Skocz do zawartości

[rower] Lazaro Integral V3


Gość TheMan

Rekomendowane odpowiedzi

Opony są ok, tylko w głębokim piachu jest cięzko i przy dużych prędkościach niebezpiecznie na śliskiej nawierzchni. Chwyty są dobre, jak ma się rękawice. Według mnie klocki hamulcowe też dają radę. Jedyne co bym wymienił to błotniki z tych gratisowych na pełne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

 

Mam pytanie, czy wasze łańcuchy (dotyczy standardowych, które były razem z rowerem) posiadają spinkę, czy trzeba rozkuwać? Jak ma spinkę, to jak ona wygląda? Jest coraz cieplej i wypadałoby wyczyścić łańcuch i zębatki, a nie wiem, czy mam inwestować w rozkuwacz i spinkę czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry,

 

Po lekturze forum zamówiłem rower. Ma przyjść do końca tygodnia. Chce być na to przygotowany i proszę powiedzcie mi jakie klucze musze kupić aby go zlozyc do kupy? Moze jakis klucz all in one ? Jak mozecie cos polecic będę wdziećżny. 

 

Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajesz do najbliższego Lidla, zanim wszystko sępy wykupią :)

 

Za 25 zeta:

 

93756_f.jpg

 

Brakuje płaskiej piętnastki do przykręcenia pedałów. A cała reszta ci się z pewnością przyda, jak nie do złożenia, to do poprawiania tego i owego, czego się nigdy nie da uniknąć :)

 

Samo narzędzie bez torby jest za 12zł w Lidlu. Mam od paru lat. Bez rewelacji, ale zawsze dało radę :)

 

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Najlepiej od kogoś pożyczyć, bo jak będziesz miał szczęście, to już ci się często nie przyda :)

 

A i wcześniej zgoogluj problem przykręcenia pedałów, bo przykręcają się w niespodziewanych kierunkach - parę osób sobie gwinty popsuło, bo kręcili na siłę w złą stronę :D

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Rower doszedl. Niestety nie jest wyregulowany. Szukam w internecie w warszawie i taki pierwszy przeglad to kos, t okolo 120 pln? Czy to o raki przeglad chodzi?

 

Bardzo prosze o informacje

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na regulacje do serwisu pójdziesz, jak sam zawiedziesz :D

 

 

 

Większość osób przy pierwszym rowerze nie miała o tym pojęcia i z pomocą youtuba sobie jakoś poradziła. Więc próbuj. Próbowanie jest za darmo. Jak się poddasz, zawsze będziesz mógł zapłacić.

 

Uprzedzam jednak, że niezależnie od tego, czy chcesz korzystać z serwisu, czy nie - i tak dużo lepiej się tego samemu nauczyć. Jak będzie szczyt sezonu i serwisy będą zawalone robotą, albo ci się coś przestawi na szlaku, to i tak będziesz musiał wiedzieć jak to działa, by jechać dalej.

 

Na pocieszenie warto dodać, że producent specjalnie skonstruował to wszystko łopatologicznie, by każdy Kowalski sobie z tym poradził (przynajmniej po paru dniach rzucania bluzgami, zanim nie ogarnie) :D

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja. Dzieki za informacje. Zastanawia mnie tylko jedno bo wyczytqlem ze aby gwarancja byla wazna mudi byc pieczatka z infornacja ze serwis ztobil jakis przeglad. Czy to tak jest jak rozumiem?

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy to tak jest jak rozumiem?

 

To standardowy zapis w większości gwarancji. Z tego, co się orientuję:

 

a) nikt tego nie robi

B) jak się o to pyta sprzedawcę, to mówi, że nie trzeba

 

Dla świętego spokoju możesz jednak skontaktować się ze sprzedawcą i dokładnie dowiedzieć, co i jak. No i wypada sprecyzować, czy chodzi tu o przegląd zerowy. Bo jest jeszcze przegląd, który czasem jest obowiązkowy dopiero po przejechaniu iluśtam kilometrów.

 

Ogólnie to bardzo zagmatwane i większość sprzedawców i producentów tak naprawdę sama nie rozumie o co w tym chodzi i coraz to widać na forum posty, że na pytania o to, każdy z nich odpowiada inaczej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

Zlozylem rower. Przejechalem sie i jest jakis dziwny objaw ( nie był na przegladzie jeszcze rower). Na niektorych przerzutkach czuje na pedalach takie "chrobotanie" ( nie ma to dzwieku - tylko czuc w "nogach").

Stwierdzilem objaw na wszystkich przerzutkach z zakresu 3x 'wszystko' oraz 2x5,6,7. Podjechalem do rowerowego - zapytalem o to samo Pan stwierdzil ( nie jezdzac na rowerze i poswiecajac mi nie wiecej niz minute) ze pewnie korba lub przerzutka tyl do wymiany - fajnie spoko dobrze ze ramy nie kazal wymienic.

 

I tu pytanie czy to na pewno jest jakas wada fabryczna czy dobry serwis i regulacja moze to wyelimnowac? Dlatego pytam bo przeglad u mnie w okolicy okolo 100 pln i nie widzi mi sie placic za cos co jest np uszkodzone. Ciezko mi tez samemu to zdiagnozowac bo pojawia sie tylko w trakcie jazdy a ja jako laik nawet nie wiem od czego zaczac.

 

Prosze o jakas rade co sprawdzic jak sprawdzic.

 

Serdeczne dzieki za checi

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Edytowane przez Tomczaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chrobotanie jako wibracje wyczuwalną na wyższych biegach odczuwałem w mojej Meridzie, i w rowerze żony. Myślałem, że to kwestia tanich podzespołów, ale wymieniłem na droższe o zupełnie innej konstrukcji i dalej to wyczuwam.

 

Jest trochę o tym tematów i za każdym razem proponowana diagnoza jest inna :D Popularną radą jest by wkręcić głębiej tajemniczą śrubkę B w tylnej przerzutce. Kto wie, może zadziała. U siebie miałem spróbować, ale zapomniałem :)

 

Żeby było śmiesznie, jest pełno osób, które twierdzą, że w żadnych ze swoich rowerów czegoś takiego nie mieli... Krótko mówiąc, nie znam odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

...Na niektorych przerzutkach czuje na pedalach takie "chrobotanie" ( nie ma to dzwieku - tylko czuc w "nogach").

Stwierdzilem objaw na wszystkich przerzutkach z zakresu 3x 'wszystko' oraz 2x5,6,7. ...

 

Przede wszystkim mając łańcuch na blacie 48 nie możesz krzyżować łańcucha na kasecie na trybach (wg manetki) 1 - 4, piątka to już maksymalne wychylenie łańcucha, dla przedłużenia jego życia powinieneś schodzić do maksymalnie 6. Mając łańcuch na środkowej przedniej tarczy możesz przy kasecie 8-mio rzędowej korzystać z całego zakresu kasety.

teraz możliwe wg mnie przyczyny:

1. łańcuch, założony fabrycznie jest zapaćkany takim klejącym "czymś" nowy łańcuch powinno się dokładnie umyć i naoliwić wg wszystkich znanych i tajemnych technik. "Fabrycznie" po pierwszej jeździe złapałeś na niego cały piach z okolicy i może to być przyczyną chrobotanie. 

2. linka/napięcie, na początku z nowymi linkami może być tak, że po kilku pierwszych km się trochę wyciągną, ułożą w pancerzach i należy wyregulować to śrubą/baryłką na przerzutce. Znajdź sobie filmik na Youtube jak wyregulować tylną przerzutkę. Najlepiej to sprawdzić na przełożeniu z tyłu właśnie 6-7.

3. Oczywiście możliwe jest że po prostu w transporcie zgiął się hak przerzutki i nigdy już tego poprawnie nie wyregulujesz.

Na pewno nie da się tego stwierdzić po minucie rozmowy, nawet nie zaglądając na napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. 

 

Wczoraj jeszcze uniosłem delikatnie rower i na każdej przerzutce słyszę chrobotanie - teraz słyszę . Wydaje mi się, że wszystko jest rozregulowane przynajmniej tak to wygląda dla laika. Łańcuch rzeczywiście ma na sobie dość dużo brudu. Dźwięk taki jakby wszystko tarło o siebie. Co do krzyżowania łańcucha to oczywiście zdaję sobie sprawę aby nie podróżować na przerzutkach 3x1 lub 1x7.

Skoro piszesz, że na środkowej przedniej przerzutce (czyli 2 ) można podróżować na wszytkich biegach z zakresu 1 - 8 to u mnie coś jest zdecydowanie nie tak. Chyba zaryzykuję i oddam do serwisu na ten przegląd bo może rzeczywiście rower wymaga wyczyszczenia łańcucha oraz dobrej regulacji. 

 

Ogólnie kolega 2 posty wyżej napisał, że też ma taki objaw i że można z tym jeździć natomiast strasznie mi to przeszkadza i nie chcę mieć takiego roweru gdzie na pewnych zakresach jest wszystko super płynnie a na innych jest dość kiepsko. 

 

Najbardziej się obawiam że coś jest uszkodzone. 

 

Dzięki za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że ja nie piszę o dźwięku, piszę o wibracji, jakby takim mieleniu. Dźwięku tam prawie nie ma. Poprawnie ustawione przerzutki nie muszą dawać pełnego zakresu tylnych przełożeń przy środkowej tarczy z przodu. Często jest tak, że przy skrajnych prowadnica z przodu obciera i to nie jest błąd regulacji. Zresztą masz to w tych poradnikach, 1-1,1-2,1-3 < 2-3 2-4 2-5 2-6 > 3-6 3-7 3-8 . Jak przy takich przełożeniach nie masz obcierania to jest ok. Czasem da się i parę biegów dalej, ale to zależy od konfiguracji osprzętu.

 

Ostatecznie jak mimo parokrotnych prób regulacji z pomocą youtuba nadal nie jesteś zadowolony to oczywiście możesz oddać do serwisu - skoro to tylko przerzutki to raczej nie policzą ci pełnych 120zł :) Ale ja bym się bał, skoro już wpadli na świetny pomysł, że trzeba wymieniać jakieś części :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Często jest tak, że przy skrajnych prowadnica z przodu obciera i to nie jest błąd regulacji

Nie w jego przypadku, ma kasetę 8-mio rzędową i bez łaski musi mieć mozliwość pełnego zakresu z drugiego blatu, inaczej byłby to błąd konstrukcyjny np. zła linia łańcucha.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną napisałem do sprzedawcy co on radzi bo jak okaże się to jakaś wadą fabryczna to kto zapłaci za przegląd, który w tym przypadku będzie bez sensu?

 

Przerzutki zmieniają się idealnie tzn jedno pstryknięcie i przerzutka jest tam gdzie chcę aby była. I tak jak pisałem wcześniej objaw ten (to chrobotanie) pojawia się tylko na wybranych przerzutkach. Proszę wyprowadźcie mnie z błędu ale WYDAJE mi się, że jak przerzutki byłyby źle ustawione to to "chrobotanie" pojawiało by się na wszystkich przełożeniach. Chyba że istnieje możliwość że jakiś zakres działa prawidłowo a przerzutki od pozycji np 5 już nie - czyli że przerzutka jest wyregulowana tylko w jakimś zakresie. Łańcuch nie spada - ani z przedniej, ani z tylnej przerzutki.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za post pod postem. Mam pytanie czy z takim objawem moge dzisiaj spokojnie wyjsc na rower korzystajac z przerzutek tylko tych ktore dzialaja bez problemu? Nie chce nic zniszczyc dlatego pytam.

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Ostatnio pytałem na forum gdzie oddać rower na pierwszy przegląd o tu http://www.forumrowerowe.org/topic/155620-biketeam-warszawa-jakie-wasze-opinie-o-serwisie/?do=findComment&comment=1449213

 

Jak widać odpowiedz była, że jest to dość prosta operacja i, że każdy ją jest w stanie wykonać. No więc rower oddałem wczoraj - dzisiaj odebrałem. 90 zł nie moje. Wyjechałem, przejechałem z 2 km i widać, że serwis coś majstrował bo obecnie przerzutki przeskakują jak szalone. Chce jechać na 2x6 to mam albo 6 albo 7 czasami nawet 8  i tak sobie przeskakuje tam i  z powrotem. Ogólnie jestem dość mocno zawiedziony wizytą  w serwisie. Oczywiście wróciłem do "serwisantów" i mam podjechać jutro bo Panów już spotkałem poza serwisem. Jak widać nie ma co oddawać roweru byle gdzie bo po prostu szkoda czasu i pieniędzy. 

 

PS

 

Chrobotanie o którym pisałem wyżej jest identyczne dzisiaj jak parę dni temu.... 

 

 

Pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...