krism4a1 Napisano 11 Czerwca 2013 Napisano 11 Czerwca 2013 Widelec, amortyzator - Jest to najniższy model amortyzatora SR-Suntour NEX, z teoretyczną regulacją wstępną twardości, która w rzeczywistości nie istnieje. Sama regulacja polega na naciąganiu sprężyny, co tak naprawdę nic nie daje Tu się z tobą nie zgodzę. Po pierwsze nie ma w nim czegoś takiego jak regulacja twardości, jest regulacja napięcia wstępnego a o już zupełnie co innego. Regulacja napięcia wstępnego dział jak najbardziej poprawnie, chyba, że masz jakiś wadliwy egzemplarz.
feru Napisano 12 Czerwca 2013 Napisano 12 Czerwca 2013 Ta spinka SRAM nie pasuje do HG-40 ma pin 7,1 nie udało mi się jej zamknąć ale za to shimano zaczęło współpracować
tigerr Napisano 12 Czerwca 2013 Napisano 12 Czerwca 2013 (edytowane) co do skrzypienia, w moim przypadku winne były poluzowane pedały, po przeczyszczeniu, nasmarowaniu i mocnym dokręceniu znów jest wszystko OK Edytowane 12 Czerwca 2013 przez tigerr
adam00 Napisano 12 Czerwca 2013 Napisano 12 Czerwca 2013 no niestety u mnie to nie to, raz ze jest praktycznie od poczatku a dwa ze raz juz czyscilem/smarowalem poza tym ten lancuch (nowy) wciaz mi nie do konca dobrze wydaje sie przesuwac po trybach koronki W sumie jedyne rozwiazania jakie widze to umowic sie z kims kto tez ma Lazaro. Czy byliby/bylyby chetne z Poznania lub okolic trasy Poznan-Leszno?
Telik Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Dodalem slitfocie Integrala V3 w wersji 'dojedz do pracy bez prysznica z blota' czyli z pelnymi chlapaczami [sharedmedia=garage:vehicles:3632]
mariuszk007 Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 dzisiaj otrzymałem swoją strzałę Będzie czas aby napisać coś więcej jutro. Zrobiłem dzisiaj po złożeniu 8 km i jest jeden problem. Na pedałach czuje lekkie wibracje/drgania przy szybszej jeździe Wszystko jest cichutko, przerzutki chodzą super, hamulce to samo. Gdzie szukać przyczyny? jutro zacznę od wykręcenia pedałów, przeczyszczenia i skręcenia jeszcze raz.
Gość TheMan Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Instrukcja zaleca dokręcenie pedałów po 10 kilometrach. Tam w pierwszej kolejności szukałbym przyczyny. Piasek w łożyskach pedałów potrafi tak strzelać, że masz wrażenie, że zaraz rozleci się cały napęd już nie jedna osoba przez to wymieniać suport.
mariuszk007 Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Zauważyłem też problem drgań przenoszonych przez napęd na najwyższych przełożeniach. Miałem nadzieję że było to spowodowane właśnie tym ocieraniem łańcucha - ale niestety tak nie było, drgania dalej występowały. Szukając przyczyny sprawdziłem łańcuch, nie wiem czym był smarowany, ale było to jakiś lepki i gęsty smar. Wytarłem łańcuch, przeczyściłem benzyną ekstrakcyjną i posmarowałem czymś dedykowanym do łańcuchów - drgania są praktycznie niewyczuwalne. mam identyczny problem. Na wysokich przerzutkach czuje wibrację/drgania na pedałach. Możliwe że to nieodpowiedni smar na łańcuchu jest tego powodem? nie akurat żadnego specyfiku do łańcuchów niestety dlatego do poniedziałku będę chyba musiał tak przejeździć bo olejem silnikowym smarował go nie będę :/
Piehursson Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 mam identyczny problem. Na wysokich przerzutkach czuje wibrację/drgania na pedałach sprawdź czy masz dobrze wyregulowaną tylną przerzutkę a dokładniej "pobaw się" śrubą baryłkową na przerzutce. biegi są płynnie wrzucane i zrzucane?
artur5236 Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 mam identyczny problem. Na wysokich przerzutkach czuje wibrację/drgania na pedałach. Możliwe że to nieodpowiedni smar na łańcuchu jest tego powodem? nie akurat żadnego specyfiku do łańcuchów niestety dlatego do poniedziałku będę chyba musiał tak przejeździć bo olejem silnikowym smarował go nie będę :/ Też tak miałem na początku, ale z czasem samo przeszło.
mariuszk007 Napisano 14 Czerwca 2013 Napisano 14 Czerwca 2013 sprawdź czy masz dobrze wyregulowaną tylną przerzutkę a dokładniej "pobaw się" śrubą baryłkową na przerzutce. biegi są płynnie wrzucane i zrzucane? tylna przerzutka działa idealnie i nie ma się do czego przyczepić
genzo7 Napisano 14 Czerwca 2013 Napisano 14 Czerwca 2013 wydaje mi się że ktoś gdzieś już to pisał ale nie mogę znaleźć teraz a mianowicie jakie wymiary ma przednie koło i opona dokładne,bo potrzebuję wpisać do licznika i nigdzie nie mogę tego znaleźć pomoże ktoś?
Telik Napisano 14 Czerwca 2013 Napisano 14 Czerwca 2013 wydaje mi się że ktoś gdzieś już to pisał ale nie mogę znaleźć teraz a mianowicie jakie wymiary ma przednie koło i opona dokładne,bo potrzebuję wpisać do licznika i nigdzie nie mogę tego znaleźć pomoże ktoś? Moze to http://www.forumrowerowe.org/topic/41730-jaki-rozmiar-kola-wpisac-do-licznika-rowerowego/
Gość TheMan Napisano 14 Czerwca 2013 Napisano 14 Czerwca 2013 wydaje mi się że ktoś gdzieś już to pisał ale nie mogę znaleźć teraz a mianowicie jakie wymiary ma przednie koło i opona dokładne,bo potrzebuję wpisać do licznika i nigdzie nie mogę tego znaleźć pomoże ktoś? 2224
artur5236 Napisano 14 Czerwca 2013 Napisano 14 Czerwca 2013 2224 To nie za dużo? Ja mam wprowadzone 2190. Sprawdzałem z GPS-em i wyszło, że na trasie 70km, gps pokazał o 1,5 km mniej od licznika więc prawidłowa wartość musi być poniżej 2190. Chyba, że masz jakieś inne opony.
rafalzi90 Napisano 14 Czerwca 2013 Napisano 14 Czerwca 2013 tylna przerzutka działa idealnie i nie ma się do czego przyczepić To że działa, nie znaczy, że nie jest to jej wina. Ja miałem to samo i podregulowałem przerzutkę - problem minął, o ile można nazwać to problemem, bo dla mnie jego rozwiązanie było od początku oczywiste. Po prostu trzeba zwiększyć dosłownie o odrobinę zakres jej pracy w strone na zewnątrz roweru - mi lekko ciągnęła łańcuch na większą zębatkę. Nie na tyle, żeby mieć problem ze zmianą biegów, ale właśnie na tyle, żeby spowodować drgania. A porządnie nasmarować łańcuch też nie zaszkodzi.
mariuszk007 Napisano 14 Czerwca 2013 Napisano 14 Czerwca 2013 "pobaw się" śrubą baryłkową na przerzutce. dzisiaj zauważyłem, że dzieje się tak tylko jeśli mam najwyższe biegi z tyłu, głównie 6-7 więc twoja teza może być słuszna. Baryłkę mam wkręconą teraz na maksa, czyli mam ją lekko wykręcić? akurat tylne przerzutki tak do końca jeszcze nie ogarniam z regulacją
akostarek Napisano 14 Czerwca 2013 Napisano 14 Czerwca 2013 u mnie jeszcze przed smarowanie regulowałem tylną przerzutkę od "zera", zakres H ustawiłem tak, jak było najciszej i bez większych drgań - kręciłem z dokładnością do ćwierć obrotu, jednak po tym drgania dalej występowały. Potem gdzieś na forum znalazłem identyczny przypadek, gdzie powodem drgań okazał się łańcuch, więc zacząłem w tym kierunku działać. Mam wrażenie, że ten rower musi się "dotrzeć", po >200km jeździ się lepiej jak na początku
Piehursson Napisano 14 Czerwca 2013 Napisano 14 Czerwca 2013 akurat tylne przerzutki tak do końca jeszcze nie ogarniam z regulacją na szczęście jest wujek gugel i jego szwagier
mariuszk007 Napisano 15 Czerwca 2013 Napisano 15 Czerwca 2013 na szczęście jest wujek gugel i jego szwagier jutjub niestety u mnie przerzutka tylna chodzi tak jak powinna. Poczytałem trochę forum, możliwe że może łańcuch się jeszcze po prostu układa. Zrobię 200 km aby miało czas się wszystko dotrzeć i zobaczę czy nadal wibracje na pedałach będą wyczuwalne. Tutaj mam jeszcze pytanie. Czy pierwsze kilkadziesiąt km na rowerze powinno się przejeździć na wszystkich położeniach biegów? Tzn. starać się nie jeździć jedynie na 3x5, 3x6, 3x7 bo głównie na takich biegach najwięcej jeżdżę. Mam takie wrażenie jakby to łańcuch był winowajcą i na niektórych położeniach na kasecie po prostu źle się układał. Może mu się wyciągnąć i ułożyć dobrze do kasety
BikerLight Napisano 15 Czerwca 2013 Napisano 15 Czerwca 2013 Tutaj mam jeszcze pytanie. Czy pierwsze kilkadziesiąt km na rowerze powinno się przejeździć na wszystkich położeniach biegów? Tzn. starać się nie jeździć jedynie na 3x5, 3x6, 3x7 bo głównie na takich biegach najwięcej jeżdżę. Nie ma co się dać zwariować, powinieneś jeździć by mieć z tego przyjemność. Na pewno takiego wymogu nie ma, przełożenia dobierasz sobie w zależności od terenu.
Gość TheMan Napisano 15 Czerwca 2013 Napisano 15 Czerwca 2013 Nie ma co się dać zwariować, powinieneś jeździć by mieć z tego przyjemność. Na pewno takiego wymogu nie ma, przełożenia dobierasz sobie w zależności od terenu. Pierwsze 500 km tylko na 2x2! Silnik musi się dotrzeć
Telik Napisano 15 Czerwca 2013 Napisano 15 Czerwca 2013 Z innej beczki: tez Wam sie wyciera farba na ramionach korby, czy moze tylko ja tak kulawo stawiam stopy ? Na lewej korbie z Shimano mam juz tylko Shiman, a na brzegu juz wychodzi 'zywa' stal
BikerLight Napisano 15 Czerwca 2013 Napisano 15 Czerwca 2013 @TheMan Hehe @Telik Korba to Altus, więc wielkiej żywotności oksydy czy też lakieru nie ma co się spodziewać. Napis jescze mam ale odpryski się zdarzyły, głównie w wyniku jazdy a la desperado
Telik Napisano 15 Czerwca 2013 Napisano 15 Czerwca 2013 No to pewnie jakas ta farba mega trwala nie jest ale i tak musze ogarnac to jak stawiam nogi. Teraz jak zauwazylem te przetarcia zdalem sobie sprawe z czego mam czarne podeszwy na brzegach w butach do roweru .
Rekomendowane odpowiedzi