Skocz do zawartości

[dętka] seria wyrwanych wentyli pomocy


kuterfaga

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Pacjent to przednie koło Alexrims DH19 z przebiegem 2700km noszące

100 kilogramowego bikera.

Do 2600 za obuwie służyła Kenda Karma 2.0 i kilka lekkich dętek.

Za opaskę służyła taśma izolacyjna.

 

Przy 2600 podłysiała Karma została zastąpiona używanym

Race Kingiem 2.2, taśmę izolacyjną zastapiła resztka Stana Notubes.

Dętka wpadła jakaś stara  wylajtowana ale cała.

Pierwsze 60 km po lasach, szutrach bez problemu.

Wczorajsza jazda po 30 km na starej betonówce przy dużej prędkość

poszło powietrze tak, że ledwo opanowałem rower.

Diagnoza - przecięta guma przy samym wentylu.

Wiele się nie zastanawiałem wymiana na nową dętkę  GEAXA i jadę dalej.

Przejechałem spokojnie 2 km pod domem starzał - wyrwany zawór.

Oberzałem dętkę , koło - nic specjanie nie widać żeby było źle.

Szybka zmiana na grubą dętkę MTB Continentala solidne pompowanie

mocne dokręcenie metalowej nakrętki wentyla bo musiałem niestety

jeszcze jechać w trasę.

 

Po 4 km na ostrym zjeździe w lesie powtórka z rozrywki - wyrwany wentyl :(

No to rozbiórka koła - szczegółowe oglądanie otworu na wentyl i koła.

Diagnoza ( chyba fałszywa), że winny ostry brzeg otworu na wentyl.

Oklejanie otworu 2 łatkami do dętki FOSSa i wrzucam ostatnią starą łataną

dętkę FOSS. Postanawiam nie hamować przednim kołem jechać

delikatnie byle dojechać do domu.

Jakieś 2 km przed domem strzał i pozostało pchanie roweru do domu.

Nie mam pomysłu co może być przyczyną.

Pomysł pierwszy ,że gumę przecina ostry brzeg otworu na wentyl 

lub ostry brzeg taśmy Stan upadł bo kolejne dętki miały całe metalowe

wentyle i były wyrwane a nie przecięte.

Kolejne pomysły to:

1.brak talku , dosyć luźne opony, śliska taśma Stana

2. za duże ciśnienie w kołach

 

Spotkał się ktoś z czymś takim?

Pomocy bo nauka kosztować mnie bedzie kolejne dętki.

 

 

Napisano

Jak zakładasz dętkę masz pionowo umieszczony wentyl, czy z lekkim skosem (bądź podczas jazdy występuje przekos?)

Napisano

Spotkał się ktoś z czymś takim?

Spotkał się, jest parę postów na forum odnośnie Race Kingów i dętek :)

U części osób problem jest:

- "drugiej tak szmacianej opony to w życiu nie miałem. Snejk snejka snejkiem pogania, a miałem tą najcięższą wersję. I jak założyłem ją na raidery to podczas sylwestrowego wypadu ścieła mi 3 wentyle na 10 km",

- "w ciągu przejechania 3 km , 2 razy strzelił mi tylni wentyl (presta) w dętce w nowych oponach continental race king 2.20 kevlar",

natomiast u innych wszystko jest w porządku.

 

U mnie problem występował, ale nie był dotkliwy - po kilkuset kilometrach było widać, że wentyle już nie siedzą prosto, ale nie urywało ich. Za to ścianki boczne rzeczywiście są liche, sam mam na sumieniu wersję Protection (zszyłem rozcięcie i jeździłem dalej).

 

 

Sprawdź jeszcze czy opona Ci się nie przesuwa.

Napisano

Spotkał się, jest parę postów na forum odnośnie Race Kingów i dętek :)

U części osób problem jest:

- "drugiej tak szmacianej opony to w życiu nie miałem. Snejk snejka snejkiem pogania, a miałem tą najcięższą wersję. I jak założyłem ją na raidery to podczas sylwestrowego wypadu ścieła mi 3 wentyle na 10 km",

- "w ciągu przejechania 3 km , 2 razy strzelił mi tylni wentyl (presta) w dętce w nowych oponach continental race king 2.20 kevlar",

natomiast u innych wszystko jest w porządku.

 

U mnie problem występował, ale nie był dotkliwy - po kilkuset kilometrach było widać, że wentyle już nie siedzą prosto, ale nie urywało ich. Za to ścianki boczne rzeczywiście są liche, sam mam na sumieniu wersję Protection (zszyłem rozcięcie i jeździłem dalej).

 

 

Sprawdź jeszcze czy opona Ci się nie przesuwa.

King chyba faktycznie za luźno siedzi. Taśma na obręczy Stana -  twarda - mocno trzyma ale jest śliska.

Wentyle wyraźnie wyrwane więc podejrzewam ślizganie między oponą dętką a obręczą.

Tylko jak je zlikwidować? Talk? Może opaska na obręcz szorstka jakaś.

A możę dętka zamiast 1,7-2,2 to może większa 2,0-2,5? Kusi mnie rozrobić okruch kalafoni w kieliszku alkoholu i natrzeć opaskę. Po wyschnięciu powinno być bardziej tempe.

Najbardziej byłoby mi żal gdyby okazało się że to opona do wymiany.

 

Jak zakładasz dętkę masz pionowo umieszczony wentyl, czy z lekkim skosem (bądź podczas jazdy występuje przekos?)

Zakładam pionowo. W czasie jazdy robi się przekos. 

Ale wiesz jak już z przekosami widzalem rowery nie takim i nigdy nie wyrywało wentyli seriami.

Napisano

Trzeba zmienić oponę jak jest taka zła.

Po wczorajszych zabiegach przychylam się do twojego zdania. TO RACE KING jest winny.

Założyłem nowa grubą dętkę 1,75-2,5 Conti wytalkowaną aż miło. Wymieniłem opaskę na inną mniej śliską.Napompowałem koło porządnie. Opona siedziała wydawało się pewnie na obręczy. Wsiadłem i pojechałem na Statoil sprawdzić ciśnienie ewentualnie je skorygować. Mam raptem  1,5km do przejechania. Po kilometrze poszło powietrze.  :verymad:

 Opona nadaje się do śmieci. Tylko się zastanawiam jak ja na niej wcześniej 60 km przejechałem po lasach, szutrach, górkach? Chyba po prostu się uszkodziła.

Dzięki wszystkim za rady.

Napisano

Koledzy z forum takie opony do systemu bezdentkowego przygotowują matując drobnym papierem ściernym boki opony zapierające się o obręcz, można też lekko obręcz zmatowić od wewnatrz. Ja mam X-kinga protection z dętką conti i nigdy mi się nic nie przesunęło. A propo talkowanie ułatwia układanie się opony i dętki na feldze bo talk jest śliski :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...