zws Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Chcąc kupić opony 26"/1,75 na asfalt usłyszałem, że jeśli włożę do niej dętkę 1,75-2,10 to droższa opona może pęknąć, a tańsza nie. To ma być drugi komplet na zmianę w zależności od planowanego podłoża więc miałem nadzieje, że ta sama dętka posłuży zarówno do leśno-górskich(2.10) jak i drogowych(1.75) opon. Wiecie coś o tym ?
tobo Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Dopytaj się tego opiniodawcy w jaki sposób dętka może uszkodzić oponę Ja nie widzę takiej możliwości. Jedyne z czym możesz mieć problem to zwijanie się dętki przy jej układaniu w oponie, jeśli rozmiar opony jest skromny a dętki spory.
krzych0 Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Doświadczenie mówi, że nawet dętki 1,90 - 2,10 dobrze działają z oponą 1,70. Trzeba tylko uważać, żeby dobrze ułożyć dętkę wewnątrz. Chodzi o to, że droższe opony są lżejsze a co za tym idzie cieńsze i bardziej podatne na rozerwanie przez za szeroką dętkę, tak? Dla mnie to trochę przekombinowane wymysły.
kamfan Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Jasne, że przekombinowane, bo opór stawiany przez ścianki dętki (niezależnie od jej grubości) jest znikomy przy ciśnieniu, które jest w kole. Czyli jakbyś z napompowanego koła do np. 2,5 bara usunął oponę to dętka o każdej szerokości pęknie. A z drugiej strony niezależnie od grubości dętki przy takim samym ciśnieniu w oponie jest taka sama siła nacisku na ścianki opony... Jedyny problem jest taki jak pisano wyżej jak używa się bardzo grubej dętki do bardzo wąskiej opony to może ona się w niej źle ułożyć, co w bardzo skrajnych przypadku może doprowadzić od rozerwania dętki (ale oponie się nic nie stanie).
zws Napisano 16 Maja 2013 Autor Napisano 16 Maja 2013 Też wydało mi się to nielogiczne. Skoro dętka jest 1.75 czyli ma się wpasować (gładko) w oponę 1.75. W szerszej oponie guma będzie bardziej rozciągnięta, górną granicę określa producent dętki w zależności od grubości gumy, rozciągliwości itd. Chyba, że wylajtowana opona ma mniej niż 1,75 i dętka nie ułoży się właściwie, wtedy nacisk na cieńsze/słabsze ścianki droższej/lżejszej opony będzie niejednorodny, co w skrajnym przypadku mogłoby doprowadzić do uszkodzenia ? Trochę naciągnięta teoria, aczkolwiek sklep z serwisem i wieloletnią tradycją więc może coś jest na rzeczy.
tobo Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Nic nie jest na rzeczy Jedyny problem to ewentualnie jeśli opona faktycznie jest "mała" a dętka "duża" - przy wkładaniu do opony może się mniej lub bardziej zwijać, ale i tak pasować będzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.