Skocz do zawartości

[rower] Lazaro Integral V3


Gość TheMan

Rekomendowane odpowiedzi

Gość TheMan

Lazaro Integral V3 (2013 r.)

 

dvUMteE.jpg?1

                                                                            Czysty rower (grafit, 19") jeszcze przed zamontowaniem błotników i koszyka na bidon.

 

CPMDtOx.png

 
W związku z tym, że w poprzednim temacie dotyczącym Lazaro Integral V, czyli modelu z roku 2011 porobił się mały chaos, padały zapytania zarówno o rowery z roku 2011, 2012, 2013, do tego pojawiały się zapytania o zupełnie inne rowery (np Kands) postanowiłem stworzyć oddzielny temat przeznaczony tylko dla najnowszego modelu roweru, tj. Lazaro Integral V3 (2013 r.)
 
Jako Twórca tematu powinienem zacząć chyba od swojej mini recenzji. Z racji tego, że jestem aktualnie dzień po wypadku rowerowym, mam trochę czasu, by skrobnąć ten wątek.
 
Rozmiar ramy:
Chciałbym uniknąć w tym wątki miliarda pytań jaką ramę wybrać do swojego wzrostu bo sprawa jest bardzo indywidualna i nikt z osób trzecich nie zadecyduje za nas. Dlatego temat rozmiarów poruszam na samym początku. Na Allegro sprzedawca zamieszcza zdjęcia z wymiarami, każdy powinien zmierzyć siebie sam i samemu podjąć decyzję. Poniżej zamieszczam zestawienie kto jaki rower ma ile ma długości nóg lub wzrostu i jak bardzo indywidualne są to proporcje i predyspozycje.
DjcpQ7m.png

 

 
Zamówienie:
Rower zakupiłem w dniu 21.04.2013 roku poprzez Allegro, w dniu 23.04.2013 przyszedł on do mnie. Po żmudnym złożeniu i wizycie w serwisie w celu upewnienia się, że rower jest dobrze wyregulowany udałem się w pierwsze podróże. Aktualnie okres realizacji zamówienia może się wydłużyć, ponieważ rower cieszy się ogromną popularnością. Bądźmy wyrozumiali.
 
Składanie roweru:
Rower był owinięty instrukcjami Shimano z papieru oraz folią ochronną. Tekstowa instrukcja obsługi jest mało czytelna i za wiele nie powie nowicjuszom składania rowerów. Elementy luźne czyli pedały, siodełko, błotniki, koszyk na bidon były zapakowane w oddzielne worki. W zestawie nie ma kluczy! Kierownicę należy dokręcić dwiema śrubami imbusowymi, które dociskają kawałek metalu łączący kierownicę z resztą. Siodełko należy przykręcić do sztycy, za pomocą innego klucza imbusowego (rozmiar większy od tego do kierownicy). Do siodełka dostajemy dwa rodzaje mocowań ze sztycą. Pedały należy uważnie dokręcić, są oznaczone, który jest lewy, który prawy. Należy uniknąć zabrudzeń, piasku, etc. bo później mogą pojawić się małe powikłanie, o których napiszę niżej. Przednie koło montujemy na szybkozamykacz, trzeba dobrze sprawdzić jak się montuje sprężyny, śrubę blokującą i jak mocno zamykać koło, najlepiej porównać z tylnym kołem, nie bać się rozpiąć i zobaczyć jak jest złożony szybkozamykacz. Przed włożeniem koła rozpinamy hamulec po założeniu spinamy, klocki powinny pasować, ale różnie bywa. Po tym wszystkim rower mamy gotowy do jazdy (ja bym zalecił jednak wizytę w serwisie, by dla pewności sprawdzili czy jest dobrze wyregulowany).
 
Pierwsze wrażenia:
Rower porównywać mogę jedynie do swojego starego górala, którego dostałem na komunię, 16 lat temu... 26" MTB nie umywa się do 28" Crossa, przyjemność z jazdy nieporównywalna. Wszystko chodzi gładko, ładnie, nic nie haczy, nie obciera, górki pokonuje się z niesamowitą łatwością. Pierwsze odczucia bardzo pozytywne.
 
Użytkowanie:
Rower ma aktualnie przejechane 260 km (niewiele), przeszedł jeden poważniejszy upadek, eksploatowany jest prawie codziennie na dojazdy do pracy, czasem na dłuższe wycieczki 25-40 km, jak do tej pory spisuje się bardzo dobrze. Poważny upadek przy prędkości ok. 30 km/h uderzając kierownicą w krawężnik doznał tylko małego wyszczerbienia w metalu, nic się nie skrzywiło, rower po ogarnięciu nadawał się do dalszej jazdy. Zdążyłem przebić tylną dętkę wpadając w dziurę i dobijając koło swoją masą, pęknięcie na ok. 2 mm załatane łatką, po dalszych 130 km działa bez zarzutu. Do tej pory jestem z niego bardzo zadowolony, nie zawodzi mnie, jeździ bardzo dobrze, oby tak dalej. Nie mam mu nic do zarzucenia, a po większej ilości kilometrów uaktualnię recenzję o nowe fakty.
 
Usterki:
W ciągu użytkowania roweru zdarzyły mi się dwie nazwijmy to "usterki". Pierwsza z nich to dźwięk przypominający kręcenie kluczem zapadkowym, który wydobywał się podczas naciskania prawego pedału stopą, który pojawił się po przejechaniu około 100 km rowerem, zaprezentuję przykład na materiale filmowym:
 
[video=youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mur2047MN6A
 
Przyczyną okazał się być piasek, który dostał się do gwintu korby w miejscu mocowania pedału. Wystarczyło go odkręcić, przeczyścić, nasmarować i ponownie dokręcić. Problem się już nie pojawił.
 
Drugi problem to dźwięk cykania, który pojawiał się okazjonalnie pedałując, po jednej z wycieczek, gdy dotarłem do celu i usiadłem na ławce zacząłem oglądać mechanizm przerzutek. I przypadkiem odkryłem chochlika, który był przyczyną cykania:
 
[video=youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hnuED_0FlfQ

 
Więcej problemów technicznych nie zarejestrowałem :)


 
To na razie tyle, a Was zapraszam do dzielenia się swoimi opiniami na temat roweru.

 

 

Edytowane przez TheMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że zrobiłeś podsumowanie tamtego tematu bo faktycznie jest tam niezły chaos. Szukałem przydatnych informacji i straciłem sporo energii i czasu przekopując się przez różne pierdoły. Wracając do tematu to dodam tylko, że dopłacając 40zł można mieć w tym modelu amortyzator blokowany (taki jak w Kands Maestro), a jeżeli ktoś chciałby jakieś dodatki (bagażnik, licznik, pompka...) to poniżej wklejam posta fantomas1:

Mimo że już jeżdżę swoim Integralem jakiś czas to chętnie tu zaglądam bo fajnie się Was czyta :)

Wracając do tematu może kogoś zainteresuje mail który dostałem od bf_bike z wyszczególnionymi akcesoriami które można u nich dokupić wraz z cenami i linkami do aukcji. Proszę bardzo:

"Witam. Akcesoria, które mamy na magazynie ; 
http://allegro.pl/licznik-atech-13-funkcji-bs-13-mo-nie-przegap-i3091573275.html - 35zł 
http://allegro.pl/pompka-cmp-007-beto-liczy-cisnienie-promocja-i3091573229.html -25zł 
http://allegro.pl/czarny-wielozadaniowy-alu-bagaznik-regulowany-i3107398866.html -40zł 
http://allegro.pl/blotniki-simpla-doskonaly-komplet-w-teren-szosa-i3128084793.html -30zł 
http://allegro.pl/blotniki-rowerowe-simpla-raptor-xs-26-28-blotnik-i3048975148.html -20zł 
http://apg.pl/product/zestaw-jy-808b-160274-2/ -30zł 
http://apg.pl/product/rogi-kierownicy-198026-2/ -15zł 
http://apg.pl/product/koszyk-bidonu-170317-2/ -10zł. 
Błotniki pełne będziemy mieć na magazynie w kolorze czarnym pasującym do tego rowerku.
Jeżeli jest Pan zainteresowany, którymś z gadżetów proszę dopisać przy zakupie. 
Pozdrawiam"

 

Informacja dla zainteresowanych kupnem. Sprzedający bf_bike ma ponownie wystawić ten model w okolicach soboty 18.05. Sprzedaż wstrzymał aby zrealizować dotychczasowe zamówienia (99szt w ciągu 3 dni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie do nabywców integrala którzy zamówili go z blokowanym przednim amorem i pełnymi błotnikami,jak rozwiązali mocowanie drutu  przedniego błotnika do amortyzatora z prawej strony.Chodzi mi o to że z lewej strony są otwory których można zamocować błotnik a z prawej ich nie ma .Ja .jak na razie umocowałem go opaską.Może  ktoś inny patent jak to fachowo i estetycznie zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TheMan

A ja mam pytanie do nabywców integrala którzy zamówili go z blokowanym przednim amorem i pełnymi błotnikami,jak rozwiązali mocowanie drutu  przedniego błotnika do amortyzatora z prawej strony.Chodzi mi o to że z lewej strony są otwory których można zamocować błotnik a z prawej ich nie ma .Ja .jak na razie umocowałem go opaską.Może  ktoś inny patent jak to fachowo i estetycznie zrobić.

 

Ja zamontowany mam tak.

roznosci_suntour_084.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie czekam na realizacje mojego zamówienia z ostatniej aukcji. 
Poza sprawami oczywistymi, o których wspomniał autor (skręcenie, regulacja), jest coś o czym powinienem pamiętać? 
Bardzo skarcicie mnie za pytanie, jaki smar stosujecie do łańcucha i korbę/gwint?
Słyszałem, że jedną z pięt achillesowych roweru są pedały. Jak Wam się z Nimi współpracuje? 
Jak wymieniać, to na jakie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Słyszałem, że jedną z pięt achillesowych roweru są pedały. Jak Wam się z Nimi współpracuje? 

Właśnie dla tego konieczne było rozdzielenie tematów, kiepskie pedały były montowane w 2011, już w tamtym roku Lazaro żony przyszły dość solidne aluminiowe. 

Smar? po wielu różnych eksperymentach: Rohloff - ok 35PLN za 50ml, ale wystarcza na dość długo.No i jestem mile zaskoczony Lidlowską maszynką do czyszczenia łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dla tego konieczne było rozdzielenie tematów, kiepskie pedały były montowane w 2011, już w tamtym roku Lazaro żony przyszły dość solidne aluminiowe. 

Smar? po wielu różnych eksperymentach: Rohloff - ok 35PLN za 50ml, ale wystarcza na dość długo.No i jestem mile zaskoczony Lidlowską maszynką do czyszczenia łańcucha.

 

Teraz czekając na rower, szukam jeszcze jakiś akcesoriów.

-Licznik sigma 16.12 przewód

-lampka tylna

-smar (chcę jakiś w miarę uniwersalny, niebrudzący. Żeby w miarę na długo starczał)

Po przejrzeniu tematów o smarach, chyba się skuszę na tego Rohloff'a. Spróbujemy. 

 

Masz jakieś zdjęcia tej maszynki? Co to za ustrojstwo? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie do nabywców integrala którzy zamówili go z blokowanym przednim amorem i pełnymi błotnikami,jak rozwiązali mocowanie drutu  przedniego błotnika do amortyzatora z prawej strony.Chodzi mi o to że z lewej strony są otwory których można zamocować błotnik a z prawej ich nie ma

 

Te otwory z lewej strony, o których mówisz to najprawdopodobniej mocowanie nie błotnika a hamulca tarczowego. Błotniki musisz chyba zamontować na śrubie trzymającej koło w widełkach. A jesli tak nei da rady to pewnie będziesz musiał kupić opaski zaciskowe na amortyzator i dopiero do nich przykręcić błotniki.

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te otwory z lewej strony, o których mówisz to najprawdopodobniej mocowanie nie błotnika a hamulca tarczowego. Błotniki musisz chyba zamontować na śrubie trzymającej koło w widełkach. A jesli tak nei da rady to pewnie będziesz musiał kupić opaski zaciskowe na amortyzator i dopiero do nich przykręcić błotniki.

 

 

Tak zrobiłem .błotnik przymocowałem do amortyzatora opaską., Ale chyba  to rozwiązanie prowizowiryczne.Tylko jak wiadomo prowizorki są najtrwalsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla wyjaśnienia amortyzator ten zwykły ( jak ma ten z blokadą to  nie wiem ) ma w dolnej części  dwa otwory do których jest przykręcany ten pełny błotnik.

Tutaj trochę widać:

http://imageshack.us/photo/my-images/5/rower010.jpg/

 

 

Ten amortyzator z blokadą te otwory ma tylko z lewej strony.Z prawej tych otworów nie ma i nie ma jak zamocować błotnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechane dopiero 60 km. Na razie jakichkolwiek usterek brak.

 

Rowerek przyszedł dobrze spakowany, bez żadnej możliwości otarcia, 5-tego dnia od zamówienia.

Co do regulacji to o dziwo przedni hamulec (koło było zdjęte) był ok, natomiast tylni musiałem regulować. Przednia przerzutka też delikatnie do korekty. Tak więc obiecane wyregulowanie roweru przed wysyłką wkładam między bajki :)

Co do samej jazdy, rowerek mknie bardzo fajnie. Użytkownicy 26 calowych MTB wąchają tylko smrodek spod moich kół :D Jazda cichutka nic nie szumi, trejkocze itp :) Bardzo dobre prowadzenie na twardych nawierzchniach, po lesie też daje radę, jedynie głęboki piasek stanowi problem, co nie dziwi zważywszy na cienkie opony.

Podsumowując: Pełne zadowolenie, oby cały czas się tak sprawował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TheMan

I jeszcze co można dodać to twarde siodło, przynajmniej dla mnie.

nic nie wyszło się wyrobi, ewentualnie można pokusić się o spodenki z pampesem lub nakładkę żelową na siodło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siodełko po 200km jest super xD

 

Mój ma ok 400km śmiga super. Jedka ja kupowałem z pierwszego wypustu. A ten nieznacznie się różni (inne V, siodło).

Minusem siodła jest że trzeszczy :) poza tym zaczynają wydobywać się jakieś dziwne ciche dzwięki z okolic korby... Muszę chyba nasmarować pedały i zobaczyć potem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał być 18.05... :rolleyes:

 

 

też czekam... wcześniej mi mówili że około soboty 18.05 miały być a przed chwilą dzwoniłem i dowiedziałem się że aukcje mają być wystawione w środę, bo wciąż realizują zamówienia z zeszłego tygodnia i jakby wystawili w sobotę to byłyby opóźnienia w dostawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...