KroQ Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 (edytowane) Kolego @jayp. Wzrost to tylko jedna z wieeeelu "odnośni". Mierzyć wzrost powinno się w jakimś obuwiu (chyba nie będziesz na bosego Lolka śmigać), Ważny jest też KROK - noga "środku" - od podłoża do "woreczka" - aby znać wysokość "zawieszenia" klejnotów rodzinnych (niekoniecznie nad poziomem morza ). Indywidualne odczucia - również są ważne. Z tych oto powodów zwykle najlepszym rozwiązaniem okazuje się szukanie porad wcześniejszych (wiadomo - iluś chłopa już się dopytywało, więc statystycznie można wyciągnąć wnioski dla własnych potrzeb), kontakt z posiadaczem interesującego Cię modelu (lub pokrewnego) z okolicy, określenie swoich wcześniejszych preferencji lub modeli. Jednej osobie wydaje się iż "nominalnie" za duża rama lepiej pasuje - są i odwrotne przypadki - dlatego NIKT nie podejmuje się ostatecznej decyzji CO, KTO, MUSI kupić, ponieważ to indywidualna sprawa jest. Można coś doradzić, jednak lepiej podać więcej swoich rozmiarów lub się na żywo do roweru "przypasowywać" - bo to jest potencjalnie najlepsze wyjście - ponieważ i tak wszystko wyjdzie w praniu - przykładowo po jeździe 20km, czy pasi, czy coś jednak "rwie". Edytowane 24 Lipca 2013 przez KroQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel84 Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 (edytowane) czy przy wzroscie 184-187 19" rama będzie w porządku, czy lepiej 21? To ile w końcu masz tego wzrostu? 184 czy 187 cm? Na moje 184 cm rama 19 calowa jest idealna. 21 calowa byłaby pewnie nieco przyduża. Przy 187 cm wzrostu 21 może być dobra. Edytowane 25 Lipca 2013 przez Daniel84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Petro92 Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Mam następujący dylemat: czy zamawiając ten rower wybrać standardową kierownicę, czy jednak prostą (sprzedawca odpisał mi, że taka opcja jest darmowa)? Co zrobilibyście na moim miejscu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majeranek15 Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Mam go od 2 dni i standardowa jest spoko Co poradzicie na delikatne wibracje, tarcie czy jak to nazwac. Wyczuwalne to jest przy pedalowaniu. Sprzedawca napisal mi " Witam. proszę o bardzo mocne dokręcenie pedał w ramionach korby" chodzilo mu o pedala(kluczem 15) czy cale ramiona(jest na imbusa). To na imbusa jest na maxa skrecone Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makog Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 pedaly w korbie podokrecaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
west175 Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Mam te same objawy co ty Wysłane z mojego HTC One V za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majeranek15 Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Pedaly w korbie, mozna dokladniej. Podala mam dokrecic, tak jak to robilem na starcie(lewe, prawe) wkrecilem recznie w gwint potem kluczem 15. Czy cos innego Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiermes Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 (edytowane) Pierwszy post, a więc Witam wszystkich użytkowników Integrala i nie tylko. Co do dyskusji powyżej, również odczuwalne drgania i zgrzyty z okolic korby ? miałem. Na chwilę obecną przeszły same. Ale wracając do sedna mojej rejestracji, rozwiejcie mi proszę dylemat nad szerokością błotników ... jak mniemam 45 mm ? Ciężko dostępne są te w "normalnych" cenach, SKS powyżej 100 zł, Zefal chwilowo niedostępny, a allegro made in poland ciężko zaufać. Poradzi ktoś w kwestii doboru błotnika z chlapaczem, jakieś propozycje ? (rower używany czasem jako trekking na dłuższe wypady) Edytowane 25 Lipca 2013 przez Tiermes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel84 Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 (edytowane) Pedaly w korbie, mozna dokladniej. Podala mam dokrecic, tak jak to robilem na starcie(lewe, prawe) wkrecilem recznie w gwint potem kluczem 15. Czy cos innego Pedały należy ponownie mocno dokręcić po pierwszych kilometrach. Miałem podobne objawy. Pedały lekko się poluzowały. Dokręciłem na wszelki wypadek 2 razy: po pierwszej i po drugiej przejażdżce. Objawy nie powróciły. Edytowane 25 Lipca 2013 przez Daniel84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majeranek15 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Spróbuję dzis dokrecic. Druga sprawa, czy wam tez piszcza hamulce przy lekkim hamowaniu Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel84 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Przy delikatnym naciśnięciu manetki lekko popiskuje mi przedni hamulec. Wydaje mi się że wymaga regulacji, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaeres Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Nic nie wyregulujesz. To słabe klocki i będą piszczały coraz bardziej. Standardowo można spróbować bo nic nie kosztuje: - regulacja, - odtłuszczenie obręczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Nie do końca się zgodzę, jest multum przyczyn piszczenia klocków, a że to nie same "kiepsikie" klocki świadczy fakt, że piszczą mu tylko z przodu. piszczeć może np.: - "tłuste" obręcze - źle, nie równolegle przykręcone klocki względem obręczy - luźne śrubki, zarówno klocków, jak i szczęk/ramion hamulców - "odwrotnie" (front/tył) zamontowane klocki. - rozcentrowane obręcze itp.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel84 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 źle, nie równolegle przykręcone klocki względem obręczy Myślę, że to może być właśnie ta przyczyna. Lewa szczęka przedniego hamulca jest ustawiona bliżej obręczy, a klocek niemal jej dotyka. Prawa jest wyraźnie dalej. Po naciśnięciu manetki lewa szczęka ma do pokonania mniejszą drogę. To chyba nie jest prawidłowe ustawienie i da się wyregulować, tak? Poza tym sprawdzę, czy klocki są ustawione równolegle do obręczy. Jednak, mimo nieznacznego popiskiwania, hamulec jest skuteczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaeres Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Tylne klocki nie będą piszczały na sucho przy jeździe do przodu. Jeżeli możesz zrobić test to jedź do tyłu (z nie wielką prędkością) i przyhamuj tyłem - zapiszczy. Jest malutki imbusik z kazdej strony hamulca. Tym imbusem regulujemy naciąg sprężyny. Trzeba albo poluzować albo dociągnąć a wówczas szczęki będę pracowały idealnie równo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel84 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Jest malutki imbusik z kazdej strony hamulca. Tym imbusem regulujemy naciąg sprężyny. Trzeba albo poluzować albo dociągnąć a wówczas szczęki będę pracowały idealnie równo. Dziękuję za radę. Sprawdzę po południu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Nie do końca się zgodzę, jest multum przyczyn piszczenia klocków, a że to nie same "kiepsikie" klocki świadczy fakt, że piszczą mu tylko z przodu. piszczeć może np.: - "tłuste" obręcze - źle, nie równolegle przykręcone klocki względem obręczy - luźne śrubki, zarówno klocków, jak i szczęk/ramion hamulców - "odwrotnie" (front/tył) zamontowane klocki. - rozcentrowane obręcze itp.... Pod itp... podrzucam ciśnienie opon. Warto regulować je przy ciśnieniu na którym najczęściej się jeżdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Jest malutki imbusik z kazdej strony hamulca. Nie do końca, są tanie hamulce które nie mają tej regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaeres Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 W jakim temacie się znajdujemy z tym problemem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gallus Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Panowie i Panie Powiedzcie mi czy wasze rowerki mają numery ramy? i czy przy zakupie dostajemy pełną dokumentacje tak jak w przypadku bardziej znanych marek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 nr ramy jest wybity w standardowym miejscu - pod suportem. co znaczy pełna dokumentacja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gallus Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 nr ramy jest wybity w standardowym miejscu - pod suportem. co znaczy pełna dokumentacja? papiery tzn. instrukcja, kata gwarancyjna, faktura/paragon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 paragon - tak karta gw. - nie pamietam, coś tam chyba było. instrukcje - były... oblepiały szczelnie ramę przed zarysowaniami w transporcie (to nie żart) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gallus Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 instrukcje - były... oblepiały szczelnie ramę przed zarysowaniami w transporcie (to nie żart) o_O jestem ciekaw jak to wyglądało tak czy siak jestem zdecydowany na Lazaro.. tylko jeszcze nie wiem czy bedzie mnie stac na Integrala... jak nie to pozostaje Senatore Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Widziałeś mojego? Co prawda jest po dużych modyfikacjach, ale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi