OrzelPiotr Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 (edytowane) Cała procedurę wymiany oleju przeprowadziłem wg filmu. W przypadku mojego fox-a 32 float fit ctd 100mm wszystko wydaje się pasować. Miałem lekki problem ze znalezieniem poprawnych proporcji oleju,bo mój model nie występuje w tabeli lub nie potrafiłem go poprawie zidentyfikować. Ostatecznie wybrałem 49) 2013 32 Float 26" 80-100 (O/C CTD damper) w związku z powyższym do dolnych goleni użyłem dedykowanego oleju FOX Green 10 wt. 2 x po 20 mloraz FOX Float Fluid do nasączenia gąbek (na filmie z tego co pamiętam użyto FOX Green 10wt ale ja dałem Floata (bo miałem) / poza tym z pozostałości oleju na gąbkach wynikało, że potraktowano je właśnie float fluid, zaś na uszczelki kurzowe dałem wazeliną techniczną. Na sam koniec pozostało jeszcze wymienić olej w komorze powietrznej z tego co pamiętam to sprawę załatwia klucz 26, odkręcamy całe wieczko komory (należy pamiętać o uprzednim spuszczeniu powietrza z amortyzatora) stary olej odciągamy strzykawką (u mnie było go około 3 ml), wstrzykujemy 5 ml Fox Fluid na dno komory. Zakręcamy korek i pompujemy. W sumie wszystko zajęło około 30 minut a największy problem był z wbiciem gwintowanego sworznia, po stronie regulacji odbicia - do czego wykorzystałem aluminiową tulejkę. Amortyzator po serwisie wydaje się pracować poprawnie (może nawet troszkę płynniej), blokady działają, skok prawidłowy, resztę pokaże eksploatacja. Po przebiegu rzędu 5kkm, oleju było mniej więcej po 10ml na „nogę” czyli o połowę mniej. Co ciekawe olej w goleni z komorą powietrzną był znacznie ciemniejszy od tego z drugiej strony - pewnie nastąpił minimalny wyciek z komory powietrznej. Uszczelki nie wyglądały na zużyte, gąbki były dość brudne ale wciąż mokre. Dolne i górne ślizgi w stanie idealnym. Jedyne obawy mam plastikowych podkładek znajdujących się w dolnych nakrętkach,gdyż wykorzystałem je powtórnie a były odkształcone więc może istnieć ryzyko wycieku,w ostateczności czymś się je zastąpi… To by było na tyle serwisu fox'a - z racji faktu, że to wersja fit więc nic więcej obecnie nie zrobię. Wkrótce czeka mnie jeszcze serwis fox float 32 120mm ctd oraz dampera fox ctd bv dobiegają do 3kkm a sezon zimowy niebawem ;]. Jeśli coś jest niejasne chętnie udzielę odpowiedzi. Edytowane 6 Listopada 2013 przez OrzelPiotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 6 Listopada 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 (edytowane) Generalnie podstawowy serwis wersji z fit'em jest prostszy niż tych z otwartą kąpielą, nie różni się zbytnio od tego w RS'ach, po cichu natomiast liczyłem na serwis sprężyny powietrznej bo z filmików trochę nie zaczaiłem napełniania olejem komory negatywnej. Ew. też tłumika bo też by się przydało ale puki działa to pewnie nie ma sensu ruszać a jak się popsuje pewnie lepiej kupić nowy. Tak ogólnie zastanawiam się czy: -10wt green to zwykły olej czy ma jakieś uszlachetniacze i czym różni się od 10wt red ? znając życie zwykły olej pewnie działa równie dobrze. -czy ktoś float fluid zastępował red-rumem rock shox'a, zmienia pracę amorka? Edit: Chyba wybrałeś złą wersję, bo O/C = Open Cartridge a nie FIT. Edytowane 6 Listopada 2013 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 6 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 10wt green to zwykły olej czy ma jakieś uszlachetniacze i czym różni się od 10wt red Różnią się lepkością ( ale nieznacznie) i producentem Fox Suspension Fluid (red) 10wt. 47.36 @40, 15.69@100 degrees- Silkolene Fox Suspension Fluid (green) 10wt. 47.00 @40, 11.7@100 degrees- Torco czy ktoś float fluid zastępował red-rumem rock shox'a, zmienia pracę amorka Float Fluid i Red Rum mają zbliżone wartości gęstości ( poziom 80W ) ,wg mnie, FLoat FLuid może być z powodzeniem zastąpiony przez Red Ruma ( mam tu na myśli tylko komorę powietrzną). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 6 Listopada 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Dzięki. Red rumem poza sprężyną, nasączam również gąbeczki, wg. mnie amor chodzi bardzo ładnie a sam olej zostaje dłużej na gąbkach. Natomiast co do tego że ma on gęstość 80W to temat był już mocno wałkowany na różnych forach, generalnie do końca nie wiadomo jakie mają parametry, wiele osób sądziło że to odpowiednik przekładniowego 80W ale w praktyce tak nie jest bo sprawdzałem. Jedyne wartościowe info jakie znalazłem to że red rum i float fluid to podobno odpowiedniki olejów typu assembly lube używanych do składania silników samochodów wyścigowych, zapobiegające zatarciu przy pierwszym rozruchu, zawierają również dużą ilość dodatków przeciw wycieraniu i zmniejszających tarcie. Mimo to trafiałem twierdzenia że rock shoxy smarowane fluidem foxa chodzą inaczej (ciut mulą), jestem ciekaw czy ktoś weryfikował. Bo w praktyce można temat opędzić różnymi zamiennikami, mniej lub bardziej kombinowanym, tak mi jeden serwis w pobliżu amorki robił ale po nasmarowaniu tym co trzeba chodzą lepiej, więc może chociaż częściowo warto kupować oryginalne smary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Edit: Chyba wybrałeś złą wersję, bo O/C = Open Cartridge a nie FIT. No właśnie z tymi wersjami nie jest tak do końca jasno, szukałem na forach informacji ale mało jest takowych odnośnie FIT CTD, ale tak na zdrowy rozum, na filmie gość ma Fit i leje po 20 ml w każdą goleń, poza tym fit ma mniej oleju ale tylko w tłumiku tym samym reszta powinna być bez zmian. Może się to uda komuś zweryfikować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 6 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Maniak, sam fakt,że mają gęstość na poziomie 80W nie oznacza,ze są takie same- mogą ( i raczej będą) się różnić lepkością. Ale znalazłem następujące informacje: Red Rum to produkt firmy Torco o lepkości 50 cSt@40 Syntetyczny olej przekładniowy Mobilube 1 SHC 75W-90 ( wybrany przypadkowo)- 102cSt@40 Z kolei popularny Hipol GL-5 ma lepkość ( w zależności od wersji) od 13,5 do 40 cSt@40 Jak widać, oleje przekładniowe mogą mieć skrajnie różne wartości, co przełoży się na pracę amorka. Konkluzja- wybierając olej patrzymy na lepkość kinematyczną ( parametr cST@40 lub mm2/s prz 40 stopniach) a nie klasę SAE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 8 Listopada 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Ok, dzięki za doprecyzowanie i zebranie danych w jednym miejscu, bo porozrzucane po sieci nie wiele mówią, teraz wszystko jasne. Float Fluid i Red Rum mają zbliżone wartości gęstości ( poziom 80W ) ,wg mnie, FLoat FLuid może być z powodzeniem zastąpiony przez Red Ruma ( mam tu na myśli tylko komorę powietrzną). Dlaczego tylko komorę powietrzną? Co np. ze smarowaniem gąbek? Bo chyba do niczego innego tego się nie używa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Dlaczego tylko komorę powietrzną? Co np. ze smarowaniem gąbek? O gąbeczkach nie pisałem, bo wg mnie olej użty do nasączania gąbeczek ma drugorzędne znaczenie- ważne jest ,aby olejów typu Float Fluid i RedRum nie wlewać do tłumika. Spotkałem się z amorkami,które , w opinii użytkowników, przestały pracowac po serwisie- się okazało,że , aby oszczędzić, do tłumika wlewali olej 80W ( " bo taki miałem,a olej to olej"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 8 Listopada 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Hehe no red rum do tłumika.. na to bym nie wpadł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Dziś machnąłem pierwsza dłuższą trasę po serwisie i amortyzator chodzi zdecydowanie płynniej niż poprzednio, no i najważniejsze - przestał piszczeć... czyli jednak oleju było za mało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Hmm,mój nowy ctd (nie fit) też lubi sobie pisnąć przy mocnym uderzeniu.Do tej pory wydawało mi ,że ten typ tak ma.Ale teraz nie jestem już tego taki pewien.Napisałem do CB w tej sprawie,ciekaw jestem co odpiszą.Ale biorąc pod uwagę,że w związku z "recall'em" mają na warsztacie 300 amortyzatorów chyba sobie poczekam na odp Tęsknię za moimi bomberami,którym serwis robiłem raz na dwa lata i nigdy mnie nie zawiodły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 (edytowane) Zrobiłem wczoraj serwis w moim drugim foxie 2013 32 Float 26" 120 (O/C CTD damper bez fit) wlałem zgodnie z tabelką po 30 ml w każda nóżkę, natomiast podczas zalewania komory powietrznej floatem zauważyłem, że widelca nie da się ugiąć do samego końca - zawsze zostaje 2-2.5 cm z tego co pamiętam ten prawie ten sam widelec (100mm z FIT) ugina się praktycznie do samego końca, czyżby wynikałoby to z dłuższych o 20mm nóg ??? Edytowane 20 Listopada 2013 przez OrzelPiotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snajper9 Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Witam sory ale czy ktos mogłby pokazac jak sie rozbiera komore powietrzna, planuje sam wymienic lagi na nowe i niewiem jak rozebrac podkladki na dole goleni powietrznej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 Można to zrobić mniej więcej tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snajper9 Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 Dzieki:) aktos jeszcze moze powiedziec jak ocenic czy slizgi sa ok?? u mnie lagi maja wytarta anode ale niewiem czy nowe lagi potrzebuja nowych slizgów?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 Ja bym wymienił wszystko jak leci-uszczelki i ślizgi,choćby nawet dla świętego spokoju.Tym bardziej,że skoro zniszczone zostały lagi to i ślizgom się dostało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marektuiteraz Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 Mam pytanie o damper ctd foxa, w enduro comp 29 , czy ten tłumik blokuje się w pozycji c? u mnie choć rower młody nie za bardzo widzę różnicę. Ma ktoś doświadczenie z takim foxem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 Nie blokuje się całkowicie,w pozycji C ( climb) zawias jest sztywniejszy ale nadal aktywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 (edytowane) Masz manetkę remote czy dźwigienkę, bo jak to pierwsze to niekiedy wymagane jest skasowanie luzu na lince + jeszcze kilka obrotów baryłką. Co do blokady przy C to zawias praktycznie się nie ugina, przynajmniej w wersji z BV trzeba mocno bujnąć by coś osiągnąć. Różnica w pracy na każdym z trybów jest zarówno widoczna jak i wyczuwalna. Edytowane 24 Listopada 2013 przez OrzelPiotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Mały update-amor wrócił z serwisu i przestał popiskiwać,właśnie odbyłem próbną jazdę.Durnykot ma rację-problem zdaje się tkwić w zbyt małej ilości oleju w dolnych goleniach bo tłumik był nie ruszany.U mnie dodatkowo były do wymiany uszczelki "kurzowe".Najwyraźniej mój egzemplarz był wyjątkowo niechlujnie zmontowany.Konkluzja jest taka:jeśli Twój nowy Fox wydaje podejrzane dźwięki to trzeba go "robić".I na gwarancję raczej nie ma co liczyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 5 Grudnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Był też okres że pakowali za ciasne uszczelki kurzowe, to też może być przyczyną i dlatego je wymieniają, u mnie chyba też wywalili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 1 Lutego 2014 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Rozmawiałem ostatnio z serwisem w sprawie innego egzemplarza, stwierdzili jedynie krótko że wszystkie modele 2013-2014 z ctd piszczą i wystarczy podstawowy serwis komory powietrznej. Przynajmniej więc mniej więcej wiadomo w czym jest problem. Postaram się przed sezonem wrzuć fotki z rozbiórki swojego. Powoli rozważam też zakup narzędzi do serwisowania tłumików fit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Taka sytuacja jest nie do przyjęcia.Rower prosto z fabryki ma iść na serwis?Wypadałoby przynajmniej przejechać ten 1000 km.Jestem ciekaw czy piszczą tylko oem'y ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.