Piehursson Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Można wiedzieć na co zamieniłeś, rozumiem, że kierownicę na prostą a mostek? Po kolei Pierwotnie miałem zamiar kupić kierownicę 685-700mm prostą ale nie udało mi się znaleźć takie w rozsądnej cenie. Zatem zamówiłem 685mm z 20mm wzniosem. Cos mnie jednak tknęło i w weekend podjechałem do sklepu rowerowego celem znalezienia takiej kierownicy celem przymierzenia się. Na szczęście udało mi się dorwać do roweru MTB 29er z taką kierownicą i się z deka przeraziłem jej rozmiarami Czym prędzej anulowałem zamówienie i zacząłem szukać czegoś krótszego i prostego. Kupiłem zatem prostą kierownicę 620mm z gięciem do tyłu 10 stopni na mocowaniu 31,8mm i do tego mostek 110mm 5 stopni. Dziś jestem po pierwszej jeździe z mostkiem zamontowanym na minus, dzięki temu udało się uzyskać prawie kąt zerowy względem gleby. Wnioski: jeśli ktoś lubi jazdę rekreacyjną bez szarpania i planuje dłuższe wycieczki to niech sobie odpuści Sylwetka jest bardzo mocno pochylona, ciężar ciała mocniej spoczywa na nadgarstkach i dolnej części dłoni. W przypadku takiej konfiguracji (mostek+kiera) konieczne są rogi, żeby od czasu do czasu chociażby dać odpocząć dłoniom. Generalnie polecam dla kogoś, kto lubi po prostu przycisnąć na rowerze. Dla mnie jazda rowerem jest formą treningu uzupełniającego dla biegania, a z racji tego, że od 4 tygodni dręczy mnie ITBS jest w tej chwili jedyną formą treningu A ja lubię się złachać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur5236 Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Po kolei Pierwotnie miałem zamiar kupić kierownicę 685-700mm prostą ale nie udało mi się znaleźć takie w rozsądnej cenie. Zatem zamówiłem 685mm z 20mm wzniosem. Cos mnie jednak tknęło i w weekend podjechałem do sklepu rowerowego celem znalezienia takiej kierownicy celem przymierzenia się. Na szczęście udało mi się dorwać do roweru MTB 29er z taką kierownicą i się z deka przeraziłem jej rozmiarami Czym prędzej anulowałem zamówienie i zacząłem szukać czegoś krótszego i prostego. Kupiłem zatem prostą kierownicę 620mm z gięciem do tyłu 10 stopni na mocowaniu 31,8mm i do tego mostek 110mm 5 stopni. Dziś jestem po pierwszej jeździe z mostkiem zamontowanym na minus, dzięki temu udało się uzyskać prawie kąt zerowy względem gleby. Wnioski: jeśli ktoś lubi jazdę rekreacyjną bez szarpania i planuje dłuższe wycieczki to niech sobie odpuści Sylwetka jest bardzo mocno pochylona, ciężar ciała mocniej spoczywa na nadgarstkach i dolnej części dłoni. W przypadku takiej konfiguracji (mostek+kiera) konieczne są rogi, żeby od czasu do czasu chociażby dać odpocząć dłoniom. Generalnie polecam dla kogoś, kto lubi po prostu przycisnąć na rowerze. Dla mnie jazda rowerem jest formą treningu uzupełniającego dla biegania, a z racji tego, że od 4 tygodni dręczy mnie ITBS jest w tej chwili jedyną formą treningu A ja lubię się złachać Mógłbyś wrzucić zdjęcia jak wygląda taki zestaw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Mógłbyś wrzucić zdjęcia jak wygląda taki zestaw? Tak jak już pisałem w odpowiedzi K4JT3K, postaram się wrzucić zdjęcia w weekend. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur5236 Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Na allegro znalazłem taki mostek tylko czy on będzie pasował do Lazaro (Rura sterowa: 1 i 1/8 cala)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Na allegro znalazłem taki mostek tylko czy on będzie pasował do Lazaro (Rura sterowa: 1 i 1/8 cala)? będzie pasował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszk007 Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 dziś wymieniłem mostek i kierownicę... i w końcu ten rower zaczyna przypominać crossa również czekam na zdjęcia. Jeśli możesz to napisz co za model zamontowałeś i mostka i kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 i jeszcze pytanie do osób posiadających liczniki- jaką maksymalną prędkość wycisnęliście z Integrala (może być nawet ze stromej górki)? 64 km/h po prostej ok 1 m za tirem z naczepą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 (edytowane) Jeśli możesz to napisz co za model zamontowałeś i mostka i kierownicy Kierownica Zoom MTB -101 BT XR FOV 31,8 mm Mostek Truvativ XR 110mm 5' 31,8mm Wszelkie dane można znaleźć klikając na mój rower, tam są zawsze aktualne informacje o tym co w rowerze piszczy A teraz a propos dziwnych hałasów, dziś u mnie też zaczęło się chrobotanie, rzężenie w okolicach korby/suportu. Pierwej myślałem, że przednia przerzutka się rozregulowała i łańcuch trze o nią ale niestety to cuś innego. Trza oblukać co i jak :/ Ino jak? Edytowane 6 Czerwca 2013 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chromek Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 (edytowane) Witam, mam pytanko co do rozmiaru ramy w Lazaro Integral v3. Z góry przepraszam, że o to pytam, ale mam cholerne wątpliwości ze względu na mój mało przeciętny wzrost i małe doświadczenie rowerowe przez ostatnie x lat. Mam 200 cm wzrostu, rozmiar nogi do jajek około 91 cm, waga ~90kg. Miałem okazję pojeździć na crossie kolegi o ramie 19" i niby nie czułem się jakoś źle.. Pytam bo przeczytałem sporo pozytywnych opinii o tym modelu w relacji cena/jakość (a wydać mogę właśnie do około max 1200-1250 zł), planuje rowerem jeździć głównie po mieście, czasami po jakiś ścieżkach. Natknąłem się na forum wypowiedź, że ktoś podobnie bardzo wysoki (197 cm jeśli dobrze pamiętam) zrezygnował z kupna Kands Maestro na rzecz Lazaro integral z powodu rozmiaru ramy. W Integralu ramy są jakoś nadprogramowo większe? Pytam bo i Maestro i Integral mają najwyżej 21" w ofercie. Będę wdzięczny za jakąś radę, pozdr. Edytowane 6 Czerwca 2013 przez chromek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 A teraz a propos dziwnych hałasów, dziś u mnie też zaczęło się chrobotanie, rzężenie w okolicach korby/suportu. Pierwej myślałem, że przednia przerzutka się rozregulowała i łańcuch trze o nią ale niestety to cuś innego. Trza oblukać co i jak :/ Ino jak? To są jednak pedały, tak było u mnie. Wydawało mi sie że je dokręciłem mocno, ale jak widać jest mocno i MOCNO. Dzisiaj znalazłem długi na 18 cm klucz 15 (wcześniej używałem 14cm) i zacząłem napierać z całych sił, jadna łapa na korbie druga na kluczu. Pakuję od 6 lat, ale i tak musiałem włożyć maksimum wysiłku zanim trzaski ustały, chyba byłem o krok od przepukliny Teraz została tylko przednia przerzutka gdzie łańcuch trze o prowadnicę w kombinacji 3 na 7/8 i będzie luzik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Telik Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Ja po 40km dzisiaj tez musialem podokrecac pedaly. Tak sie zaparlem ze z mojej plaskiej 15stki zrobila sie po dokrecaniu 16, a moze i nawet 17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 To są jednak pedały, tak było u mnie Wątpię żeby to było u mnie bo pedały już raz rozkręcałem i porządnie dokręcałem Ale wezmę to pod rozwagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Wątpię żeby to było u mnie bo pedały już raz rozkręcałem i porządnie dokręcałem Ale wezmę to pod rozwagę No właśnie też mi się wydawało że zrobiłem wszystko porządnie, a po dzisiejszych bojach i zlikwidowaniu trzasków pełen zadowolenia jeszcze raz naparłem z całych sił. A co. Prawy ani drgnął... a lewy wkręcił się o 1/8 obrotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 (edytowane) @@BikerLight, Sprawdzę w weekend bo kurde gdzieś mi wessało płaską 15... ale oprócz tego muszę kupić skuwacz i wyczyścić łańcuch bo zasyfiony jest straszliwie A powiedz mi to chrobotanie jest u mnie delikatne i wystepuje nawet gdy kręcę korbą ręcznie, czyli nie przykładam praktycznie siły ani nie naciskam na pedały. U Ciebie też tak było? Edytowane 6 Czerwca 2013 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 @@BikerLight, Sprawdzę w weekend bo kurde gdzieś mi wessało płaską 15... ale oprócz tego muszę kupić skuwacz i wyczyścić łańcuch bo zasyfiony jest straszliwie A powiedz mi to chrobotanie jest u mnie delikatne i wystepuje nawet gdy kręcę korbą ręcznie, czyli nie przykładam praktycznie siły ani nie naciskam na pedały. U Ciebie też tak było? No nie, faktycznie u mnie było inaczej, były to bardziej trzaski z prawej strony napędu a nie chrobotanie. Bez obciążenia nie występowały. To co mnie bardziej zastanowiło w mojej usterce jest fakt że podczas dokręcania pedałów zgodnie z instrukcją użyłem naprawdę dużej siły, jednak pedały faktycznie były niedokręcone. Przydałby się klucz dynamometryczny żeby sprawdzić ile naprawdę trzeba przyłożyć siły by wykręcić te 40 Nm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hasek Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Po 2 tygodniach zerknąłem na gratisowe błotniki i lekko się zdziwiłem, bo wyszło na to, że dostałem dwa tylne. Przy składaniu roweru widziałem, że przedni jest inny niż w aukcji, ale pomyślałem, że to po prostu inny model. Napisałem do sprzedawcy i odpisali, że jutro (właściwie to już dziś) wyślą przedni. Poczekam i się okaże co z tego wyjdzie i jak słowny jest sprzedawca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Po 2 tygodniach zerknąłem na gratisowe błotniki i lekko się zdziwiłem, bo wyszło na to, że dostałem dwa tylne. Przy składaniu roweru widziałem, że przedni jest inny niż w aukcji, ale pomyślałem, że to po prostu inny model. Napisałem do sprzedawcy i odpisali, że jutro (właściwie to już dziś) wyślą przedni. Poczekam i się okaże co z tego wyjdzie i jak słowny jest sprzedawca. He he, a mnie wysłali inne niż zamówiłem. Po wymianie maili wysłali kuriera z tymi właściwymi, ale te omyłkowe musiałem odesłać pocztą i jak na razie na swój koszt. Czekam na kaskę za wysyłkę. Co ciekawe inne sklepy rowerowe mają chyba podobnie - zamawiam jedo, dostaję coś innnego, czasami nawet lepszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam00 Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 @@BikerLight, Sprawdzę w weekend bo kurde gdzieś mi wessało płaską 15... ale oprócz tego muszę kupić skuwacz i wyczyścić łańcuch bo zasyfiony jest straszliwie A powiedz mi to chrobotanie jest u mnie delikatne i wystepuje nawet gdy kręcę korbą ręcznie, czyli nie przykładam praktycznie siły ani nie naciskam na pedały. U Ciebie też tak było? a probowales zdjac lancuch i wtedy zakrecic? choc fakt nie wiem na ile to bedzie wtedy wymierne, ale ja zdjalem lancuch do czyszczenia i przy kreceniu korba jest bezglosnie (ja tam sie nie znam:P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 a probowales zdjac lancuch i wtedy zakrecic? choc fakt nie wiem na ile to bedzie wtedy wymierne, ale ja zdjalem lancuch do czyszczenia i przy kreceniu korba jest bezglosnie (ja tam sie nie znam:P) Dlatego jak napisałem muszę kupić skuwacz, zdjąć łańcuch, wyszejkować go i naoliwić czymś godnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam00 Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 ale mialem na mysli zakrecenie na zdjetym lancuchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 ale mialem na mysli zakrecenie na zdjetym lancuchu nie bawię się w półśrodki jak już się za coś zabrać to konkretnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Telik Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 @, Sprobuj najpierw naprawde mocno dokrecic pedala. U mnie ich odglosy do zludzenia przypominaly lancuch. Problem wystepuje jak zakrecisz bez nacisku np unoszac tylne kolo i krecac pedala reka ? Jezeli nie to na bank niedokrecone pedala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 Problem wystepuje jak zakrecisz bez nacisku np unoszac tylne kolo i krecac pedala reka ? Tak, pisałem już o tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Telik Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 Teraz widze, faktycznie. No u mnie przy lekkim pedalowaniu (na luzie i krecenie powoli) tez wydawaly te dzwieki ale skoro mowisz ze jak reka zakrecisz i tez no to fakt, zwracam honor, moja kulpa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prykpryk Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 Moje Lazaro ma spinkę na łańcuchu, Kandsy nie mają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi