ishi Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Ostatnio przy okazji serwisu napędu (3x9) przyjrzałem się linii łańcucha, która mnie trochę zaniepokoiła. W położeniu nazwijmy to "centralnym" (przód środkowa korona, tył na 5 zębatce) - łańcuch był dość znacznie przekoszony do osi roweru to mogło być przyczyną problemów z zapinaniem największej korony z tyłu. Jak składałem rower wydawało mi się, że postąpiłem właściwie dając 2 podkładki po stronie napędowej i jedną po przeciwnej (mufa 68mm - suport 73mm) jednak tak jak teraz na to patrze to napęd był chyba za bardzo odsunięty. Po zamianie miejscami podkładek pod suportem: 1 po stronie napędu i 2 po przeciwnej. Linia łańcucha wydaje się być teraz niemal idealna. ALE.... odległość korb/pedałów nie jest taka sama od osi ramy. Jest różnica ok +8mm po lewej stronie. Pytania do Was: Czy korby zawsze muszą mieć symetryczne położenie względem ramy? Co ważniejsze idealna linia łańcucha czy symetria korb?
Mod Team Puklus Napisano 16 Maja 2013 Mod Team Napisano 16 Maja 2013 Linia łańcucha winna mieć tyle ile producent sobie wymyślił, dodatkowo powinna być zmodyfikowana pod indywidualne predyspozycje. Na przełożeniu 2x4,5 łańcuch powinien być równoległy do osi jazdy, jeżeli nie jest, korba nie jest optymalnie umieszczona, chyba że biker używa bardziej skrajnych końców kasety.
ishi Napisano 17 Maja 2013 Autor Napisano 17 Maja 2013 Zmierzyłem dokładnie suport. Na max skręcony 74mm. Teraz mam standardowe 3 podkładki 2.5mm razem z mufą 68mm co daje 75,5mm. Więc mogę urwać jeszcze ok 1,5mm po tej bardziej wysuniętej stronie (bez napędu). Czy ktoś się orientuje gdzie dostać podkładki dystansowe inne niż std. 2,5mm ???
zws Napisano 17 Maja 2013 Napisano 17 Maja 2013 Co ważniejsze idealna linia łańcucha czy symetria korb? Linia łańcucha. Dla korby 8mm różnicy nie robi, dla zmieniarki robi i to dużą.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.