Skocz do zawartości

[rower] Lazaro Integral V3


Gość TheMan

Rekomendowane odpowiedzi

Ponowie pytanie bo chyba niezbyt jasno sie wyraziłem. Chciałbym zakupic pełne błotniki gdyz dotychczasowe nie spełniają moich oczekiwan. Chciałbym zakupic te http://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/blotniki/do-rowerow-27-29/zestawy/p,blotniki-routing-42-sks,44536.html#75519089 . Pytanie czy system mocowan bedzie pasował do roweru czy bede musiał w jakis sposob improwizowac czego oczywiscie chce uniknac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowie pytanie bo chyba niezbyt jasno sie wyraziłem. Chciałbym zakupic pełne błotniki gdyz dotychczasowe nie spełniają moich oczekiwan. Chciałbym zakupic te http://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/blotniki/do-rowerow-27-29/zestawy/p,blotniki-routing-42-sks,44536.html#75519089 . Pytanie czy system mocowan bedzie pasował do roweru czy bede musiał w jakis sposob improwizowac czego oczywiscie chce uniknac.

Będzie pasował, tylko będziesz musiał skrócić druty mocujące przy pomocy brzeszczota lub jakichś ostrych szczypców czy obcęg. To jest taki sam system mocowania, jak w pełnych błotnikach dodawanych przez sprzedawcę Lazaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie pasował, tylko będziesz musiał skrócić druty mocujące przy pomocy brzeszczota lub jakichś ostrych szczypców czy obcęg. To jest taki sam system mocowania, jak w pełnych błotnikach dodawanych przez sprzedawcę Lazaro

 

jeżeli jest amortyzator z blokada to trzeba improwizować przy przednim  błotniku z prawej strony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że jestem nowy chciałem sie z wszystkimi przywitać.

Chciałem też się dołączyć do tematu ponieważ mam dylemat który rower wybrać. Czy:

 

lazaro integral v3:

http://allegro.pl/king-of-the-road-2013-lazaro-integral-v3-rozm-21-i3273272240.html

a może lazaro evolution v3:

http://allegro.pl/lazaro-evolution-v3-full-alivio-amor-z-blokada-m-i3277740651.html

z tego co widzę to różnią się tylko amortyzatorem czy coś przeoczyłem?

 

ostatnio jednak pojawiła się jeszcze jedna opcja mianowicie Univega ht-500:

http://www.bikko.pl/rower-gorski-univega-alpina-ht-500-shimano-deore.html

jest przeceniona na 999zł + darmowa przesyłka.

Który rower z tej trojki byście wybrali. Będę jeździł po lasach drogach polnych i szosach, czyli lekki teren i asfalt. 

Edytowane przez Kristofx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Kristofx,

Integral to cross a Evolution to mtb.

Inna geometria ram i w Integralu masz kola 28'', w evo 26''.

 

 

Który rower z tej trojki byście wybrali.

To co my bysmy wybrali nie ma wiekszego znaczenia, sam musisz zdecydowac jaki typ roweru Cie interesuje i najbardziej odpowiada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Kristofx,

Integral to cross a Evolution to mtb.

Inna geometria ram i w Integralu masz kola 28'', w evo 26''.

 

 

To co my bysmy wybrali nie ma wiekszego znaczenia, sam musisz zdecydowac jaki typ roweru Cie interesuje i najbardziej odpowiada :)

To morze źle zadałem pytanie.

Który z tej trójki jest lepszy pod względem użytego w nich osprzętu. W univega widziałem ze jest tylna przerzutka Deore (podobno kaseta też) a niestety nie wiem jak ocenić resztę osprzętu. W obydwóch  Lazaro cały osprzęt jest Alivio. I teraz pytanie za 100 punktów. Który osprzęt lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To morze źle zadałem pytanie.

Który z tej trójki jest lepszy pod względem użytego w nich osprzętu. W univega widziałem ze jest tylna przerzutka Deore (podobno kaseta też) a niestety nie wiem jak ocenić resztę osprzętu. W obydwóch  Lazaro cały osprzęt jest Alivio. I teraz pytanie za 100 punktów. Który osprzęt lepszy?

W Lazaro cały osprzęt nie jest Alivio, np. korba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Lazaro cały osprzęt nie jest Alivio, np. korba.

No tak i jeszcze np. hamulce. A tak poważnie to który byście wzięli pod kontem osprzętu. 

 

lazaro evolution v3:

http://allegro.pl/lazaro-evolution-v3-full-alivio-amor-z-blokada-m-i3277740651.html

 

i univega alpina ht-500

http://www.bikko.pl/rower-gorski-univega-alpina-ht-500-shimano-deore.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zamontowałem sobie dodatkowe, krótkie rogi do swojego Lazaro by na dłuższych dystansach i długich podjazdach mieć większy komfort. 

 

Dziś przyszła do mnie paczka z Poczty Polskiej, mała, niepozorna, a w niej rogi Tranz-X JD-897. Nazwa wspaniała, ale to nic innego jak 90 mm (100 mm w najdłuższym miejscu), wykonane ze stopu aluminium  (Alu 6061), na wąski uchwyt, rogi do montowania na kierownicę.

 

IMG_20130531_163417.jpg

Rogi Tranz-X JD-897 wraz z korkami do kierownicy.

 

 

W związku z tym, że moja kierownica jest krótka (600 mm) musiałem przesunąć klamko-manetki o około 10-15 mm.

 

IMG_20130531_163948.jpg

Moja dłoń na kierownicy. Widać, że zajmuje cały grip.

Bez przesunięcia klamko-manetek nie mogło się obejść.

 

 

Pierwsze co musiałem zrobić to poluzować śrubę imbusową mocującą całość do kierownicy. Klucz jaki potrzebujemy to imbus rozmiaru 5 mm. Należy delikatnie przekręcić śrubę, aż opór ustąpi, następnie jeszcze odrobinę przekręcić i klamko-manetki są wolne, można nimi przesuwać oraz regulować ich pochylenie w dół lub w górę. Dodam tutaj również, że przesuwanie klamko manetek nie rozreguluje nam, ani hamulców, ani przerzutek, ponieważ nie zmieniamy ustawień pancerzy linek.

 

IMG_20130531_164148.jpg

Śruba mocująca klamko-mentki do kierownicy.

 

Następnie przesuwamy gripa kręcąc nim w kierunku manetek. Jeśli macie trudności, a grip stawia bardzo duży opór, dobrym rozwiązaniem jest wstrzyknięcie odrobinę wody między gumę, a kierownicę. Nada to gripowi odpowiedni poślizg i łatwiej się przesunie.

Jeśli grip kończy się gumową zaślepką nie bójcie się jej wyciąć (najlepiej wyciąć wnętrze, a zostawić wypukłe zakończenie gripa).

Gdy już się to nam uda, nie pozostaje nic innego jak nałożyć pierwszy róg, dopasować go i ustalić ułożenie jakie nam odpowiada. Osobiście preferuję pochylenie ich do przodu, będzie się o wiele łatwiej ich trzymała, a zapierać się na nie, będą dobrze leżały w dłoni. Dla tych, dla których róg wydaje się zbyt krótki, po zamontowaniu go okazuje się, że mamy go więcej do trzymania, niż wtedy gdy braliśmy go do kręki na sucho. Integracja z kierownicą robi swoje :)

 

IMG_20130531_164635.jpg

Po zamontowaniu rogu.

 

IMG_20130531_164654.jpg

Oraz założeniu zaślepki.

 

Całość prezentuje się w taki sposób.

IMG_20130531_165836.jpg

Widok od strony siedzącego rowerzysty.

 

IMG_20130531_170052.jpg

Oraz ujęcie z boku.

 

IMG_20130531_170144.jpg

Ujęcie z boku w zbliżeniu.

@TheMan twoja fotorelacja (bardzo dobra) zmobilizowała mnie do montażu rogów które kupiłem wraz z rowerem od bf_bike. Mam jednak wątpliwość w którą stronę ustawić te rogi, bo można węższą lub szerszą stroną w kierunku dłoni. Na zdjęciach widać że ty zamontowałeś węższą w stronę dłoni a szerszą w stronę palców. Jak trzymam te swoje to wydaje mi się że wygodniej będzie na odwrót. Nie wiem jak będzie podczas jazdy, co ty/wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wiem, ale mając skierowane do środka można montować na dwa sposoby (zamieniając stronami), chodzi mi o ułożenie rogów w dłoni (chwyt), nie są one okrągłe tylko trójkątne i można mieć węższą część w dłoni a szerszą na palcach albo odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TheMan

@TheMan twoja fotorelacja (bardzo dobra) zmobilizowała mnie do montażu rogów które kupiłem wraz z rowerem od bf_bike. Mam jednak wątpliwość w którą stronę ustawić te rogi, bo można węższą lub szerszą stroną w kierunku dłoni. Na zdjęciach widać że ty zamontowałeś węższą w stronę dłoni a szerszą w stronę palców. Jak trzymam te swoje to wydaje mi się że wygodniej będzie na odwrót. Nie wiem jak będzie podczas jazdy, co ty/wy na to?

 

Rogi do środka, uwierz, że będzie wygodniej podczas jazdy :)

W przypadku mojego montowania opieram kciuki od wewnątrz na wgłębieniu i bardzo dobrze mi się trzyma, bo mogę się zaprzeć wnętrzem dłoni o róg nie martwiąc się co z kciukiem. No i automatycznie czujesz, że dłoń leży pewniej, nie rozchylają Ci się łapki na zewnątrz.

Edytowane przez TheMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, pisałem już że wiem że do środka ;) na razie zamontowałem węższą stroną do dłoni, w razie czego przełożenie potrwa 2minuty ;)

 

no i jeszcze pytanie do osób posiadających liczniki- jaką maksymalną prędkość wycisnęliście z Integrala (może być nawet ze stromej górki)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TheMan

ok, pisałem już że wiem że do środka ;) na razie zamontowałem węższą stroną do dłoni, w razie czego przełożenie potrwa 2minuty ;)

 

no i jeszcze pytanie do osób posiadających liczniki- jaką maksymalną prędkość wycisnęliście z Integrala (może być nawet ze stromej górki)?

 

Do 50 km/h przy dobrym pedałowaniu z górki z wiatrem w plecy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jeszcze pytanie do osób posiadających liczniki- jaką maksymalną prędkość wycisnęliście z Integrala (może być nawet ze stromej górki)?

Maestro się liczy? Czy tylko dla ortodoksów? ;)

 

płasko, delikatny wiatr boczny - 48,6 km/h

Po kilkuset kilometrach przejechanych mam wrażenie, że brakuje mi zębów na trzecim blacie.

Do czegoś potrzebne Ci te dane? Analiza porównawcza czy niezaspokojona ciekawość? ;)

 

p.s. dziś wymieniłem mostek i kierownicę... i w końcu ten rower zaczyna przypominać crossa ;)

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maestro się liczy? Czy tylko dla ortodoksów? ;)

 

płasko, delikatny wiatr boczny - 48,6 km/h

Po kilkuset kilometrach przejechanych mam wrażenie, że brakuje mi zębów na trzecim blacie.

Do czegoś potrzebne Ci te dane? Analiza porównawcza czy niezaspokojona ciekawość? ;)

Na marketowym trekingu z wolnobiegiem i przerzutkami 3x7, z górki dochodziłem do 61km/h. Kupując lazaro opisywanego jako szybki pogromca szos miałem cichą nadzieję na bezproblemowe pokonywanie tej bariery wczoraj zrobiłem mały teścik i jadąc z niewielkiego nachylenia na najwyższym biegu wycisnąłem 51,43km/h z tym że cisnąłem ile sił (chyba szybciej nie dam rady kręcić pedałami). W marketowcu mam nieco szersze opony i nie były tak mocno nabite jak w Lazaro. Może po prostu ost. przerzutka w marketowym rowerku jest mniejsza? Oczywiście jakość jazdy i pozostałe elementy jest bez porównania na korzyść Integrala, jedynie ta prędkość max mogłaby być większa. Ktoś chyba już pisał że brakuje mu przerzutek, Lazaro to nie kolarzówka ale chyba przydałyby się jeszcze z 2 biegi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...