eryk_wiking Napisano 5 Maja 2006 Udostępnij Napisano 5 Maja 2006 otoz tak: jak za 1600 zl to jest rower najlepszy jaki udalo sie z znalezc z nowych EX (w sklepie targoj sie o 50 zl ) ja go mam juz 5 tygodni i jak na razie jest wszystko extra poza: -amor ma duze luzy, mimo ze w nic nie uderzylem ani nigdy na nim nie skakalem (uzywam go do cross country i czasami do zjazdów ) i idzie na reklamacje -prawa korba byla na poczatku niedokrecona a koles w serwisie tego nie wychwycił -i chyba tylnie kolo jest zle zaplecione tzn. nie da ustawic tak aby byly idealne odległości pomiedzy widełkami (moze ja w kraweznik przywaliłem) Przerzutki: -przód Acera (czy da sie je tak wyregulowac, aby nie trzeba bylo "dociągać" podczas zmiany na wyższy bieg?) -tył Deore (miodzio) - klamkomanetki Alivio przerzutki chodzą świetnie, ale przód wlasnie coś trzeba dociągać Hamulce tarcze -przód Avid BB5 203mm(8") mechaniczne b.mocne -tył Avid BB5 150mm(6") mechaniczne mocne Opony P/T Schwable Fast Fred 2.35" Myślałem, że bedą miały gigantyczne opory toczenia a tu ZONK. Rozwiniecie na prostej 40km/h nie stanowi problemu. Troche slaby bieznik jak na opone za 119, ale nawet dobrze trzyma w zakrętach, w głebokim piachu i błocie się zakopuje http://www.cyklotur.com.pl/x_C_Sz2.html?PS...tkie&PZTA=2 korba, wspornik, kierownica Truvativa - zero zastrzeżeń Rama -brak drugiego mocowania na bidon, -wygląda rewelacyjnie (kwestia gustu) obrecze Alexrims DM24 otwór na presty (haha kup do tego dętki w moim mieście, kazali mi wiercić wieksze otwory, na necie bezproblemowo dostępne) zdjecie i wypiską części na http://www.kross.pl/pl/rowery/rower_ex/specyfikacja.php?id=4 pedały platformy VP-559 black 9/16" po 24 piny na pedał, doskonale sie "wgryzają" w podeszwe buta, ale i w noge :025: Reasumując: rower dla mnie świetny gdyby nie amor, jak naprawią to bedzie jeszcze lepszy tutaj link do tematu o tym amorku, jakby ktos chcial sie podzielic info o nim http://forumrowerowe.jgc.pl/awaria-Suntour...0mm-t13649.html POZDRO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryk_wiking Napisano 6 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2006 bieżnia hamulca jest srebna co do fotek to czas poakaże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartheck Napisano 6 Maja 2006 Udostępnij Napisano 6 Maja 2006 Też się ciesze z tematu o Panicu A ramę kupiłeś taką jak jest na stronie Krossa czy taką jak jest tutaj ?? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryk_wiking Napisano 7 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2006 ta rama z linku to chyba 15". Ja w swoim mam 19", bo przy wzroscie 194cm to troche dziwnie by sie jeździło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryk_wiking Napisano 10 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2006 (edytowane) roweru uzywam do XC i czasami do zjazdów i hopek. od roweru oczekuje zeby to przezył i nie wymagał ciągłych napraw i to panic zapewnia. do akrobacji to raczej nie ten model i nie te pieniadze. ram sa 3 rozmiary 15" 17" 19" kazdy moze sobie cos wybrac. rower na zjazdach trzyma sie dobrze nie sprawia problemów, latwo nim wyhamowac. wiecej napisze za jakis czas bo dopiero na nim 500km zrobilem Edytowane 10 Maja 2006 przez Ecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacper1c Napisano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2006 (edytowane) Dobra ja też WRESZCZIE kupiłem pięknego matowo zielonego panica o rozmiarze 15'. Rower sprawuje się swietnie, waży mniej niż sie spodziewałem, łatwo wyjeżdża się pod górki. A więc od pierwszego dnia mam problem z przednią tarczówką która ociera o klocki hamulcowe, byłem z tym nawet w serwisie a tam powiedzili mi że tego już sie nieda naprawić i bedzie tak ocierało :035: Więc sam sie za nie wziąłem, w czasie kombinowania z tarczówką zauważyłem że przednie koło jest nie dokręcone i sie rusza, na wszelki wypadek sprawdziłem tyne, z którym jak okazało sie jest ten sam problem(całe szczęście że mi nie odpadło jak zjeżdżałem z górki , chociaż i tak już jedną glebe zaliczyłem przez co mam porysowane manetki :029: ) Co do sprawowania sie tarczówek przednia jest świetna, ale na tylniej sie zawiodłem . Rama: gdy widziałem ją na zdjęciach wydawało mi się że w porównaniu z signem wypada bardzo słabo, jednak gdy zobaczyłem go na żywo zmieniłem zdanie, rama jest solidna, i masywna, do tego same kwadraty. Przerzutki: przednia jak to acera przeciętna, natomiast deorka z tyłu bardzo dobra, klamkomanetki alivio dobrze z nimi współpracują( możliwość przełożeń o 1,2,3) korba: nie mam zastrzerzeń, jedynie(niewiem jakto nazwać) rockring? czy osłona na zębatki jest plastikowa, niedługo będzie do wymiany. Amortyzator: nigdy nie widziałem miększego amora!! Przy moich 50 kilo, gdy stanąłem na pedałach rower uginał się pod moim ciężarem Dopiero po około 15 przekręceniach korków stał się trochę twardszy, jednak jak za taką kase nic lepszego nie oczekuje. Opony schwalbe,obręcze alexrims,szprychy i piasty joytech świetnie ze sobą współgrają i wyglądają bardzo solidnie. Ogólna ocena: -5 (minus przez serwis, który nie skręcił dobrze roweru) Co do fotek to wstawie je już może dzisiaj, mam je już nawet na kompie zgrane, tylko musze je przerobić na gorszą jakośc, bo zajmują po 3mb i nigdzie nie moge ich umieścić bo za dużo zajmują. Edytowane 31 Lipca 2006 przez jurasek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Strachu Napisano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2006 Amortyzator: nigdy nie widziałem miększego amora!! Przy moich 50 kilo, gdy stanąłem na pedałach rower uginał się pod moim ciężarem Przy moich 80 kilo to po kupnie panica pewnie trzeba bedzie zmieniac amora :glare: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacper1c Napisano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2006 Ja miałem przy kupnie wymienić na suntoura duro, ale pomyślałem że poczekam aż ten mi sie rozwali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryk_wiking Napisano 2 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2006 no fajnie miłej jazdy zycze a co do amorka w serwie mi powiedzieli ze ma wade fabryczna i to nie była moja wina (pewnie dostane nowego) jak mi go odeślą to raczej włoże DURO bo wiecej na tego szaisa nie chce mi patrzec EDIT: co do amorka w Panicu to lepiej odrazu wymienic bo wtedy mniejsza strata kasy i czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacper1c Napisano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2006 (edytowane) Dobra, poradziłem już sobie z tarczówkami, już nie ocierają, tylko teraz troche gorzej hamują :029: , ale wole żeby mi nie ocierały bo to strasznie denerwuje , aha przy regulowaniu tarczówek zobaczyłem że cała tylna sie rusza! następna rzecz której w sklepie nie dokręcili, próbowałem dokręcać, ale niema hama, tarczówka nadal sie rusza, poradźcie coś bo już nie mam sił... Edytowane 31 Lipca 2006 przez jurasek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryk_wiking Napisano 4 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2006 najlepiej z tarcza to do serwisu smigaj bo to rzecz droga a co do regulacji to jest tam sobie czerwone pokretło na zacisku i nim sobie tak pokrec aby koło podniesione do góry swobodnie sie kreciło a klocek był mozliwie najblizej tarczy. pewnie to wiesz ale lepiej napisać. w slepie ostatnio były PANICi z niedokreconymi korbami prawymi wiec ten element sobie obczaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacper1c Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 Dobra, dzięki za info o korbie, sprawdze Co do pokrętła to wiem... ale jak ustawie tak żeby mi nie ocierało to znowu wtedy jak zaciskam klamke to dochodzi do gripów i prawie wogóle nie hamuje..., nawet coś tam z linką próbowałem, ale za bardzo nic to nie dało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryk_wiking Napisano 5 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 no to ją naciagnij, bo moze sie rozciagneła troszke takie 2 pokretła przy klamce i zacisku, wykręć je i powinno byc git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryk_wiking Napisano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 a i taka jedna uwaga dla tych co ten rower maja zamiar kupić: do ceny roweru trzeba doliczyć na jakiś porzadny amor bo przedni AVID 203 rozwala XCRy w tempie 1 amor na 2 miechy. reszta jest OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stary Napisano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2006 Odnośnie tego co piszecie o suntorze XCR - to cała prawda. Miałem go w XC przy słabej tarczówce i po 3 sezonach ma luzy. Kumpel kupił teraz Krossera i chodzi ok, ale AMOR!! AAAAAAA! Po TYGODNIU ma już luzy! Avidka go rozpieprzy w drobny mak! No i oczywiście go nie poskładali w serwisie porządnie (TOTALNIE źle ustawione hamulce!). Poza amorem (który padnie już niedługo) słabym punktem maszyny są stery. Reszta ok, za taką cenę....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Streetowiec Napisano 11 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2006 Witam wszystkich ziomali ktorzy smigaja na Panicu!!! :wink: to prawda c piszecie o Tym amorku jest cholernie mieki:/ ja waze 65 kg naprawde za mieki jest no ale reszta jest spoko jak za taka cene wczoraj 10.08.2006 zakupilem i jestem zadowolony z niego rozmiar 15 uprawiam street rowerek idealny do tego sportu lecz ten amor:/ no to narqa ziomy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
specjalized Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 tak jak eryk wiking napisał na pocxzątku że amorek łapie luzy to się nie dziwie ż eprzy takim hamulcu złapał, i pewnie każdy amor z tych tańszych złapie, a z tego co widze na forum to duracze od mocnych hebli też się poddają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryk_wiking Napisano 14 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2006 po długiej nieobecności: rower ma już 1100 km, jeden wyścig za sobą 65 km, 2 razy naprawa gwarancyjna amora. od tego czasu sie niewiele zmieniło amor jest tak słaby że po 2 serwisach (wymiana ślizgów i dolnych goleni) ma duże luzy i nie jest sztywny, co podczas hamowania przodem jest tragiczne kaseta i łańcuch, na czymś musieli zaoszczędzić, oba elemty po 800 km były do wyrzutki K:suntour i Ł: KMC Z82, a były smarowane, czyszczone. zostały one wymienione na PC 850 i PC 48 sztyca wymieniona na amoebe 350mm, bo poprzednia była za krótka wrażenia z wyścigu na 65 km hamulce po kolejnej kompieli błotnej hamowały o połowe słabiej (jeśli ktoś był na ŚLR suchedniów 2006 to wie co to DUŻE błoto), takie małe spostrzeżnie że na wyścigi tylko tarczowe z dwoma ruchomymi klockami ogólnie rower sprawował się OK* tylko tylnia DEORE pod wpływe błota słabo działała (ale więcej po niej nie oczekuje) *czy rower sprawował się dobrze hmm, jako jedyny w pierszej 30stce byłem bez SPD na 62 osoby, a rowerki tam były też po 4x droższe i lepsze kiedyś ktoś z userów (o ile dobrze pamiętam to z nikiem na czerwono) twierdził, że kross słabo spawa ramy (diody itp) oto jedno zdjęcie (kumpel wpad na chwile z aparatem. nie sądze że na podstawie jednego zdjęcia można ogolnie stwierdzić że ramy krossa są super ) p.s. temat został oczyszczony przez moderatora (za co mu dziękuje) z błyskotliwych zapytań o częśći których specyfikacja jest w pierwszym poście, więc nie róbmy bałaganu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryk_wiking Napisano 19 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2006 dzisiaj odkryłem pęknięcie w okolicach lewego tylniego haka pod koło. wygląda to tak jakby się aluminium rozwarstwiło. rower zaniosłem na serwis. wyślą rame do Przasnysza. teraz to już mam mieszane uczucia co do tej firmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmZ Napisano 1 Października 2006 Udostępnij Napisano 1 Października 2006 Witam. 3 dni temu zakupiłem własnie Panic'a i juz musze z nim jechac do serwisu :/ dzisiaj po zdecydowanie nie udanym wypadzie do lasu, wrocilem na piechote z rowerem pod pachą.... powody są dwa: przebita przednia dętka wraz z oponą i ogromne luzy w lewym ramieniu korby :/ sprzedawca przestrzagał żeby w przypadku takich luzów sie do niego zwracać.. ale po 3 dniach jazdy? :/ Jestem zdruzgotany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordzio Napisano 2 Października 2006 Udostępnij Napisano 2 Października 2006 Dętka to nic dziwnego, mogło się zdarzyć teraz a mogło i za 2 lata. Kwestia szczęscia, a właściwie pecha. Luz na ramieniu korby to o ile się nie myle odkręcająca się śruba w korbie. U Kross'a standard, trzeba to silikonem albo tym preparatem przesmarować. Nie ma się czego czepiać. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmZ Napisano 2 Października 2006 Udostępnij Napisano 2 Października 2006 Luz na ramieniu korby to o ile się nie myle odkręcająca się śruba w korbie. U Kross'a standard, trzeba to silikonem albo tym preparatem przesmarować. Nie ma się czego czepiać. Pozdrawiam! Kordzio jaki preparat masz na myśli? Chętnie skorzystam z takowego.. :S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Października 2006 Udostępnij Napisano 2 Października 2006 jesli chodzi o okrecanie sie srub - pewnie chodzi o loctite. to srodek do smarowania gwintow - jest np seryjnie na dobrych srubach dokladanych do hamulcow tarczowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chmura Napisano 2 Października 2006 Udostępnij Napisano 2 Października 2006 Mój rowerek to myśle że spokojnie ma już 1500km - dokładnie nie potrafie powiedzieć bo nie jeżdze na dystans, ale raczej potrenować jakies triki. Amortyzator sie jakoś trzyma, ale to już nie jest to co od nowości, zresztą tak jak wcześniej jest napisane: zestawienie tarczy 203mm i tego amora to niezbyt trafiona mieszanka. Dodatkowo na amortyzatorze jest napiasne żeby nie jest przeznaczony na jakąkolwiek ekstremalną jazdę a wbudowane uchwyty do hamulców typu V-brake sugerują że tarczówki w tym miejscu nie są najlepszym rozwiązaniem. Ktoś pisał też o sterach, moje się już troche wygniotły, ale to przez np. pivot który robie na razie tylko przez lewe ramie. Korba się rozwaa powoli ale dokładnie, jak wyczułem luzy to dokręciłem, ale niestety najwyraźniej za późno zareagowałem bo teraz co chwile czuje luz, spróbuje oddać na gwarancję. Rama u mnie jak na razie nigdzie nie pęka ale będę ją dokładnie obserwował po tym co przeczytałem wyżej. Przednia przerzutka u mnie tak samo jak u przedmówców, a tylna Deore już też powoli nawala, najbardziej wkurza mnie jak robie fake i zmienia sie bieg Co do platform to tak jak napisał autor tematu są dosyć bolesne, przydały by się ochraniacze na piszczele w zestawie z rowerem;P Obrędze OK, ale opony łapią gume dosłownie przy najmniejszym szkiełku, no i trzeba oczywiście uważać na Snake. Po tych słowach krytyki czas na zalety, - przyjemność z jazdy, - dobrze wyważony, - hamulce ;] - wygląd (ogólnie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekgib Napisano 2 Października 2006 Udostępnij Napisano 2 Października 2006 Mi się wydaje, że ten rowerek bardziej nadaje się na enduro. Wiem, że do enduro bardziej nadają się full'e. Ale ten rower wg. mnie plasuje się do tej kategorii. Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi