Mytnik Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 Witam. Mam pytanie. Kupiłem nową oś na piastę koła tylnego. Tylko mam pytanie. Z jednej strony gwint na osi jest krótszy a z drugiej dłuższy. Która strona powinna być gdzie, tzn. ta z krótszym gwintem od strony kasety/wolnobiegu czy odwrotnie. A może jest to bez znaczenia. Dodam, że oś jest na szybkozamykacz. Pozdrawiam
KMtown Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 To nie ma znaczenia. Nie ważne jak dasz będzie działać wiem z doświadczenia
Krzysiek22 Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 Jesli jest na szybkozamykacz to ten gwint i tak jest wsumie bez znaczenia ale jesli juz to ta dłuzsza czesci od strony zebatek.
Mytnik Napisano 18 Maja 2013 Autor Napisano 18 Maja 2013 Pytam ponieważ gdy zamontuję koło w ramie to jest on przesunięte lekko w prawo stronę, dosłownie o parę mm. Haki ramy proste, więc to chyba wina złej obręczy, niedociągnięcia szprych z jednej strony.
beskid Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 Jeśli na ośce masz dwa różnej długości gwinty to ten dłuższy ma być od strony kasety. Na krótkim powinien być ogranicznik w postaci "zniszczonego" gwintu i dalej konus nie przejdzie. Jeśli kupiłeś ją do starego koła, a ono się przesunęło to żle założyłeś ośkę. Jeśli gwinty są identycznej długości to znaczenia to nie ma ale są też inne ośki np. ze "zniszczonym" tylko z lewej strony a ciągłym od strony kasety.
Mytnik Napisano 18 Maja 2013 Autor Napisano 18 Maja 2013 A macie jakiś dobry sposób, żeby dobrze wyśrodkować ośkę, tzn żeby z każdej strony zostało tyle samo miejsca.
Mytnik Napisano 19 Maja 2013 Autor Napisano 19 Maja 2013 Może niedokładnie opisałem o co mi chodzi. Ośkę mam taką jak w załączniku. Tą stronę z tulejką mam od strony kasety. Gdy założyłem ośkę na piastę, ustawiłem tak żeby nie było luzów, skontrowałem konusy to zarówno z jednej jak i z drugiej strony musiałem na ośkę nałożyć tulejki, jedna dłuższa, druga krótsza ponieważ gdy wsadziłem koło w ramę bez nich to nie dało rady dokręcić koła szybkozamykaczem, ponieważ haki nie miały się o co zaprzeć. Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi. Tak jakby piasta była węższa. I być może przez to koło jest źle ustawione w ramie.
siimon Napisano 19 Maja 2013 Napisano 19 Maja 2013 Jeżeli musiałeś dokładać jeszcze jakieś tulejki to wygląda na to, że źle dobrałeś oś do piast i ramy. Oś po skręceniu na piaście powinna wyglądać tak jak ta na zdjęciu.
Mytnik Napisano 19 Maja 2013 Autor Napisano 19 Maja 2013 Czyli wychodzi na to że ta piasta jest za wąska do tej ramy. Jutro zmierze szerokość piasty, ile powinna wynosić przy rozstawie haków 135 mm
Mytnik Napisano 20 Maja 2013 Autor Napisano 20 Maja 2013 Witam. Ponownie. Sprawdziłem dziś jedną rzecz. Wrzuciłem koło w ramę, oczywiście było przesunięte lekko w lewo, a następnie wsadziłem je odwrotnie, było przesunięte w prawo. Czyli haki proste, więc albo źle wycentrowane koło (da się to jakoś sprawdzić) albo coś z tą osią jest nie tak. Poniżej zamieszczam zdjęcia tego koła. Widać tam te podkładki dystansowe (jedna szersza druga węższa) które musiałem założyć, bo inaczej haki ramy nie zacisnęły by się na osi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.