BikerLight Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) @Piehursson 1. Ogniw w tej chwili nie dam rady policzyć. 2. Spinka nie jest niezbędna do funkcjonowania łańcucha a wręcz przeciwnie jeśli to spinka Shimano. 3. Po założeniu na największe koronki z pominięciem przerzutki +3 ogniwa. Edytowane 12 Lipca 2013 przez BikerLight Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) 1. to policz w miarę możliwości 2. zgadza się, tymbardziej, że spinka shimano to jednorazówka 3. tym się nie kieruj, raz jeszcze - łańcucha nie zepniesz (ani spinką ani skuwaczem) jeśli ma nieparzystą liczbę ogniw więc nie masz na bank +3 @@ZbyszekZmysichKiszek, toć to prawie nowy rower teraz będzie kurde jakoś nie mogę sobie wyobrazić 2,4... u mnie saguaro 2.2 już jest na styk w dolnym trójkącie Edytowane 12 Lipca 2013 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 conti cos zaniza szerokosc balona. na oko 29x2,4 wcale nie wydaje sie szersze od schwalbe 29x2,25... tia, prawie nowy. najgorsze jest to, ze rower na miescie zostawiac sie mi przydaza. i teraz ladujac kase w nowe graty moge kogos ,,uszczesliwic'' jesli mi go kiedys skubna. wracajac do widelek, w 2011 robili je naprawde szerokie. do tego stopnia,ze musze przekladac podkladki w hamulcach, by klocki siegnely obreczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel84 Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) Witam wszystkich. Szukając roweru dla siebie trafiłem na to forum, a dokładnie na jeden z tematów gdzie polecana była marka Lazaro. Zajżałem na "allegrosz" i porównałem konfiguracje rowerów Lazaro z modelami z podobnej półki cenowej dostępnymi w sklepach stacjonarnych w moim mieście. W tym miejscu zaznaczę, że mam niemalże zerowe doświadczenie w temacie rowerów. Oczywiście trochę jeździłem. Na zakupionym w 1993 roku Romecie Agat zdarzało mi się za młodu robić około 30-50 km dziennie. Przez chwilę pojeździłem też na bardzo budżetowym góralu siostry, ale to była tragedia. Przez kilka ostatnich lat nie jeździłem niemal w ogóle. Moja wiedza ogranicza się tak naprawdę do tego, co przez ostatnie kilka dni przeczytałem na tym forum. Wracając do wyboru roweru. W pierwszym momencie wpadł mi w oko trekkingowy Senatore, ale uznałem, że jest za mało uniwersalny. Planuję jeździć głównie po mieście (ścieżki, ulice), ale również trochę poza miastem (szosy, ubite leśne i polne drogi). Dlatego też moje zainteresowanie skierowałem na Integrala. Przewertowałem oba rozległe tematy dotyczące tego roweru i jestem niemalże zdecydowany na jego zakup. Chciałbym jednak dokonać pewnych modyfikacji w stosunku do stanu stock’owego, a mianowicie: - Wymiana wspornika kierownicy na regulowany – Zależy mi na możliwości uzyskania wygodnej, w miarę wyprostowanej pozycji, przynajmniej podczas spokojniejszej jazdy. - Wymiana siodła na wygodniejsze – Siodło montowane w trekkingowym Senatore wydaje się wygodniejsze. Czy to dobry pomysł? Nie popełnię w ten sposób jakiegoś bluźnierstwa? - Wymiana pedałów na antypoślizgowe – Na temat pedałów stock’owych przeczytałem niemal same negatywne opinie, w tym o gięciu się/łamaniu ząbków i łapaniu piachu przez łożyska. Tutaj również wrzuciłbym pedały z trekkingowego Senatore. Ponadto dołożyłbym pełne błotniki i oświetlenie. Czy takie zmiany mają sens? Oprócz omawianego Integrala pod uwagę biorę również crossowego Lazaro Senatore. Jest on nieco tańszy, a nie ukrywam, że cena jest również ważnym czynnikiem. Stąd też nasuwa się pytanie: Czy takiemu amatorowi jak ja warto inwestować w Integrala (+1099 zł), czy może wystarczający będzie crossowy Senatore (+939 zł)? Przypomnę, że Integral oferuje napęd Alivio, natomiast Senatore oparty jest na Acera (tył) oraz Tourney (przód). Mam nadzieję, że napisałem wszystko co chciałem. Edytowane 12 Lipca 2013 przez Daniel84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Telik Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) @@Daniel84, Wszystkich zmian mozesz dokonac jak bedziesz uzywac roweru i uznasz ze chcesz zmieniac - pojezdzij nim odrobine i zobacz czy faktycznie cos Ci nie pasuje. Mi siodlo i pedaly odpowiadaja. W pedalach absolutnie zaden zabek sie nie wylamal (kilka razy jadac blisko kraweznika porzadnie zahaczylem ), nic nie pogielo itp. Jedyne co to farba sie wytarla tu i owdzie (Moze trafiaja sie felererne i faktycznie sa znimi problemu, albo ja jestem tak neiwymagajacy) Siodlo - dla mnie bardzo wygodne. Ja tez jestem laikiem jezeli chodzi o sprzet, mowie tylko czego doswiaczylem, odczuwam i jak uwazam. Oprócz omawianego Integrala pod uwagę biorę również crossowego Lazaro Senatore. Wyglada to calkiem niezle - poszukaj informacji ile zyskujesz wybierajac alivio zamiast acery (ja nie wiem). Ale nie spodziewalbym sie zeby tutaj byla tak wielka roznica w dzialaniu przy amatorskiej jezdzie. Nie ma tez szybkozamykaczy w senatorze (to raczej detail). W czasie jak kupowalem integrala nie bylo takiej wersji i powaznie bym ja rozwazyl. Choc jest jeden duzy minus tego senatora - kolor ramy , jak Ci nie przeszkadza to moim zdaniem niezla opcja. Edytowane 12 Lipca 2013 przez Telik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) @@Daniel84, trekking mało uniwersalny, mniej niż rower crossowy? conti cos zaniza szerokosc balona. na oko 29x2,4 wcale nie wydaje sie szersze od schwalbe 29x2,25 no chyba, że tak. W saguaro balon jest niemożebny Edytowane 12 Lipca 2013 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel84 Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) @@Daniel84, Wszystkich zmian mozesz dokonac jak bedziesz uzywac roweru i uznasz ze chcesz zmieniac - pojezdzij nim odrobine i zobacz czy faktycznie cos Ci nie pasuje. Masz rację. Nie jest powiedziane, że przy domyślnym siodle i wsporniku kierownicy będzie niewygodnie. Tyle, że wtedy zapłacę za obie części, natomiast przy wymianie na etapie składania zamówienia dopłacę ewentualną różnicę w cenie. W pedalach absolutnie zaden zabek sie nie wylamal (kilka razy jadac blisko kraweznika porzadnie zahaczylem ), nic nie pogielo itp. Tylko czy przy tych pedałach z ząbkami będę mógł jeździć na rowerze w zwykłych butach? Te ząbki mi ich nie zniszczą? Czy muszę zaopatrzyć się w jakieś "specjalne" obuwie? Wyglada to calkiem niezle - poszukaj informacji ile zyskujesz wybierajac alivio zamiast acery (ja nie wiem). Ale nie spodziewalbym sie zeby tutaj byla tak wielka roznica w dzialaniu przy amatorskiej jezdzie. Nie ma tez szybkozamykaczy w senatorze (to raczej detail). Mi również wydaje się, że różnicy w użutkowaniu/wytrzymałości mogę nie zauważyć, ale co ja to wiem W czasie jak kupowalem integrala nie bylo takiej wersji i powaznie bym ja rozwazyl. Choc jest jeden duzy minus tego senatora - kolor ramy , jak Ci nie przeszkadza to moim zdaniem niezla opcja. Czarny byłby najpiękniejszy. Zresztą z tego co poczytałem to rower "gubi" lakier. Poza tym kolor nie jeździ trekking mało uniwersalny, mniej niż rower crossowy? Wydaje mi się, że mniej uniwersalny, chyba głównie przez opony i kierownicę "jaskółkę". Poza tym konstrukcyjnie (geometria) to chyba niemal takie same rowery. Edytowane 12 Lipca 2013 przez Daniel84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) Wydaje mi się, że mniej uniwersalny, chyba głównie przez opony i kierownicę "jaskółkę". nic bardziej mylnego, opony to kwestia wyboru producenta roweru i w każdej chwili możesz je wymienic co nie zmienia faktu, że w trekkingach masz montowane opony szosowo-terenowe. Konkretne modele różnią się wyglądem ale właściwości jezdne mają takie same lub bardzo zbliżone. Jaskółka powoduje, że masz wygodniejszą, bardziej wyprostowaną pozycję za kierownicą i to wszystko. Cross i trekking są przeznaczone do lekkiego terenu i oba w takim terenie będą się sprawdzać tak samo (przy bardzo bardzo stromych podjazdach faktycznie może być jakaś różnica)... dodatkowo w trekkingu masz już cały osprzęt, który chcesz załadować do crossa (błotniki, oświetlenie, bagażnik etc.) Edytowane 12 Lipca 2013 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Telik Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) Tylko czy przy tych pedałach z ząbkami będę mógł jeździć na rowerze w zwykłych butach? Te ząbki mi ich nie zniszczą? Czy muszę zaopatrzyć się w jakieś "specjalne" obuwie? na moich butach do roweru (zadnych specjalnych, zwykle adidasy) nie ma sladu na podeszwie po pedalach - przeszlo miesiac jazdy ~ 650km Edytowane 12 Lipca 2013 przez Telik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 ladne pedaly sobie kupilem http://allegro.pl/pedaly-platformowe-alu-vp-568-czarne-promocja-i3356524929.html. tak sie tylko chwale, gdyby ktos sie pytal . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Przeliczyłem dwa razy ogniwa, wyszło 116. Dobra, mogę się odfiksować jeśli chodzi o łańcuch, nie będzie optymalnej długości jak zalecana, trudno nie żyjemy w perfekcyjnym świecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel84 Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Jestem zdecydowany na tego Integrala. Mam zamiar wymienić tylko pedały na antypoślizgowe montowane w trekkingowym Senatore. Pozostała jedna kwestia - rozmiar ramy. Informacje zebrane w pierwszym poście nie są jednoznaczne. Mam 184 cm wzrostu. Prześwit w kroku boso w lekkim rozkroku - ok 82 cm, może ciut więcej. Czy są tu użytkownicy tego roweru o podobnych do moich gabarytach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CokupicCC Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Ja jestem podobnego wzrostu i mam ramę 21 cali, fakt faktem, że przy jajcach nie mam praktycznie żadnego prześwitu, ale jeźdząc na ramie 19 cali gorzej się czuje, na ramie 21 cali mam pozycję nieco bardziej pochyloną, a i wyprostawoać się nie jest problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
White87 Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 @Daniel84Byłem w takiej sytuacji, bo i gabaryty mam podobne. Ostatecznie zdecydowałem się na 19stke. Nie obawiam się upadnięcia na klejnoty - ok 5 cm prześwitu. Mam wrażenie, że lepiej panuje nad rowerem niż w przypadku 21". Sztyca pod siodełkiem wyciągnięta w 75%.Pokusiłbym się stwierdzenia, że przy naszych rozmiarach wybór 19 a 21" właściwie niewiele zmienia i oba wyjścia są dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel84 Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 @Daniel84 Byłem w takiej sytuacji, bo i gabaryty mam podobne. Ostatecznie zdecydowałem się na 19stke. Nie obawiam się upadnięcia na klejnoty - ok 5 cm prześwitu. Mam wrażenie, że lepiej panuje nad rowerem niż w przypadku 21". Sztyca pod siodełkiem wyciągnięta w 75%. Pokusiłbym się stwierdzenia, że przy naszych rozmiarach wybór 19 a 21" właściwie niewiele zmienia i oba wyjścia są dobre. Czy wysunięcie sztycy w na 75% to maks? Nie ma obaw o uszkodzenie ramy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Telik Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Byłem w takiej sytuacji, bo i gabaryty mam podobne. Ostatecznie zdecydowałem się na 19stke. Ja tak samo, gabaryty bardzo podobne (184/81~82) w butach przeswit mam 3~4 cm. Tez mysle ze 21 nie sprawilo by problemow ale wolalem 'bezpieczniejsza' opcje. 19 Na pewno nie bedzie za mala. Czy wysunięcie sztycy w na 75% to maks? Nie ma obaw o uszkodzenie ramy? Na sztycy jest oznaczenie ile max mozna wysunac i ja mam jeszcze troche zapasu do maksa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nordart Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Jestem zdecydowany na tego Integrala. Mam zamiar wymienić tylko pedały na antypoślizgowe montowane w trekkingowym Senatore. Pozostała jedna kwestia - rozmiar ramy. Informacje zebrane w pierwszym poście nie są jednoznaczne. Mam 184 cm wzrostu. Prześwit w kroku boso w lekkim rozkroku - ok 82 cm, może ciut więcej. Czy są tu użytkownicy tego roweru o podobnych do moich gabarytach? mam 185, rama 21, luzu co prawda nie ma za wiele, ale na rowerze czuje się pewnie i komfortowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
White87 Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Czy wysunięcie sztycy w na 75% to maks? Nie ma obaw o uszkodzenie ramy? 75% dostępnego dla użytkownika "bezpiecznego" wysunięcia. Sporo brakuje do miejsca oznaczonego jako maksimum. Ja tak samo, gabaryty bardzo podobne (184/81~82) w butach przeswit mam 3~4 cm. Tez mysle ze 21 nie sprawilo by problemow ale wolalem 'bezpieczniejsza' opcje. 19 Na pewno nie bedzie za mala. Poszedłem takim samym tokiem myślenia. mam 185, rama 21, luzu co prawda nie ma za wiele, ale na rowerze czuje się pewnie i komfortowo. Tj mówiłem mam wrażenie, że brak dużej różnicy przy 19 a 21. Z tym, że w takiej sytuacji 19" wydaje się być bezpieczniejsza, bo komu chciałoby się zwracać/wymieniać rower i czekać. Ale wybór należy do Ciebie. Najlepiej jakbyś mógł przymierzyć u kogoś przed zakupem, ale z tym to różnie bywa. Daj znać na co się zdecydujesz i jak wrażenia po. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel84 Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Znów opinie są różne Myślę, że opcja bezpiecznej 19 powinna być dobra. Dziś po południu przymierzę się jeszcze do roweru kumpla. Następnie go zmierzę i zdecyduję. Dziękuję wszystkim za opinie. Dam znać co wybrałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
west175 Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Ja też się muszę pochwalić zamówiłem 2 sztuki jedną dla żony 17 biała i dla mnie 17 grafitowa mam 172 cm wzrostu, ostatnie 2 sztuki 17 tylko grafitowe:p , po rozmowie telefonicznej -17 będą dopiero we wrześniu ( zdążyłem) Wysłane z mojego HTC One V za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hasek Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Ja też się muszę pochwalić zamówiłem 2 sztuki jedną dla żony 17 biała i dla mnie 17 grafitowa mam 172 cm wzrostu, ostatnie 2 sztuki 17 tylko grafitowe:p , po rozmowie telefonicznej -17 będą dopiero we wrześniu ( zdążyłem) Wysłane z mojego HTC One V za pomocą Tapatalk 2 Z ciekawości zapytam kiedy zamówiłeś tą męską 17 i kiedy niby aukcja się pojawiła? Kumpel od dłuższego czasu dzień w dzień obserwuje aukcje i ciągle standardowa ściema z terminami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
west175 Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 (edytowane) Z ciekawości zapytam kiedy zamówiłeś tą męską 17 i kiedy niby aukcja się pojawiła? Kumpel od dłuższego czasu dzień w dzień obserwuje aukcje i ciągle standardowa ściema z terminami. zamówiłem dzisiaj rano a dzwoniłem wczoraj o 20;30 aukcja się nie pokazała, pisze na necie że ok 15 lipca ma być więc dzwonie żeby zapytać czy coś już wiadomo z tymi 17-mi i dowiaduje się że jednak będą dopiero we wrześniu a Pan Damian powiedział że jeszcze 2 sztuki na magazynie są ale tylko grafitowe z zielonym napisem więc jedną zamówiłem to jeszcze jedna musi być tylko trzeba dzwonić Edytowane 16 Lipca 2013 przez west175 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel84 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 (edytowane) Rozmiar już wybrałem, ale pojawiła się alternatywa dla Integrala w postaci Kellera Aventis za 1049 zł. To chyba ten sam rower tylko z innymi naklejkami. Co sądzicie? Edytowane 17 Lipca 2013 przez Daniel84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 było już o nim - to ten sam rower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 ten sam. wiec wybor jest taki : bierz ten ktory bardziej ci sie podoba. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi