n3sc Napisano 20 Maja 2013 Napisano 20 Maja 2013 Dzień dobry. Bardzo prosiłbym o pomoc w wyborze roweru. Od ok 6 lat nie jeździłem na rowerze i teraz przyszła pora by znów zacząć jeździć. Od tygodnia czytam forum i poszukuję jakiegoś modelu dla siebie waga 118kg (ostra redukcja wieć spada cały czas) wzrost 195cm, dziś byłem w kilku sklepach rowerowych i w jednym podobnie jak i ja wyczytałem polecano mi: http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc/level-a2 oraz http://www.kross.pl/pl/2013/mtb/hexagon-x6 z czego sprzedawca mówił że jeżeli nie zależy mi bardzo na tarczówkach to żeby brać level a2 bo jest dużo lepszy. W kilku innych dawano mi dziwne propozycję np: http://www.kross.pl/pl/2013/mtb/hexagon-x1 przy czym jego cena wynosiła 1400zł W ostatnim sklepie doradzono mi( może nie tak bardzo doradzono jak Pan powiedział:" Bierz ten rower bo to super wersja, jakaś edycja limitowana i wogóle rower kozak": http://www.author.pl/rowery/gorskie/cross-country-26/impulse Rower ma służyć w pierwszej fazie do zrzucenia kg, głównie drogi, ścieżki leśne czasem jakiś większy wysiłek( trenuje codziennie po 45min na rowerze stacjonarnym oraz praca fizyczna więc myślę że szybko złapę kondycję), po pewnym czasie chciałbym od czasu do czasu spróbować jakiś cięzszych tras( nie mówię tu o jakiś super zjazdach, wjazdach czy zawodach), mieszkam na jurze krakowsko-częstochowskiej więc kilka fajnych ścieżek na pewno się znajdzie. Zależy mi na rowerze górskim 26", rama 21". Bardzo proszę o porównanie ofert i doradzenie co kupić. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.
Tadeus Napisano 20 Maja 2013 Napisano 20 Maja 2013 Myślę, że masz dobre wyczucie Z tych pokazanych najlepszy oczywiście A2, najgorszy Author. Po twoim poście widać rosnące sportowe zacięcie, więc dobrze by było byś wyszukał rower, który będzie jak najbardziej rozwojowy (rama), by z czasem rozwijał się z twoimi możliwościami Dobrze by było byś odniósł się do pomysłu kupowania przez internet, bo wtedy jest szansa znalezienia roweru o klasę lepszego za podobne pieniądze.
n3sc Napisano 20 Maja 2013 Autor Napisano 20 Maja 2013 Szukałem roweru też w internecie ale ceny są podobne, Więc jak podobne to już wole kupić w sklepie, przynajmniej jak coś będzie nie tak to będę miał kogo trzepnąć . Być może ktoś ma jakieś inne propozycje, z chęcią sprawdzę. Na forum ktoś napisał że za 1700zł można kupić level a3 z hamulcami hydraulicznym, lecz nie mam pojęcia gdzie, szukałem i ceny zaczynają się od 2100zł. Proszę także o kolejne opinie co do rowerów. Ewentualnie móglbym dołożyć i kupić rower: http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc/level-a4 tylko naprawdę nie wiem czy warto i czy jest duża różnica? Czy warto dopłacać i zamiast tej a2 wziąć a3 ( róznica z tego co zauważyłem to tylko hamulce, w jednym v-brake w drugim jakieś tarczówki hydrauliczne oraz piasty) a różnica w cenie 400zł., lub dopłacać 600zł za a4 tutaj już znaczące zmiany w sprzęcie. Czy na razie lepiej kupić a2 a z czasem jeżeli będę bardziej wymagająco jeździł zakupić lepsze części do a2. Nie przewiduję obecnie jazdy w cięzkich warunkach, a kasy nie mam dużo by bez problemowo przełknąć 600zł więcej. Bardzo proszę o odpowiedzi.
fero323 Napisano 20 Maja 2013 Napisano 20 Maja 2013 Szukałem roweru też w internecie ale ceny są podobne, Więc jak podobne to już wole kupić w sklepie, przynajmniej jak coś będzie nie tak to będę miał kogo trzepnąć . Być może ktoś ma jakieś inne propozycje, z chęcią sprawdzę. Na forum ktoś napisał że za 1700zł można kupić level a3 z hamulcami hydraulicznym, lecz nie mam pojęcia gdzie, szukałem i ceny zaczynają się od 2100zł. Proszę także o kolejne opinie co do rowerów. Ewentualnie móglbym dołożyć i kupić rower: http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc/level-a4 tylko naprawdę nie wiem czy warto i czy jest duża różnica? Czy warto dopłacać i zamiast tej a2 wziąć a3 ( róznica z tego co zauważyłem to tylko hamulce, w jednym v-brake w drugim jakieś tarczówki hydrauliczne oraz piasty) a różnica w cenie 400zł., lub dopłacać 600zł za a4 tutaj już znaczące zmiany w sprzęcie. Czy na razie lepiej kupić a2 a z czasem jeżeli będę bardziej wymagająco jeździł zakupić lepsze części do a2. Nie przewiduję obecnie jazdy w cięzkich warunkach, a kasy nie mam dużo by bez problemowo przełknąć 600zł więcej. Bardzo proszę o odpowiedzi. Ja bym nie zaryzykował z krossem przy tej wadze, gdzieś w innym wątku ktoś podawał maksymalny udźwig z bagażem krossa i wahał się on koło 105-110kg więc masz problem dla przykładu unibike ma 140kg z bagażem i jest najczęściej lepiej wyposażony niż kross w podobnej cenie ogarnij unibike fusion m
Tadeus Napisano 20 Maja 2013 Napisano 20 Maja 2013 Warto tylko zauważyć, że ponad podaną wagę nie funkcjonuje tylko gwarancja, a nie rama. Ramy mogą być pod względem wytrzymałości identyczne, po prostu producent więcej/mniej ryzykuje podając taką, a nie inną wartość. To tak jakby mówić, że meble kuchenne Ikei są absolutnie pancerne i najlepsze na świece, bo mają 25 lat gwarancji
n3sc Napisano 21 Maja 2013 Autor Napisano 21 Maja 2013 Bardzo proszę o jedną odpowiedź: Czy naprawdę warto dołozyć i kupić a4 zamiast a2, lub chociaż a3 zamiast a2, jutro mam zamiar isć do sklepu i nie wiem czy warto dołożyć tą kasę i wziąć a4. Czy te hamulce hydrauliczne dużo zmienią? Na forum jest wiele teori o hamulcach, jedni że lepiej v-braki do malo wymagającej jazdy, inni ze lepiej hydrauliczne.
Tadeus Napisano 21 Maja 2013 Napisano 21 Maja 2013 Czasem jeździmy z kumplem, który ma górala na hydraulikach. U nas na V-kach podczas deszczu mamy jakieś 50% mocy hamowania, w głębokim błocie po deszczu może 20-30%, a on? Nie zauważa różnicy... Być może wysokiej jakości V-ki dają więcej, ale wątpię by w trudnych warunkach zbliżały się do hydraulików.
n3sc Napisano 21 Maja 2013 Autor Napisano 21 Maja 2013 Wogóle nie rozumie tej odpowiedzi, wiem że ważę o 8 kg więcej niż dopuszczalna norma, ale co? przecież rama się nie złamię tylko jak siądę ani koła nie wybuchną. Od 4 miesięcy ćwiczę regularnie i jestem na diecie z 140kg zjechałem na 118/117, więc ile czasu zajmie mi te dodatkowe 7 kg? Miesiąc, może trochę więcej i nagle rower stanie się odpowiedni? ważysz za dużo na krossa!
Tadeus Napisano 21 Maja 2013 Napisano 21 Maja 2013 Kolega ma na myśli to, że usterki, które pojawią się po twojej jeździe na rowerze tej firmy najprawdopodobniej nie podejdą pod gwarancję.
Classified Napisano 21 Maja 2013 Napisano 21 Maja 2013 Kross, kolego. Brać i uciekać. Aniś za ciężki ani za wysoki na tego Krosia.
n3sc Napisano 21 Maja 2013 Autor Napisano 21 Maja 2013 1. A jak producent sprawdzi że jestem o kilka kilo za ciężki? 2. Bardzo proszę o normalne odpowiedzi. Za wysoki na rame 21"? Kross, kolego. Brać i uciekać. Aniś za ciężki ani za wysoki na tego Krosia.
fero323 Napisano 21 Maja 2013 Napisano 21 Maja 2013 1. A jak producent sprawdzi że jestem o kilka kilo za ciężki? 2. Bardzo proszę o normalne odpowiedzi. Za wysoki na rame 21"? Po pierwsze, za ciężki znaczy za ciężki bo dodasz ciuchy plecak napoje i ważysz jeszcze więcej. Tobie brakuje 18 a nie 8, kross ma dopuszczalną wagę chyba 100kg. A co do tego jak sprawdzi.... A Ty myślisz że producenci rowerów to głąby i nie zauważą jak od ciężaru obręcze i szprychy ci się powyginają? edit, poczytaj http://www.forumrowerowe.org/topic/131296-rower-unibike-viper-wytrzymalosc/
n3sc Napisano 21 Maja 2013 Autor Napisano 21 Maja 2013 ok, ostatni post mnie całkowicie przekonał. Czy ten rower jest lepszy od level a2?: http://www.unibike.pl/fusiondisc.html Czy np. 29r byłby dla mnie lepszym rozwiązaniem? http://www.unibike.pl/fusion29er.html lub http://www.unibike.pl/evo29er.html oraz co myślicie o tym: http://www.unibike.pl/evolution.html czy warto do niego dołożyć. Wcześniej wogóle niebrałem pod uwagę unibike(chyba zbyt bardzo nakręciłem się na tego level a4/a2.) A porównując oferty widzę że za podoną cenę dostane lepszy rower, na pewno zbliżony + hamulce hydrauliczne. Ddam że czuję się lekko oszukany przez sprzedawce ze sklepu ponieważ zapewniał mnie on że dopuszczalna waga moja to 110kg, a tu szukając okazało się że waga rowewru+bagażu+ja =maks 110kg, gdzie w unibike 140kg. Poczytałem i muszę podziękować za odradzenie kross, bo chyba jednak przychyle sie do tej 29r unibike( bo wkońcu rower głownie będzie jeździł po drogach i ścieżkach leśnych, i innych szlakach - w czym ta 29 poradzi sobie zapewne lepiej) tylko nie wiem czy warto dopłacać 600zł do evlution 29r.
fero323 Napisano 21 Maja 2013 Napisano 21 Maja 2013 ok, ostatni post mnie całkowicie przekonał. Czy ten rower jest lepszy od level a2?: http://www.unibike.pl/fusiondisc.html Czy np. 29r byłby dla mnie lepszym rozwiązaniem? oraz co myślicie o tym: http://www.unibike.pl/evolution.html czy warto do niego dołożyć. Wcześniej wogóle niebrałem pod uwagę unibike(chyba zbyt bardzo nakręciłem się na tego level a4/a2.) A porównując oferty widzę że za podoną cenę dostane lepszy rower, na pewno zbliżony + hamulce hydrauliczne. Ddam że czuję się lekko oszukany przez sprzedawce ze sklepu ponieważ zapewniał mnie on że dopuszczalna waga moja to 110kg, a tu szukając okazało się że waga rowewru+bagażu+ja =maks 110kg, gdzie w unibike 140kg. osprzęt lepszy ale z dostępnością rowerów jest różnie no i na krossach dużo bardziej schodzą z cen sprzedawcy, przynajmniej ci u których ja byłem szukając roweru
n3sc Napisano 22 Maja 2013 Autor Napisano 22 Maja 2013 A więc tak, dzwoniłem do sklepu krossa i zgadza się waga: ja+rower+bagaż 110kg maks, ale zaleca się maks 100kg (jak można mieć 195wzrostu i ważyć ok 80kg?) Co do unibike - możliwośc zakupu w woj. śląskim od ręki = 0%, tylko zamówienie z przedłatą z tym że rowery dopiero będą w połowie czerwca. Załamany, sprawdziłem firmę giant i okazało się że ja+rower+bagaż 150kg limit i tak jestem na razie szczęśliwym posiadaczem Giant Revel 29er którego wyrwałem w sklepie z dużym upustem 2100zł, + pełnym wyposażeniem (licznik giant, błotniki, lampki,stopka, zapinanie). Rower jak dla mnie bajka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.