Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
  W dniu 24.06.2014 o 17:15, PiotrekRST napisał:

2i regulaminu

 

ja mam z diodą Q5 nie narzekam ( po mieście śmigam z inną - mniej oślepiającą), a OC hmmm no właśnie po co wykupujesz w aucie OC? Później w razie zarysowanie elementu na aucie - kierowca - panie 500zł za malowanie i jade dalej - rowerzysta - tak drooogo? idz do sądu (co gorsza może uciec - sam widziałem taką sytuację). Fakt kierowcy dwóch śladów nie szanują zazwyczaj rowerzystów ale i Ci wcale nie są lepsi.

 

Osobiście uważam, iż OC na rower powinno byc obowiązkowe tak samo jak jest w samochodach.

Edytowane przez Puklus
Napisano

Akurat te OC które są do wykupienia to są końskie spaliny warte. Czytając OWU najpierw godzinę dochodzimy co jest w pakiecie, a potem zastanawiamy się kto to kupuje.

Napisano (edytowane)
  W dniu 24.06.2014 o 20:58, Shootee napisał:

2i regulaminu  może teraz będzie widać ...

 

Może konkrety? Mam wykupione w PZU co prawda zwiększyłem kwote odpowiedzialności cywilnej - 20 zł więcej zapłaciłem, w ubiegłym sezonie skorzystałem z OC i z doświadczenia wiem że jest identycznie egzekwowane jak OC wykupione na auto więc jeżeli chcesz coś owalać to daj konkrety a nie suche babskie "nie bo nie" :)

 

Co do Casco zgodzę się że warunki są "naciągajace"

 

ale mowa o OC nie Casco.

Edytowane przez Puklus
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witam

Jeżdze tym lazaro już dobre 4 miechy nakreciłem na oko myśle z 1000-1500km

Napęd konserwuje czyszcze ,smaruje ,i zmieniam co 400km 2 łańcuchy hg40

Ale ta kaseta to jakaś porażka najczesciej śmigam na 5 i 6 i te zębatki wyglądają już naprawde słabo.

 

W poprzednim rowerze miałem wolnobieg 7 rz simano i po 6 tys wygladał niewiele gorzej.

Napisano
  W dniu 15.07.2014 o 21:06, pacman napisał:

Witam

Jeżdze tym lazaro już dobre 4 miechy nakreciłem na oko myśle z 1000-1500km

Napęd konserwuje czyszcze ,smaruje ,i zmieniam co 400km 2 łańcuchy hg40

Ale ta kaseta to jakaś porażka najczesciej śmigam na 5 i 6 i te zębatki wyglądają już naprawde słabo.

 

W poprzednim rowerze miałem wolnobieg 7 rz simano i po 6 tys wygladał niewiele gorzej.

Po 1500 na 2 łańcuchy zajeżdżona kaseta? Nie wiem jak to zrobiłeś [emoji2]
Napisano

 

 

  W dniu 15.07.2014 o 21:06, pacman napisał:
zmieniam co 400km 2 łańcuchy hg40

Jak już rotujesz HG40 to musisz je podmieniać o wiele wcześniej niż to ma miejsce w przypadku standardowych łańcuchów nie wykonanych z plasteliny ;)

Napisano
  W dniu 16.07.2014 o 16:53, copone napisał:

Po 1500 na 2 łańcuchy zajeżdżona kaseta? Nie wiem jak to zrobiłeś [emoji2]

Spokojno na razie chodzi ale wygląda jak ten wolnobieg co ma 6 kilo ,na razie nic nie skacze, mysle ze jeszcze z 1500 zjeździ pod warunkiem że bede oszczędzał przede wszystkim 5 bieg

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam.

 Próbowałem ostatnio poprawić hak do przerzutki odkręcając ja. I teraz nie mogę jej z powrotem wkręcić, pewnie uszkodziłem gwint. Musze wymienić nowy hak (mam nadzieję, że tylko to). Moglibyście mi powiedzieć, nakierować jaki by pasował do mojej ramy? Z góry dzięki za odp.  

Napisano
witam.

 

Zmieniłem hak przerzutki, bo był krzywy i teraz łańcuch z najmniejszej zębatki schodzi mi w koniec ramy (między zębatkę, a ramą). Czy może być to spowodowane? 

Napisano
  W dniu 1.08.2014 o 14:46, Kuba01 napisał:

witam.

 

Zmieniłem hak przerzutki, bo był krzywy i teraz łańcuch z najmniejszej zębatki schodzi mi w koniec ramy (między zębatkę, a ramą). Czy może być to spowodowane?

Na przerzutce masz H i L do regulacji zakresu. Najlepiej poszukaj na youtube regulacja tylnej przerzutki i będziesz wiedział jak to zrobić prawidłowo
Napisano

Dzięki, pomogło. Zrobiłem tak jak napisałeś i teraz mam problem z najmniejszą przerzutką (największą zębatką). Otóż nie chce się przełączyć, aby wrzucić manetkę na 1 to muszę użyć bardzo dużej siły, a sama przerzutka nie reaguje (wózek się nie przesuwa). Linki naciągnąłem na max. 

Napisano
  W dniu 1.08.2014 o 19:34, Kuba01 napisał:

Dzięki, pomogło. Zrobiłem tak jak napisałeś i teraz mam problem z najmniejszą przerzutką (największą zębatką). Otóż nie chce się przełączyć, aby wrzucić manetkę na 1 to muszę użyć bardzo dużej siły, a sama przerzutka nie reaguje (wózek się nie przesuwa). Linki naciągnąłem na max. 

 

Widocznie wychył przerzutki w stronę ramy ogranicza druga śruba (L lub H - nie pamiętam która). Jedna śruba ogranicza maksymalne wychylenie przerzutki w prawo a druga w lewo. Baryłką precyzyjnie regulujesz sobie naciągnięcie linki co przekłada się na ustawienie pośrednich przełożeń (np. przerzutka terkocze lub  biegi 2-7  "niechętnie" się zmieniają). 

Napisano
  W dniu 1.08.2014 o 20:18, copone napisał:

Musisz pobawić się jeszcze regulacją linki spróbuj dokręcać baryłkę, może za mocno jest naciągnięta linka

a nie odkręcać baryłkę, aby poluzować? Teraz 1 i 2 przerzutka nie działa. Nie wiem co jest grane. 

Napisano (edytowane)
  W dniu 2.08.2014 o 11:25, Kuba01 napisał:

a nie odkręcać baryłkę, aby poluzować? Teraz 1 i 2 przerzutka nie działa. Nie wiem co jest grane.

Odkręcaniem napinasz Edytowane przez copone
Napisano

To mam zakręcone na prawie max (o 2 obroty odkręciłem) i nie mogę (tzn mogę, ale przerzutka nie reaguje i muszę użyć dość dużej siły - czyli linka jest za mocno naciągnięta?) przełączyć manetki na 1 i 2.

Napisano (edytowane)

Do regulacji odkręcić linkę od przerzutki, wkręć baryłkę przy manetce prawie do końca - pół obrotu poluzuj, to samo z baryłką przy przerzutce jak masz, sprawdź czy manetka jest ustawiona na najmniejszą zębatkę, przykręć linkę i wtedy reguluj

Edytowane przez copone
Napisano (edytowane)

Za poprawne działanie skrajanych biegów (1 i 8 w Lazaro V3) odpowiada śruba L i H a nie baryłka, która ustawia pośrednie biegi. Pisałem już wcześniej o tym. Sam ostatnio zmieniałem przerzutkę z tyłu i miałem dokładnie ten sam objaw. Wszystkie biegi działały OK ale w momencie wrzucania na największą zębatkę coś jakby trzymało linkę. Poluzowanie śruby (L lub H) zlikwidowało problem. Linka była sztywna bo przerzutka stawiała opór ograniczona ustawieniami śruby.

Edytowane przez kola01
Napisano
  W dniu 2.08.2014 o 13:41, copone napisał:

Do regulacji odkręcić linkę od przerzutki, wkręć baryłkę przy manetce prawie do końca - pół obrotu poluzuj, to samo z baryłką przy przerzutce jak masz, sprawdź czy manetka jest ustawiona na najmniejszą zębatkę, przykręć linkę i wtedy reguluj

Tak robiłem. Teraz wciąż nie mogę wrzucić na pierwszy bieg. Przerzutka nie reaguje, a manetkę muszę siłą.  Więc dokręcam baryłkę, ale wtedy pozostałe biegi nie chodzą. 

 

 

 

  Cytat
 Poluzowanie śruby (L lub H) zlikwidowało problem

Poluzowałem na prawie max i nic to nie dało. 

Napisano (edytowane)
  W dniu 3.08.2014 o 15:46, Kuba01 napisał:

Poluzowałem na prawie max i nic to nie dało. 

 

A sprawdzałeś przesuwając ręką samą przerzutkę, czy bez problemu przesuwa się i dochodzi do największej zębatki? Powinna nawet wychylać się kilka mm dalej  - poza ostatni tryb w stronę koła a wtedy nie ma bata - musi wskakiwać. Najlepiej to sprawdzić luzując zupełnie linkę i najlepiej po zdjęciu łańcucha. 

Jeżeli przerzutka nie pozwala na wychylenie poza największy tryb pomimo odkręcenia  śruby "L" w przerzutce tzn., że masz najprawdopodobniej krzywy hak.

Jeżeli przerzutka wychyla się prawidłowo to przyczyny szukaj poza przerzutką np. w zbyt luźnej lince (odczuwał byś to na pozostałych biegach), uszkodzonej np mocno załamanej w jednym miejscu lince, lub uszkodzonej manetce. Nie widzę innych możliwości.

 

 

 

  W dniu 3.08.2014 o 16:23, topi1995 napisał:
Bo mam takie pytanko, czy rowerek jest wyregulowany rzeczywiście tak jak jest napisane w aukcji? 

 

Rower jest wstępnie wyregulowany. Czasem mniej a czasem więcej. Zazwyczaj trzeba i tak coś podregulować. Wszystkie czynności regulacyjne są raczej proste i warto je poznać. Pamiętaj, że nawet jak dostaniesz w 100% wyregulowany rower to po 100 - 200 km i tak się on rozreguluje tu i tam na skutek rozciągnięcia linek, dotarcia klocków itp. Jak nie chcesz się przy nim bawić to i tak czeka Cię wizyta w serwisie. 

Edytowane przez kola01
Napisano
  W dniu 3.08.2014 o 16:23, topi1995 napisał:

Czy kupował ktoś rowerek od tego użytkownika (podejrzewam , że ktoś się znajdzie bo chyba nikt inny nie sprzedaje tego modelu na allegro):

 

http://allegro.pl/nastepca-king-of-the-road-lazaro-senatore-v3-cross-i4451997783.html

 

Bo mam takie pytanko, czy rowerek jest wyregulowany rzeczywiście tak jak jest napisane w aukcji? 

 

 

 

Kupiłem od tego sprzedawcy.

Tylko lekko przednią przerzutkę musiałem podregulawać

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.