JakubWelnowski Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Oponki są bardzo fajne. Pierwsze co wymień, to chwyty bo ręce odpadają na ori, i klocki hamulcowe, bo bynajmniej mi piszczały nawet na suchym i ciężko przy większej prędkości było wyhamować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harrypor Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Opony są ok, tylko w głębokim piachu jest cięzko i przy dużych prędkościach niebezpiecznie na śliskiej nawierzchni. Chwyty są dobre, jak ma się rękawice. Według mnie klocki hamulcowe też dają radę. Jedyne co bym wymienił to błotniki z tych gratisowych na pełne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harrypor Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 Witam. Mam pytanie, czy wasze łańcuchy (dotyczy standardowych, które były razem z rowerem) posiadają spinkę, czy trzeba rozkuwać? Jak ma spinkę, to jak ona wygląda? Jest coraz cieplej i wypadałoby wyczyścić łańcuch i zębatki, a nie wiem, czy mam inwestować w rozkuwacz i spinkę czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomczaa Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Dzień dobry, Po lekturze forum zamówiłem rower. Ma przyjść do końca tygodnia. Chce być na to przygotowany i proszę powiedzcie mi jakie klucze musze kupić aby go zlozyc do kupy? Moze jakis klucz all in one ? Jak mozecie cos polecic będę wdziećżny. Dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 (edytowane) Dajesz do najbliższego Lidla, zanim wszystko sępy wykupią Za 25 zeta: Brakuje płaskiej piętnastki do przykręcenia pedałów. A cała reszta ci się z pewnością przyda, jak nie do złożenia, to do poprawiania tego i owego, czego się nigdy nie da uniknąć Samo narzędzie bez torby jest za 12zł w Lidlu. Mam od paru lat. Bez rewelacji, ale zawsze dało radę Edytowane 11 Marca 2014 przez Tadeus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomczaa Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 (edytowane) Fajnie dziękuję bardzo. Podjadę dzisiaj i zobaczę czy jeszcze coś uda się kupić. Co do klucza jak to nazwałeś "płaskiej 15" to jest coś takiego? http://imgur.com/N9XN299 Nie za bardzo ogarniam klucze, wkrety, itd Edytowane 11 Marca 2014 przez Tomczaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 (edytowane) Dokładnie. Najlepiej od kogoś pożyczyć, bo jak będziesz miał szczęście, to już ci się często nie przyda A i wcześniej zgoogluj problem przykręcenia pedałów, bo przykręcają się w niespodziewanych kierunkach - parę osób sobie gwinty popsuło, bo kręcili na siłę w złą stronę Edytowane 11 Marca 2014 przez Tadeus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomczaa Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Tak tak nawet sprzedajacy w jednym z emaili juz mi wyslal instrukcje przykrecania. Dzieki raz jeszcze za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Problem z kluczami z Lidla jest taki, że lepiej ich nie mieć niż myśleć, że się je ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomczaa Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Czesc Rower doszedl. Niestety nie jest wyregulowany. Szukam w internecie w warszawie i taki pierwszy przeglad to kos, t okolo 120 pln? Czy to o raki przeglad chodzi? Bardzo prosze o informacje Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 (edytowane) Na regulacje do serwisu pójdziesz, jak sam zawiedziesz Większość osób przy pierwszym rowerze nie miała o tym pojęcia i z pomocą youtuba sobie jakoś poradziła. Więc próbuj. Próbowanie jest za darmo. Jak się poddasz, zawsze będziesz mógł zapłacić. Uprzedzam jednak, że niezależnie od tego, czy chcesz korzystać z serwisu, czy nie - i tak dużo lepiej się tego samemu nauczyć. Jak będzie szczyt sezonu i serwisy będą zawalone robotą, albo ci się coś przestawi na szlaku, to i tak będziesz musiał wiedzieć jak to działa, by jechać dalej. Na pocieszenie warto dodać, że producent specjalnie skonstruował to wszystko łopatologicznie, by każdy Kowalski sobie z tym poradził (przynajmniej po paru dniach rzucania bluzgami, zanim nie ogarnie) Edytowane 13 Marca 2014 przez Tadeus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomczaa Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 W sumie racja. Dzieki za informacje. Zastanawia mnie tylko jedno bo wyczytqlem ze aby gwarancja byla wazna mudi byc pieczatka z infornacja ze serwis ztobil jakis przeglad. Czy to tak jest jak rozumiem? Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Czy to tak jest jak rozumiem? To standardowy zapis w większości gwarancji. Z tego, co się orientuję: a) nikt tego nie robi jak się o to pyta sprzedawcę, to mówi, że nie trzeba Dla świętego spokoju możesz jednak skontaktować się ze sprzedawcą i dokładnie dowiedzieć, co i jak. No i wypada sprecyzować, czy chodzi tu o przegląd zerowy. Bo jest jeszcze przegląd, który czasem jest obowiązkowy dopiero po przejechaniu iluśtam kilometrów. Ogólnie to bardzo zagmatwane i większość sprzedawców i producentów tak naprawdę sama nie rozumie o co w tym chodzi i coraz to widać na forum posty, że na pytania o to, każdy z nich odpowiada inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomczaa Napisano 14 Marca 2014 Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 (edytowane) Czesc, Zlozylem rower. Przejechalem sie i jest jakis dziwny objaw ( nie był na przegladzie jeszcze rower). Na niektorych przerzutkach czuje na pedalach takie "chrobotanie" ( nie ma to dzwieku - tylko czuc w "nogach"). Stwierdzilem objaw na wszystkich przerzutkach z zakresu 3x 'wszystko' oraz 2x5,6,7. Podjechalem do rowerowego - zapytalem o to samo Pan stwierdzil ( nie jezdzac na rowerze i poswiecajac mi nie wiecej niz minute) ze pewnie korba lub przerzutka tyl do wymiany - fajnie spoko dobrze ze ramy nie kazal wymienic. I tu pytanie czy to na pewno jest jakas wada fabryczna czy dobry serwis i regulacja moze to wyelimnowac? Dlatego pytam bo przeglad u mnie w okolicy okolo 100 pln i nie widzi mi sie placic za cos co jest np uszkodzone. Ciezko mi tez samemu to zdiagnozowac bo pojawia sie tylko w trakcie jazdy a ja jako laik nawet nie wiem od czego zaczac. Prosze o jakas rade co sprawdzic jak sprawdzic. Serdeczne dzieki za checi Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk Edytowane 14 Marca 2014 przez Tomczaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 14 Marca 2014 Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 To chrobotanie jako wibracje wyczuwalną na wyższych biegach odczuwałem w mojej Meridzie, i w rowerze żony. Myślałem, że to kwestia tanich podzespołów, ale wymieniłem na droższe o zupełnie innej konstrukcji i dalej to wyczuwam. Jest trochę o tym tematów i za każdym razem proponowana diagnoza jest inna Popularną radą jest by wkręcić głębiej tajemniczą śrubkę B w tylnej przerzutce. Kto wie, może zadziała. U siebie miałem spróbować, ale zapomniałem Żeby było śmiesznie, jest pełno osób, które twierdzą, że w żadnych ze swoich rowerów czegoś takiego nie mieli... Krótko mówiąc, nie znam odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Czesc, ...Na niektorych przerzutkach czuje na pedalach takie "chrobotanie" ( nie ma to dzwieku - tylko czuc w "nogach"). Stwierdzilem objaw na wszystkich przerzutkach z zakresu 3x 'wszystko' oraz 2x5,6,7. ... Przede wszystkim mając łańcuch na blacie 48 nie możesz krzyżować łańcucha na kasecie na trybach (wg manetki) 1 - 4, piątka to już maksymalne wychylenie łańcucha, dla przedłużenia jego życia powinieneś schodzić do maksymalnie 6. Mając łańcuch na środkowej przedniej tarczy możesz przy kasecie 8-mio rzędowej korzystać z całego zakresu kasety. teraz możliwe wg mnie przyczyny: 1. łańcuch, założony fabrycznie jest zapaćkany takim klejącym "czymś" nowy łańcuch powinno się dokładnie umyć i naoliwić wg wszystkich znanych i tajemnych technik. "Fabrycznie" po pierwszej jeździe złapałeś na niego cały piach z okolicy i może to być przyczyną chrobotanie. 2. linka/napięcie, na początku z nowymi linkami może być tak, że po kilku pierwszych km się trochę wyciągną, ułożą w pancerzach i należy wyregulować to śrubą/baryłką na przerzutce. Znajdź sobie filmik na Youtube jak wyregulować tylną przerzutkę. Najlepiej to sprawdzić na przełożeniu z tyłu właśnie 6-7. 3. Oczywiście możliwe jest że po prostu w transporcie zgiął się hak przerzutki i nigdy już tego poprawnie nie wyregulujesz. Na pewno nie da się tego stwierdzić po minucie rozmowy, nawet nie zaglądając na napęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomczaa Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Dziękuję za odpowiedzi. Wczoraj jeszcze uniosłem delikatnie rower i na każdej przerzutce słyszę chrobotanie - teraz słyszę . Wydaje mi się, że wszystko jest rozregulowane przynajmniej tak to wygląda dla laika. Łańcuch rzeczywiście ma na sobie dość dużo brudu. Dźwięk taki jakby wszystko tarło o siebie. Co do krzyżowania łańcucha to oczywiście zdaję sobie sprawę aby nie podróżować na przerzutkach 3x1 lub 1x7. Skoro piszesz, że na środkowej przedniej przerzutce (czyli 2 ) można podróżować na wszytkich biegach z zakresu 1 - 8 to u mnie coś jest zdecydowanie nie tak. Chyba zaryzykuję i oddam do serwisu na ten przegląd bo może rzeczywiście rower wymaga wyczyszczenia łańcucha oraz dobrej regulacji. Ogólnie kolega 2 posty wyżej napisał, że też ma taki objaw i że można z tym jeździć natomiast strasznie mi to przeszkadza i nie chcę mieć takiego roweru gdzie na pewnych zakresach jest wszystko super płynnie a na innych jest dość kiepsko. Najbardziej się obawiam że coś jest uszkodzone. Dzięki za rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Zauważ, że ja nie piszę o dźwięku, piszę o wibracji, jakby takim mieleniu. Dźwięku tam prawie nie ma. Poprawnie ustawione przerzutki nie muszą dawać pełnego zakresu tylnych przełożeń przy środkowej tarczy z przodu. Często jest tak, że przy skrajnych prowadnica z przodu obciera i to nie jest błąd regulacji. Zresztą masz to w tych poradnikach, 1-1,1-2,1-3 < 2-3 2-4 2-5 2-6 > 3-6 3-7 3-8 . Jak przy takich przełożeniach nie masz obcierania to jest ok. Czasem da się i parę biegów dalej, ale to zależy od konfiguracji osprzętu. Ostatecznie jak mimo parokrotnych prób regulacji z pomocą youtuba nadal nie jesteś zadowolony to oczywiście możesz oddać do serwisu - skoro to tylko przerzutki to raczej nie policzą ci pełnych 120zł Ale ja bym się bał, skoro już wpadli na świetny pomysł, że trzeba wymieniać jakieś części Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Często jest tak, że przy skrajnych prowadnica z przodu obciera i to nie jest błąd regulacji Nie w jego przypadku, ma kasetę 8-mio rzędową i bez łaski musi mieć mozliwość pełnego zakresu z drugiego blatu, inaczej byłby to błąd konstrukcyjny np. zła linia łańcucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomczaa Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Na chwilę obecną napisałem do sprzedawcy co on radzi bo jak okaże się to jakaś wadą fabryczna to kto zapłaci za przegląd, który w tym przypadku będzie bez sensu? Przerzutki zmieniają się idealnie tzn jedno pstryknięcie i przerzutka jest tam gdzie chcę aby była. I tak jak pisałem wcześniej objaw ten (to chrobotanie) pojawia się tylko na wybranych przerzutkach. Proszę wyprowadźcie mnie z błędu ale WYDAJE mi się, że jak przerzutki byłyby źle ustawione to to "chrobotanie" pojawiało by się na wszystkich przełożeniach. Chyba że istnieje możliwość że jakiś zakres działa prawidłowo a przerzutki od pozycji np 5 już nie - czyli że przerzutka jest wyregulowana tylko w jakimś zakresie. Łańcuch nie spada - ani z przedniej, ani z tylnej przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 źle ustawione mogą się objawić takim zjawiskiem jak napisałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomczaa Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Ok dziękuję. Zobaczę co odpiszę - wstępnie skłaniam się do oddania go na przegląd. Bardzo Wam dziękuję za rady. Gorzej jak to "chrobotanie' nie ustąpi , ale jestem optymistą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomczaa Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Przepraszam za post pod postem. Mam pytanie czy z takim objawem moge dzisiaj spokojnie wyjsc na rower korzystajac z przerzutek tylko tych ktore dzialaja bez problemu? Nie chce nic zniszczyc dlatego pytam. Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Oczywiście, nie wygląda to na jakiąś awarję potrzebną pit stopu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomczaa Napisano 18 Marca 2014 Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 Cześć, Ostatnio pytałem na forum gdzie oddać rower na pierwszy przegląd o tu http://www.forumrowerowe.org/topic/155620-biketeam-warszawa-jakie-wasze-opinie-o-serwisie/?do=findComment&comment=1449213 . Jak widać odpowiedz była, że jest to dość prosta operacja i, że każdy ją jest w stanie wykonać. No więc rower oddałem wczoraj - dzisiaj odebrałem. 90 zł nie moje. Wyjechałem, przejechałem z 2 km i widać, że serwis coś majstrował bo obecnie przerzutki przeskakują jak szalone. Chce jechać na 2x6 to mam albo 6 albo 7 czasami nawet 8 i tak sobie przeskakuje tam i z powrotem. Ogólnie jestem dość mocno zawiedziony wizytą w serwisie. Oczywiście wróciłem do "serwisantów" i mam podjechać jutro bo Panów już spotkałem poza serwisem. Jak widać nie ma co oddawać roweru byle gdzie bo po prostu szkoda czasu i pieniędzy. PS Chrobotanie o którym pisałem wyżej jest identyczne dzisiaj jak parę dni temu.... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi