Golden Napisano 17 Maja 2013 Napisano 17 Maja 2013 Cześć W jaki sposób mogę podnieść/wysunąć do góry kierownicę? Odkręciłem tą śrubkę u góry i próbowałem ciągnąć do góry ale nie ruszyło się ani trochę. Może głupie pytanie ale nigdy nie grzebałem przy przedniej części ramy U góry mam jedną śrubkę i z boku dwie (trzymające mostek): http://i.imgur.com/gJ6lp1J.jpg http://i.imgur.com/CVz2imT.jpg
cienkun Napisano 17 Maja 2013 Napisano 17 Maja 2013 To jest system a-head. Nie ma możliwości podniesienia mostka. Możesz jedynie założyć inny, wyższy mostek - mostek regulowany, lub specjalny element-adapter podwyższający mostek.
kinder85 Napisano 17 Maja 2013 Napisano 17 Maja 2013 no i ogólnie wykręcając tą śrubę u góry nie zrobiłeś niczego dobrego. Jak teraz nie skręcisz tego należycie to albo złapiesz luzy na sterach albo nie bedzie Ci "skręcać" kierownica Ale z kolei żeby odpowiednio ją z powrotem wkręćić musisz poluzować te dwie z boku, poczytaj o skręcaniu a-head albo kasowaniu luzu na sterach
paweloko Napisano 17 Maja 2013 Napisano 17 Maja 2013 Jeśli nie ruszał śrub mocujących mostek to nie zrobił żadnego luzu. Tylko odkręcił kapsel, który może z powrotem przykręcić bez problemu. Na temat podniesienia mostka tak jak kolega wyżej pisał, wymiana na inny z większym wzniosem, adapter przedłużający lub kierownica z większym wzniosem.
Mod Team michuuu Napisano 18 Maja 2013 Mod Team Napisano 18 Maja 2013 W jaki sposób mogę podnieść/wysunąć do góry kierownicę? Nowy mostek z dużym wzniosem albo regulowany. http://www.cyklotur.com/czesci/rowerowe-wsporniki-kierownicy-mostki/mtb-szosowe/p,wspornik-kierownicy-shorty-pro,44985.html 35 stopni to mocno podniesie kierownicę. http://www.cyklotur.com/czesci/rowerowe-wsporniki-kierownicy-mostki/regulowane/p,wspornik-kierownicy-regulowany-as-576-ah-czarny-accent,35601.html do +55 stopni. Można dołożyć giętą kierownicę.
dominv8 Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 witam, mam rower unibike evolution 2011 i chciałbym wymienić mu kierownice na jakąś ze wzniosem, ewentualnie jak to będzie za mało to potem jeszcze mostek. szerokość kierownicy oryginalnej mi odpowiada chociaż nie wiem dokładnie ile ma mm, musze to zmierzyć. możecie polecić jakąś kierownice ze wzniosem do tego roweru, cena tak myśle ze z przesyłką chciałbym do 70 może 80 zł. poza tym mógłby ktoś napisać jak prawidłowo wymienić ten mostek które śruby po kolei odkręcać i potem skręcać czy trzeba ten kapsel odkręcać ? kiera może byc uzywana, i nie wiem ile powinna ważyc mniej więcej, nie mam hopla na punkcie wagi, ale żeby to nie był jakiś ciężki topór
robertrobert1 Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 witam, mam rower unibike evolution 2011 i chciałbym wymienić mu kierownice na jakąś ze wzniosem, ewentualnie jak to będzie za mało to potem jeszcze mostek. szerokość kierownicy oryginalnej mi odpowiada chociaż nie wiem dokładnie ile ma mm, musze to zmierzyć. możecie polecić jakąś kierownice ze wzniosem do tego roweru, cena tak myśle ze z przesyłką chciałbym do 70 może 80 zł. poza tym mógłby ktoś napisać jak prawidłowo wymienić ten mostek które śruby po kolei odkręcać i potem skręcać czy trzeba ten kapsel odkręcać ? A dlaczego chciałbyś kierownicę ze wniosem... Czy kierownica jest znacznie poniżej siodełka... Kierownic jest w sieci mnóstwo i jedyne o czym musisz pamiętać to średnica kierownicy w punkcie mocowania mostka czyli KIEROWNICA UNO GRADE 1.0 / PROSTA / 31.8MM Przykład http://wkreceni.pl/kierownica-accent-profi-66665.html?utm_source=ceneria&utm_medium=cpc&utm_campaign=2013-05 Wymiana mostka... Odkręcasz śruby mocujące kierownicę zdejmujesz kierownicę odkręcasz kapsel odkręcasz śruby mocujące mostek do rury widelca zdejmujesz mostek zakładasz nowy mostek dokręcasz silnie kapsel likwidując wszelkie luzy zakładasz kierownicę i dokręcasz śrubami ustawiasz kierownice prostopadle do osi koła dokręcasz śruby ściskające mostek do rury amortyzatora Gotowe!
dominv8 Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 chcę zmienić bo mam rower 17cali , sztyce wysuniętą prawie do kreski max i jest wyzej niz kierownica. i teraz pytanie jakiego wzniosu szukać najlepiej czy taka by wystarczyła http://allegro.pl/kierownica-syncros-gain-i3284935507.html czy szukac wzniosu 50mm od razu tak wygląda moj rower widac tu wysokosc siodełka i kierownicy http://domel.elsat.net.pl/unibike/IMG_4439.JPG
robertrobert1 Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 Widzę, że żeczywiście masz kierownicę poniżej siodełka. Tak owa kierownica wystarczy i będzie pasować. Utracisz sportową pozycję ale komfort się poprawi.
dominv8 Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 i o to chodzi, dziękuje, czy 365 gram to ciężka kierownica ?
deF Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 Zależy jeszcze przy jakiej szerokości, ale ogólnie - ciężka. Względnie lekka (nie "bardzo", "ultra" itd.) to 250-280 g przy szerokości 640-680 mm dla rozmiaru OS (31,8 mm).
Rulez Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 Żebyś tylko nie przesadził ze wzniosem kierownicy, np. 25 mm to już jest spora różnica w porównaniu z płaską ... pamiętaj, że jeśli mocno podniesiesz kierownicę niektóre linki mogą okazać się za krótkie ... W końcu to rower MTB XC, a nie jakiś sprzęt DH ... ta kierownica jest ciekawa : http://allegro.pl/kierownica-satori-deviant-gieta-31-8-660mm-czarna-i3284957021.html
dominv8 Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 dzięki dobrze ze mi o tych linkach ,muszę sprawdzić ile mają luzu, kierownica bardzo fajna z tego linka, dobra cena i waga. ja znalazłem w podobnej cenie jeszcze uzywke taką truvativ wznios 35mm .
Rulez Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 Znalazłeś kierownicę o szerokości 640 mm, ja podałem taką o szerokości 660 mm, a ile szerokości ma Twoja ?
dominv8 Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 nie wiem szczerze mówiąć, dzisiaj jeździłem, ale nie zmierzyłem, jutro sprawdzę dokładnie.
zyrafa Napisano 31 Maja 2013 Napisano 31 Maja 2013 Podepnę się do tematu. Mam problem ponieważ przy dłuższych trasach odczuwam ból w szyi i górnej części pleców. Co waszym zdaniem lepiej sprawdzi się w takim wypadku: krótszy mostek czy taki o większym wznosie ? Przy okazji jeszcze zapytam jaki wpływ na sterowność i ogólnie jazdę rowerem ma zastosowanie krótkiego mostka ?
siimon Napisano 31 Maja 2013 Napisano 31 Maja 2013 Chyba lepszy będzie większy wznios. Przy krótszym mostku tylko zrobisz "koci grzbiet" a głowę nadal będziesz musiał "zadzierać" do góry żeby widzieć co jest przed tobą. Generalnie krótszy mostek do lepsza reakcja na ruchy kierownicą ale mniejsza stabilność np przy zjazdach. Ale prawdę mówiąc to jak nie po próbujesz i nie po przymierzasz to się nie dowiesz.
zyrafa Napisano 31 Maja 2013 Napisano 31 Maja 2013 Może rozwiązaniem byłaby też mocniej gięta kiera bo ta co mam teraz ma minimalny wznos.
Tofi Napisano 1 Czerwca 2013 Napisano 1 Czerwca 2013 A nie wpadlście może na pomysł, że rama jest po prostu za mała? 17 cali i tak wysunięta sztyca, myślę że pora się przymierzyć tak na oko do ramy 19,5''. Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2
kerad Napisano 1 Czerwca 2013 Napisano 1 Czerwca 2013 Dołączę sie do tematu gdyż również zastanawiam się nad większym wzniosem kierownicy, gdyż mostek już wysunąłem do góry ze względu na futerał, lecz jak teraz mam porównanie do krossa hexagon X3 lepszej połówki to przy moich ustawieniach siodła zdecydowanie bardziej komfortowo się jeździ, gdyż kierownica jest wyżej a niżeli siodełko. Kiedyś nie miałem z tym problemów ale chyba człowiek sie starzeje i szuka lepszej pozycji, a dodatkowo doszło mi mrowienie w palcach u rąk oczywiście, czego na krossie nie odczułem nigdy. Mój rower jest trochę oldschool jak ktoś go kiedyś określił i nie wiem czy kierownica ze wznosem będzie do niego pasować... Czy lepiej rozglądnąć sie za innymi gripami? Zdjęcie roweru, świeżo po wymianie hamulców na v-ki i jeszcze linki nie docięte były.
christophorus Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Najważniejszym przy kupnie roweru jest dobór odpowiedniej ramy i rodzaju roweru. Odnosimy się do wzrostu i do jakiej jazdy ma słuzyć. Każdy z nas jest inaczej zbudowany i ma inną wagę. Różne są proporcje tułowia, długości rąk, długości nóg. Mocno wysunięta sztyca nie świadczy również o komforcie jazdy. Znalazłem cos takiego: http://www.forumszosowe.org/viewtopic.php?p=214080#214080 i mimo, ze tutaj się odnosi to do kolarstwa szosowego mi bardzo pomogło, okazało sie, że siodełko obnizyłem ponad 2 cm. A jeśli to nie pomoze to wtedy mozna próbowac zmieniać mostki i kierownice. Mrowienie w palcach też się zmniejszyło. Teraz szukam dobrych gripów, można też owinąć owijką szosową.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.