Skocz do zawartości

[montaż] Problem ze zmontowaniem roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Dzisiaj przyszła do mnie Merida Crossway 100-d. To jest mój pierwszy rower kupiony przez internet. Próbuje go złożyć, wszystko fajnie. ale 2 rzeczy nie umiem rozwiązać.

 

1. Tarcza przedniego hamulca obciera o szczęki.

2. Napinacz tylnej przerzutki zachodzi na szprychy.

 

Nie wiem co mam z tym zrobić. Czy ja coś źle robię czy ten rower jest po prostu do niczego?

 

Proszę o pomoc.

Napisano

ad1. są dwie opcje albo zacisnąć mocno klamkę i wtedy dokręcać a jeśli nie pomoże to "metoda latarkowa" czyli świecimy i patrzymy czy są równe odstępy jeśli będzie dalej obcierać znaczy, że tarcza krzywa
ad2. oprócz dwóch śrub regulujących wychylenie wózka w skarjnych położeniach jest trzecia która reguluje odległość wózka od zębatek. Ustaw na największą tarczę z tyłu i tak ustaw aby nic nie haczyło w sensie górne kółeczko wózka o kasete
 

Napisano

ad1. są dwie opcje albo zacisnąć mocno klamkę i wtedy dokręcać a jeśli nie pomoże to "metoda latarkowa" czyli świecimy i patrzymy czy są równe odstępy jeśli będzie dalej obcierać znaczy, że tarcza krzywa

ad2. oprócz dwóch śrub regulujących wychylenie wózka w skarjnych położeniach jest trzecia która reguluje odległość wózka od zębatek. Ustaw na największą tarczę z tyłu i tak ustaw aby nic nie haczyło w sensie górne kółeczko wózka o kasete

 

 

Co do Pkt 1 :)

Kolega dobrze napisał ale skoro to Twój pierwszy rower to może trochę bardziej rozwinę jego myśl  Luzujesz śruby od zacisku, ściskasz klamkę hamulca i dopiero wtedy trzymając ściśniętą klamkę dokręcasz śruby trzymające zacisk.

Napisano

Znalazłem 3 śruby w tylnych przerzutkach i trochę pozycja się zmienia ale nawet jak dokręcę śrubę do końca to nadal napinacz jest w świetle szprych ;/

Ogólnie to tylne koło powinno być w porządku bo bylo montowane fabrycznie, więc nie wiem o co tu chodzi.

 

Co do hamulca to jest tam 6 śrub. Myślę że znalazłem te 2 o których mówicie ale one są strasznie nietypowe.

 

BTW ja nie rozumiem, kupuję rower za ciężkie pieniądze. Specjalnie markowy żeby nie mieć problemów a tu taka rzecz.że muszę szukać jakiś dziwnych kluczy ampulowych do nietypowych śrub żeby to w ogóle działało. Koszt takiego kompletu montażowego z 2-3 końcówkami żeby obsłużyć wszystkie śruby to przecież są jakieś grosze.

 

Wkurzyłem się, może za dużo wymagam ale naprawdę, straciłem na ten rower całe popołudnie a nadal nie wiem czy to on jest wadliwy czy ja go nie umiem ustawić.

Napisano

Wybierz się do pierwszego serwisu . 

Regulacja przerzutek około 10 zł .

Hamulce zrobią ci pewnie za podobną cenę i wszystko będzie ok.

Lub zobacz np 

Napisano

to nawet nie wiedziałem że to taka tania jest usługa. To chyba najlepsza opcja w mojej sytuacji oddać go komuś kto go ustawi za mnie.



Może hak przerzutki wygięty w transporcie.

 mam wrażenie że on jest wygięty nienaturalnie.  Naciąg nie jest w osi zębatki tylnej tylko jest nachylona w stronę koła. Wg mnie tak nie powinno być.

Napisano

 

BTW ja nie rozumiem, kupuję rower za ciężkie pieniądze. Specjalnie markowy żeby nie mieć problemów a tu taka rzecz.że muszę szukać jakiś dziwnych kluczy ampulowych do nietypowych śrub żeby to w ogóle działało. Koszt takiego kompletu montażowego z 2-3 końcówkami żeby obsłużyć wszystkie śruby to przecież są jakieś grosze.   Wkurzyłem się, może za dużo wymagam ale naprawdę, straciłem na ten rower całe popołudnie a nadal nie wiem czy to on jest wadliwy czy ja go nie umiem ustawić.

Takie są minusy kupowania przez internet, trzeba się z tym liczyć. Gdybyś poszedł do stacjonarnego sklepu i kupił rower takich problemów by nie było. 

 

Ps. klucze ampulowe nie są dziwne i są raczej niezbędne jeżeli sam chcesz serwisować sobie rower.

Napisano

Takie są minusy kupowania przez internet, trzeba się z tym liczyć. Gdybyś poszedł do stacjonarnego sklepu i kupił rower takich problemów by nie było. 

 

Ps. klucze ampulowe nie są dziwne i są raczej niezbędne jeżeli sam chcesz serwisować sobie rower.

ampulowe zgadza się, myślę że są w każdym domu powinny być ale nie troxy z otworem. Nie mówię że nie są normalne dla ludzi którzy serwisują/grzebią w rowerach ale ja dostałem paczkę i powinienem mieć narzędzia do skręcenia go do kupy. Nie ma co się sprzeczać bo może jestem w tej sprawie niesprawiedliwie idealistyczny, trudno już się stało i się nie odstanie.

 

Teraz chcę wiedzieć czy mam go oddać bo jest wadliwy czy się nim cackać w serwisie.

Napisano

ok, już się skontaktowałem ze sprzedawcą. Mam nadzieje że stanie na wysokości zadania i mi go wymieni. Bo oprócz tych rzeczy które wymieniłem wysłali mi zły rozmiar ramy(normalnie masakra).

 

W każdym razie dziękuję za rady i zaangażowanie :)

Napiszę co wynikło z kontaktu ze sprzedawcą itp.

 

Pozdrawiam :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...