marexq Napisano 19 Maja 2013 Napisano 19 Maja 2013 Cześć wszystkim, pilnie potrzebuje jasnej i rzeczowej rady, jako że we wtorek wymieniam XCT na Epicona i obawiam się że popsuję sobie geometrię a nie znam się na tym kompletnie. 1. Strona Suntoura milczy nt. długości do korony amortyzatora modeli z 2011 roku, gdzieś znalazłem że Epicon jest minimalnie wyższy (1-2cm) 2. SAG obecnie to jakiś niecały centymetr przy 11cm długości goleni, w Epiconie pewnie będzie koło 1,5cm, dodatkowo ważę niecałe 60kg więc na pewno straćę kolejne 1-1,5 cm przez negatywną sprężynę, efektywnie daje to 3cm niżej kierownicę. 3. Jak widać na zdjęciach mam już 1,5cm podkładek, czy można tak sobie bezkarnie dokładać kolejne? 4. Wiem że można zwiększyć skok Epicona do 120mm, czy to coś zmieni w pracy widelca, stracę gwarancję, jaka jest rozsądna cena za taką usługę. 5. Jak widać mam gięta kierownicę która efektywnie podnosi pozycję o jakieś mniej więcej 2,5-3cm, planuje zmienić ją na grubszą prostą razem z nowym mostkiem(w tej chwili 90mm kąt nie wiem jaki) bo poprostu już mi się nowe bajery nie mieszczą na niej ;D , propozycje mile widziane. 6. Jeżdżę rowerem sporo - około 3kkm/rok, większość z tego w terenie, także nie chcę nic popsuć a euforie z nowej zabawki wypełnia powoli strach i niepewność, a już w tej chwili idealnie nie jest bo po 30 km boli mnie kręgosłup zaraz za szyją i nie wiem z czego to wynika (zbyt pochylona sylwetka?), także poradźcie coś - co robić tak żeby było dobrze :lol - pamiętajcie że docelowo ma być prosta kiera. PS> Sorry za chaos i dzięki wielkie mądrzejszym za rady xD
qwaq Napisano 19 Maja 2013 Napisano 19 Maja 2013 Ad. 1 i 2 Nie poczujesz zmiany geometrii, bo jak sam napisałeś SAG praktycznie w całości zrekompensuje większą wysokość widelca, przy tym samym skoku wymiana zwykle nie powoduje znaczących zmian. Ad. 3 Podkładki możesz dokładać tak długo, jak Ci starczy sterówki Ad. 4 Zmiana skoku nie zmieni charakterystyki pracy widelca, ca do gwarancji to nie wiem, ale skok możesz zmienić sam, na stronie Suntoura są filmiki. Ad. 5 Grubszą w sensie dłuższą, czy z mocowaniem 31.8 zamiast 25.4? Jak to pierwsze to możesz wziąć np. Pro Koryak i do tego mostek z tej samej serii, zależy jaka długość jest Ci potrzebna.
marexq Napisano 19 Maja 2013 Autor Napisano 19 Maja 2013 Grubszą czyli grubszą, nie odczuwam potrzeby "mania" dłuższej, pkt. 1 i 2 w zasadzie miałem nadzieję że ktoś potwierdzi że on faktycznie będzie trochę wyższy niż XCT, Generalnie wszystko odnosi się do tego że jak tak sobie pomyślałem co mi się pozmienia to wyszło że mogę sobie przypadkowo obniżyć kokpit koło 6cm i boje się że to spowoduje nasilenie dolegliwości na długich trasach, Kierownice i mostek będę mógł kupić po następnej matki boskiej pieniężnej - czy ktoś może stwierdzić jaki mam kąt mostka w tej chwili. Czyli co dać z 2cm podkładek na poczet innej kierownicy i się nie przejmować za bardzo?
rzezniol Napisano 19 Maja 2013 Napisano 19 Maja 2013 Długość rury sterowej ... Na początek najlepiej dotnij ja tak aby mieć zapas na regulację mostka ... pamiętaj też że im dłuższa rura sterowa tym łatwiej sprzedać amor jak ci się "znudzi". Jak przychodzi ktoś do mnie założyć amortyzator to w sumie na pierwszy strzał idzie 4-5 cm podkładek ... 3,5 - 4 cm pod mostkiem i 0,5 - 1 cm nad mostkiem. Pozostaje nam spory zapas na regulacje ... a jak znajdzie się już najlepszą pozycję to po docięciu zawsze zostawiam podkładkę 0,5 cm nad mostkiem. Kiedyś Suntour podawał wysokość amortyzatora ... teraz te informacje są niedostępne ... z tego co pamiętam to XCT był najniższy z całej ich rodziny amortyzatorów (XCM, XCR, Raidon, Epicon). Jednak nie masz się co przejmować ... Hexagon jako tako jest zaprojektowany pod amorek ze skokiem 100 mm tak więc ewentualne zmiany nie będą aż tak odczuwalne. Ten mostek wygląda mi tak na +/- 8 st i jest krótki Pozdro
marexq Napisano 19 Maja 2013 Autor Napisano 19 Maja 2013 Ok, dzięki, raczej nie stać mnie na znudzenie się epiconem więc zostanie ze mną do swojej miejmy nadzieję naturalnej śmierci, w każdym razie skoro i tak będzie trza ciąć ponownie to dołożę sobie te 3 cm zapasu, a że właśnie zostałem zaskoczony nadzwyczajnym refleksem USu w tym roku to nie pozostaje nic innego jak poprostu kupić te kierownicę i mostek. O ile jeszce czytanie o amortyzatorach, kołach, szmerach bajerach jakoś przychodziło w miarę bezboleśnie tak takie bezduszne rzeczy jak kiera, mostek, dobranie tego z sobą pozostaje owiane jakąś mistyczną gęstą mgłą także mam nadzieję na jakieś wskazówki. 1. Tak jak mówiłem musi być prosta żeby się wszystko zmieściło, kąt, widzę że większość ma 5st, mam nadzieję że taki będzie dobry, na pewno nie chcę 3stopni, obecna ma 62cm długości (jeśli długość mierzy się jako długość prostej poprowadzonej od skrajnych końców kierownicy?) i wydaje mi się że jest ok tak więc wolałbym chyba docinać 66cm. 2. Mocowanie to grubsze bo wg. mnie jest praktyczniejsze w kontekście wszelkich mocowań i wyglądu , mostek w tej chwili jest 90mm i nie wiem czy kupowanie chociażby 100mm ma sens w kontekście wspomnianych przeze mnie wcześniej pleców, co do kąta - chyba też zostanie jak jest. Te Koryaki jednak trochę drogie mi się wydają, nie wiem czy jest sens płacenia 200 zlotych za taki zestaw, nie bardzo wiem jak się w tych ofertach poruszać żeby nie wpaść na minę, jakie firmy/modele możecie polecić w nieprzekraczalnej granicy 200 za zestaw z wysyłką ewentualną jednak im mniej tym lepiej:)
rzezniol Napisano 19 Maja 2013 Napisano 19 Maja 2013 Co do średnicy mocowania kierownicy ... 31,8 vs 25,4 ... Na kierownicy 31,8 zmieścisz mniej dodatków typu licznik, lampka ... nie koniecznie poczujesz różnicę w sztywności w porównaniu do 25,4 ... 31,8 subiektywnie ładniejsze . Tanio solidnie stosunkowo lekko ...ja zawsze stawiam na accent`a ... ale niestety nie maja w swojej ofercie nic o szerokości 660 mm Kiedyś miałem mostek Twister i kierownice Flatbar ... całość mnie kosztowała około 150 zł i ważyło w sumie jakieś 310 g . Pozdro
marexq Napisano 20 Maja 2013 Autor Napisano 20 Maja 2013 No tak tylko że większość dodatków dużo lepiej siedzi na tych grubszych ajzolach, dlaczego mówisz że wejdzie mniej? Czy to przegrubienie przy mostku zajmuje większą powierzchnię przy 31,8? Btw. Ostatnio trochę się zląkłem po odkryciu że zostawiłem tylko 6,4cm sztycy w rurze i chce kupić dłuższą ale mam wątpliwość czy tak samo gruba będzie dobra bo wg mnie ta co jest teraz ma za duży luz tzn. jak wsadzam jeszcze nie zaciśniętą to bez problemu daje nura bez użycia jakiejkolwiek siły, przy ruszaniu na boki daje się "postukać" o rurki ramy, po zaciśnięciu trzyma jak diabeł i żadnych problemów nie stwierdzono, normalne to to?
rzezniol Napisano 20 Maja 2013 Napisano 20 Maja 2013 Z kierownicą 31,8 mm jest tak że odcinek kierownicy na którym redukuje się średnica z 31,8 na 22,2 mm jest bezużyteczny z racji tego ze jest to "skos". W prostych kierownicach 25,4 ten odcinek jest krótszy wiec zostaje więcej prostego odcinka na lampkowo-licznikowe bajery ... Luz na sztycy ... czy to normalne I tak i nie . Być go nie powinno. W ramach wyższej klasy raczej taki problem nie występuje lub jest minimalny (np w moim Reactionie sztyca jest spasowana niemal idealnie). Tańsze ramy miewają luz na dedykowanej średnicy sztycy ... Pozdro
marexq Napisano 20 Maja 2013 Autor Napisano 20 Maja 2013 Ok, to jeszcze ostatnia rzecz: chyba na prostej 60cm 31,8mm i tak będzie efektywnie więcej miejsca niż na giętej 62,5cm 25,4mm ? Mówisz że redukuje do 22,2 a jaka jest średnica na całości kiery 25,4? Apropos sztycy to w kontekście pękających ostatnio Krossów jest sens żeby nowej w przypadku luzu zrobić małe ubranko z izolki np:D EDIT: Znalazłem już że każda docelowo zwęża się do 22,2 (chociaż przysiągłbym że u kumpla z grubszym mocowaniem wszystko się stabilniej trzyma a i optycznie jest grubsza) w takim razie chyba mija się z celem kupowanie ekstra mostka i lepiej zostać przy 25,4 *Bije się w pierś za świadome kontynuowanie offtopu xD
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.