Skocz do zawartości

[10582] Mondraker Lithium RR 2013 Custom


mike24

Rekomendowane odpowiedzi

Z przyjemnością przedstawiam mój nowy projekt :)

 

Założeniem było kupno nowej ramy i analogowa przekładka osprzętu z mojego Focusa... Życie pokazało inaczej. Niestety części, które udało mi się bezproblemowo przełożyć policzyć można na palcach jednej ręki. Na szczęście, mimo moich obaw czy adapter do sterów tapered da radę,  amor  siadł i projekt został doprowadzony do następującego stanu:

 

Bar Ends: (Rogi) PRO ALLOY SL 61

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) PRO 10

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) XTREME 42

Brake (Front): (Hamulec przedni) XT BR-M775 259

Brake (Rear): (Hamulec tylny) XT BR-M775 263

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) XT BL-M775 268

Cables: (Pancerze i linki) Jagwire/Shimano 80

Cassette: (Kaseta) XT CS-M771 11-36 276

Chain: (łanńuch) CONNEX 10SG 10s 280

Crankset: (Korby) XT FC-M785 40/28 175 817

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) XT FD-M786 149

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) XT RD-M786 249

Fork: (Widelec) + manetka pop-lock REBA SL 2010 1646

Rear Shock: (Damper) + manetka push-lock MONARCH XX 305

Frame: (Rama) MONDRAKER LITHIUM RR 1985

Grips: (Gripy) PRO PIANKOWE 38

Handlebar: (Kierownica) KCNC DARK SIDE 600 25.4 138

Headset: (Stery) ONOFF TAPERED REDUCED 87

Pedals: (Pedały) XT PD-780 341

Seat: (Siodło) FIZIK ALIANTE GAMMA 259

Seatpost: (Sztyca) KCNC Ti pro lite 350 156

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) MONDRAKER 22

Shifters: (Manetki) XT SL-M780 227

Skewers: (Zaciski koł) KCNC Z6 64

Spacers: (Podkładki pod mostek) KCNC 10

Starnut: (Gwiazdka) KCNC 10

Stem: (Mostek) KCNC FLY RIDE 90 25.4 139

Tire (Front): (Opona przednia) ROCKET RON 2.25 TL 481

Tire (Rear): (Opona tylna) ROCKET RON 2.25 TL 477

Tubes: (dętki) Schwalbe XXLight 200

Top Cap: (Top cap) KCNC 12

Wheel Front: (Koło przednie)   581

-Hub: (Piasta) DT 240s  

-Rim: (Obręcz) ZTR PODIUM  

-Spokes: (Szprychy) DT AEROLITE  

-Nipples: (Nyple) DT LOCK  

-Rim tape: (Opaska) DT TL  

Wheel Rear: (Koło tylne)   716

-Hub: (Piasta) DT 240s  

-Rim: (Obręcz) ZTR PODIUM  

-Spokes: (Szprychy) DT AEROLITE  

-Nipples: (Nyple) DT LOCK  

-Rim tape: (Opaska) DT TL  

Misc : (Inne) ADAPTER STERÓW 15  

             

Total: 10663

 

Mam go od kilku dni i jaram się przeokrutnie :)

 

Najbliższą planowaną zmianą jest przejście na tubeless.

 

Miłego oglądania: https://picasaweb.google.com/giant24/Mondraker?authkey=Gv1sRgCPmI7O-R18bKLw

Edytowane przez mike24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

dzięki za poprawki... pedały były podobno ważone, ale sprawdzę i jakby co skoryguję

 

kokpit musi zostać jaki jest... jego udało mi przełożyć z poprzedniego projektu i na razie nie przewiduję zmian :)

Edytowane przez durnykot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie wygląda, rama 1sza klasa. Waga jak na fulla, rewelka ( mój HT będzie tylko lekko poniżej ). Jest jeden szczegół który mi osobiście znacząco podniósł by walory estetyczne, uwaga,piękny czarny  carbonowy low rizer 660mm - jakoś mam takie zboczenie że nie uznaję wąskich kier z rogami, ale oczywiście to tylko moje zdanie.

Jeszcze raz, świetna maszyna, na dobrych, sprawdzonych i wytrzymałych podzespołach. Na pewno frajda z jazdy będzie niesamowita.

Pzdr i życzę adrenalinki w terenie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz koniecznie dużo o pracy zawiechy - bardzo mnie interesuje to 'zero suspension'

 

nie ma problemu... jak tylko dostroję pod siebie i zrobię te kilkaset km w terenie :)

 

przy okazji wpadła mi oko fajna, lekka kiera... miał ktoś styczność może?

http://rower.com.pl/-p-331121.html?zenid=1a2b02c5fc84ad7fe9a9e57b69dc89af&cPath=34_63

Edytowane przez mike24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tyle banknotów za produkt firmy ,która nawet nie ma swojej strony? No cóż.....

Jest cała masa karbonowych kierownic, które budzą większe zaufanie.

 

Np.

 

http://bikecenter.pl/index.php?p7833,fsa-sl-k-carbon-pro-riser-csi-31-8-685-carbon-kierownica

http://bikecenter.pl/index.php?p4839,pro-xcr-ud-carbon-31-8-660mm-kierownica-gieta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za propozycje...

 

mostka w sumie nie bardzo chcę wymieniać, więc raczej szukam czegoś na 25.4... poza tym nie chcę na pewno dłuższej kiery niż 660mm

 

w sumie to już znalazłem coś co spełnia wszystkie moje oczekiwania, tylka ta cena... :sick:

http://bikecenter.pl/index.php?p6047,easton-ec70-xc-riser-25-4-660mm-kierownica

 

 

 

edit

 

chociaż w sumie to jest jeszcze coś takiego... http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?kod=615&&id_pod_kat=35&&id_kat=3&&id_pp=145

 

pewnie za różnicę w cenie dałoby się wyrwać też niezły mostek oversize... tylko ta jednak chyba trochę przykrótkawa jak na rizera...

 

 

Edytowane przez mike24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem tą http://www.bikestacja.pl/pl/kierownica-easton-ea70-xc-20mm-685x31-8mm.html jest świetna! Jest cała matowa ale przez to właśnie śliczna! Waga 160g. Wcześniej miałem pro Xcr 660mm, najlepsze że po zważeniu okazało się że waga to 158g a nie jak podaje producent 190g! Także zacna kiera ale lakierowanie szybko się matuje w miejscu przykręcania manetek i klamek. W eastonie tego nie ma! I jeszcze rada na koniec nie przykręcaj niczego do kiery kluczem dynanometrycznym nawet jeżeli go dobrze ustawisz może ściskać obejmą np manetki do momentu strzału karbonu, lepiej na wyczucie i nie za mocno:) Właśnie Xcr-a całatwiłem odrazu przy montażu:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wygląda świetnie, ale trochę za długa... szukam max 660mm

 

masz do niej również karbonowy mostek czy na alu montujesz?

Można ją spokojnie skracać, producent namalował na końcach podzialke do rownego cięcia.

Mostek mam alu kcnc ponieważ jest lekki, rozgladalem sie za karbonem ale są drogie a waga..... nie zadowalająca:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak kolega wyżej, mam 2 Eastony, wszystkie na alu mostkach i nie ma problemów, trzeba zobaczyć tylko czy nie ma jakichś ostrych krawędzi w miejscu styku (akurat KCNC SC Wing po zdjęciu zostawia ślady przedniej płytki). Inna sprawa, co było już gdzieś poruszane na forum, że obecnie jest mało, w pełni karbonowych mostków, a te które są są bardzo drogie i wagowo nie zachwycające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile n niego wydałeś?

 

fajna maszynka ;-)

 

 

dżentelmeni nie rozmawiają o dukatach ;)

 

cenę ramy masz na stronce dystrybutora (można negocjować przy zamówieniu) a ceny osprzętu są znane... niewiele części, niestety, udało mi się przełożyć ze starego projektu z uwagi na zaprojektowanie tej ramki strikte pod napęd 2x10; tak naprawdę przełożyłem widelec, hample, siodełko, koła i kokpit, który i tak pójdzie w najbliższym czasie do wymiany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

I jak wrażenia z jazdy?jak zawieszenie się sprawuję?

 

 

doświadczenia jeszcze wciąż małe, ale już jakieś są.... przejechane mam nieco ponad 200km, głównie leśnymi szutrami i asfaltem... dla mnie zawiecha działa rewelacyjnie; nie jestem oczywiście zbyt obiektywny, gdyż moje doświadczenia z fullami sprowadzają się do dwóch - Cube'a mojej pani i mojego monda... :whistling:... niemniej jednak jazdą dziurawymi szutrami jestem zachwycony; zawiecha jest bardzo czuła i nawet sporo napompowana wybiera wszystkie nierówności, łącznie z szyszkami :)... wciąż oczywiście szukam optymalnego ciśnienia dampera, ale na chwilę obecną SAG 30% wydaje się optymalny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj na wykręcające się śrubki z zawiasu ;) W necie znalazłem info na ten temat. Mondraker żałuje kasy na loctite..,. Przejedź się po błocie,zobaczymy jak damper będzie po tym wyglądał.Niezbyt szczęśliwe umiejscowienie tego elementu.Wydaje mi się,że sag masz jednak zbyt wielki jak na ścigacza xc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko... zostałem uczulony na sprawdzanie zawiasu, który póki co spełnia wszystkie moje oczekiwania :)

 

SAG zmiejszyłem wczoraj do 25%... jest nieco twardziej i amortyzacja jest mniej czuła na małe przeszkody, ale rower jest jakby bardziej stabilny, więc na razie tak zostawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

co sądzice na temat tych kierownic jako alternatywy do tej, którą mam obecnie zamontowaną?

 

http://allegro.pl/kierownica-easton-ec90sl-carbon-635mm-super-cena-i3295159914.html

 

http://allegro.pl/kierownica-ritchey-wcs-carbon-31-8x660mm-tanio-i3288499073.html

 

http://allegro.pl/kierownica-fsa-k-force-carbon-rise-h18-660mm-146g-i3268909341.html

 

 

wszystkie wysokiej klasy w tej samej cenie... na pewno oryginały za taką dobrą kasę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm mój Easton ma trochę inną fakturę i nie widać takich pionowych łączeń. Zaryzykuję stwierdzenie, że to podróba. Podobnie to FSA - napisy lekko rozjechane, ale niech się wypowie tutaj ktoś, kto taką posiada.

 

ps. mam EC90Sl na sprzedaż, używaną rok, z dożywotnią gwarancją - jeśli byłbyś zainteresowany zapraszam na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...