Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Troche lipa z tym. Dla mnie 1100 ciezko bylo wydac bo jest to dla mnie duzo. Myslalem ze za ta kase bedzie juz cos lepszego, a tu slyche ze sie jakas czesc ugina, cos mi drga:p

Czy w pedale(konkretnie w lewym) da sie jakos latwo je rozebrac. Prawe chodzi jak po maselku, a lewe daje duze drgania.

 

Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano (edytowane)

Troche lipa z tym. Dla mnie 1100 ciezko bylo wydac bo jest to dla mnie duzo. Myslalem ze za ta kase bedzie juz cos lepszego, a tu slyche ze sie jakas czesc ugina, cos mi drga:p

Czy w pedale(konkretnie w lewym) da sie jakos latwo je rozebrac. Prawe chodzi jak po maselku, a lewe daje duze drgania.

 

Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2

Mam takie pytanko troche nie w temat, mam jakis tam licznik w ktorym trzeba podać obwod opony, a jeszcze nie wiem jak sie to przelicza. Jak ktoś ma podliczone to będe wdzieczny 

Edytowane przez majeranek15
Napisano

Mam takie pytanko troche nie w temat, mam jakis tam licznik w ktorym trzeba podać obwod opony, a jeszcze nie wiem jak sie to przelicza. Jak ktoś ma podliczone to będe wdzieczny 

 

 

2224 , bylo juz duzo razy. w google wystarczy wrzucic rozmiar opony ;)

Napisano

Dziekuje. A tak wogole czy ktos sie orientowal jak to jest z serwisowaniem roweru. Maja jakies swoje punkty gwarancyjne. Niby po miesiacu powinien byc przeglad, ale gdzie ja mam w malym miescie to zrobic :P

 

Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

jakie byscie polecili klocki hamulcowe bo z tych stokowych to juz mi tylko przod zostal

 

MERIDA GREEN BRAKE 3

lub

Author ABS-3CC

 

Sprawdzone i polecane.

Wystarczyło tylko wejść w dział hamulce  :thumbsup:

Gość TheMan
Napisano
Książeczka dołączona do roweru, do której jest przyczepiony paragon jest zarówno instrukcją składania elementów roweru jak i kartą gwarancyjną. Oddzielne instrukcje to właśnie od Shimano, w które ubrany był rower :-)

 

Mój problem ze skrzypiącymi i trzeszczącymi pedałami ustąpił sam jak już nie miałem siły ich dokręcać i czyścić co chwilę. 1500 km i zrobiły się nagle cichutkie.

 

A opony zawsze pompuję do 5.5 bara (według opisu na oponie ich limit to 3.5 - 5.4). Pompuję 5.5 ponieważ odpinając kompresor i tak wylatuje okolo 0.4 bara. Jeżdżę tak od kwietnia, 1850 km i wszystko hula. A sam też lekki nie jestem.

Napisano

Przyznam ze nie u mnie pedala wogole nie trzeszcza/skrzypia - moze udaly mi sie ;).
Albo moze koledze z tym pedalem mylnie kojarzy sie problem wibracji z napedu podczas pedalowania?
To tez sie przewinelo tutaj i najpewniej przyczyna takiego stanu rzeczy jest ulozenie koleczek w przerzutce i lancucha podczas naciagu (pedalowania). Wtedy te koleczka dostaja czasem drgan.
U mnie przez chwile bylo to wyczuwalne na poczatku, przeszlo totez olalem :woot: . Teraz po 1100km wrocilo, gdy wymienilem lancuszek.
Na nowym jezdze juz okolo 300km i czuje te 'wibracje'. Na tygodniu nie mam kiedy zajrzec bo rower wozi mnie do i z pracy, wieczorem chce odetchnac, a weekendy jakos tak sie ukladaja ze tez nie mam czasu i nie ma kiedy poprobowac usunac tego malego, ale zawsze defektu.

Co ja bym probowal: sprawdzic czy koleczka nie sa zbyt luzne (moze jakos dalo by sie je usztywnic dokrecajac itp), czy ulozenie ramienia przerzutki jest pionowe, ewentualnie tak jak ktos w miedzy czasie sugerowal sprobowac poregulowac sama przerzutke, moze lancuch minimalnie nierowna trafia na zebatke i dochodzi do tychze wibracji.
 

 

Napisano

U mnie pedalo tez czuc, bo na sucho sprawdzam i prawe chodzi jak po maselku a lewe nie, czuc jakies tarcie. Dzis sprawdze moze jest np za mocno przykrecone pod zaslepka

 

Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano (edytowane)

Ja musze zmienic klocki bo piszcza ze kilometr dalej ludzie sie patrza i pedala

 

Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2

 

Edytowane przez majeranek15
Napisano

Przyznam że klocki na serio są dosyć lipne. Wczoraj 2 mocne hamowania z 60 km/h zwiekszyły luz klamki o pół centymetra xD

 

Ja je zajechałem po trochę ponad 1000 km... Były w takim stanie:

 

Na+siode%C5%82ku+Lazaro+Integral+V3+kloc

Napisano

Panowie, czy to norma że nie łańcuch ociera przy skrajnych przerzutkach? Np dam z przodu i z tyłu największe zębatki to "klekocze".

Niby producent nie zaleca takich ustawień, ale na starszym rowerze po wyregulowaniu wszystkie skrajne ustawienia chodziły ok.

Napisano (edytowane)

Panowie, czy to norma że nie łańcuch ociera przy skrajnych przerzutkach? Np dam z przodu i z tyłu największe zębatki to "klekocze".

Niby producent nie zaleca takich ustawień, ale na starszym rowerze po wyregulowaniu wszystkie skrajne ustawienia chodziły ok.

 

Największe przerzutki nie powinny klekotać, bo ustawiasz łańcuch w linii (największa zębatka z przodu, najmniejsza z tyłu). Klekotać może przy 2-7, 2-8 na przykład. Ja jeżdżę często na 3-6, 3-7, 3-8 i na samym początku przed regulacją trochę ocierał.

 

A jeśli tak jak napisałeś "największe zębatki" no to jest to 3-1 i łańcuch jest strasznie skrzyżowany wtedy.

Edytowane przez TheMan
Napisano

Witam, kupiłem rowerek ze 3 tygodnie temu, zajefajnie sie jeździ tylko mam takie pytanko - czy was też znosi na nim na prawo? Bo ja mam takie wrażenie, w szczególności jak jadę "bez trzymanki", wtedy to jest bardzo odczuwalne, czego to może być przyczyna, źle koło przykręcone?

 

Kolejna sprawa, na dłuższych dystansach tyłek mnie boli, lepiej kupić nakładkę żelową czy po prostu zainwestować w lepsze siodełko? jeśli siodełko to jakie polecacie? 

Napisano

Ja dzis rozkrecilem pedalo, i okazalo sie ze z wianka wypadla kuleczka i tarla. Teraz juz jest owiele lepiej

 

Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Witam, kupiłem rowerek ze 3 tygodnie temu, zajefajnie sie jeździ tylko mam takie pytanko - czy was też znosi na nim na prawo? Bo ja mam takie wrażenie, w szczególności jak jadę "bez trzymanki", wtedy to jest bardzo odczuwalne, czego to może być przyczyna, źle koło przykręcone?

 

Kolejna sprawa, na dłuższych dystansach tyłek mnie boli, lepiej kupić nakładkę żelową czy po prostu zainwestować w lepsze siodełko? jeśli siodełko to jakie polecacie? 

 

Nakładki są niewygodne, zsuwają się i szybko niszczeją. Lepiej już siodełko wymienić i spodnie z pampersem kupić.

Napisano

Nakładki są niewygodne, zsuwają się i szybko niszczeją. Lepiej już siodełko wymienić i spodnie z pampersem kupić.

 

Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z żelowej nakładki z Lidla. Ogromna różnica w komforcie jazdy. Najlepiej zainwestowane 20 zł ever, a jak jeszcze ubierzesz spodnie z pamperesem to całkowity luksus.

Napisano

NIe wymaga. Jak wskażnik .75 wpadnie w ogniwo jak śliwka w kompot warto pomyśleć nad nowym łańcuchem. Gdy drugi wskaźnik wejdzie to znaczy że przegapiłeś moment wymiany. Na razie łańcuch spoko.

Napisano

witam,

 

na rowerze zrobiłem około 1000 km, chciałbym zweryfikować zużycie łańcucha i w tym celu zakupiłem miernik. 

 

 

 

 

Warto zinwestowac w drugi lancuch, i uzywac ich na zmiane co jakies 300 do 500 km, wydluzy to zywotnosc napedu.

Napisano

u mnie pojawilo sie tajemnicze cykanie z okolic pedalow, korby. Naklejka zdjeta, na stojaku nie cyka.

Nie bardzo wiem co to moze byc, a w sobote planowalem podjechac do rodzinki na wies 90 kilometrow w jedna strone i teraz sie boje ze to moze byc cos powazniejszego i moge stanac gdzies po drodze. Jak myslicie co to moze byc? Bac sie czy spokojnie moge w taka trase wyjechac?

[sharedmedia=videos:videos:205]

 

Napisano

u mnie pojawilo sie tajemnicze cykanie z okolic pedalow, korby. Naklejka zdjeta, na stojaku nie cyka.

Nie bardzo wiem co to moze byc, a w sobote planowalem podjechac do rodzinki na wies 90 kilometrow w jedna strone i teraz sie boje ze to moze byc cos powazniejszego i moge stanac gdzies po drodze. Jak myslicie co to moze byc? Bac sie czy spokojnie moge w taka trase wyjechac?

 

Piach w łożyskach pedałów. Przemywać albo przemielić.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...