ghiio Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Witam Dzisiaj przyszła do mnie Merida Crossway 100-d. To jest mój pierwszy rower kupiony przez internet. Próbuje go złożyć, wszystko fajnie. ale 2 rzeczy nie umiem rozwiązać. 1. Tarcza przedniego hamulca obciera o szczęki. 2. Napinacz tylnej przerzutki zachodzi na szprychy. Nie wiem co mam z tym zrobić. Czy ja coś źle robię czy ten rower jest po prostu do niczego? Proszę o pomoc.
czyzu6491 Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 ad1. są dwie opcje albo zacisnąć mocno klamkę i wtedy dokręcać a jeśli nie pomoże to "metoda latarkowa" czyli świecimy i patrzymy czy są równe odstępy jeśli będzie dalej obcierać znaczy, że tarcza krzywaad2. oprócz dwóch śrub regulujących wychylenie wózka w skarjnych położeniach jest trzecia która reguluje odległość wózka od zębatek. Ustaw na największą tarczę z tyłu i tak ustaw aby nic nie haczyło w sensie górne kółeczko wózka o kasete
BudekPL Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Wystarczy doregulować zakres tylnego wózka i położenie początkowe szczęk tarcz.
kontooo2 Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 ad1. są dwie opcje albo zacisnąć mocno klamkę i wtedy dokręcać a jeśli nie pomoże to "metoda latarkowa" czyli świecimy i patrzymy czy są równe odstępy jeśli będzie dalej obcierać znaczy, że tarcza krzywa ad2. oprócz dwóch śrub regulujących wychylenie wózka w skarjnych położeniach jest trzecia która reguluje odległość wózka od zębatek. Ustaw na największą tarczę z tyłu i tak ustaw aby nic nie haczyło w sensie górne kółeczko wózka o kasete Co do Pkt 1 Kolega dobrze napisał ale skoro to Twój pierwszy rower to może trochę bardziej rozwinę jego myśl Luzujesz śruby od zacisku, ściskasz klamkę hamulca i dopiero wtedy trzymając ściśniętą klamkę dokręcasz śruby trzymające zacisk.
ghiio Napisano 16 Maja 2013 Autor Napisano 16 Maja 2013 Znalazłem 3 śruby w tylnych przerzutkach i trochę pozycja się zmienia ale nawet jak dokręcę śrubę do końca to nadal napinacz jest w świetle szprych ;/ Ogólnie to tylne koło powinno być w porządku bo bylo montowane fabrycznie, więc nie wiem o co tu chodzi. Co do hamulca to jest tam 6 śrub. Myślę że znalazłem te 2 o których mówicie ale one są strasznie nietypowe. BTW ja nie rozumiem, kupuję rower za ciężkie pieniądze. Specjalnie markowy żeby nie mieć problemów a tu taka rzecz.że muszę szukać jakiś dziwnych kluczy ampulowych do nietypowych śrub żeby to w ogóle działało. Koszt takiego kompletu montażowego z 2-3 końcówkami żeby obsłużyć wszystkie śruby to przecież są jakieś grosze. Wkurzyłem się, może za dużo wymagam ale naprawdę, straciłem na ten rower całe popołudnie a nadal nie wiem czy to on jest wadliwy czy ja go nie umiem ustawić.
Kamilos121 Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Wybierz się do pierwszego serwisu . Regulacja przerzutek około 10 zł . Hamulce zrobią ci pewnie za podobną cenę i wszystko będzie ok. Lub zobacz np
Fenthin Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 1. http://www.forumrowerowe.org/topic/41729-regulacja-przerzutki-tylnej/ 2. 6 śrub mocuje tarcze. I nie jest to zapewne nic dziwnego, zwykłe Torxy. Ale tu chodzi o śruby mocujące zacisk.
ghiio Napisano 16 Maja 2013 Autor Napisano 16 Maja 2013 to nawet nie wiedziałem że to taka tania jest usługa. To chyba najlepsza opcja w mojej sytuacji oddać go komuś kto go ustawi za mnie. Może hak przerzutki wygięty w transporcie. mam wrażenie że on jest wygięty nienaturalnie. Naciąg nie jest w osi zębatki tylnej tylko jest nachylona w stronę koła. Wg mnie tak nie powinno być.
Yoschi Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Może jakieś foto, to na pewno rozwiało by wątpliwości.
ghiio Napisano 16 Maja 2013 Autor Napisano 16 Maja 2013 nie wiem czy coś będzie widać bo słabe światło miałem https://www.dropbox.com/sh/8p2yelae0bexxiu/00SF_1bP3S
siimon Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 BTW ja nie rozumiem, kupuję rower za ciężkie pieniądze. Specjalnie markowy żeby nie mieć problemów a tu taka rzecz.że muszę szukać jakiś dziwnych kluczy ampulowych do nietypowych śrub żeby to w ogóle działało. Koszt takiego kompletu montażowego z 2-3 końcówkami żeby obsłużyć wszystkie śruby to przecież są jakieś grosze. Wkurzyłem się, może za dużo wymagam ale naprawdę, straciłem na ten rower całe popołudnie a nadal nie wiem czy to on jest wadliwy czy ja go nie umiem ustawić. Takie są minusy kupowania przez internet, trzeba się z tym liczyć. Gdybyś poszedł do stacjonarnego sklepu i kupił rower takich problemów by nie było. Ps. klucze ampulowe nie są dziwne i są raczej niezbędne jeżeli sam chcesz serwisować sobie rower.
ghiio Napisano 16 Maja 2013 Autor Napisano 16 Maja 2013 Takie są minusy kupowania przez internet, trzeba się z tym liczyć. Gdybyś poszedł do stacjonarnego sklepu i kupił rower takich problemów by nie było. Ps. klucze ampulowe nie są dziwne i są raczej niezbędne jeżeli sam chcesz serwisować sobie rower. ampulowe zgadza się, myślę że są w każdym domu powinny być ale nie troxy z otworem. Nie mówię że nie są normalne dla ludzi którzy serwisują/grzebią w rowerach ale ja dostałem paczkę i powinienem mieć narzędzia do skręcenia go do kupy. Nie ma co się sprzeczać bo może jestem w tej sprawie niesprawiedliwie idealistyczny, trudno już się stało i się nie odstanie. Teraz chcę wiedzieć czy mam go oddać bo jest wadliwy czy się nim cackać w serwisie.
ghiio Napisano 16 Maja 2013 Autor Napisano 16 Maja 2013 ok, już się skontaktowałem ze sprzedawcą. Mam nadzieje że stanie na wysokości zadania i mi go wymieni. Bo oprócz tych rzeczy które wymieniłem wysłali mi zły rozmiar ramy(normalnie masakra). W każdym razie dziękuję za rady i zaangażowanie Napiszę co wynikło z kontaktu ze sprzedawcą itp. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.