wikti010 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Witam. Jestem posiadaczem XCM V3. Od dłuższego czasu wydawało mi się że jest on dosyć twardy na wybojach. Jednak okazało się że nie wybiera on żadnych nierówności. Ugnie się dopiero jak oprę się całym ciałem na kierownicy i to też tylko około 30 mm (skok 100mm). Kolega doradził abym wywalił elastomer tylko czy to coś pomoże? PS: Podobno wywalenie elastomeru nie niesie za soba żadnych negatywnych skutków oprócz dobicia amora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rkopec16 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 ten 'amor' już tak ma że jest twardy bo to niska półka zainwestuj w coś przyzwoitego to będzie wybierać nierówności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Twardy to on może i jest ale sprawny powinien wykorzystywać więcej skoku niż 30mm. Elastomer możesz wywalić i przy okazji wyczyścić wnętrze i nasmarować go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rkopec16 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 sporo też zależy od wagi użytkownika, mi przy wadze 55kg(kiedyś) chodziło 20-30mm skoku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 (edytowane) Również jestem posiadaczem tego amortyzatora od ponad roku. Ważę 68 kg i pod moją masą amortyzator wykorzystywał ok 30-50 mm skoku. Gdy nacisnąłem na niego z całej siły wchodziła max połowa. Na drobne nierówności praktycznie nie reagował, co było denerwujące. Na początku tego sezonu odkręciłem korek lewej goleni (bardzo prosta sprawa, wystarczy tylko dowolnym narzędziem (ja użyłem stalowych szczypców) dokładnie złapać korek pomiędzy tymi wypustkami i odkręcać go stopniowo - wykręca się bardzo łatwo, potem wystarczy złapać go w palce i odkręcić ręką). Następnie wyjąłem sprężynę (wystarczy nieco nacisnąć widelec i ugnie się on a sprężyna sama wyjdzie na wierzch) i wyjąłem z niej elastomer (też prosty zabieg, jeśli chcesz mogę Ci to dokładnie opisać). Ku mojemu zdziwieniu wszystko w środku było bardzo czyste, było dużo fabrycznego smaru i nie musiałem nic czyścić - myślałem że ten amor ma gorsze uszczelki, jednak takie złe nie są. Po złożeniu stał się troszkę bardziej miękki i minimalnie bardziej czuły na nierówności. Teraz podczas jazdy wykorzystuje 40-85mm skoku. Założyłem białą gumkę na goleń i dzięki temu zaznacza mi ona maksymalny skok. Przy dużych dołach amortyzator "łyka" 8,5 cm czyli 85% swojego skoku. Uważam, że jak na amortyzator z tej półki nie jest tak źle. Warto dodać że bardzo o niego dbam, co 3 jazdy czyszczę dokładnie golenie z lekkiego pyłu i brudu i psiukam je Brunoxem Deo. Jeśli nie dbasz o ten amortyzator i nie smarujesz go ani nie czyścisz, może to być przyczyną jego niezadowalającej pracy. 3 cm to zdecydowanie za mało. Powiedz ile ważysz bo to też ma znaczenie. Niestety, to amortyzator z dolnej półki i nie możesz się spodziewać po nim dobrego wybierania drobnych nierówności. XCM nigdy temu nie podoła. Polecam jakiegoś Foxa albo np RockShox Reba, Tora i różnica będzie duża. P.S. Wyjęcie elastomera nie niesie za sobą żadnych negatywnych skutków. ;-) Edytowane 20 Maja 2013 przez filipog44 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Nie wiadomo, czy zmierzył te 3cm jakoś, czy "na oko" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 to jest amortyzator tylko z nazwy. Z punktu widzenia funkcjonalności to kawał złomu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Zależy który to XCM, jak wersja z 2 sprężynami jednej sie można pozbyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 (edytowane) 2i regulaminu 500zł, najtańsze nowe coś, co działa http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-l-o-air-100mm-nowy-2010-i3203209899.html Edytowane 21 Maja 2013 przez Puklus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 (edytowane) To maksymalny skok mojego XCMa podczas jazdy (po wyjęciu elastomera). 8,5cm, czyli 85% skoku. To od głębokich dołów, normalnie podczas jazdy wykorzystuje 30-65mm. SR Suntour XCM V3 maksymalny skok to jest amortyzator tylko z nazwy. Z punktu widzenia funkcjonalności to kawał złomu Nie każdego stać od razu na RockShox'a czy Foxa, a XCM mimo że to niskiej klasy amortyzator to jeśli się o niego dba, jakoś pracuje. Żadna rewelacja ale na pewno jest lepszy niż wszelkie zoomy czy tanie RST. Pracować pracuje i trudno wymagać czegoś więcej w tej cenie. Edytowane 21 Maja 2013 przez filipog44 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikti010 Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Ja waże 72 kg wiec raczej amortyzator powinien działać prawidłowo. W piątek jak znajdę czas to rozkręce go całego bo troche brudu sie pewnie dostalo i wywale elastomer. Mam nadzieję że pomożep Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Przepraszam za moje kąśliwości Zwyczajnie sam za dzieciaka miałem masę tego typu sprzętów i wiem, że nie ma co oczekiwać normalnej pracy. To co możesz zrobić to wyczyścić i natrzaskać sporo tawotu, fakt brudne golenie, ale działa. Z tanich amorów to ewentualnie XCR z miękką sprężyną. Ale mówienie, że XCT pracuje jest moim zdaniem na wyrost Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi