimalnie bardziej czuły na nierówności. Teraz podczas jazdy wykorzystuje 40-85mm skoku. Założyłem białą gumkę na goleń i dzięki temu zaznacza mi ona maksymalny skok. Przy dużych dołach amortyzator "łyka" 8,5 cm czyli 85% swojego skoku. Uważam, że jak na amortyzator z tej półki nie jest tak źle. Warto dodać że bardzo o niego dbam, co 3 jazdy czyszczę dokładnie golenie z lekkiego pyłu i brudu i psiukam je Brunoxem Deo. Jeśli nie dbasz o ten amortyzator i nie smarujesz go ani nie czyścisz, może to być przyczyną jego niezadowalającej pracy. 3 cm to zdecydowanie za mało. Powiedz ile ważysz bo to też ma znaczenie. Niestety, to amortyzator z dolnej półki i nie możesz się spodziewać po nim dobrego wybierania drobnych nierówności. XCM nigdy temu nie podoła. Polecam jakiegoś Foxa albo np RockShox Reba, Tora i różnica będzie duża.

 

P.S. Wyjęcie elastomera nie niesie za sobą żadnych negatywnych skutków. ;-)

post-159532-0-18944600-1369081428_thumb.jpg

Edytowane przez filipog44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To maksymalny skok mojego XCMa podczas jazdy (po wyjęciu elastomera). 8,5cm, czyli 85% skoku. To od głębokich dołów, normalnie podczas jazdy wykorzystuje 30-65mm.

SR Suntour XCM V3 maksymalny skok



to jest amortyzator tylko z nazwy. Z punktu widzenia funkcjonalności to kawał złomu :)

Nie każdego stać od razu na RockShox'a czy Foxa, a XCM mimo że to niskiej klasy amortyzator to jeśli się o niego dba, jakoś pracuje. Żadna rewelacja ale na pewno jest lepszy niż wszelkie zoomy czy tanie RST. Pracować pracuje i trudno wymagać czegoś więcej w tej cenie.

Edytowane przez filipog44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za moje kąśliwości :)

 

Zwyczajnie sam za dzieciaka miałem masę tego typu sprzętów i wiem, że nie ma co oczekiwać normalnej pracy.

To co możesz zrobić to wyczyścić i natrzaskać sporo tawotu, fakt brudne golenie, ale działa.

 

Z tanich amorów to ewentualnie XCR z miękką sprężyną. Ale mówienie, że XCT pracuje jest moim zdaniem na wyrost :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...