qb41 Napisano 17 Maja 2013 Napisano 17 Maja 2013 Witam. Mam w swoim rowerze korbę Alivio M411 ze srebrnymi ramionami które mają trochę już rys i nie powiem ale denerwuje mnie to nie miłosiernie. Wpadło mi do głowy ściągnięcie anody z ramion tylko zastanawiam się czy to jest aby anoda a nie malowanie proszkowe? Może ktoś coś podobnego robił i podpowie? Ewentualnie w jaki najszybszy sposób można to zrobić, słyszałem o krecie ale może są jeszcze inne metody. Pozdrawiam
mklos1 Napisano 17 Maja 2013 Napisano 17 Maja 2013 Cokolwiek by to nie było, trzeba usunąć mechanicznie. Środki chemiczne do usuwania lakieru są - http://www.fosterchemia.pl/strona,38.html. Problem w tym, że pewnie tanie nie są. Poza tym korba nie bez powodu pokryta jest lakierem. Gdy go zdejmiesz pojawi się poważny problem z utlenianiem aluminium. Będziesz musiał pokryć korbę nową warstwą lakieru - a tak się składa, że malowanie proszkowe daje najtrwalszą powłokę. Reasumując skórka za wyprawkę. Jak przeszkadzają ci rysy to lepiej kupić nową korbę...
qb41 Napisano 18 Maja 2013 Autor Napisano 18 Maja 2013 Rozumiem, czyli generalnie nie będzie się to opłacało. Dzięki za radę
mklos1 Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 Z pewnością nie. Czy usuniesz lakier mechaniczne, czy chemicznie, trzeba ponownie pomalować korbę, bo inaczej będzie jeszcze większa tragedia niż przed. Nowa korba kosztuje około 120 PLN z wysyłką na Alledrogo.
Krzysiek22 Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 Nie musi koniecznie lakierować, moze wypolerowac i potem co jakis czas przepucowac i wsio. Jesli to dobrze zrobic to efekt bedzie lepszy niz orginał. A co zdjecia tej anody to tak, kret bedzie dobry (juz nie raz zdejmowałem nim).
qb41 Napisano 18 Maja 2013 Autor Napisano 18 Maja 2013 Ok, kret będzie dobry ale czy nie wpłynie na gwinty ?
mklos1 Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 Mało prawdopodobne, że kret sprosta lakierowi proszkowemu. To dość trwała powłoka, odporna na popularne lekkie rozpuszczalniki.
qb41 Napisano 18 Maja 2013 Autor Napisano 18 Maja 2013 Właśnie przyglądnąłem się dzisiaj korbie i faktycznie nie wygląda to na anodę tylko na malowanie proszkowe. Czyli muszę się pogodzić z rysami albo jak napisał mklos1 kupić nową
beskid Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 Kupowanie nowej korby bo porysowało się ramię to jest jakichś chory temat. Też mam bzika na tym punkcie ale co mam wywalić np. solidną Deore bo część napisu już nie istnieje?? Trzeba przełknąć sprawę i kręcić dalej.
afly Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 Ja swoją FC-M510 pozbawiłem lakieru, użyłem do tego papieru ściernego 500 (tak na 90%), potem w celu poprawek 1000. Następnie korba była wypolerowana (korzystałem przy tym z odpowiedniej pasty). Efekt trwał jakieś 5dni, potem aluminium się zmatowiło. Korba już przy znacznie mniejszym nakładzie czasowym, podczas ponownego polerowania przywróciła swój blask, w efekcie ponownie w końcu stając się matowa. Zdecydowanie proponuję użycie lakieru bezbarwnego w celu zachowania efektu - ja nie potrzebowałem takiego zabiegu , akurat jej obecny wygląd bardzo mi odpowiada.
Mod Team Puklus Napisano 18 Maja 2013 Mod Team Napisano 18 Maja 2013 Ja tam polerowałem korbę kiedyś. Miała głębokie rysy ponad 1mm. Pozbyłem sie ich wiertarką i taką włókniną ścierną, nie mam pojęcia jak to sie nazywa, http://imageshack.us/photo/my-images/401/1004924.jpg/ tak wyglądała po wstępnym ścieraniu, http://imageshack.us/photo/my-images/88/1006694h.jpg/ tak po polerce. Problemów z utlenieniem nie zauważyłem żadnych, natomiast samo alumunium sie łatwo rysuje niestety.
afly Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 Przyznaję, u mnie po polerce tak nie wyglądała jak u Puklus'a, zdecydowanie mniej się przyłożyłem .
Krzysiek22 Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 puzniej tylko filcyk i dobra pasta i lusterko gotowe
qb41 Napisano 19 Maja 2013 Autor Napisano 19 Maja 2013 Właśnie taki efekt chciałbym uzyskać jak Puklus u Ciebie. Muszę rozkręcić korbę i pobawić sie. Kupowanie nowej korby bo porysowało się ramię to jest jakichś chory temat. Też mam bzika na tym punkcie ale co mam wywalić np. solidną Deore bo część napisu już nie istnieje?? Trzeba przełknąć sprawę i kręcić dalej. Nie chodzi tu o starty napis tylko o konkretne rysy i powiem szczerze, że nawet nie wiem skąd się wzięły.
Mod Team Puklus Napisano 20 Maja 2013 Mod Team Napisano 20 Maja 2013 Noto prosta sprawa. Tak wygląda ta włóknina o której pisałem. Ponoć mówią na to frotka Jest to znacznie lepsze od papieru ściernego nie robi rys tylko gładko ściera powierzchnię, a zadziorne to takie ze zdziera wszystko. Ja używałem wiertarki i przystawki z rzepem, trzymało sie bez przykręcania. po starciu powierzchni wziąłem papier wodny, nie pamiętam czy 500, później 800 i 2000 na koniec ale jakoś tak. Następnie pasta polerska i jadymy, alu ładnie i szybko sie poleruje.
qb41 Napisano 20 Maja 2013 Autor Napisano 20 Maja 2013 Ok w jakim sklepie czego ś takiego szukać tzn tych frotek :)
bukakewarior Napisano 20 Maja 2013 Napisano 20 Maja 2013 Pewnie w narzędziowym To chyba to samo: http://alejka.pl/wloknina-polerska-proxxon-srednia-kpl-5szt-28554.html
qb41 Napisano 21 Maja 2013 Autor Napisano 21 Maja 2013 Akurat nie znalazłem tego w narzędziowym czy technicznym jak kto woli tylko w sklepie z farbami i lakierami samochodowymi.
Mod Team Puklus Napisano 21 Maja 2013 Mod Team Napisano 21 Maja 2013 Mój brat to kupował, to sie w rolkach kupuje, w różnej gramaturze, tak jak papier ścierny.
bukakewarior Napisano 21 Maja 2013 Napisano 21 Maja 2013 Akurat nie znalazłem tego w narzędziowym czy technicznym jak kto woli tylko w sklepie z farbami i lakierami samochodowymi. Zobacz jeszcze w sklepie ze śrubami i art. metalowymi.
Mod Team Puklus Napisano 21 Maja 2013 Mod Team Napisano 21 Maja 2013 http://allegro.pl/listing/listing.php?string=w%C5%82%C3%B3knina+%C5%9Bcierna jak to mówią ... najlepsze najprostsze rozwiązania
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.