Skocz do zawartości

[opony] Inna szerokość z przodu, inna z tyłu


bincoder

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W zeszłym tygodniu w sobotę rozerwała mi się tylnia opona. Do sklepu zdążyłem dojśc tuż przed 14 i w związku z tym, że chciałem jeszcze w weekend pojeździć kupiłem to co mieli (chciałem semi-slicka).

 

A mieli Kenda, szerokosc 1.75 (poprzednio z tyłu miałem Schwalbe 2cm).

 

Jeździ mi się na tym całkiem spoko (po mieście oraz szutrze, leśnych ścieżkach), nawet szybciej niż z 2.0 na tyle.

 

Zastanawiam się czy mogę tak to już zostawić, z przodu 2 a z tyłu 1.75 cm. Jeździcie może z róznymi szerokościami opon w rowerze? Oprócz zwiększenia prędkości jazdy a zmniejszenia przyczepności ma to jeszcze jakieś konsekwencje?

Napisano

Jakie cm ?! Cale!

Jeśli Ci się dobrze jeździ, to zostaw, przecież sprzętowi nie zrobisz 'kuku' taką kombinacją, bo i jak ?

Z reguły większy balon = większa amortyzacja, choć nie jest to regułą (bo są opony, które przy 2" kapciu są milsze niż 2,4" - w podobnych warunkach. Niemniej jednak to jednostkowe błędy statystyczne :thumbsup: )

Napisano

Zastanawiam się czy mogę tak to już zostawić, z przodu 2 a z tyłu 1.75 cm. Jeździcie może z róznymi szerokościami opon w rowerze? Oprócz zwiększenia prędkości jazdy a zmniejszenia przyczepności ma to jeszcze jakieś konsekwencje?

Tak jak jest, jest bardzo dobrze. Opcja szerszej opony na przednie nie jest błedem tylko jest zalecana gdy się jeżdzi po kopnym podłożu. A na asfalcie jest bez znaczenia.

Napisano

Jeździcie może z róznymi szerokościami opon w rowerze? Oprócz zwiększenia prędkości jazdy a zmniejszenia przyczepności ma to jeszcze jakieś konsekwencje?

 

Raczej pomijalne. We wszystkich motocyklach od wielu lat stosuje się węższe opony z przodu, szersze z tyłu – taki układ daje większą przyczepność na osi napędowej i większą łatwość składania się w zakręty. W rowerze na asfalcie problemów z przenoszeniem napędu (zrywaniem przyczepności) raczej się nie uświadcza, mało kto też składa się głęboko w zakręty (szczególnie przy prędkościach, gdzie w grę wchodzi przeciwskręt). W terenie szersze opony są zaletą, ale raczej nie ma większych zalet z mieszania szerokości.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...