mejkuu Napisano 19 Maja 2013 Napisano 19 Maja 2013 Od czasu, gdy zmieniłem przedni amortyzator, nie da się jechać w linii prostej. Miota nim raz na lewo raz na prawo, zatacza łuki. Ciężko jest go opanować 1 ręką a już nie wspomnę o jeździe bez trzymanki. Koło, amortyzator, rama - raczej nic nie jest skrzywione. Możliwe, że to przez uszczelki na widelcu?
seraph Napisano 19 Maja 2013 Napisano 19 Maja 2013 Możesz dodać zdjęcie przodu? Geometria zawieszeń rowerowych i samochodowych skonstruowana jest tak, że same się prostują pod naciskiem, więc musiałeś coś źle złożyć
mejkuu Napisano 19 Maja 2013 Autor Napisano 19 Maja 2013 http://img248.imageshack.us/img248/1922/iksw.jpg
Classified Napisano 19 Maja 2013 Napisano 19 Maja 2013 Hm, stery masz maszynowe czy kulkowe? Dokręcone na styk? Druga sprawa: Amortyzator lagi ma proste i równoległe do siebie, czy są jakieś deformacje? weź rower przed siebie przodem do swojej osoby, koło między nogi i przytrzymując go poruszaj amortyzatorem na boki - czy czujesz jakieś przesunięcia-luzy? Koło na pewno nie zygzakuje? Oś QR jest mocno zaciśnięta i równo osadzona?
mejkuu Napisano 19 Maja 2013 Autor Napisano 19 Maja 2013 Stery mam kulkowe, koło nie zygzakuje. Nie wiem czy przyczyna nie tkwi w tych gumach co są przy sterach, dolna jest strasznie zmasakrowana (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie). Jednak luzy występują w zaznaczonych miejscach: http://img401.imageshack.us/img401/4295/iksr.jpg przez to caly amor lata do przodu i do tyłu
Classified Napisano 19 Maja 2013 Napisano 19 Maja 2013 Kolego drogi - dokrecić i wyregulować stery - sprawdzić czy prawidłowo złożone. Czy na pewno masz średnicę sterówki odpowiednią dla tych sterów? Czy po założeniu bez dokręcania amor "siedzi" na sterach czy lata na boki z widocznym sporym luzem między sterówką a pierścieniem kulkowym? Jezeli dokręcenie nie pomoże ew. przyczyna nie leży w niewłaściwie dobranej średnicy sterówki do sterów (można kupić reduktor) to stery do wymiany.
mejkuu Napisano 20 Maja 2013 Autor Napisano 20 Maja 2013 http://img541.imageshack.us/img541/3646/20130520144921.jpg sterówka ma taka samą średnicę co poprzednia
Mod Team Puklus Napisano 21 Maja 2013 Mod Team Napisano 21 Maja 2013 Albo mam takie wrażenie albo coś jest nie tak w górnym odcinkiem sterowym przy górnej misce, założyłeś klin pod mostek ??
ugupu Napisano 21 Maja 2013 Napisano 21 Maja 2013 A jaki amor miałeś wcześniej? Jaki skok starego a jaki nowego amortyzatora?
mejkuu Napisano 21 Maja 2013 Autor Napisano 21 Maja 2013 poprzedni był od nowości, nie wiem co to był za amor, miał chyba 80 skoku, a aktualny ze 100
Mod Team Puklus Napisano 22 Maja 2013 Mod Team Napisano 22 Maja 2013 Wiec wszystko w granicach normy ale nawet większy skok nie powoduje dziwnych zachowań chyba ze widelec jest krzywy
zekker Napisano 23 Maja 2013 Napisano 23 Maja 2013 Jest luz na sterach tak jak mówi Classified, co tu więcej kombinować i wymyślać przyczyny?
mejkuu Napisano 13 Czerwca 2013 Autor Napisano 13 Czerwca 2013 Ostatnio nie miałem czasu żeby cokolwiek robić przy rowerze, ale wiem że ten luz jest przez uszczelki które mi popękały. Wymienię je i wszystko będzie w normie
siimon Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Nie wiem czy przyczyna nie tkwi w tych gumach co są przy sterach, dolna jest strasznie zmasakrowana (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie). Problem jestbw tym, że tu nie powinno być żadnych gum.
BudekPL Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 przełożyłeś bieżnię ze starego widelca ? Kolega dobrze kombinuje. Też bym obstawiał na to. Jak podniesiesz rower i złapiesz wideł na koronie tuż przy główce rany i poruszasz to jest luz?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.