Piehursson Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 (edytowane) Ja posiadam podobną linkę do tej, zrobioną z tych karbów i naprawdę wątpię, żeby komuś łatwo przyszło jej przecięcie Ale kolego przecież to jest zupełnie inny typ linki niż ta, o której wspomniał Twój poprzednik i w okół jego wyboru toczyła się dyskusja. Twoja pewnie będzie się dłużej opierać złodziejowi ale za te pieniądze wolałbym chyba kupić już markowego u-locka. Trudno mi też uwierzyć, że Twoja linka warta 17 zł może jakościowo dorównywać lince za 80 zł. U-locka w markecie też kupisz za połowę a może i mniej ceny markowego np. Kryptonite. Ale ile to jest warte? Edytowane 23 Maja 2013 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coroner Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 dobra, udało mi się wyregulować przerzutki na tyle, że w żadnej pozycji łańcuch o nic nie trze i mogę je wreszcie zmieniać z góry na dół, wcześniej były problemu z wrzuceniem 3 z przodu i inne. czy wszystko dobrze poregulowałem nie mam pojęcia. wiem natomiast, że śrubki "L" i "H" zrobione są z jakiegoś gówna, bo już mam powycierane i musiałem kręcić kombinerkami bo krzyżakiem już nie szło. w ogóle jakoś one słabo reagują. mało precyzyjna ta regulacja. niby ustawiałem zgodnie z poradnikami, wszystko wydaje się równo ustawione, nie trze i przerzuca. no właśnie, jeśli chodzi o to ostatnie, tzn. przerzucanie to jestem trochę rozczarowany. myślałem, że te alivio, to już naprawdę dobrej klasy amatroskie przerzutki, a ja specjalnie nie widzę różnicy między nimi, a tymi które mam w romecie czyli jakieś shimano sis, raczej najniższa półka, totalnie uwalone smarem stałym a więc i tonoą brudu. myślałem, że te będą bardzo ładnie, płynnie i cicho przerzucać. niestety, zdarza się, że chwilę trzeba pokręcić zanim zaskoczy, czasem się coś przytnie, czasem strzeli, czasem czuć opór w pedałowaniu. zdarza się i że przejdzie idealnie, tak że aż sprawdzam czy na pewno przeskoczyło, taka perfekcyjna płynność, ale to rzadko. fakt, że nie wypróbowałem jeszcze na porządnej asfaltowej drodze przy większej prędkości, tylko na małym placyku przy garażu, o lekko zadołkowanej i troszkę piaszczystej nawierzchni, no ale to już też daje do myślenia. manetki również trochę drętwe, szczególnie te dolne, całkiem mocno trzeba je docisnąć, żeby np. wskoczyła z przodu 3 (w romecie mam jeszcze z płynną regulacją ). nie wiem, może to się wszystko jeszcze dotrze, a może jednak źle to poustawiałem, w dalszym ciągu zastanawiam się czy nie oddać go do serwisu, tylko u mnie nie ma raczej speców, przynajmniej ja nie znam żadnej fachury. ogólnie to na razie mam mieszane uczucia. sama jazda przyjemna, no ale nie jest tak jak to niektórzy piszą, że rower sam jedzie, nawet po przesiadce z rometa. chociaż jak pisałem, prawdziwe testy jeszcze przede mną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 (edytowane) shimano sis shimano sis to nie jest nazwa grupy osprzetu tylko skrót od nazwy systemu Shinamo Indexing System, w skład którego wchodzi także Alivio. ja nie mam najmniejszych zastrzeżeń, przerzutki chodzą płynnie, cicho i wchodzą jak w masło, miodzio a sam rower (Maestro) połyka kilometry aż miło Może nadal masz coś źle ustawione Edytowane 23 Maja 2013 przez Piehursson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gadzior Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Jest to mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich serdecznie. Właśnie kupiłem swój pierwszy rower i padło właśnie na Lazaro Integral. Jakimś cudem udalo mi się go złożyć ale mam jedno pytanie. W obydwu kołach słyszę grzechotanie jakby coś latało wewnątrz, czy to normalne? Ten dźwięk dochodzi tylko na wolnych obrotach. Jestem laikiem więc wybaczcie jeżeli pytam o coś oczywistego. Odpowiedzi na forum nie znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 W obydwu kołach słyszę grzechotanie jakby coś latało wewnątrz, czy to normalne? Ten dźwięk dochodzi tylko na wolnych obrotach. Jestem laikiem więc wybaczcie jeżeli pytam o coś oczywistego. Odpowiedzi na forum nie znalazłem. A widzisz! Mam to samo w swoim Maestro ale tylko w przednim kole Tak jakby jakieś ziarenko albo kamyczek się zapodział w dętce i lata sobie. Nie mam pojęcia co to ale podczas jazdy nie przeszkadza więc olałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
feru Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 (edytowane) Ja rozebrałem ostatnio koło z rometa i było to samo. Nie wiem czy przy produkcji przy nawiercaniu na szprychy kawałki tego aluminium latają, także musisz rozebrać i mieć farta ze wypadnie. Dopisze jeszcze w tym temacie "Mam pytanie, bo jestem w fazie zakupu oświetlenia i tak czytam sobie o przepisach w wyposażeniu roweru, jest napisane "obowiązkowy tylni odblask przymocowany na stałe" czyli rozumiem ze musi być odblask i światło tylne. Ciekawe jak się to ma do producentów, czy nie powinni dostosować rower do wymogów minimalnych" Edytowane 23 Maja 2013 przez feru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Ja rozebrałem ostatnio koło z rometa i było to samo. Nie wiem czy przy produkcji przy nawiercaniu na szprychy kawałki tego aluminium latają, także musisz rozebrać i mieć farta ze wypadnie. Czyli w sumie jeśli to jakiś większy opiłek aluminium to koniec końców może to grozić przebiciem dętki, bo rozumiem, że ten opiłek miałeś między oponą a dętką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
feru Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Nie one latają w komorze koła. Nie powinny się dostać bo masz taśmę na otworach. Ale dźwięk wkurzający Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Nie one latają w komorze koła. Nie powinny się dostać bo masz taśmę na otworach. Ale dźwięk wkurzający no tak wszystko jasne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigerr Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 (edytowane) dziś dotarła do mnie ta maszyna przejechałem póki co niewiele, więc za dużo nie mogę powiedzieć, ale pierwsze uwagi: ze złożeniem nie było najmniejszych problemów, co do regulacji- hamulce perfekt, przerzutek jeszcze wszystkich nie przetestowałem ale na tych kilku było ok.Sama jazda czysta przyjemność, bez porównania z "marketowcami". Do zamontowania zostały mi jeszcze błotniki i bagażnik. Pytanie do tych co mają opcję z blokowanym amorkiem czy po włączeniu blokady amorek w dalszym ciągu lekko pracuje? (Przy nacisku lekko się chowa?) Bo wydawało mi się że powinien być całkiem sztywny a nie jest... Edytowane 23 Maja 2013 przez tigerr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 dziś dotarła do mnie ta maszyna przejechałem póki co niewiele, więc za dużego nie mogę powiedzieć, ale pierwsze uwagi: ze złożeniem nie było najmniejszych problemów, co do regulacji- hamulce perfekt, przerzutek jeszcze wszystkich nie przetestowałem ale na tych kilku było ok.Sama jazda czysta przyjemność, bez porównania z "marketowcami". Do zamontowania zostały mi jeszcze błotniki i bagażnik. Pytanie do tych co mają opcję z blokowanym amorkiem czy po włączeniu blokady amorek w dalszym ciągu lekko pracuje? (Przy nacisku lekko się chowa?) Bo wydawało mi się że powinien być całkiem sztywny a nie jest... pewnie Ci chodzi o kilkumilimetrowy luz, jeśli tak to to normalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Ja posiadam podobną linkę do tej, zrobioną z tych karbów i naprawdę wątpię, żeby komuś łatwo przyszło jej przecięcie Wpisz sobie w youtube "Test zabezpieczen rowerowych na swiecie cyklicznym" Taka jak pokazujesz rozcinaja w trzy sekundy sekatorem z "lidla" dziś dotarła do mnie ta maszyna przejechałem póki co niewiele, więc za dużo nie mogę powiedzieć, ale pierwsze uwagi: ze złożeniem nie było najmniejszych problemów, co do regulacji- hamulce perfekt, przerzutek jeszcze wszystkich nie przetestowałem ale na tych kilku było ok.Sama jazda czysta przyjemność, bez porównania z "marketowcami". Do zamontowania zostały mi jeszcze błotniki i bagażnik. Pytanie do tych co mają opcję z blokowanym amorkiem czy po włączeniu blokady amorek w dalszym ciągu lekko pracuje? (Przy nacisku lekko się chowa?) Bo wydawało mi się że powinien być całkiem sztywny a nie jest...To nie żaden luz, czemu nie czytacie instrukcji?Tak ma być, to technologiczne zabezpieczenie sprężyny. Przypominam, że blokować te amortyzatory można blokować tylko bez obciążenia go, tj. po zejściu z roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 czemu nie czytacie instrukcji? bo sprzedawca nie dostarcza instrukcji do amortyzatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jawi13 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Do zamontowania zostały mi jeszcze błotniki i bagażnik. jeżli zamówiłeś amortyzator z blokadą to czy u Ciebie też jest brak otworów do zamontowania błotnika z prawej strony amortyzatora? bo ja taki otrzymałem i nie wiem czy tylko ja czy wszyscy taki dostają którzy zamówili amortyzator z blokadą i błotniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 jeżli zamówiłeś amortyzator z blokadą to czy u Ciebie też jest brak otworów do zamontowania błotnika z prawej strony amortyzatora? bo ja taki otrzymałem i nie wiem czy tylko ja czy wszyscy taki dostają którzy zamówili amortyzator z blokadą i błotniki to nie są otwory do montazu błotnika tylko do hamulca tarczowego, jeden post niżej już napisałem jak zamontować błotnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 bo sprzedawca nie dostarcza instrukcji do amortyzatora Google nie wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Google nie wystarczy? a skąd mam wiedzieć czy ludzie potrafią korzystać z googla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam00 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 (edytowane) tak u mnie tak jest, dzisiaj zrobilem jakies 25km coz recenzji to ja pisac nie potrafie ale sprobuje plusy i minusy podac. Zaznaczam, że mimo iż grzebałem troche w starych rowerach vide moja galeria, to jeśli chodzi o nowe modele to jestem zielony. Zacznę może od negatywów: - regulacja hamulców - byly kiepsko wyregulowane, a co gorsza chcąc poprawić ten "drucik" z jednej strony śrubka zaczikieła mi uciekać zamiast go dociskać, w końcu udało się jakoś ale i tak minimalnie trze bo jest wybrzużenie na oponie także zajęło mi to kilka godzin. - przerzutki - tu przy okazji pytanie: jakie zakresy powinny chodzić płynnie? Ja nie musiałem nic regulować, na szczęście póki co przerzutki które używam najcześciej czyli od 3-6 w góre chodzą płynnie ale myślę, że tutaj też będę musiał jakoś uzbierać kase na regulacje i kiedyś podjechać z tym do serwisu - błotniki - jeden z blotników miał mocowanie włożone odwrotnie (tylni) - amortyzator niestety troche się zawiodłem, wydawało mi się, że wcale nie mam takich wertepów w moich okolicach, pomimo tego mniej odczuwałem drgania na starym góralu z grubymi oponami niż na tym z na maxa miękkim amorze, ale moze to byc takze kwesita przyzywczajenia + blokada amortyzatora dosyć solidnie trzyma - problem z bagaznikiem (ale to akurat indywidualny przypadek) + jechalem jakies 5-6km z kumplami, ktorzy juz sa w trakcie sezonu i musze powiedziec, ze nie mialem problemu z dotrzymaniem im tempa. - gripy, kiedy jechalem bez rekawiczek, kiedy je zalozylem bylo calkiem fajnie, takze jesli bedzie taka opcja a nie macie to domawiajcie rekawiczki + wielkosc ramy 17" - wydaje byc sie ok - choc siodelko musialem przesunac do tylu i sztyce moglbym tylko jeszcze max 2-3cm wyciagnac 0 - o dziwo poki co nie narzekam na siodelko - ale tez mialo "latwiej", ze zalozylem spodnie motocyklowe, ktore udalo mi sie kupic ostatnio w Lidlu Najlejka o której było tu głośno już mi się obluzowała po 3km dobrze że było o tym pisane Mam nadzieje ze to wszystkei minusy i wiecej problemow przynajmniej przez najblizsze miesiace z rowerem nie bedzie Dodatkowo na niekorzysc przemawia fakt, że przez to czekanie itp straciłem kompletnie kondycje (lub mam jakies nieuswiadomione problemy z ukladem oddychowym) Edytowane 23 Maja 2013 przez adam00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fpaolo2003 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 (edytowane) Witam. Dzisiaj dołączyłem do posiadaczy Lazaro Integral. Przez ostatnie 3 lata jeździłem na Kandsie damce 28". Po zrobieniu ok. 15km uśmiech nie znika mi z twarzy . Żona mówi, że jest ładniejszy niż na zdjęciach z allegro . Rozmiar 21". Ja mam 182 wzrostu, 74kg. Kompozycja idealna. Potwierdzam wypowiedzi o braku zwrotności, "sprytu" w tym modelu (a może u właściciela...). Jednak prędkość wszystko rekompensuje. Po prostu po rozpędzeniu brakuje już biegów, szkoda . Edytowane 23 Maja 2013 przez fpaolo2003 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigerr Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Google nie wystarczy? a od czego jest forum i temat dotyczący tego konkretnego modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam00 Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Witam. Dzisiaj dołączyłem do posiadaczy Lazaro Integral. Przez ostatnie 3 lata jeździłem na Kandsie damce 28". Po zrobieniu ok. 15km uśmiech nie znika mi z twarzy . Żona mówi, że jest ładniejszy niż na zdjęciach z allegro . Rozmiar 21". Ja mam 182 wzrostu, 74kg. Kompozycja idealna. Potwierdzam wypowiedzi o braku zwrotności, "sprytu" w tym modelu (a może u właściciela...). Jednak prędkość wszystko rekompensuje. Po prostu po rozpędzeniu brakuje już biegów, szkoda . o wlasnie i o to kolejny minus tylko jak ja tu mam tyle problemow z rowerem za bylo nie bylo niemale 1100zlotych to ile ja bym musial wydac na rower ktory spelni moje wymagania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 a skąd mam wiedzieć czy ludzie potrafią korzystać z googla? Bo znaleźli to forum? - przerzutki - tu przy okazji pytanie: jakie zakresy powinny chodzić płynnie? Wszystkie? + blokada amortyzatora dosyć solidnie trzyma Tego już nie rozumiem kompletnie? Jak to dość? Albo trzyma, albo nie. Najlejka o której było tu głośno już mi się obluzowała po 3km dobrze że było o tym pisane Przecież ją trzeba odkleić przed pierwszą jazdą. To tak jak byś z nowego TV nie odkleił z ektanu folii zabezpieczającej i po godzinie oglądania stwierdził, że zaczęłą się w rogu odklejać Po prostu po rozpędzeniu brakuje już biegów, szkoda . Barkuje ci przełożenia? Tam jest 48x11. brakować może najwyżej "z górki" na krótkim odcinku. Potwierdzam wypowiedzi o braku zwrotności, "sprytu" w tym modelu Dlatego, że to rower crosowy, do jazdy po szosie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam00 Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Bo znaleźli to forum? Wszystkie? Tego już nie rozumiem kompletnie? Jak to dość? Albo trzyma, albo nie. Przecież ją trzeba odkleić przed pierwszą jazdą. To tak jak byś z nowego TV nie odkleił z ektanu folii zabezpieczającej i po godzinie oglądania stwierdził, że zaczęłą się w rogu odklejać Barkuje ci przełożenia? Tam jest 48x11. brakować może najwyżej "z górki" na krótkim odcinku. Dlatego, że to rower crosowy, do jazdy po szosie. co do blokady to kumple co maja RockShoxy to mowili ze u nich idzie to jakos "przecisnac" co do zakresow przerzutek - czy te skrajne tez powinny plynnie chodzic?? czyli 1x8 np? a co do braku - wcale nie jechalem z gorki i to mimo ciezkiego braku kondycji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 co do blokady to kumple co maja RockShoxy to mowili ze u nich idzie to jakos "przecisnac" Nie wiem czy się rozumiemy? Po "włączeniu" blokady występuje niewielkie ugięcie amortyzatora, jest to technologiczne i normalne, Żeby włączyć, czy wyłączyć blokadę w SR trzeba zejść z roweru - bezwzględnie. co do zakresow przerzutek - czy te skrajne tez powinny plynnie chodzic?? czyli 1x8 np? Łańcuch w położeniu 1 x 8 wogóle nie może pracować. Łańcuch może/powienien pracować możliwie najbardziej w osi z kołami zębatymi z przodu i z tyłu. Zaleca się stosować przełożenie ze skrajnie trzema, czterema trybami z tyłu dla jednego koła z przodu. W Lazaro z napędem 3x8 ja stosuje tak:1x1 1x2 1x3 1x4 2x3 2x4 2x5 2x6 czasem 2x7 czasem 3x5 3x6 3x7 3x8 a co do braku - wcale nie jechalem z gorki i to mimo ciezkiego braku kondycji Nie potrafię w to uwierzyć, sorki, ale nie kłócę się. Może zdefiniuj pojęcie brakuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekma Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Nie wiem czy się rozumiemy? Po "włączeniu" blokady występuje niewielkie ugięcie amortyzatora, jest to technologiczne i normalne, Żeby włączyć, czy wyłączyć blokadę w SR trzeba zejść z roweru - bezwzględnie. Łańcuch w położeniu 1 x 8 wogóle nie może pracować. Łańcuch może/powienien pracować możliwie najbardziej w osi z kołami zębatymi z przodu i z tyłu. Zaleca się stosować przełożenie ze skrajnie trzema, czterema trybami z tyłu dla jednego koła z przodu. W Lazaro z napędem 3x8 ja stosuje tak: 1x1 1x2 1x3 1x4 2x3 2x4 2x5 2x6 czasem 2x7 czasem 3x5 3x6 3x7 3x8 Nie potrafię w to uwierzyć, sorki, ale nie kłócę się. Może zdefiniuj pojęcie brakuje? Mi nie brakuje przełożenia, skłonny jestem powiedzieć, że połowa lżejszych przełożeń jest zbędna. Wczoraj przejechałem z 15 km i jednak trochę tyłek to odczuwa. Może mi ktoś wytłumaczy dlaczego robią takie twarde siodełka, że później trzeba kupić getry z wkładką do jazdy? Przy amorku trochę grzebałem i chyba za dobrze mi to nie wyszło. Plus to zwiększanie napięcia? Co do problemu zabezpieczania roweru jeszcze takie moje obserwacje. Otóż u mnie w akademiku wszystkie rowery zabezpieczone na lepsze lub gorsze linki, niektóre wcale nie zapięte a sprzęt lepszy od tego lazaro. Obserwowałem jak sprawa wygląda pod marketami tesco i auchan w wawie. Co ciekawe pod tesco nie ma praktycznie rowerów pojedyncze staruszki i na słabe zabezpieczenie zostawione. Pod Auchan bardzo dużo, jest chyba kamerka skierowana na stojaki, ale sławionego przez Was u-locka nie widziałem ani jednego, dużo właśnie tych najtańszych linek takich szajsowatych jak moja lub trochę grubszych, czyli twierdzenie że złodziej weźmie mojego jak ma obok inne na lepsze zabezpieczenia troche nie potwierdza się. Obok będą stały znane Krossy czy inne Meridy podpięte na linke za parę złoty ten u-lock to będzie kusił profesjonalistów - jedyny rower na takie mocne zabezpieczenie to pewnie z 10 kafli musiał kosztować Także myślę, że jednak zostanę przy czymś tańszym, może grubszą kupię bo ta mimo wszystko śmiesznie wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi