artur5236 Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 tylko uwazaj przy regulacji imbusem, bo mi sie zrobilo kolko zamiast szesciokata i nie mam pojecia co teraz zrobic Po której stronie jest ta regulacja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prykpryk Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Regulacja polega na tym, że mam usiąść na rowerze i ustawić śrubę tak, by pod moim ciężarem się nie uginał tylko dopiero podczas jazdy w przypadku najechania na nierówność? Właśnie nie. Ma być ustawiony tak by był ugięty na te 10-15 mm gdy siedzisz normalnie na rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość TheMan Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Po której stronie jest ta regulacja? Na prawej goleni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Regulacja polega na tym, że mam usiąść na rowerze i ustawić śrubę tak, by pod moim ciężarem się nie uginał tylko dopiero podczas jazdy w przypadku najechania na nierówność? Na odwrót - siadasz na rowerze i regulujesz by amor ugiął się o tyle o ile zaleca producent. Lazaro ma Santour NEX 63mm. Producent zaleca 15-20% SAG = w zaokrągleniu 9 - 13 mm. W praktyce wygląda to tak - mocujesz opaskę na amor (lub kawałek sznurka), siadasz na rower bez bujania się, sprawdzasz gdzie znalazła się opaska, regulujesz i metodą prób i błędów ustalasz przwidłowe wstępne ugięcie. Jeśli było Tobie do tej pory komfortowo to notujesz sobie jakie miałeś ugięcie, zawsze możesz do niego wrócić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prykpryk Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Właśnie wyregulowałem Saga i, mimo że ważę 87kg, to musiałem prawie całkiem odkręcić śrubę. Także dla waszej informacji nie mam żadnych problemów z napędem po 70km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 (edytowane) Producent zaleca 15-20% SAG = w zaokrągleniu 9 - 13 mm. Wzasadzie to SAG ustawia się pod dyscyplinę sportu jaką się uprawia, i nie jest to tak jednoznacznie określane przez wszystkich, są różne szkoły. Ale zakres 15-20% jest w zasadzie jak najbardziej "uniwersalny" - sam jeżdżę bliżej 9mm i jest ok na szosie. Edytowane 9 Czerwca 2013 przez krism4a1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam00 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 [sharedmedia=videos:videos:162] tutaj udało mi się nagrać filmik - zaraz dodam na drugim skrajnym przełożeniu jak to wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akostarek Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 (edytowane) Witam, podzielę się też moją opinią na temat roweru Kands Maestro 2013. Rower zastąpił 12 letniego, taniego "fulla". Jeżdżę głównie po asfalcie (rekreacyjnie), często w trasie jest jakiś przejazd przez las itd więc wybór padł na crossa 28". Kands wygrał rozsądną ceną za dość dobry osprzęt i stosunkowo dobrą opinią. Dlaczego nie Lazaro ? był niedostępny w momencie gdy kupowałem, a sama rama wydaje mi się bardziej w stronę trekkingu, ale to tylko ze zdjęć. Rower przyszedł solidnie zapakowany, po zamontowaniu wszystko wyglądało OK, jedynie pedały i chwyty trochę odstraszały. Rama bez jakichś zarysowań i skaz na lakierze, jedynie naklejki dość niechlujnie przyklejone. Rama 19" przy 178 cm wzrostu jest w sam raz. Po pierwszych przejazdach miałem sporo problemów z pozycja na rowerze, skrzypieniem w okolicy korby, słabo zamontowaną kierownicą i ocieraniem łańcucha o prowadnicę przedniej przerzutki na 2 ostatnich biegach. Znalazłem też zagięcie na naklejce, na pierwszy rzut oka myślałem, że to pęknięcie Problemy z pozycją na rowerze rozwiązałem tymczasowo obróceniem mostka kierownicy w drugą stronę. Pedały szybko zaczęły mnie denerwować, jeden odblask odpadł itd. Zakupiłem jakieś tanie aluminiowe. Pedały kręciły się początkowo dość ciężko, ale nowe mają tak samo, więc to pewnie kwestia przejechania kilkudziesięciu km. Hamulce były źle wyregulowane, ale to był najmniejszy problem Powodem ocierania łańcucha na 2 ostatnich przełożeniach był wg mnie spowodowany nieprawidłowym montażem przedniej przerzutki. Była ona przekrzywiona pod takim kątem, że nie dało się bardziej zwiększyć zakresu H (prowadnica ocierała o osłonę na korbie). Rozkręciłem wszystko i ustawiłem ją niemal równolegle (an oko) do zębatek. Zauważyłem też problem drgań przenoszonych przez napęd na najwyższych przełożeniach. Miałem nadzieję że było to spowodowane właśnie tym ocieraniem łańcucha - ale niestety tak nie było, drgania dalej występowały. Szukając przyczyny sprawdziłem łańcuch, nie wiem czym był smarowany, ale było to jakiś lepki i gęsty smar. Wytarłem łańcuch, przeczyściłem benzyną ekstrakcyjną i posmarowałem czymś dedykowanym do łańcuchów - drgania są praktycznie niewyczuwalne. Następnie problem skrzypiącej korby pod obciążeniem - myślałem, że może to pochodzić od pedałów. Niestety po wymianie dalej to samo. Odkręciłem więc korby, przeczyściłem osadzenie. Lewa korba była montowana na sucho, prawa z jakimś lepkim, żółtym smarem (chyba to samo co na łańcuchu). Wytarłem dokładnie to badziewie od strony napędu, nałożyłem na czopy suportu szczątkową warstwę smaru miedzianego i dokręciłem korby z 30 cm ramieniem - skrzypienie ustało. Po przejechani ~50 km sprawdziłem jak wygląda lakier pod pancerzami, bo na forum wiele osób na to narzekało. Niestety lakier bardzo szybko się rysuje: Miejsca newralgiczne podkleiłem specjalną folią ochronną - widać ją praktycznie tylko na spawach. Ogólnie rower jest wart swojej ceny, amor może nie powala, ale przy jeździe po asfalcie / ścieżkach leśnych w zupełności wystarcza. Jeździ się przyjemnie, tylna przerzutka działa świetnie, przednia dobrze. Siodełko po 200km i regulacji przestaje przeszkadzać, chwyty też na tą chwilę zostaną. Ogólnie rower wart polecenia (szczególnie w tym przedziale cenowym). Po wymianie kilku pierdół i odpowiedniej regulacji powinien sporo przejechać Edytowane 9 Czerwca 2013 przez akostarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszk007 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 @@akostarek, jaki smar użyłeś do korby, a jaki do łańcucha? będę zamawiał lazaro w przyszłym tygodniu pewnie i chce się wcześniej zaopatrzeć aby samemu w razie czego sobie wszystko ładnie zrobić o ile będzie taka potrzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam00 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 (edytowane) [sharedmedia=videos:videos:163] a tu rzeczone 1x1 Aha, bo to może być istotne, łańcuch świezo "wykąpany" w benzynie i delikatnie posmarowany Edytowane 9 Czerwca 2013 przez adam00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur5236 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 (edytowane) a tu rzeczone 1x1 Aha, bo to może być istotne, łańcuch świezo "wykąpany" w benzynie i delikatnie posmarowany W moim jest bardzo podobnie, według mnie rolki na tylnej przerzutce wydają taki hałas. Edytowane 9 Czerwca 2013 przez artur5236 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akostarek Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 @@akostarek, jaki smar użyłeś do korby, a jaki do łańcucha? będę zamawiał lazaro w przyszłym tygodniu pewnie i chce się wcześniej zaopatrzeć aby samemu w razie czego sobie wszystko ładnie zrobić o ile będzie taka potrzeba na łańcuch poszedł ZEFAL PRO Lube, na korbę minimalna warstwa pasty miedziowej CU-10 - kupiona w motoryzacyjnym. Na czopach suportu dałem minimalną warstwę, bo wiele osób zaleca montaż na sucho. Wewnątrz jeszcze widać ten oryginalny "smar". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 dokładnie to badziewie od strony napędu, nałożyłem na czopy suportu szczątkową warstwę smaru miedzianego W pojej pracy technolodzy materiałowi twierdzą, że na aluminium nie wolno używać smarów miedzianych bo to powoduje utlenianie Al. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akostarek Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 hmm, możliwe że coś w tym jest, ale nie wiem czy do tego typy korozji nie jest jeszcze potrzebny elektrolit / przepływ prądu ? stosuje tą pastę do felg aluminiowych, jest tam lakier, ale zobaczę jak to wygląda. Dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam00 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 W moim jest bardzo podobnie, według mnie rolki na tylnej przerzutce wydają taki hałas. wg mnie chyba tez, zreszta w serwisie mi to dokrecali - z tym, ze juz po okolo 50km sie problem pojawil na nowo... dzwiek to jeszcze jakos bym przezyl (sluchawki na uszy i te sprawy) gorzej ze przez to czuc wibracje na pedalach ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 (edytowane) @@mariuszk007, @@artur5236, @@K4JT3K, Wrzuciłem do garażu zdjęcia roweru po przeszczepie kierownicy i mostka (mostek ustawiony na plus 5 stopni) Poza tym, wczoraj kupiłem skuwacz i dziś wziąłem się za czyszczenie napędu. Rozkułem łańcuch, porządnie go "wyszejkowałem", dokładnie wyczyściłem kasetę, prowadzenie łańcucha i przednie blaty. Miałem mały problem ze skuciem łańcucha na rowerze (głupi, zapomniałem oprócz skuwacza zakupić spinkę) ale z pomocą przyszła niezastąpiona żona W każdym bądź razie po wyszejkowaniu łańcucha, porządnym jego naoliwieniu oraz przeczyszczeniu kasety, prowadzenia i korby podczas jazdy słychać tylko delikatny szum opon i wiatr w uszach, poza tym błoga cisza Edytowane 9 Czerwca 2013 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K4JT3K Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 Właśnie widziałem - rower prezentuje się znacznie lepiej, zyskał rasowy charakter. Ciekawa torba pomyslę nad nią bo wygląda na pojemną. Do pełni szczęścia brakuje tylko rogów - ale jak wiadomo nie każdy w nich śmiga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 (edytowane) rogi chcę kupić bo na podjazdach, dłuższych trasach itp. są nieodzowne póki co jestem na etapie poszukiwań Torba jest zacna, polecam. to jest wersja medium, jest jeszcze wersja large ale ona jest już olbrzymia. Zastanawiałem się między tymi dwiema i w ostateczności zdecydowałem się na medium, którą można powiększyć przez rozpięcie zamka w środkowej części. Edytowane 9 Czerwca 2013 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Telik Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 @, Ty na przejazdzki zdejmujesz bagaznik ? Bo kojarze ze pisales ze uzywasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 (edytowane) Dziś czyściłem rower więc zdemontowałem Poza tym, tak, czasami na przejażdżki go zrzucam, zajmuje to dosłownie 2 minuty a rower zyskuje +100 do wyglądu Generalnie bagażnik wraz z sakwami wisi od poniedziałku do piątku a w weekendy bywa różnie w zależności czy chcę sobie przygrzać szybki trening wokół komina czy też wybrać z żoną na kilkudziesięciokilometrową przejażdzkę krajoznawczą połączoną z piknikiem Jutro wrzucę może fotki jak Maestro prezentuje się w roli muła roboczego w pełnym rynsztunku Edytowane 9 Czerwca 2013 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Telik Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 Jutro wrzucę może fotki jak Maestro prezentuje się w roli muła roboczego w pełnym rynsztunku O to wlasnie mialem poprosic Tez zamowilem bagaznik od bg_bike'a i jakos nie moge sie przelamac zeby go zalozyc , tym bardziej do pelnych blotnikow - na razie zalozylem jakies stare simpli zeby calkiem nie byc zachlapanym jak troche popada. Ale w sumie jak mowisz ze to szybka pilka to moze tez bede robil z mojej czarnej bestii mula dowozacego wygodnie do pracy, a kiedy przyjdzie chec pokatowac sie to pozrzucam zbedny balast. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 (edytowane) Ale w sumie jak mowisz ze to szybka pilka to moze tez bede robil z mojej czarnej bestii mula dowozacego wygodnie do pracy Serio, te 2 minuty to nawet na wyrost podane. Dla mnie to żaden kłopot i cała operacja odbywa się błyskawicznie, zarówno zdjęcie jak i założenie bagażnika Nie wyobrażam sobie dojazdów do pracy (18 km w jedną stronę) z plecakiem. Mam mały plecak biegowy o pojemności 10l. Raz wybrałem się z nim na krótką, szybszą przejażdzkę. Do plecaka zamontowałem bukłak z wodą ale to była masakra. Mimo dobrej wentylacji plecy bardzo szybko były mokre. Reasumują bagażnik+sakwy na codzienne dojazdy jak i na dłuższe wycieczki to genialna sprawa Natomiast na szybszą przejażdżkę wokół komina wybieram wersję Maestro saute Edytowane 9 Czerwca 2013 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
feru Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 Jak się sprawują te chwyty kellys za 50dyszek? Jakie polecacie smary i czyścidła, bo chyba tez muszę przeprowadzić konserwacje bo już dziwne odgłosy mam. Ogólnie zestaw żeby przeprowadzić czyszczenie napędu, jakieś linki do alleg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 (edytowane) @feru LOL, właśnie przęglądam gripy na alledrogo, łapy mam całe w odciskach i albo inwestycja w nowe chwyty albo kupuję kilogram pumeksu. Zanalazłem fabrycznie montowane gripy za 2,80 Podłączam się do pytania. Edytowane 9 Czerwca 2013 przez BikerLight Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam00 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 @@mariuszk007, @@artur5236, @@K4JT3K, Wrzuciłem do garażu zdjęcia roweru po przeszczepie kierownicy i mostka (mostek ustawiony na plus 5 stopni) Poza tym, wczoraj kupiłem skuwacz i dziś wziąłem się za czyszczenie napędu. Rozkułem łańcuch, porządnie go "wyszejkowałem", dokładnie wyczyściłem kasetę, prowadzenie łańcucha i przednie blaty. Miałem mały problem ze skuciem łańcucha na rowerze (głupi, zapomniałem oprócz skuwacza zakupić spinkę) ale z pomocą przyszła niezastąpiona żona ze spinka do włosów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi