Skocz do zawartości

[Koła] Lekkie koła do crossa


mc09

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Posiadam rower SPECIALIZED CROSSTRAIL LIMITED DISC. 

 

Aktualnie posiadam następujące koła:

 

Obręcze DT Swiss 485 D 700c, double-wall, pinned w/ eyelets, 32h

Przednia piasta Disc hub, loose ball, high-lo flange, machined disc side, dual lock nuts w/ 19mm contact,
QR
Tylna piasta Disc hub, loose ball, high-lo flange, machined disc mount, double-sealed, ground race,
dual lock nuts w/ 19mm contact side, QR
Szprychy Stainless, 2.0mm (14g)
Przednia opona Specialized Borough XC Sport, 60 TPI, wire bead, 700x45c
Tylna opona Specialized Borough XC Sport, 60 TPI, wire bead, 700x45c
Dętki Schrader valve
 
Myślę o wymianie całych kół lub opon na lżejsze i trochę węższe, ale nie do końca szosowe, tak aby również mona było jeździć po drogach gruntowych, leśnych ścieżkach. Jednak w zdecydowanej większości jeżdżę po drogach twardych. Często robię jednodniowe wycieczki po 100 km lub nawet trochę więcej.
 
Stąd też moja prośba o pomoc w wyborze bądź całych kół lub tylko opon. Zależy mi na tym aby były lekkie.
 
Ewentualnie prośba o pomoc jakie części w pierwszej kolejności należałoby wymienić w rowerze - jakie są jego najsłabsze elementy, które należałoby wymienić, tak aby rower lepiej spisywał się na trasie, był lżejszy. Link do specyfikacji roweru:
 
Napisano

Jaki budżet i ile ważysz? Warto by wiedzieć ile ważą obecne koła, żebyś nie kupił za 1500 zł 100g lżejszych. Mam też Crosstraila i z tego co pamiętam to te opony ważą ok 600g. Kupując zwijane np Marathon Supreme można by uciąć ok 400g (przy szer. 1,1 nawet 600g). Możesz też kupić lekkie dętki Schwalbe SV18, ważą 105g.

 

Napisano

Jaki budżet i ile ważysz? Warto by wiedzieć ile ważą obecne koła, żebyś nie kupił za 1500 zł 100g lżejszych. Mam też Crosstraila i z tego co pamiętam to te opony ważą ok 600g. Kupując zwijane np Marathon Supreme można by uciąć ok 400g (przy szer. 1,1 nawet 600g). Możesz też kupić lekkie dętki Schwalbe SV18, ważą 105g.

Budżet nie jest priorytetem pod warunkiem, że faktycznie zmiana przyniesie zauważalne korzyści z jazdy. 

Waga opony wg danych z linka: http://metrobikes.pl/pl/p/Opona-Specialized-Borough-XC-Sport-700x45c/5652    - 580 g

Waga obręczy bez szprych i piasty - 505 g

Nie mam pojęcia ile ważą szprychy, piasta, zacisk i dętka.

Moja waga 90 kg, 180 cm wzrostu.

Napisano

Ja bym zaczął od opon i dętek. Koła o wadze ok. 1600g to koszt min. 1000 zł. Największą różnicę w jeździe poczujesz właśnie na wymianie tych trzech rzeczy. Na razie nie baw się w wymianę rurek i innych pierdół. Patrz na koła 29" o szer. wewnętrznej 18-19mm, bo mają przeważnie piasty pod tarcze. Jeśli cena nie gra roli np. coś w tym stylu:

http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola/kola-29/kola-dt-swiss-240s-6sr-xd-no-tubes-crest-29-aerolite-1412g.html (co do sklepu to różne są opinie, poszukaj). Cresty mają co prawda 21mm wewnętrznej szerokości, ale to tylko przykład pierwszy lepszy jaki znalazłem o tej wadze.

Zapewniam, że poczujesz różnicę schodząc z wagi kół prawie 1500g

 

Napisano

Ja bym zaczął od opon i dętek. Koła o wadze ok. 1600g to koszt min. 1000 zł. Największą różnicę w jeździe poczujesz właśnie na wymianie tych trzech rzeczy. Na razie nie baw się w wymianę rurek i innych pierdół. Patrz na koła 29" o szer. wewnętrznej 18-19mm, bo mają przeważnie piasty pod tarcze. Jeśli cena nie gra roli np. coś w tym stylu:

http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola/kola-29/kola-dt-swiss-240s-6sr-xd-no-tubes-crest-29-aerolite-1412g.html (co do sklepu to różne są opinie, poszukaj)

Zapewniam, że poczujesz różnicę schodząc z wagi kół prawie 1500g

 

OK. zakładam że moje koła bez zacisków i opon ważą ok. 1996 g za komplet. Link: http://allegro.pl/kola-dt-swiss-370-485d-29-race-od-1zl-bs-i3150602805.html

 

Czyli na  kołach zaoszczędzę ok. 500 g. Biorąc pod uwagę cenę - 2399 zł, czy faktycznie przyniesie mi to korzyść.

Jakie opony dobrać do tych obręczy?

Napisano

1. Nie cytuj poprzedniego posta.

2. Te koła, które podałem to tylko przykład. Jest wiele dużo tańszych i lekkich zestawów. Poszukaj.

3. Jeśli Twoje koła ważą poniżej 2 kg (zważ je! )to dla mnie sensowny wydatek był by dopiero na takie mniej więcej 1600g. Czy warto musisz ocenić sam. Moim zdaniem nie przy Twojej wadze.

4. Najtańsza wg mnie, sensowna opcja jeśli chodzi o stosunek cena/odczuwalność zmian, to dużo lżejsze opony i dętki, które wcześniej podałem.

Napisano

Czy może  ktoś ma jeszcze doświadczenie z lekkimi oponami do crossa oprócz Marathon Supreme - jeśli tak to proszę o opinie.

Napisano

Czy może  ktoś ma jeszcze doświadczenie z lekkimi oponami do crossa oprócz Marathon Supreme - jeśli tak to proszę o opinie.

 

 

Jutro mam otrzymać koła pod rower przełajowy, ale chyba wymagania będą podobne odnośnie do twoich.

 

- Waga 89-90 kg

- Teren: 65 %asfalt, 35% drogi żwirowe, płyty jumbo, utwardzone ścieżki leśne.

- Rower: Ridley X-Ride Disc 2013

 

Po dłuższej dyskusji z różnymi fachowcami od kół, doszedłem do wniosku ze nie ma co iść wagę 1500 g, bo to może się negatywnie odbić na wytrzymałości koła. A ja chciałem zestaw o rozsądnej wadze i dużej wytrzymałości i który będzie łatwo serwisować.

 

 

 1.) Piasta tył :

DT SWISS 350, 32 szprychy, dla tarczy 6 otworów, 135 mm / 5 mm
 
2.) Piasta przód:
DT SWISS 350, 32 szprychy, dla tarczy 6 otworów, 100 mm / 5 mm
 
3.) Obręcze:  WTB Frequency Team i19 , 29"
 
4.) Szprychy: CN Spoke Double Butted 454 (2.0-1.8-2.0)
 
5.) Nyple mosiężne 
 
6.) Zaciski: DT Swiss RWS MTB Steel (100mm + 135mm) (dźwignia Aluminium)
 
7.) Opaska DT Swiss na koło 28/ 29 
 
Poniższy zestaw będzie ważył 1750g-1800g , koszt to 1590 PLN
 
Pierwotnie myślałem od Novatec 711/712, a później 811/812 ale z stalowym bębenkiem w wersji SuperLight. Lecz się dowiedziałem  że  Novatec nie daje gwarancji dla osób o wadze 80kg,  Później zacząłem myśleć o Hope2E i DT 350 i  poradzono mi wybrać sprawdzone DT Swiss, ta sama budowa co 240, o polowe tańsze i sprawdzi sie dla osoby o mojej wadze.
 
Lekkie opony o rozmiarze 35x622 to Continental Cyclocross Speed lub Race  (waga 350gr ), dętki polecam  Continental Cross 28 - 126gr. 
 
Podsumowując:
Nie kupuj kół o wadze 1500-1600 gram, bo to jest sprzęt albo na zawody albo dla osób o wadze ~75 kg.
Napisano

Twój Spec ma naprawdę świetną specyfikację. Dużo tu nie poprawisz a wydasz kupę kasy. Trzeba jeździć a Twoja kondycja lepiej go napędzi niż trochę lżejsze koła ;)

Jedno co mnie wkurzało na początku w Crosstrailu to opony, na których łapałem co chwilę kapcia. Odkąd założyłem Schwalbe Marathon Cross mam od 2 lat spokój, dlatego polecałem tego producenta.

Zestawik, który kolega wyżej zaproponował zacny. Nic dodać nic ująć.

 

Napisano
MichaelD - nie wiem skąd masz dane dotyczące wagi podanych opon - 350 gr. 

 

 

Continental Cyclocross Speed 700x35c - waga 420 gr   link: http://rowertour.com/continental-cyclocross-speed-700x35c-opona-czarna-zwijana.html

 

Continental Cyclocross Race 700x35c  - waga 450 gr   link: http://rowertour.com/continental-cyclocross-race-700x35c-opona-czarna-zwijana.html

 

Chyba że wyszukałem nie te opony o których pisałeś?

Napisano

MichaelD - nie wiem skąd masz dane dotyczące wagi podanych opon - 350 gr. 

 

 

Continental Cyclocross Speed 700x35c - waga 420 gr   link: http://rowertour.com/continental-cyclocross-speed-700x35c-opona-czarna-zwijana.html

 

Continental Cyclocross Race 700x35c  - waga 450 gr   link: http://rowertour.com/continental-cyclocross-race-700x35c-opona-czarna-zwijana.html

 

Chyba że wyszukałem nie te opony o których pisałeś?

 

 

Z oficjalnej strony producenta:  

http://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en/themes/cross/cyclocross_speed_en.html

http://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en/themes/cross/cyclocross_race_en.html

 

Rowertour pomieszali opony drutowe z zwijanymi, już wcześniej od nich pisałem aby poprawili błąd. 

 

Inne lekkie opony terenowe w rozmiarze min 35-622

http://www.kendatire.com/en/bicycle/cyclocross/kommando-pro/

http://www.kendatire.com/en/bicycle/cyclocross/kwicker-pro/

http://www.kendatire.com/en/bicycle/cyclocross/happy-medium-pro/

http://www.kendatire.com/en/bicycle/cyclocross/small-block-eight-pro/

 

Jeśli chcesz poruszać się wyłącznie po asflacie to kup  opony typu slick ( obręcz jaką Tobie przedstawiłem, roz wewnętrzny 19. wejdą bezpiecznie opony od 28-622) w rozmiarze 28-32, bo na Polskie drogi lepiej wybrać oponę z trochę większym balonem.

Panaracer T-SERV PT http://www.panaracer.com/urban.php 

Continental GatorSkinhttp://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en/themes/race/racetyres/gatorskin_en.html

Michellin Dynamic http://www.michelinbicycletire.com/michelinbicycle/index.cfm?event=dynamic.view - tą oponę w Decathlonie można kupić za zaledwie 45 PLN. Polecam 

Napisano

Dzięki za rady - zamówiłem już Continental Cyclocross Speed 700x35c. 

Trochę dziwnie wygląda sprawa wagi tych opon - wg. danych na stronie producenta - 350 gr, wg danych polskiego importera 400 gr.

Napisano

Jestem po pierwszych testach i trzeba przyznać że oponki naprawdę są dość szybkie. Waga faktyczna 350 gr. Generalnym importerem tych oponek na Polskę  jest Schimano, które podaje błędnie wagę  na 400 gr.

Jestem tylko ciekawy czy nie będę łapał czesto kapcia. 

Napisano

Jestem po pierwszych testach i trzeba przyznać że oponki naprawdę są dość szybkie. Waga faktyczna 350 gr. Generalnym importerem tych oponek na Polskę  jest Schimano, które podaje błędnie wagę  na 400 gr.

Jestem tylko ciekawy czy nie będę łapał czesto kapcia. 

 

 

Oponki zbierają dobre opinie:

http://ridingagainstthegrain.com/2011/12/30/cyclocross-speed-marathon-mondial/

http://ridingagainstthegrain.com/2012/08/14/continental-cyclocross-speed-review/

Napisano

 

Jutro mam otrzymać koła pod rower przełajowy, ale chyba wymagania będą podobne odnośnie do twoich.

 

- Waga 89-90 kg

- Teren: 65 %asfalt, 35% drogi żwirowe, płyty jumbo, utwardzone ścieżki leśne.

- Rower: Ridley X-Ride Disc 2013

 

Po dłuższej dyskusji z różnymi fachowcami od kół, doszedłem do wniosku ze nie ma co iść wagę 1500 g, bo to może się negatywnie odbić na wytrzymałości koła. A ja chciałem zestaw o rozsądnej wadze i dużej wytrzymałości i który będzie łatwo serwisować.

 

 

 1.) Piasta tył :

DT SWISS 350, 32 szprychy, dla tarczy 6 otworów, 135 mm / 5 mm
 
2.) Piasta przód:
DT SWISS 350, 32 szprychy, dla tarczy 6 otworów, 100 mm / 5 mm
 
3.) Obręcze:  WTB Frequency Team i19 , 29"
 
4.) Szprychy: CN Spoke Double Butted 454 (2.0-1.8-2.0)
 
5.) Nyple mosiężne 
 
6.) Zaciski: DT Swiss RWS MTB Steel (100mm + 135mm) (dźwignia Aluminium)
 
7.) Opaska DT Swiss na koło 28/ 29 
 
Poniższy zestaw będzie ważył 1750g-1800g , koszt to 1590 PLN
 
Pierwotnie myślałem od Novatec 711/712, a później 811/812 ale z stalowym bębenkiem w wersji SuperLight. Lecz się dowiedziałem  że  Novatec nie daje gwarancji dla osób o wadze 80kg,  Później zacząłem myśleć o Hope2E i DT 350 i  poradzono mi wybrać sprawdzone DT Swiss, ta sama budowa co 240, o polowe tańsze i sprawdzi sie dla osoby o mojej wadze.
 
Lekkie opony o rozmiarze 35x622 to Continental Cyclocross Speed lub Race  (waga 350gr ), dętki polecam  Continental Cross 28 - 126gr. 
 
Podsumowując:
Nie kupuj kół o wadze 1500-1600 gram, bo to jest sprzęt albo na zawody albo dla osób o wadze ~75 kg.

Mam prośbę czy możesz mi podać ile waży osobno koło kompletne koło przednie i kompletne koło tylne tzn. obręcz ze szprychami, z dętką, opną, z piastą, tarczą hamulcową , zaciskiem, kasetą itp. Chodzi mi o to ile wazy kompletne koło przednie i tylne.

Ja zważyłem swoje i wyszły mi nasdtępujące wartości:

przednie - 1825 g

tylne - 2394 g

Napisano

Mam prośbę czy możesz mi podać ile waży osobno koło kompletne koło przednie i kompletne koło tylne tzn. obręcz ze szprychami, z dętką, opną, z piastą, tarczą hamulcową , zaciskiem, kasetą itp. Chodzi mi o to ile wazy kompletne koło przednie i tylne.

Ja zważyłem swoje i wyszły mi nasdtępujące wartości:

przednie - 1825 g

tylne - 2394 g

Zastosowałem inne szprychy Cn Spoke Mac Aero 424

 

Przednie koło:

Piasta, obręcz, szprychy , nyple i opaska -   849 g 

Zacisk DT Swiss RWS MTB  - 50g

Dętka Continetal Cross 28 - 126 g

Opona Michelin Dynamic Sport 28-622 - 335 g

 

Tylne:

Piasta, obręcz, szprychy , nyple i opaska -   960 g 

Zacisk DT Swiss RWS MTB  - 55g

Dętka Continetal Cross 28 - 126 g

Opona Michelin Dynamic Sport 28-622 - 335 g 

 

- waga nie zawiera tarcz, śrub mocujących, ani kasety 

 

Jakie masz koła ??

Napisano

DT Swiss 485 D 700c, sama obręcz bez szprych wg naklejki waży 505 g

piasty - jakieś fabryczne speca

 

Pytałem o wagę całych kół łącznie z tarczą hamulcową i śrubami oraz kasetą w tylnym kole bo nie chce mi się demontować tych elementów, a nie wiem czy warto wydawać kasę żeby odchudzić jeszcze koła.

 

Napisano

DT Swiss 485 D 700c, sama obręcz bez szprych wg naklejki waży 505 g

piasty - jakieś fabryczne speca

 

Pytałem o wagę całych kół łącznie z tarczą hamulcową i śrubami oraz kasetą w tylnym kole bo nie chce mi się demontować tych elementów, a nie wiem czy warto wydawać kasę żeby odchudzić jeszcze koła.

 

 

Nie podawałem kompletnej wagi kół, ponieważ:

- jej jeszcze nie znam, dzisiaj oddałem rower na 1 przegląd i przy okazji zmienią mi koła (nie mam bacika do kasety).

- jest ogólnie przyjęte aby podawać wagę samego koła, bez zacisków, opony, dętki itp.

- Moim zdaniem nie ma sensu porównywać rożnych koł.  

 

 

Jeśli koniecznie chcesz znać wagę mojego koła, to dodaj:

-  Kaseta Shimano 105 10s 12-27 : 240g 

- Avid G2 Cleansweapt 160mm - 106 g

- Avid G2 Cleansweapt 140mm - 88 g

- 12 śrubek -  12-15 g

 

Wybierając ten zestaw kierowałem się głownie:

wytrzymałością piast i obręczy, łatwiejszym serwisowaniem piast, a niższa waga to taka wisienka na torcie.  Gdybym nie ważył 89 kg i nie był to rower przełajowy i miałbym za sobą samochód techniczny, to kupił bym sobie ultra lekki zestaw >= 1350g

Napisano

Mam jeszcze jedno pytanie czy jest w specyfikacji mojego roweru (link do specyfikacji w 1 poście) napisane jest że są szprychy stalowe o średnicy 2mm i ważą 14 g, to mam rozumieć że 1 szprycha waży 14g, co przy zaplocie  36 szprych daje 504 g na 1 koło. Wg. mnie jest to dość sporo, ale czy w takim razie opłaca się wymieniać szprych - jeśli tak to na jakie, i czy wówczas wymienić od razu piastę na lżejszą?

Napisano

Mc09

 

Wcześniej pytałeś się o wagę nowych kół:


Stare koła 
Obręcze: Mach 1 RoadRunner 
Sprychy i nyple Mach 1 
Piasta: Shimano M475 
Opaska: 4ZA 

Przód 1103 g, Tył 1323 g + 2 x zacisk 169 g = 2601g 

W nowy zestaw w porównaniu z poprzednim: - 687 g

 

Odnośnie twoich pytań:

1.) 14g to rozmiar pod nyple. Szprychy ważą ok 3,5 do 6 gram.  

Tutaj masz wagi   

http://www.sapim.be/spokes/basic/leader

http://www.cnspoke.com/products/Spoke_MAC/butted/double.htm

 

2.) Tak warto wymienić szprychy, tak samo piastę ale warto ją dobrać do wagi użytkownika i zastosowania. Przy twojej wadze nie brał bym Novateców, ale DT Swiss 350 lub Hope2EvoPro, Shiamno XTR (ewentualnie XT) Wszystkie te piasty mają dobre uszczelnienia, co jest krytyczne dla długiej i bezproblemowej pracy piasty.

 

3.) Dobre szprychy dla Ciebie to CN Spoke MAC Aero424 lub CN Spoke DB454, szprychy dobre a zdecydowanie tańsze niz DT Swiss czy Saphim. 

 

4.) O ile nie katujesz roweru, jeżdżąc po ekstremalnym terenie czy skacząc. To spokojnie wystarczą Tobie obręcze z 32 otworami. 

Napisano

Gdzie kupowałeś swój zestaw i kto ci je składał -  może złożę sobie coś podobnego - też jestem ze Szczecina.

Napisano

Gdzie kupowałeś swój zestaw i kto ci je składał -  może złożę sobie coś podobnego - też jestem ze Szczecina.

 

 

Bikestacja. Jeśli chcesz to możemy się spotkać w Szczenie to pokaże Tobie moje koła. Szczegóły ewentualnego spotkania, napisz mi w wiadomości prywatnej, e-mailem lub gg.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...