Skocz do zawartości

[rower] Lazaro Integral V3


Gość TheMan

Rekomendowane odpowiedzi

@@adam00,możesz albo wymienić kierownicę albo lepiej wymienić mostek, choć ten stockowy już ma bardzo duży wznios bo 30 stopni

ale która zębatka jest luźna? któraś koronka na kasecie czy to "kółko" prowadzące łańcuch na przerzutce?

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prowadzace lancuch

 

a z kierownica taki problem - ze musialem troche do siebie przysunac (opuscic) bo z kolei siodelko musialem cofnac do tylu zeby mi bylo wygodnie pedalowac bo na jak pisalem sztyca jest dla mnie za krotka o kilka cm)

Edytowane przez adam00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz najpilniejsza sprawa - problem w zasadzie jest od nowego i wystepuje w dziwny sposob:

Na poczatku wydawalo mi sie, ze przerzutki sa niewyregulowane, nawet umowilem regulacje, ale potem przejechalem jakies 40km i jakby sie naprawilo samo.. Ale wczoraj znowu - problem polega na tym ze

podczas pedalowania wydaje sie jakby lancuch przeskakiwal (ach te moje zdolnosci literackie...)

przewrocilem rowerem do gory nogami i podczas krecenia faktycznie odczuwa sie ze cos jest z napedem nie tak...

tak bylo w sumie znowu wczoraj - wracalem kawalek w deszczu po piachu i wydawalo mi sie ze przyczyna jest zabrudzenie lancucha - wyczyscilem go z wierzchu szczoteczka i wydawalo mi sie, ze jest ok - dzisiaj pierwsze pare km nie bylo problemow ale potem znowu zaczelo cos zgrzytac...

 

nie chce niczego sugerowac, bo doswiadczonym uzytkownikom to i tak nie pomoze, ale zauwazylem ze ta zebatka (czy to kolko nie wiem jak sie dokladnie to nazywa jest luzne i rusza sie na boki - czy to moze byc przyczyna i jak to naprawic? albo cos ze sprezyna? chyba ze to jednak zla regulacja - tylko czemu takie "cyrki" ze raz jest ok a raz do du.. az wibruje?)

 

a czy przypadkiem ta dolegliwość nie występuje tylko na wybranych przełożeniach? Np 1-7 lub 1-8?

 

Wczoraj zakładałem licznik do maestro, sprawdziłem oznaczenie na oponie i różni się od tego podawanego na aukcji. W specyfikacji na allegro podane jest 700x38c a na oponie jest 700x40c, w ustawieniu licznika ma to znaczenie. Tu pytanie do posiadaczy jakie parametry wpisywaliście podczas montowania licznika, te z tabelki w instrukcji czy sami mierzyliście?

 

też to zauważyłem nie wiem jaki masz licznik ale ja w swojej sigmie wpisywałem bodajże 2224 i wydaje mi się (nie mam pod ręką instrukcji) że dotyczyło to właśnie rozmiaru 700x40c jak również 28"x1,5 czy coś takiego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam00 jaki masz wzrost oraz nogę, że sztyca jest za krótka? no i oczywiście jaka rama;)

ja mam 176/76cm

rama 17"

 

a czy przypadkiem ta dolegliwość nie występuje tylko na wybranych przełożeniach? Np 1-7 lub 1-8?

 

 

też to zauważyłem nie wiem jaki masz licznik ale ja w swojej sigmie wpisywałem bodajże 2224 i wydaje mi się (nie mam pod ręką instrukcji) że dotyczyło to właśnie rozmiaru 700x40c jak również 28"x1,5 czy coś takiego ;)

nie, nie wystepuje, z roznym nasileniem ale takie przeskakiwanie mozna bylo wyczuc na wszystkich przelozeniach

 

sorry za brak polskich znakow ale tutejsza klawiatura niestety sprawilaby ze posta pisalbym 3razy dluzej - ale dzieki za zwrocenie uwagi, bo musze nad tym popracowac.

 

 

Rozebralem w koncu te kolka - w srodku faktycznie bylo pelno blota, co wyczyscilem,  jednak mam teraz problem ze zlozeniem - tzn udalo mi sie zlozyc z powrotem ale cos mi obciera o ta "prowadnice" "zgrzytania" niby nie slychac, ale za to lancuch spada - jakos nie umiem tego sam wyregulowac lub cos popieprzylem . licze na to ze jednak uda mi sie jutro znalezc serwis,

 

Jesli nie to jutro zrobie zdjecia, na wszelki wypadek mialbym jednak prosbe - jesli chodzi o ta centralna zebatke - tam jest taka mala kropka - powinna isc od srodka czy na zewnatrz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj moja luba stala sie posiadaczką Integrala w wersji meskiej 19 cali (nie chciala damki). Zamowienie zlozylismy w piatek poznym wieczorem. Od razu wyslalem maila za posrednictwem allegro z zapytaniem o pewne zmiany w zamowieniu (o tym nizej). Odpowiedz otrzymalem w sobote rano. W niedziele wieczorem dokonalem platnosci, a we wtorek otrzymalem maila z numerem listu przewozowego, ktory na stronie kuriera zadzialal dopiero nastepnego dnia rano. W srode do poludnia zadzwonił kurier, a rower stal juz w domu kolo 12.

 

Wykorzystalem dzisiaj dzien wolny i poskladalem rower. Faktycznie jest calkiem spory. Dziewczyna ma 174 cm wzrostu, nogi ~81 cm i rama jest raczej na styk - przy siodelku ma niewiele miejsca nad gorna rama. Stwierdzilismy, ze 17 cali byloby prawdopodobnie lepsze dla Niej, ale nie chcielismy czekac na dostawe tego rozmiaru, wiec zdecydowalismy sie na 19 cali. Oczywiscie ja tez sie przymierzylem do tego roweru - 178 cm wzrostu i ~80 cm przeswitu. Wrazenia podobne - bez butow rama na styk.

 

Przy zamowieniu wprowadzilismy male zmiany:

- siodelko z wersji damskiej (bez doplaty) - jest calkiem miekkie, wydaje sie byc wygodne - kilometry pokaza

- regulowany mostek (+30 zl*) - szalu nie ma, ale poki co spelnil swoje zalozenie, czyli zmniejszenie kata nachylenia kierownicy, jako ze oryginalny mial ten kat imho zbyt duzy

- czarna obejma kierownicy przy mostku (bez doplaty) - ktos wczesniej zwrocil uwage, ze oryginalnie jest biala i pomyslalem, ze faktycznie mozna by zmienic ten element

- pelne blotniki (bez doplaty)

- bagaznik (+40 zl)

* sprzedawca podal w mailu kwote 30 zl, jednakze na paragonie widnieje juz 25 zl... niby niewielka roznica w porownaniu do calosci zakupu, ale nie lubie takiej praktyki, wiec pewnie pojdzie mail do sprzedawcy o sprostowanie

 

Dziewczyna chciala tez prosta kierownice, ale niestety nie mieli takich.

 

Kilka uwag, jakie nasunely mi sie w trakcie skladania roweru. Przedni hamulec wymagal regulacji, tylny wydawal sie ok. Nedzne chwyty, trzeba bedzie popatrzec za czyms lepszym. Takie sobie pedala - zauwazylem, ze jeden "zab" byl ulamany. Przerzutki wydaja sie byc do lekkiej regulacji. Z koszykiem do bidonu spakowane zostaly sruby niepasujace do otworow w ramie. W paczce znalazlem tez inne, ktore okazaly sie dobre, ale jezeli wykorzystam je do montazu koszyka, to nie bede w stanie zamontowac bagaznika. Podejzewam, ze jedna para mogla byc po prostu pomylona. Nie znalazlem rowniez chlapaczy przy blotonikach.

 

I to by bylo na razie tyle. Poki co, rower sie jak najbardziej w porzadku za te pieniadze. Gdy pogoda sie nieco poprawi to sprawdzimy, jak sie jezdzi. Postaram sie tez zrobic jakies zdjecia. Jutro napisze maila do sprzedawcy z informacja o roznicy w cenie mostka jak i brakujacych chlapaczach - zobaczymy, co odpisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

moze ktos polecic jakies błotniki ? Plastikowe dołaczone do roweru nie spełniają swojej funkcji...zarowno przedni jak i tylni blotnik jest odrobine zaa krotki. Jadąc w dniu dzisiejszym w deszczową pogodę zostałem cały umorusany błotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 400 km zauważyłem, wibracje w pedałach, najcześciej gdy jadę na 3 biegu z przodu. Czym to może być spowodowane?

 

Myślicie, że opłaca się zmieniać oponki na http://allegro.pl/opona-700x28c-schwalbe-marathon-asfalt-szosa-i3256194707.html

Będą w ogóle pasować do tych obręczy?

Edytowane przez artur5236
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@brachol, mógłbyś wrzucić zdjęcie tego mostka regulowanego? na pewno będę zamawiał blokowany amortyzator ale zastanawiam się jeszcze nad regulowanym mostkiem a nie znalazłem nigdzie informacji jaki oni montują tam w ogóle i jak wygląda. Raczej jest solidny czy nie warto dopłacać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wibracji nadal nie jest rozwiązany. Dzisiaj odkręciłem pedała i szczerze mówiąc myślałem że w tym problem, gdyż chodziły ciężko. Rozkręciłem je, nasmarowałem i poskładałem. W ręku obracały się już dużo lepiej , bęz żadnych oporów. Po przykręceniu udałem się na jazdę próbną ale efekt wibracji nadal się pojawia. Zmieniłem je na pedała ze starego roweru i nadal to samo. Wychodzi na to, że nie jest to z nimi związane. W dalszych krokach chcę zabrać się za korby i suport ale czekam na zamówione juz klucze.

 

Pytanie do osób z podobnym problemem. Czy nie wydaje się wam, że przyczyna może być bardziej z tyłu, a mianowicie w przerzutce. Po wnikliwym nasłuchiwaniu i badaniu chyba właśnie tam leży przyczyna. Jedna z zębatek w tym ramieniu przerzutki (ta bliżej kasety) wydaje się być krzywo, a dokładniej nie wchodzi w łańcuch z łatwością tylko ociera o jego boki.

 

Już nie mam pomysłu i tak wymyślam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zastanawiam się jeszcze nad regulowanym mostkiem

Kurczę Lazaro schodzi na psy, regulowane mostki, blokady, światełka, błotniki i inne duperele, a tylko jedna/dwie osoby chcą z niego zrobić rasowego crossa :(

 

nic nie wyszło ....

 

Moglbys opisac 'rasowego crossa' bo juz ktorys raz widze jakas opinie o ukrosowianiu lub odkrosowianiu, ale tak koniec koncow czym jest taki prawdziwy cross ?

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wibracji nadal nie jest rozwiązany. Dzisiaj odkręciłem pedała i szczerze mówiąc myślałem że w tym problem, gdyż chodziły ciężko. Rozkręciłem je, nasmarowałem i poskładałem. W ręku obracały się już dużo lepiej , bęz żadnych oporów. Po przykręceniu udałem się na jazdę próbną ale efekt wibracji nadal się pojawia. Zmieniłem je na pedała ze starego roweru i nadal to samo. Wychodzi na to, że nie jest to z nimi związane. W dalszych krokach chcę zabrać się za korby i suport ale czekam na zamówione juz klucze.

 

Pytanie do osób z podobnym problemem. Czy nie wydaje się wam, że przyczyna może być bardziej z tyłu, a mianowicie w przerzutce. Po wnikliwym nasłuchiwaniu i badaniu chyba właśnie tam leży przyczyna. Jedna z zębatek w tym ramieniu przerzutki (ta bliżej kasety) wydaje się być krzywo, a dokładniej nie wchodzi w łańcuch z łatwością tylko ociera o jego boki.

 

Już nie mam pomysłu i tak wymyślam.

 

od poczatku byl ten problem i czy jezdziles po "syfie" (bloto deszcz itp) i czy smarowales wlasnym smarem?

Ja bylem dzisiaj u naprawy (nerwowy weekend czy bedzie otwarte ale na szczescie bylo uff) bo wczesniej rozebralem te kolka prowadzace lancuch i wyczyscilem myslac ze w tym jest problem, gdyz jedno z kolek wydawalo mi sie ze krzywo szlo.

 

Chlopak w serwisie oprocz tego stwierdzil, ze aparat jest skrzywiony ale po wyregulowaniu kolek problem ustapil - ciekawe czy sie odezwie, bo boje sie ze znowu wpadnie tam jakis syfek i zacznie sie od nowa...

Takze albo montuja trefne przezutki albo ulegly one uszkodzeniu podczas transportu, bo problem zaczal sie u mnie zaraz na poczatku...

 

http://simpla.pl/media/k2/items/cache/94d43e327d9303539cb1e2aac7032668_M.jpg

czy ktorys z innych modeli tych blotnikow lepiej by sie spisywal i bedzie pasowal do Lazaro np Classic SDE?

Edytowane przez adam00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Telik

Najszybszym i chyba najbardziej odczuwalny sposobem na pójście w stronę crossa w przypadku Lazaro czy też tak jak u mnie w Maestro jest zmiana kierownicy i mostka.

Kierownica stockowa jest bardzo mocno gięta ku górze, idzie bardziej w stronę kierownicy trekkingowej, rekreacyjnej czy jak ją tam nazwać niż takiej o zacięciu sportowym. To samo tyczy się mostka, który fabrycznie ma bardzo duży wznios = 30 stopni.

Ja dziś kupiłem i kierownicę i mostek i w przyszłym tygodniu, gdy tylko do mnie dotrą będę oba te elementy zmieniał. Szukałem szerokiej i prostej kierownicy "flata" 680-700mm + mostka o wzniosie od 0 do 7 stopni ale stałego. Niestety znalezienie takiej kierownicy jak chciałem w sensownych pieniądzach nie udało mi się. Zatem wybór padł na kierownicę Easton'a 685mm z delikatnym wzniosem 20mm ale i tutaj poszedłem na kompromis bo chciałem na mocowaniu 25,4mm ale nie udało mi się takowej znaleźć więc zakupiłem na mocowaniu 31,8mm. Do tego mostek Truvativ o takiej samej długości co stockowy czyli 110mm ale wzniosie 5 stopni. Jeśli obrócę mostek na "minus" to powinienem zbliżyć się do kąta zerowego względem gleby (z mostkiem 7 stopni byłoby o to łatwiej).

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TheMan

Zamontowałem sobie dodatkowe, krótkie rogi do swojego Lazaro by na dłuższych dystansach i długich podjazdach mieć większy komfort. 

 

Dziś przyszła do mnie paczka z Poczty Polskiej, mała, niepozorna, a w niej rogi Tranz-X JD-897. Nazwa wspaniała, ale to nic innego jak 90 mm (100 mm w najdłuższym miejscu), wykonane ze stopu aluminium  (Alu 6061), na wąski uchwyt, rogi do montowania na kierownicę.

 

IMG_20130531_163417.jpg

Rogi Tranz-X JD-897 wraz z korkami do kierownicy.

 

 

W związku z tym, że moja kierownica jest krótka (600 mm) musiałem przesunąć klamko-manetki o około 10-15 mm.

 

IMG_20130531_163948.jpg

Moja dłoń na kierownicy. Widać, że zajmuje cały grip.

Bez przesunięcia klamko-manetek nie mogło się obejść.

 

 

Pierwsze co musiałem zrobić to poluzować śrubę imbusową mocującą całość do kierownicy. Klucz jaki potrzebujemy to imbus rozmiaru 5 mm. Należy delikatnie przekręcić śrubę, aż opór ustąpi, następnie jeszcze odrobinę przekręcić i klamko-manetki są wolne, można nimi przesuwać oraz regulować ich pochylenie w dół lub w górę. Dodam tutaj również, że przesuwanie klamko manetek nie rozreguluje nam, ani hamulców, ani przerzutek, ponieważ nie zmieniamy ustawień pancerzy linek.

 

IMG_20130531_164148.jpg

Śruba mocująca klamko-mentki do kierownicy.

 

Następnie przesuwamy gripa kręcąc nim w kierunku manetek. Jeśli macie trudności, a grip stawia bardzo duży opór, dobrym rozwiązaniem jest wstrzyknięcie odrobinę wody między gumę, a kierownicę. Nada to gripowi odpowiedni poślizg i łatwiej się przesunie.

Jeśli grip kończy się gumową zaślepką nie bójcie się jej wyciąć (najlepiej wyciąć wnętrze, a zostawić wypukłe zakończenie gripa).

Gdy już się to nam uda, nie pozostaje nic innego jak nałożyć pierwszy róg, dopasować go i ustalić ułożenie jakie nam odpowiada. Osobiście preferuję pochylenie ich do przodu, będzie się o wiele łatwiej ich trzymała, a zapierać się na nie, będą dobrze leżały w dłoni. Dla tych, dla których róg wydaje się zbyt krótki, po zamontowaniu go okazuje się, że mamy go więcej do trzymania, niż wtedy gdy braliśmy go do kręki na sucho. Integracja z kierownicą robi swoje :)

 

IMG_20130531_164635.jpg

Po zamontowaniu rogu.

 

IMG_20130531_164654.jpg

Oraz założeniu zaślepki.

 

Całość prezentuje się w taki sposób.

IMG_20130531_165836.jpg

Widok od strony siedzącego rowerzysty.

 

IMG_20130531_170052.jpg

Oraz ujęcie z boku.

 

IMG_20130531_170144.jpg

Ujęcie z boku w zbliżeniu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moglbys opisac 'rasowego crossa' bo juz ktorys raz widze jakas opinie o ukrosowianiu lub odkrosowianiu, ale tak koniec koncow czym jest taki prawdziwy cross ?

Typowa szosówka z prostą kierownicą, co za tym idzie klamkami i manetkami z MTB, przynajmniej z przodu zmienine przełożenia na 48/38/28, pedały coś pokroju SPD, ale przełajowo/MTB (nie szosowe SPD-SL) mniej więcej tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy znajdzie się może ktoś z Katowic, kto posiada Integrala V3 19" bądź 21"  i będzie uprzejmy spotkać się na chwilkę i pokazać ten rowerek? :)

Ogólnie to czekam na 8 czerwca, aż pojawią się 19" z blokowanym amorkiem i do tego dnia mam czas na przemyślenia którą ramę wybrać, bo nie mogę się zdecydować na podstawie tego co przeczytałem na forum. Jedni o podobnym wzroście mają 21", a inni 19"... :)

(Mój wzrost to 183, odległość od podłoża do krocza przy lekkim rozkroku to około 81 cm na boso, a w butkach 83/4 cm.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@brachol, mógłbyś wrzucić zdjęcie tego mostka regulowanego? na pewno będę zamawiał blokowany amortyzator ale zastanawiam się jeszcze nad regulowanym mostkiem a nie znalazłem nigdzie informacji jaki oni montują tam w ogóle i jak wygląda. Raczej jest solidny czy nie warto dopłacać?

Ciezko mi w tej chwili powiedziec o nim cokolwiek więcej poza tym, ze sie trzyma i jeszcze nie odlecial ;) Jakoscia wykonania nie grzeszy (widac juz starte nadruki oraz odprysk lakieru), luzow zadnych nie odnotowalem. Ogolnie poki co spelnil swoje zalozenie, czyli mozliwosc zmiany kata nachylenia kierownicy - na tym mi zalezalo.

Zdjecia: #1, #2, #3, #4, #5, #6

 

@@acer111

mysle, ze 19 cali bedzie dla Ciebie w sam raz - odsylam do swojego posta na poprzedniej stronie.

Edytowane przez brachol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...