fatchris Napisano 17 Maja 2013 Napisano 17 Maja 2013 Witam dzisiaj wziąłem się za wymiane widelca z Rockshox Tora 302 na sztywniaka od Mosso przeczysciłem stery (rozpuszczalnikiem sic!) bo było w nich piachu łożyska zanurzyłem w rozpuszczalniku następnie wszystkie te elementy nasmarowałem smarem stałym. Po skręceniu mam luzy gdy nacisnę przedni hamulec i poruszam rowerem przód/tył. Gdy poluzuje śruby mocujące mostek i dokręcam śrubę sterową luzy zanikają lecz widelec nie pracuje stoi w miejscu. Czy coś spaprałem przy sterach?
Mod Team sznib Napisano 17 Maja 2013 Mod Team Napisano 17 Maja 2013 Najprawdopodobniej źle poskładałeś elementy sterów.
fatchris Napisano 17 Maja 2013 Autor Napisano 17 Maja 2013 Tak dolna bieżnia przełożona jutro to od nowa rozbiorę. Dodam że mowa o sterach ahead.
fatchris Napisano 18 Maja 2013 Autor Napisano 18 Maja 2013 Witam. Dzisiaj przysiadłem na nowo i mam kilka pytań. 1. Przejechałem się wczoraj rowerem i dzisiaj przy rozbiórce zauważyłem, że w Mosso obok bieżni delikatnie spiłowało się aluminium widoczne były opiłki na zewnątrz na szczęście tylko się na nim przejechałem. 2. Dzisiaj montowałem nowy mostek i kierownicę skręciłem na nowo i nadal nie jest zadowolony czy ogólnie widelec i główka ramy mają do siebie przylegać? I to ma się troche spiłować/dotrzeć? Raczej nie. Obecnie nadal widelec chodzi niepłynnie. 3. Czy jak zacisnę przedni hamulec to nie ma być żadnych czytaj kompletnie żadnych 0% luzów? Kolega ma karbonowego mtb authora z widelcem od PRO i odczuwalny luz miał. 4. Po skręceniu zostały mi 3 elementy ten aluminiowy cieniutki pierścien nie mam pojęcia gdzie on ma być. A te podkładki gumowe są niezbędne? bo 1dna się spłaszczyła. Wydaje mi się, że ta aluminiowa podkładka mogła znajdować się pod bieżnią i dawała odstep widelca od głowki ramy i nie było szorowania obu elementów lecz w mosso ta rura sterowa jest poszerzona przy widelcu natmiast w Tora 302 jest na całej długości taka sama i ten element tam wchodzi do końca w Mosso już nie blokuje się na 3-4dm od widelca. 5. Jakie stery polecacie na wymianę? Masyznowe? jeśli tak proszę o konkretne propozycję ponieważ jestem laikiem w tym temacie. Dziękuję za poświęcony mi czas.
Fenthin Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 Złożyłeś stery w taki sposób, że zostały Ci części i nadal zastanawiasz się, co jest nie tak?
fatchris Napisano 18 Maja 2013 Autor Napisano 18 Maja 2013 Wszystkie elementy sa uzyte i problem wystepuje. W innym temacie pisza ze mam bieznie wbic ale ona luzem wyskoczyla a i wbijac jej nie ma jak bo tylko sobie uszkodze. Jak wroce z garazu zamieszcze fotki. Ogolnie chodzi oto ze widelec rysuje o glowke ramy a musi byc jakas przerwa. Mosso jest poszerzone nie wiem jaka dac podkkladke pod zeby byla przerwa. Druga sprawa to bieznia wystaje z gornej glowki a od dolu jest ten wsporniczek glebiej wykonany i nie wystaje dlatego glowka wadzi o widelec. Pomozecie?
Mod Team safian Napisano 18 Maja 2013 Mod Team Napisano 18 Maja 2013 Masz tam stery półzintegrowane? Na fotce w ogóle nie widać, żeby w ramę była wbita dolna miska sterów. Pokaż zdjęcie nabitej bieżni sterów na widelec, sterówka jest tam poszerzona właśnie po to, żeby to nabić i żeby to dobrze siedziało. Ogólnie daj więcej fotek jak to poskładałeś.
ronina Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 No właśnie ,j.w -więcej zdjęć.Ja też mam Mosso i nie miałem żadnych problemów
fatchris Napisano 18 Maja 2013 Autor Napisano 18 Maja 2013 No właśnie ,j.w -więcej zdjęć.Ja też mam Mosso i nie miałem żadnych problemów Ludzie zrobiłem! Dokładnie chodziło o ich wbicie! Super dziękuję ludziom, którzy mnie nakierowali na poprawne myslenie w składaniu sterów jaki to banał jest. Dzięki! temat do zamknięcia
ronina Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 Opisz swoje wrażenia z jazdy ze sztywnym widelcem po przejściu z amortyzatora.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.