Skocz do zawartości

[korba,kaseta,łańcuch]Merida Tfs 100d model 2013-zjechane zęby


ostry2407

Rekomendowane odpowiedzi

Doradzcie proszę jaką korbę , kasetę , i łańcuch wybrać.

Rower został zakupiony 04.04.2013 i po około 3 tygodni zauważyłem , że na przełożeniu korba ( największa zębatka) i tylna kaseta 1 i 2 najmniejsza zębatka coś rzęzi i to tylko na tych przełożeniach a na pozostałych jest cisza. Po oddaniu roweru na pierwszy przegląd sprzedawca stwierdził że tylna korba ma zle wycięte zęby i wyciągnięty łańcuch lecz to nie podlega gwarancji. Po ustawieniu przerzutek i przeglądzie okazało się, że przednia korba ma zjechane zęby co skutkuje przeskakiwaniem łańcucha.

 

Moja prośba czy możecie doradzić jaką korbę , kasetę , i łańcuch zakupić aby rower chodził poprawnie

 

sprzęt standardowy to

 

korba-Shimano M171 42-34-24 CG

 

kaseta-Sram PG820 11-32

 

łańcuch-KMC Z7 8s

 

przełożenia - 24

 

przebieg - 600km

 

Przepraszam jeśli niezbyt fachowo to opisałem ale w ogóle nie znam się na sprzęcie rowerowym a chciałbym uniknąć kupienia sprzętu który się wysypie jak ten standardowy

 

post-164552-0-90015900-1369068957_thumb.jpg

post-164552-0-29905800-1369068966_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nie możliwe aby zużyć napęd po 600 km - masz podstawowy zestaw ale markowy  - proponuję abyś podjechał do innego serwisu rowerowego na regulację

o ile dobrze zrozumiałem "rzęzi" - na kombinacji przód największa zębatka tył najmniejsza zębatka - nie jeździ się na takiej kombinacji ....

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w innym serwisie i stwierdzili to samo, że zębatki są krzywo wycięte z tyłu a z przodu co 3 lub co 4 zębatka jest krótsza i zle wycięta.

W instrukcji wyczytałem, że jeśli jest z przodu największa zębatka to nie wolno jeździć na największej z tyłu.jeśli z przodu środkowa to nie używać największej i najmniejszej z tyłu i jeśli najmniejsza z przodu to nie używać najmniejszej z tyłu.

Do tego inny serwis zmierzył i stwierdził rozciągnięty łańcuch i już parę razy mi przeskoczył na podjazdach.

Jest wada lecz nie chcą przyjąć na reklamacje bo to nie podlega gwarancji.Przerzutki są dobrze wyregulowane bo na innych przełożeniach chodzą cichutko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżlei zębatki są krzywe bo są źle wycięte to ewidentna wada fabryczna podlegająca wymianie.

Już nie mam siły z nimi walczyć.Byłem kilka razy w sklepie i ta sama śpiewka że osprzęt nie podlega gwarancji.

Już wolę samemu kupić i wymienić na coś porządnego a osprzęt wyśle prywatnie do Meridy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre zęby na największym blacie są faktycznie za wysokie. Podzielam to co napisał @Puklus. Masz praktycznie nowy napęd i powinien chodzić idealnie. Nie daj się robić w wała.

 

Jeśli jednak nic nie zdziałasz to bardzo solidna jest Alivio. Zwróć tylko uwagę na mocowanie, czyli jaki masz wkład suportowy (octalink, kwadrat) i pod niego (rozmiar) kup nową korbę. Z nową kasetą problem praktycznie żaden. Kwestia pieniędzy i firmy ale nie polecam Srama. Najlepiej jak kupisz CS-HG51.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz kupować nowe to kupuj. Ja bym nie popuścił. Skoro po 1.5 miesiąca napęd jest do wymiany i nie chcą tego robić na gwarze pozostaje ci jeszcze niezgodność towaru z umową. I niech ci udowodnią, że wady powstały z twojej winy. Ponadto, jeśli rower ma mniej niż 6m-cy, ustawodawca domniemywa, że wada występowała w momencie kupna. Jesteś więc wygrany. W ostateczności Federacja Konsumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi wytłumaczyć na czym polega ilość zębów w korbie i kasecie i co daje ilość zębów

Moja korba ma 42x34x24T i kaseta 11-12-14-16-18-21-26-32T

 

Widziałem korbę 48x36x26T i kasetę 11-13-15-17-20-23-26-30T lub 11-13-15-18-21-24-28-32T  i 11-13-15-17-20-23-26-34T

i teraz jaką wybrać.? :woot:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość zębów polega na ilości zębów i daje opór łańcuchowi żeby się nie kręcił...

 

Jeżeli zaś chodzi ci o pojemność napędu to jest to suma różnic pomiędzy największą i najmniejszą zębatką z tyłu oraz największą i najmniejszą koronką suportu. Ma to znaczenie np. przy doborze długości wózka przerzutki.

 

Korba może być 48x36x26T, kaseta zaś 11-13-15-18-21-24-28-32T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi wytłumaczyć na czym polega ilość zębów w korbie i kasecie i co daje ilość zębów

Moja korba ma 42x34x24T i kaseta 11-12-14-16-18-21-26-32T

 

Widziałem korbę 48x36x26T i kasetę 11-13-15-17-20-23-26-30T lub 11-13-15-18-21-24-28-32T  i 11-13-15-17-20-23-26-34T

i teraz jaką wybrać.? :woot:

 

W góry coś w stylu 42x34x24T i 11-32/34/36T a na bardziej płaski teren 48x36x26T i 11-28/30T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dołączę do pytania

czy jest zauważalna różnica w trwałości i kulturze pracy pomiędzy mechanizmem korbowym DEORE i ALIVIO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...