lukaszpe Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Witam.Obecnie posiadam w moim rowerze górskim opony Dębica GT600 26x1.95/2.00 50-559. Przykładowe zdjęcie w załączniku.Chciałbym zamienić na bardziej przystosowane do jazdy po asfalcie, sporadycznie po ubitej ziemi.Budżet nie mam zbyt wielki i nie potrzeba mi jakiś profesjonalnych opon.Chiałem prosić o radę jakie opony, dętkę dobrać. Na allegro znalazłem coś takiego. http://allegro.pl/opona-rower-schwalbe-marathon-26x2-0-50-559-ebike-i3241484265.html Dobra taka ?
lukaszpe Napisano 15 Maja 2013 Autor Napisano 15 Maja 2013 Sprawdziłem że zestaw opony + dętki wyjdzie ok 225 zł . Domyślam się że dostane tutaj odpowiedź kogoś kto się na tym troche zna. Chodzi o to czy taka wymiana wpłynie istotnie na komfort jazdy i osiągane prędkości czy to tylko wywalone pieniądze?
GhOsTwrc Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Siemka możesz kupić tansze opony , w/w Schwalbe Marathon nie naleza do tanich gum. Sa typowe na asfalt , w lesie tez da rady pojechać na nich ale jest rysyko uślizgu . Te opony waza 970g to sporo. Ja w swoim rowerze tzw zimówce posiadam takie opony http://allegro.pl/listing/listing.php?string=kenda+k90&search_scope=category-16443 Są bardzo szybkie na asfalcie i ubitym terenie waza po 650g , na mokrym asfalcie trzymaja sie bardzo dobrze i do tego wspalanie odprowadzają wode, przy mocnych ulewach przednia guma nie chlapie twarz;) Jezeli cenisz sobie wysoki komfort jazdy są w miare fajne oponki Continental Race King 2.2 (wersja 2.0 jest beee jakby cos , i jej nie polecam). Odnosnie opon Race Kinga jest masa tematow na forum, Powiem tylko ze tylnia guma wytrzymuje do 7000 km.
lukaszpe Napisano 16 Maja 2013 Autor Napisano 16 Maja 2013 A dętka którą obecnie używam będzie pasowała po zmianie opony? jak opona mniejsza to dętka przy mniejszym napompowaniu powinna pasować.
dovectra Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 kup sobie geax mescale 1,9 lub conti race king druciaki a dętki te same i już Na allegro znalazłem coś takiego. http://allegro.pl/op...3241484265.html no najlepsze to panienki są, co one mają do opon?? te klocki sobie odpuść to do elektrycznych są oponki po co ci takie?
lukaszpe Napisano 16 Maja 2013 Autor Napisano 16 Maja 2013 Czytałem że na asfalt lepsze są slicki lub semislicki wiec takie jakoś znalazłem na allegro.Te geax mescale 1,9 czy conti race king druciaki to nie są typowe opony do górala w teren ?
GhOsTwrc Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 moze i sa ale da rady leciec na nich po asfalcie nawet 50 km/h. Przy tym nie zuzywaja sie tak szybko jak inne terenowe gumy. Tematow wiele poczytaj to sie dowiesz.
beskid Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Dętki sobie zostaw stare no chyba, że są bardzo stare. Bez problemu wejdą nawet na oponę 2.2. RK jest bardzo dobra na szosę a i w górach w trudnym terenie się spisują. Nie poruszasz się po ostrych kamieniach więc cienkie ścianki boczne Cię nie interesują. Wszystko powinno wynieść max pod 200 zł i to razem z nowymi dętkami.
lukaszpe Napisano 16 Maja 2013 Autor Napisano 16 Maja 2013 Myślę że kupię http://allegro.pl/opona-continental-race-king-26x2-2-drutowka-i3247658177.html Chyba będą się dobrze sprawować.
lukaszpe Napisano 16 Maja 2013 Autor Napisano 16 Maja 2013 To taki mezcal 1.9 jak ten http://allegro.pl/geax-opona-drut-mezcal-26x1-9-47-559-mtb-xc-fv-i3252252828.html mi wejdzie zamiast 26x1.95/2.00 50-559 ? I czy stara dętka nie będzie do niego za wielka ?
GhOsTwrc Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 jak mezcal to polecam 2.1 roznicy w toczeniu nie odczujesz . A wygoda wieksza
lukaszpe Napisano 16 Maja 2013 Autor Napisano 16 Maja 2013 Znalazłem na jakimś forum propozycje 1.9 na tył i 2.1 na przód. Jest w tym jakiś sens ?
beskid Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Jeszcze raz Ci piszę, że dętki będą w pasować. Te Geax'y są w porządku choć osobiście brał bym 1.9. Natomiast RK 2.2 są za duże do takich zastosowań. Nie słuchaj głupot o tym, że rozmiar 2.0 jest kiepski. Według mnie obydwie się sprawdzą ale z mniejszymi rozmiarami.
GhOsTwrc Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 A czy ty miales wersje 2.0 i 2.2 ??? bo ja mialem i wiem co pisze. Ale zrobcie co chcecie na forum jest pelno postow co jak i gdzie mozna przeanalizowac i wybrac co lepsze a najlepiej to kupic kilka- kilkanascie kompletow opon i przetestowac. Ja tak zrobilem i wiem jakie opony mi odpowiadaja
beskid Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 @GhOsTwrc napisałeś, że RK 2.0 są bee i tyle a ja przeleciałem na nich z 5 kkm po górach. Czy wersja 2.2 jest lepsza?? Być może tak i przecież nie napisałem że nie. Chodzi tylko o zastosowanie. Jeśli mają być użytkowane praktycznie tylko po szosie i sporadycznie szuter czy ubita ziemia to choćbyś jak demonizował ich trwałość to spokojnie dadzą radę. Ich jedyna wada to niszczenie ścianek na kamieniach ale po czymś takim zainteresowany jeżdził nie będzie. Sam gdybym nadal przy nich został to raczej zastosował bym 2.2 ale to wynik tego po czym się poruszam. Uszczupliłem stosunek jazdy po szosie na rzecz cięższego terenu. Czy w śród testowanych przez Ciebie była może Continental Vapor 2.1?? Możesz coś na jej temat powiedzieć?
GhOsTwrc Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 nie testowalem tej gumy. Nawet na szosie u nas w polsce nie rowno, nowe asfaltowe sciezki rowerowe nie sa rowne, pelno dziur itp itd . Wysoki balon ktory ma wersja 2.2 sprawdzi sie lepiej a wazy 50 g wiecej. Wersja 2.0 tez byla swietna ale jak zapodalem 2.2 okazala sie beee. Czytajac posty na forum to nie tylko moje zdanie.
epawel Napisano 17 Maja 2013 Napisano 17 Maja 2013 Hej, kłócicie się jaki balon założyć, a nikt nie spytał jaka waga użytkownika - przecież od tego tez zależy dobór wielkości opon. Jak masz brac na taki teren, to może coś z Schwalbe Rocket Ron/Racing ralph w wersji zwijanej ~500gr.
lukaszpe Napisano 17 Maja 2013 Autor Napisano 17 Maja 2013 Jeśli waga taka istotna to chwilowo mam 105kg ale to szybko zmaleje. Dodam też że chciałbym się w 100 zł zmieścić za 2 opony plus minus 20-30.
dovectra Napisano 17 Maja 2013 Napisano 17 Maja 2013 Wersja 2.0 tez byla swietna ale jak zapodalem 2.2 okazala sie beee. nie bijta się autor, z tego co wybrał i napisał Raczej skłania się do miejsko-wiejskiej oponki a nie downhill-u
epawel Napisano 17 Maja 2013 Napisano 17 Maja 2013 To chyba balon 2,1 to takie minimum, chyba że będziesz nabijał na maxa, jak twierdzisz, że Ci waga szybko spadnie, to kup jak ci spadnie. Ja dużo jeżdżę (~300 km/tydz) i jakoś mi nie spada :-)
lukaszpe Napisano 18 Maja 2013 Autor Napisano 18 Maja 2013 2.1 a 1.9 to tylko pół centymetra. Taka różnica w ogóle jest zauważalna ? Mniejsze mają podobno mniejszą styczność z drogą przez co mniejsze opory z tego co mi się wydaję wiec jakie są plusy tych większych ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.