Mod Team Maniak Napisano 17 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 (edytowane) Witam, mam problem z amorkiem wymienionym w temacie, widelec jest nowy, przejechałem na nim może z 50km, nagle coś mi zaczęło popiskiwać. Wypiąłem koło aby wykluczyć hamulce, kiedy powoli uginam amor pojawiają się charakterystyczne piśnięcia, jakby uszczelki kurzowe były suche i piszczały. Zamiast ładnie stopniowo się uginać robi to skokowo, dodatkowo wydając taki dźwięk (jak skręcanie czystą oponą podłodze z płytek). Kiedy uginam go szybko pracuje zupełnie normalnie, gładko i cicho. Próbowałem już brunoxa, później lekko odchyliłem uszczelki kurzowe, wpuściłem kilka kropli oleju 10wt, dalej bez zmian. Myślałem chwilę że to uszczelka w sprężynie powietrznej, chciałem przesmarować red rumem, odkręciłem dekiel ale widzę że komora jest zalana olejem więc to raczej nie to. Jakieś pomysły jak pozbyć się tego wkurzającego dźwięku? Edytowane 17 Maja 2013 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz0595 Napisano 18 Maja 2013 Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 Skoro jest nowy po przebiegu 50 km oddaj go na gwarancję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 18 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 Jeździć, jeździć, jeździć..... Spotkałem się z opiniami,że FITy z uszczelkami SKF są dosyć "ciasne" na początku. Problem powinien zniknąć po dotarciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 18 Maja 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 (edytowane) Też pomyślałem że amor musi się dotrzeć ale dziwne jest, że na samym początku było ok, chwilę pojeździłem i dopiero wyszło, gdyby to była kwestia dopasowania się uszczelek to chyba problem występowałby od razu. Może to jednak nie koniecznie uszczelki kurzowe? Rozbierał ktoś te widelce, jest tam coś jeszcze co może wydawać takie dźwięki? Troche nie uśmiecha mi się wybebeszać nowy widelec tylko po to żeby sobie popatrzeć co jest w środku (a gwarancję owszem i mam, da się ją zrealizować w norwegii ) Edytowane 18 Maja 2013 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 18 Maja 2013 Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 To czeka Cię wycieczka... Zapytaj kolegę Sol, On ujezdza Foxa 29 ctd, może spotkał się z tym. Wysłane z mojego za pomocą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 18 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 Mam rozwiązanie....musisz robić tylko tak jak napisałeś. Kiedy uginam go szybko pracuje zupełnie normalnie, gładko i cicho. I po temacie. Widocznie ten amor nie może być uginany wolno, bo piszczy. Jak wolno uginam chomika to on też piszczy. Jak szybko i zdecydowanie go naciskam- nie piszczy i jest cichy. ( pomijam ,że później już nic nie robi,ale to szczegół). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 18 Maja 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 Grunt że poczucie humoru dopisuje. Napisze jak sie sprawy maja po 500km, tyle powinno wystarczyć na dotarcie. Jeśli nie to cos czuje ze cudowny fox długo nie zagrzeje u mnie miejsca :\ bo mi to działa na nerwy podczas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 Miałem podobną sytuację z F100 RL Fit, tylko tyle, że mój piszczał, działał topornie i był całkiem suchy po serwisie. Serwisanci twierdzili, że jest ok ale profilaktycznie go rozebrali i wymienili olej z goleni. Jakimś cudem przestał piszczeć, znów zaczął puszczać kółka z oleju i co najważniejsze, wrócił do normalnej pracy. Moja rada: przejdz do serwisu który zajmuje się Foxem, niech oni zdejmą golenie i wymienią olej. Powinno pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 19 Maja 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 Myślę że sam sobie poradzę, zaraz poszukam jaki olej i w jakiej ilości tam wchodzi i jakiegoś service manuala. Nie sądzę żeby miałoby być tu coś bardziej skomplikowanego do roboty niż w rock shox'ach. Faktycznie amor nie zostawiał żadnych śladów oleju na lagach, a przeważnie w nowych amorkach cały czas wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 też mam takiego fox-a i zadam 2 pytanie czy masz blokadę bo częstym przypadkiem jest jej brak i co za tym idzie uszkodzony tłumik od nowości (ja swego wysłałem 2 dni po zakupie i dostałem z nowym tłumikiem w ciągu 3 dni) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Sprawdź w manualu ile oleju ma wejść do goleni ponieważ moim zdaniem u mnie problemem była zbyt mała ilość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 jeżdżę na f100 fit ctd, nic nie musiałem docierać, amortyzator jest cichy. nie baw się sam w rozbieranie tłumika bo nie da się tego złożyć w warunkach domowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 20 Maja 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Jak powinna pracować blokada? To mój pierwszy fox. Nie blokuje się tak jak w RS tj. 1cm luzu plus koniec skoku. Poprostu jakby mocno zwiększyć kompresję, amor da się ugiąć dalej. Jutro wideł trafi na serwis i zobaczymy, co mu dolega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymon90 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 W moim foxie blokada działa tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 mam dokładnie tak samo, przy blokadzie (climb) da się uciąć ale wymaga to sporego nacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uczaj25 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 (edytowane) Mam fox f32 fit RLC z 2012r i po 4 miesiącach czy pięciu również zaczął mi piszczeć przy ugięciu amortyzatora a na dodatek brudził się prawy goleń ,dodam również że amortyzator nie był katowany nie znał maratonów itp był jeżdżony w sposób rekreacyjny. Pisałem do serwisu to powiedzieli że trzeba wymienić uszczelki kurzowe i wymienić olej.Trochę zastanawiało mnie to bo po tak szybkim czasie ,do tej pory jeszcze nie dałem na serwis ale spuściłem z amora powietrze do 0 i ponownie napompowałem o dziwo już nie piszczy ,ale jak znowu zacznie będę musiał już go oddać.Szczerze mówiąc to już raczej nie zdecydowałbym się na tłumik fit jest tam znikoma ilość oleju i częściej trzeba go serwisować ,wcześniej miałem FOX F32 RL 80 z 2006 dwa lata zero pisków itp. Edytowane 20 Maja 2013 przez uczaj25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 mój blokuje się na twardo coś jak rs po wymianie tłumika i pod wpływem uderzenia odblokowuje (sag 15%) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Po 4500-5000 km przebiegu pojawiło się piszczenie w moim fox 32 float fit 100 ctd 26, pojawia się przy końcu ugięcia właściwie tylko w trybie zjazdu, nic jeszcze nie robiłem bo sprawa jest świerza, jakieś rady (poza spuszczeniem powietrza)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomash Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Mój F150RLC fit z 2012 r. też piszczy, zaczął jakoś w połowie sezonu. Olej był wymieniany, ale na razie olewam to. Z końcem sezonu pójdzie na serwis zobaczymy co będzie. Blokada - na beton, ani mm się nie ugnie. W starym F100 RL OB miałem tak, że po wymianie oleju amor na blokadzie najpierw uginał się ze 2cm, a dopiero potem blokował. Po wysłaniu do Cultu wrócił i działał ok. Podobno kwestia innego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Spuściłem powietrze do zera, ugiąłem amortyzator kilka razy do samego końca i piszczenie ustało, nie wiem na jak długo ale powyższa metoda wydaje się być skuteczna, choć przyczyna nie została wyjaśniona... Pod koniec sezonu planuje zrobić wymianę oleju i sprawdzę przy okazji uszczelki, niemniej jednak zdrowy rozsądek mówi, że to nie to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 20 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Pod koniec sezonu planuje zrobić wymianę oleju i sprawdzę przy okazji uszczelki, niemniej jednak zdrowy rozsądek mówi, że to nie to... Hmmm... mój rozsądek wskazuje na znikomą ilość oleju w dolnych goleniach. Ale mu nie wierzę,bo już kilka razy zawiódł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Niebawem wszystko się okaże / muszę tylko znaleźć prawidłowy olej i serwisówkę. :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 20 Października 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Może opiszesz serwis tego widłą tak łopatologicznie ? Będzie na przyszłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 (edytowane) Na ten moment nie widzę problemu - oczywiście pomijając fakt, że akurat tego modelu nigdy nie serwisowałem :] Edytowane 20 Października 2013 przez OrzelPiotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Fox znów zaczął piszczeć / oleje już dotarły więc przy odrobinie wolnego czasu zrobię serwis olejowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.