Krieg Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 Witam!!! Jako,że jeżdżę głównie po asfalcie chciałbym wymienić mój ciężki,stary amortyzator na widelec, ale tu pojawia się problem,bo nie wiem, czy nie będzie on zbyt krótki. Cechy mojego dotychczasowego amora: Długość rury sterowej : 255 mm (1 i 1/8" AHEAD) , skok 75mm A to sztywniak Accent który znalazłem szperając po internecie: http://allegro.pl/widelec-26-accent-mtb-1-1-8-28-6-mm-czarny-i3246868100.html Czy to wogóle będzie pasowało,czy kierownica pojedzie znacznie w dół? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 19 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 Pasować będzie, kierownica zapewne pójdzie nieco w dół, może jakieś 3-4 cm, ale musiałbyś dokładnie zmierzyć wysokść obecnego widła od osi koła do góry korony i porównać z tamtym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Transer Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Wydaje mi się, że trochę się zmieni. suport będzie niżej. Oś przedniego koła do suportu wyjdzie bliżej więc i w zasadzie baza zmieni się. Ja oprócz widelca sztywnego włożyłem na przód większą oponę i korbę 175. Wyszło tak, że miałem szansę zaczepić nogą o błotnik(aktualnie zdjąłem, chociaż w zimie tak jeździłem). Kąty główki ramy i podsiodłowej będą ostrzejsze. U mnie zmiana z amortyzatora na sztywny zmieniła geometrie z turystycznej na jakby szosową. http://www.forumrowerowe.org/topic/124936-geometriazmiana-widelca-na-sztywny-i-mniejsze-zmiany/?do=findComment&comment=1172216 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krieg Napisano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Hej!! Właśnie zachodzę w głowę, jak coś co ma 41,3 cm od góry korony do osi może zastąpić cos co ma 47cm. 6cm to jednak sporo, błotników akurat nie używam, ale zastanawia mnie czy aby wraz z suportem nie pójdą pedały w dół, jak odejmę te pi razy drzwi 6cm to widzę ,że przy nawet niezbyt ostrych zakrętach mogę zahaczyć pedałem o asfalt. I teraz pytanko za 100 puktów, czy nie ma jakiejś możliwości aby wsadzić podkładki między górę korony widelca a główkę ramy, coś takiego jak podkładki pod mostek tylko z drugiej strony główki. To by rozwiązało wiele problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponuryrybak Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Nie ma co kombinować: widelec 28" będzie mieć +/- te 45cm. Po uwzglednieniu wstepnego ugiecia starego amora (o ile mial jakies ugiecie) powinno być akurat. Jeśli masz niskie stery to możesz dolna miską nadrobić pare mm, jesli dobrze poszukasz. Widelce 29 mają w okolicach 465-470. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krieg Napisano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Nie ma co kombinować: widelec 28" będzie mieć +/- te 45cm. Po uwzglednieniu wstepnego ugiecia starego amora (o ile mial jakies ugiecie) powinno być akurat. Jeśli masz niskie stery to możesz dolna miską nadrobić pare mm, jesli dobrze poszukasz. Widelce 29 mają w okolicach 465-470. Widelec 28" do kół 26? Myślałem też o sztywniaku Mosso do 26",ale niestety on ma właśnie 41 czy 42cm golenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Oj tam ,oj tam , jeżdżę w terenie,po mieście na widelcu Mosso i jeszcze NIGDY nie zawadziłem o nic pedałem nawet w zakręcie.Wideł jest sztywny,mocny i niższy od amora z sagiem o jakieś 4 cm. Oraz kilo czterysta lżejszy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krieg Napisano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Oj tam ,oj tam , jeżdżę w terenie,po mieście na widelcu Mosso i jeszcze NIGDY nie zawadziłem o nic pedałem nawet w zakręcie.Wideł jest sztywny,mocny i niższy od amora z sagiem o jakieś 4 cm. Oraz kilo czterysta lżejszy.... Obawiam się, że w moim przypadku nawet kilo osiemset hehe ,ale Ronina powiedz lepiej jak na zjazdach, zwłaszcza asfalt, ja mam dosyć wysoko siodełko, więc ciekaw jestem czy nie zrobię salta przy hamowaniu przez kierę. A tak wogóle masz jakieś podkładki pod kierę i mostek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Jezdzi się szybko,rower jest zwrotny i nerwowy,szybko zmienia tor jazdy,ma lekki przód przez co lekko go poderwać na krawężniku.Nie mam tendencji do OTB mimo że soidło mam wysoko nad jarzemkiem.Pod kierą 20mm podkładek i mostek 100mm "na plus".Kiera 620mm. Jak coś więcej to na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Transer Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 Widelec 28 cali będzie wyższy, ale chyba o jakiś cal. Wtedy potrzebne też tarcze na przedzie a w każdym razie zrobić coś z hamulcami. Widziałem gdzieś na amazonie widelce zastępujące amortyzator o danym skoku, na pewno widziałem zastępstwo za 80 mm skoku. Oczywiście drogie w cholerę. Na jakieś 2 - 3 cm można skrócić wysokość a resztę może jakimiś podkładkami. W drugim rowerze. górskim, skrócenie widelca o 3 cm wyszło elegancko, bardzo fajna geometria. W jakby trekkingu mam około 73 sterowej i uważam, że w teren to się nie nadaje. Trzeba pokombinować, żeby nie wyszedł dziki kąt. Chyba, że na miasto, szosę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krieg Napisano 26 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Wtedy potrzebne też tarcze na przedzie a w każdym razie zrobić coś z hamulcami. Może by tak bez przednich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Transer Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Można w zasadzie bez przednich. Kiedyś tak się jeździło. W składakach więcej masy było na tylnej osi i pozycja wyprostowana więc masa podczas hamowania nie uciekała na przód. Trzeba sprawdzić jak się jeździ tylko z tylnym i trzeba jeszcze założyć że po zmianie widelca na krótszy ham tylny stanie się słabszy. W zasadzie myślałem, że jak zmieniłem widelce na sztywne w 2 rowerach to będę mógł coś pomóc, ale jak dla mnie za duży skok amortyzatora, żeby jakoś prosto to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.