grabek Napisano 20 Maja 2013 Napisano 20 Maja 2013 Witam wszystkich! Jako, że nie stać mnie na utrzymanie dwóch rowerów, więc dojeżdżam do pracy na fullu. Czy ktoś z Was mógłby mi polecić uniwersalne i w miarę lekkie opony na asfalt/lekki teren o szerokości 2,1-2,2? Najważniejsze dla mnie to małe opory toczenia, możliwe wolne zużycie bieżnika i odporność na przebijanie. Do tej pory miałem styczność z oponami nie asfaltowymi: Schwalbe RR (szybkie zużycie na asfalcie) i Conti Mountain King(słaba odporność na przebicia).
jahoo84 Napisano 20 Maja 2013 Napisano 20 Maja 2013 Geax saguaro. U mnie jeżdżą w fulu i jest super. Przed zakupem oczekiwałem tego co ty i sprawdziły sie w 100%! Mam wersje 2.0 i naprawde da radę nimi jeździć z niskim ciśnieniem.
xwiewiurx Napisano 20 Maja 2013 Napisano 20 Maja 2013 ja mam te co kolega robert poleca tylko ze w wersji 1.75 i mysle to to strzal w 10tke.tylko ze na fullu moga cienko wygladac nie za cienkie nie za szerokie. z reszta im ciensza i lzejsza opona tym mniejsze opory toczenia(jesli sie myle to mnie poprawcie). ale skoro masz fulla to mysle ze 1.95 byla by dla ciebie dobra. a ile masz do wydania bo te land cruisery to stosunek cena-jakosc jest naprawde dobra. jak dobrze poszukasz to 40zl za oponke mozesz wyrwac.
grabek Napisano 20 Maja 2013 Autor Napisano 20 Maja 2013 Myślę, że jeśli będzie warto wydam do 100zł za sztukę. Czy Schwalbe Land Cruiser nie są oponami jedynie asfaltowymi? Wiem, że nie ma produktów do wszystkiego, ale szukam opony uniwersalnej. Geax saguaro. U mnie jeżdżą w fulu i jest super. Przed zakupem oczekiwałem tego co ty i sprawdziły sie w 100%! Mam wersje 2.0 i naprawde da radę nimi jeździć z niskim ciśnieniem. Jaka jest realna szerokość balona przy rozmiarze 2,0 i na jakiej wersji jeździsz?
jahoo84 Napisano 20 Maja 2013 Napisano 20 Maja 2013 Jaka jest realna szerokość balona przy rozmiarze 2,0 i na jakiej wersji jeździsz? Zmierze potem i napisze. Wcześniej jeździłem na schwalbe nobby nic 2,25 evo, bałem się że do saguaro będe musiał bić duże ciśnienie i że w terenie będzię kiszka a tu.... niespodzianka:) przy niższych ciśnieniach zachowuje się naprawdę dobrze w terenie, tylko w piachu tańczy. Ścianki są dużo grubsze niż w nn i opona jest dużo sztywniejsza tzn przy niższym ciśnieniu w zakrętach nie zawija się. Jest to wersja 2.0 zwijana zwykła kewlarowa zalana mlekiem co ciekawe bardzo dobrze się uszczelniła i nie mam z nimi żadnych problemów. Waga niestety 600g:)
robertrobert1 Napisano 20 Maja 2013 Napisano 20 Maja 2013 Myślę, że jeśli będzie warto wydam do 100zł za sztukę. Czy Schwalbe Land Cruiser nie są oponami jedynie asfaltowymi? Wiem, że nie ma produktów do wszystkiego, ale szukam opony uniwersalnej. W poście głownym pisałeś Czy ktoś z Was mógłby mi polecić uniwersalne i w miarę lekkie opony na asfalt/lekki teren o szerokości 2,1-2,2? Teraz chcesz oponki uniwersalne. Może byś najpierw uściślił swoje preferencje...
Fenthin Napisano 20 Maja 2013 Napisano 20 Maja 2013 Co tu bardziej uściślać? Uniwersalne to uniwersalne. Jeśli mówimy tu o przewadze asfaltu, Land Cruiser lepiej się spisze, jeśli także o sporej ilości szutrów i innego terenu, ponawiam swoje propozycje. Smart Samy mam, Land Cruisery też - szczerze mówiąc, na asfalcie nie czuję różnicy, po zjechaniu z niego, nie na o czym rozmawiać.
paszczaq Napisano 20 Maja 2013 Napisano 20 Maja 2013 Ja co prawda fulla nie ujeżdżam, ale zeszły rok kręciłem na Conti Race King 2.0 a teraz Schwalbe Smart Sam 2.1 - i ze względu na miejsce zamieszkania wybetonowane po brzegi i ciągoty leśne i szutrowe mogę z czystym sumieniem polecić. Opory na DDR lub asfaltach niewielkie, a w okolicznych lasach i drogach dają radę. Kiedyś dawno miałem Michelin'a jakiegoś semi slick totalny to niestety był raczej czysto pod DDR i twarde drogi.
xwiewiurx Napisano 20 Maja 2013 Napisano 20 Maja 2013 Tak jak fenthin napisal jesli z przewaga asfaltu to land cruisery, z reszta wypowiedzi tez sie zgadzam. nie mialem smart sam ale na pewno lepiej sie nadaja w teren niz cruisery, wystarczy na nie spojrzec. z reszta land cruisery tez maja takie wybrzuszenia po bokach wiec mozna ja nazwac uniwersalna. a do tego nie jest droga. szkoda tylko ze nie ma reflexu po bokach ale za to jest niestety doplata.
Rulez Napisano 20 Maja 2013 Napisano 20 Maja 2013 Conti wypuściło oponę specjalnie dla Ciebie : http://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en/themes/mtb/cc_marathon/speedking_en.html
grabek Napisano 22 Maja 2013 Autor Napisano 22 Maja 2013 Dziękuję wszystkim za sugestie i konkretne propozycje. Sprawę przemyśle i z podanych typów coś wybiorę. Jeśli nie będzie innych propozycji temat można zamknąć. Pozdrawiam wszystkich.
PiotrekJ Napisano 22 Maja 2013 Napisano 22 Maja 2013 Bierz Race Kinga - wersja 2.2 ma porównywalne opory z 2.0 a komfort będzie sporo wyższy.
Lumperator Napisano 22 Maja 2013 Napisano 22 Maja 2013 Rulez, fajny ten nowy SpeedKing. Na leśne ścieżki z okazjonalnym piachem da to radę? Na asfalt i twarde szutry nie wątpię, patrzac na bieżnik Szybciej się na tym poleci niż na Crossmarkach (120pi) ?
grabek Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Napisano 5 Sierpnia 2013 Dla zainteresowanych: Od dwóch miesięcy jeżdże na Geax Saguaro. W tej chwili mają około 1,5k km i mimo jazdy po asfalcie (około 3/4 przebiegu) zużycie jest niezauważalne. Generalnie mogę polecić te opony jako uniwersalne.
ostry2407 Napisano 5 Sierpnia 2013 Napisano 5 Sierpnia 2013 Ze swoich doświadczeń i testu trzech rodzajów opon polecam 1. Conti Race King 26x2.2 najniższe opory toczenia i świetne w terenie 2. Schwalbe Smart Sam 26x2.25 cicha i uniwersalna opona bardzo wytrzymała na ścieranie 3. Geax Saguaro 26x2.2 uniwersalna lecz słaba na mokrym asfalcie i suchym piachu
dovectra Napisano 5 Sierpnia 2013 Napisano 5 Sierpnia 2013 wszystkie o których piszą koledzy są znośne...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.