SSG90 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Witam otóż zalałem ostatnio olejem 10w foxa , pracował początkowo fajnie solidnie , ale po 400km zaczął mulić i "zapadać się " i zastygać , po 20-30km jazdy stawał się kamieniem. Na stronie foxa w manualach wyczytałem że potrzeba mu 10W oraz 155ml do komory olejowej 20ml do powietrznej i rzecz jasna 5ml uszczelniacza . Lecz ja wlałem trochę za dużo tzn około 10ml wiecej do komory olejowej i nie rozkrecałem tłumika jak wymieniałem olej , czy to mogło sprawić że on tak "zastyga" czy poprostu zmienić gęstość oleju na 7.5w a może 5w? Odrazu informuję że tłok chodził sprawnie gdy go rozebralem i nie ma to nic do pracy jego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Przede wszytskim wlej dokłądnie tyle ile zaleca producent. jak czuejsz że amor za wolno rpacuje i przymula, a regulacje nie pomagają, to wymień na 7,5W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 16 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 BTW- jaki wlałeś olej ( jakiej marki). Lecz ja wlałem trochę za dużo tzn około 10ml wiecej do komory olejowej i nie rozkrecałem tłumika jak wymieniałem olej , czy to mogło sprawić że on tak "zastyga" Teoretycznie nie. Regulacja Threshold działa prawidłowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSG90 Napisano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Wlałem MOBIL Super 2000 10W40 A regulacje działają sprawnie, Jutro kupuje do amortyzatorów 5W 0.5L na spróbowanie jeżeli to nie pomoże to wleje inny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Mobil Super 2000 10W40 to olej do silników samochodowych, a nie do amortyzatorów. Specem nie jestem, ale wydaje mi się, oleje silnikowe i amortyzatorowe mogą mieć różne właściwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Wlałem MOBIL Super 2000 10W40 Wlanie tego oleju do amorka, a szczególnie do Foxa , to spory błąd. Prawdopodobnie zatykają się porty olejowe w tłumiku. Foxy są dosyć czułe na rodzaj i jakość oleju. W czasie wymiany oleju na właściwy "przepłucz" tłumik - i to kilka razy. Jutro kupuje do amortyzatorów 5W 0.5L na spróbowanie jeżeli to nie pomoże to wleje inny Nie lepiej od razu kupić oryginalny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 10W-40 do amora, masakra i to w dodatku silnikowy. Masz już odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSG90 Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Już wymieniłem wlałem castrol fork oil 5w i teraz znowu problem bo amorek chodzi miodzio ale regulacja tłumienia no właśnie chodzi ale jakby nie mogła, amortyzator zablokuje normalnie ale te czerwone pokretło co klika 12 razy teraz nie wywołuje żadnej reakcji , może delikatnie go tłumi , myślę że teraz 5w to za mało , najwyżej jeszcze w przyszłości kupię 7.5w bo wydaje mi się że 10w to nie dla tego amortyzatora. Dziękuje za odpowiedzi , temat można w zasadzie zamknąć ale może ktoś jeszcze odpowie co zrobić z regulacją tłumienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Daj 7,5 i nie castrola bo nie do konca on przyjazny uszczelkom (tam mówią tu na forum). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Castrol to niezły olej ale nie do Foxa i nie z tymi parametrami. nie castrola bo nie do konca on przyjazny uszczelkom Skąd takie nowiny? Zasadniczo oryginalny olej Foxa to 10W ma lepkość ( viscosity) 47cSt@40C, Castrol Fork Oil 5W ma lepkość na poziomie 28 cSt@40C (czyli znacznie mniejszą niż Fox). Przy wyborze oleju do amortyzatorów ( a szczególnie do Foxa) nie można kierować się tylko i wyłącznie lepkością podaną według standardu SAE ( oil weight). Mam wrażenie ,że Autor utrudnia sobie życie na własne życzenie. Castrol być może jest tańszy,ale ,jak widać, Fox go nie toleruje. Oczywiście można kombinować i kupować kolejne oleje...nie moje pieniądze BTW- Castrol 10W ma lepkość na poziomie 15cSt@40C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSG90 Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Castrol to niezły olej ale nie do Foxa i nie z tymi parametrami. Skąd takie nowiny? Zasadniczo oryginalny olej Foxa to 10W ma lepkość ( viscosity) 47cSt@40C, Castrol Fork Oil 5W ma lepkość na poziomie 28 cSt@40C (czyli znacznie mniejszą niż Fox). Przy wyborze oleju do amortyzatorów ( a szczególnie do Foxa) nie można kierować się tylko i wyłącznie lepkością podaną według standardu SAE ( oil weight). Mam wrażenie ,że Autor utrudnia sobie życie na własne życzenie. Castrol być może jest tańszy,ale ,jak widać, Fox go nie toleruje. Oczywiście można kombinować i kupować kolejne oleje...nie moje pieniądze BTW- Castrol 10W ma lepkość na poziomie 15cSt@40C. Oryginalny olej też swoje kosztuję , wiec wole się pobawić bo w zasadzie 25zł za olej to nie dużo w porównaniu do tego co daje fox , na razie na pracę nie narzekam przejeżdzę na tym , przy następnej wymianie zmienie na motorex 7.5w myślę że ten spełni się idealnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 18 Maja 2013 Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 Pewnie już było nie raz, ale wśród nieoryginalnych to Motorex Fork 7,5 ma najlepsze opinie i najczęściej "działa". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.