Kforum Napisano 14 Maja 2013 Napisano 14 Maja 2013 Witam Zastanawiam się nad Authorem Avion-em http://author.pl/row...owe/cross/avion Szukałem tez w innych firmach trekinga czy cross-a na karbonie i okazuje się,że takiej oferty nie ma. Są albo szalenie drogie albo nie robią treków na karbonie. Czyżby nie było nic innego,tylko Author robi trekingi w karbonie?
MichaelD Napisano 14 Maja 2013 Napisano 14 Maja 2013 Witam Zastanawiam się nad Authorem Avion-em http://author.pl/row...owe/cross/avion Szukałem tez w innych firmach trekinga czy cross-a na karbonie i okazuje się,że takiej oferty nie ma. Są albo szalenie drogie albo nie robią treków na karbonie. Czyżby nie było nic innego,tylko Author robi trekingi w karbonie? 1.) Do czego ma ten rower służyć ? 2.) Czy koniecznie musi być carbon ?? 3.) Ile ważysz ?? Ja zamiast bawić się w carbon złożył/ kupił bym rower na stalowych rurach Columbusa.
Kforum Napisano 14 Maja 2013 Autor Napisano 14 Maja 2013 1.) Do czego ma ten rower służyć ? 2.) Czy koniecznie musi być carbon ?? 3.) Ile ważysz ?? Ja zamiast bawić się w carbon złożył/ kupił bym rower na stalowych rurach Columbusa. 1.Do przyjemnej jazdy po ścieżkach rowerowych,asfalcie,szutrze - ok. 3 tyś rocznie 2.Widziałem i strasznie mi się spodobał,rama inna niż wszystkie od razu rzuca się w oczy,linki chowane i lżejsza oczywiście,poza tym wygląd ma dla mnie bardzo duże znaczenie. 3.Waga 88kg/183cm Kolejna rzecz: Avion karbonowa rama i SHIMANO Deore (5500 PLN) Codex aluminium i SHIMANO XT (4300 PLN) Pewnie znajdą się amatorzy jednego i drugiego bo każdy czegoś innego oczekuje. Czemu karbon bo karbon dla własnej satysfakcji,dla radości z jazdy. Brakuje mi porównań z innymi crossowymi rowerami bo w karbonie ich po prostu nie ma,więc to co robi Author to fenaberia???
MichaelD Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 1.Do przyjemnej jazdy po ścieżkach rowerowych,asfalcie,szutrze - ok. 3 tyś rocznie 2.Widziałem i strasznie mi się spodobał,rama inna niż wszystkie od razu rzuca się w oczy,linki chowane i lżejsza oczywiście,poza tym wygląd ma dla mnie bardzo duże znaczenie. 3.Waga 88kg/183cm Kolejna rzecz: Avion karbonowa rama i SHIMANO Deore (5500 PLN) Codex aluminium i SHIMANO XT (4300 PLN) Pewnie znajdą się amatorzy jednego i drugiego bo każdy czegoś innego oczekuje. Czemu karbon bo karbon dla własnej satysfakcji,dla radości z jazdy. Brakuje mi porównań z innymi crossowymi rowerami bo w karbonie ich po prostu nie ma,więc to co robi Author to fenaberia??? Ja w takim razie kupił by rower przełajowy: http://www.bike4race.pl/product-pol-37-Rower-przelajowy-RIDLEY-X-RIDE-kolor-1203C-Ultegra-.html http://www.bike4race.pl/product-pol-38-Rower-przelajowy-RIDLEY-X-RIDE-DISC-kolor-1203C-Shimano-105-.html albo http://www.feltbicycles.com/USA/2013/Cyclo-X/FX-Series/BREED.aspx albo Kupić Ramę Accent CX-One i samemu sobie złożyć. Dlaczego alu lub stal: 1.) Nie mam zaufania do carbonu, trochę się naoglądałem pękających części z carbonu. 2.) Musisz się dowiedzieć jaki jest limit wagowy dla tego roweru, carbon ma większości niższy niż jest to dla Alu czy stal.
Rulez Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Ja bym nic nie kombinował, jeśli pasuje Ci geometria Authora, oraz jego budowa - czyli rower z amortyzatorem - to po prostu go kup, rama karbonowa w crossie dłuuugo wytrzyma ...
Tomek21001 Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 1.Do przyjemnej jazdy po ścieżkach rowerowych,asfalcie,szutrze - ok. 3 tyś rocznie Wydajny,wygodny,lżejszy parę kilo od Authora,porządnie wykonany rower na takie warunki to : http://www.boardmanbikes.com/cx/cx_team.html http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOODDRIV/on_one_dirty_disco_sram_rival_carbon_cyclocross_bike http://www.bmc-racing.com/int-en/bikes/road/endurance/granfondo/gf02_disc/105.html a nawet to : http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anyroad.bialo.czarny/14051/64158/ i parę podobnych,większość z nich zależnie od konfiguracji zmieści się w budżecie,Giant sporo poniżej.
Darek14 Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Brakuje mi porównań z innymi crossowymi rowerami bo w karbonie ich po prostu nie ma,więc to co robi Author to fenaberia??? Gdyby się poszukało to pewnie by się coś znalazło. Np. 4EVER robi karbonowe crossy.
Kforum Napisano 15 Maja 2013 Autor Napisano 15 Maja 2013 Wydajny,wygodny,lżejszy parę kilo od Authora,porządnie wykonany rower na takie warunki to : http://www.boardmanbikes.com/cx/cx_team.html http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOODDRIV/on_one_dirty_disco_sram_rival_carbon_cyclocross_bike http://www.bmc-racing.com/int-en/bikes/road/endurance/granfondo/gf02_disc/105.html a nawet to : http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anyroad.bialo.czarny/14051/64158/ i parę podobnych,większość z nich zależnie od konfiguracji zmieści się w budżecie,Giant sporo poniżej. Piszę o karbonie a Ty mi dajesz przykłady alumów,jeżdzę obecnie na stratosie (author) i chcę KARBON ! Generalnie chodzi mi o to,że nie ma w podobnym przedziale cenowym rowerów na karbonowej ramie. Przeglądałem Giant,Kellys,Kross,Merida,Genesis,Ghost itp Są ale szosowe natomiast trekingów nie spotkałem. Gdyby się poszukało to pewnie by się coś znalazło. Np. 4EVER robi karbonowe crossy. No 4EVER ma fajne 2 karbonowe krossy,dzięki za info,nie słyszałem o tej firmie.
Darek14 Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Pells jeszcze 2 lata temu produkował karbonowe crossy, http://www.pells.cz/kola/crosstreking/crono-carbon/rok-2011/ ale teraz robi je tylko z aluminium.
Tomek21001 Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Disco to przecież węgiel.Przed zakupem spróbuj przetestować rower ze sztywnym (karbonowym !) widelcem i dobrą geometrią,zobaczysz różnicę w wydajności. Przejechałem takim "topowym" crossem jak wspomniany Author 1500km zanim zrozumiałem jak powinien wyglądać rower na warunki o których piszesz.
Darek14 Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Chyba fakycznie -jak napisał jeden z przedmówców -nie ma co kombinować: wybór karbonowych crossów jest tak niewielki, że jeśli ten Author pasuje to brać. W ubiegłym roku również Apache miał jeden karbonowy model: http://www.apache-bike.cz/cs/katalog/2012/cross_bikes-46/hurricane_disc-2341/
Kforum Napisano 16 Maja 2013 Autor Napisano 16 Maja 2013 Chyba fakycznie -jak napisał jeden z przedmówców -nie ma co kombinować: wybór karbonowych crossów jest tak niewielki, że jeśli ten Author pasuje to brać. W ubiegłym roku również Apache miał jeden karbonowy model: http://www.apache-bike.cz/cs/katalog/2012/cross_bikes-46/hurricane_disc-2341/ Fajny ten Apache ale drogi.....................strasznie mimo przeceny Swoją drogą ciekawe dlaczego tak się dzieje,że tak mało jest karbonowych crossów czyżby ze względu na cenę ich nie robili To samo dotyczy np. Pells-a,który jeszcze 2 lata temu robił takie rowery a teraz wycofuje się z karbonu w crossach.
Darek14 Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Sądzę, że jednak stopniowo będą sie pojawiać karbonowe crossy w większych ilościach.
artoor Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Sądzę, że jednak stopniowo będą sie pojawiać karbonowe crossy w większych ilościach. Może i będą, ale kto się odważy sprowadzać je na polski rynek? Nie sprzedają się karbonowe przełajówki (cyclocross), słabo karbonowe mtb, jako tako szosówki dla klubów. Dałbym sobie spokój z szukaniem w PL i ruszył na polowanie via sieć do Niemiec i dalej. Albo od biedy, kupić cx, wyrzucić baranka i wsadzić prostą kierownicę w czymś takim: http://wertykal.com/pl/p/Rama-Colnago-CX-1-Evo/938 Albo kupić karbonowego xc 29", czyli faktycznie rozmiar kół krosowych (28"), i zamienić opony na krosowe. W tym ostatnim rozwiązaniu zwykle nie trzeba nawet zmieniać obręczy.
Darek14 Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Może i będą, ale kto się odważy sprowadzać je na polski rynek? Ale co to ma za znaczenie? Istnieje jakiś zakaz zakupu za granicą?
Tomek21001 Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Karbonowym crossom przyszłości nie wróżę.Ambitni rowerzyści wybiorą cx-y i hybrydy ze względu na ich lepszą efektywność,turyści długodystansowi odrzucą z wiadomych powodów,niedzielni użytkownicy ceniący wygodę amortyzatora,a nie prędkość kupią crossy do max 3000-4000 i to jest chyba górna granica ceny dla takiego roweru. Swiadomość rowerowa Polaków rośnie,coraz więcej mieszczuchów,hybryd,singli,cx-ów,tandemów itd,itp. Proponowanie roweru mtb na warunki użytkowania autora postu to nieporozumienie. (najlepiej z przodu Reba albo Fox)
Darek14 Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 .Ambitni rowerzyści wybiorą cx-y i hybrydy. Przecież cross to właśnie hybryda (z amortyzatorem lub bez).
Rulez Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Sądzę, że jednak stopniowo będą sie pojawiać karbonowe crossy w większych ilościach. No właśnie kiedyś był większy wybór obecnie producenci wycofali się z typowych crossów na karbonowych ramach ...
Darek14 Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Jedni się wycofali (np. Pells, Apache) inni wprowadzili (Author, 4EVER). Oczywiście oferta była i nadal jest szczątkowa.
Rulez Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Author miał już jakiś czas temu ramę karbonową (od 2009 - więc nie wprowadził jej teraz) i nie wiadomo jak długo jeszcze z nią pociągnie, 4EVER coś tam ma, ale jak długo ?
Darek14 Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Zobaczymy. Obserwuję od dawna rynek rowerów crossowych i jest on coraz większy. Niewykluczone, że producenci mający w ofercie crossy wysokiej klasy np. http://www.cube.eu/tour/cross/tonopah-sl/ zdecydują się wprowadzić karbon. Przypomniało mi się, że KTM ma w ofercie taki rower: http://ktm-bikes.at/trekking/offroad/hardtail-carbon/chronos-lc.php?lang=DE
Kforum Napisano 16 Maja 2013 Autor Napisano 16 Maja 2013 Author miał już jakiś czas temu ramę karbonową (od 2009 - więc nie wprowadził jej teraz) i nie wiadomo jak długo jeszcze z nią pociągnie, 4EVER coś tam ma, ale jak długo ? Dlaczego nie wróżysz kariery karbonów w crossach? Cena?
fw66 Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Jeśli jesteś zdecydowany na crossa w karbonie to bież tego Authora. W tej cenie lepszego nie znajdziesz. Sam przez 4 lata jeździłem na ramie Synergy (alu) i złego słowa nie mogę powiedzieć.
artoor Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 Napisano 16 maj 2013 - 18:04 artoor, dnia 16 Maj 2013 - 18:50, napisał: Może i będą, ale kto się odważy sprowadzać je na polski rynek?/ Darek14: Ale co to ma za znaczenie? Istnieje jakiś zakaz zakupu za granicą? A co innego zaproponowałem w następnej linijce tamtego wpisu, Panie Niedoczytaczu?
robertrobert1 Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 1.Do przyjemnej jazdy po ścieżkach rowerowych,asfalcie,szutrze - ok. 3 tyś rocznie 2.Widziałem i strasznie mi się spodobał,rama inna niż wszystkie od razu rzuca się w oczy,linki chowane i lżejsza oczywiście,poza tym wygląd ma dla mnie bardzo duże znaczenie. 3.Waga 88kg/183cm Kolejna rzecz: Avion karbonowa rama i SHIMANO Deore (5500 PLN) Codex aluminium i SHIMANO XT (4300 PLN) Pewnie znajdą się amatorzy jednego i drugiego bo każdy czegoś innego oczekuje. Czemu karbon bo karbon dla własnej satysfakcji,dla radości z jazdy. Brakuje mi porównań z innymi crossowymi rowerami bo w karbonie ich po prostu nie ma,więc to co robi Author to fenaberia??? Dokładnie. To istna fanaberia. Jeśli chcesz pokonywać 3 tys km rocznie czyli dokładnie przez pól roku czyli tylko przez 180 dni to wyjdzie ci 16 km dziennie czyli zaledwie oddalisz się do domu o 8 km. Pokonanie takiego dystansu zajmie ci nie więcej niż 45 minut a to możesz dokonać na byle jakim marketowcu lub największym wiejskim złomie. No ale jeśli chcesz na rower wyrywać laski...to możesz mieć rower złożony na karbonowej ramie ze złotymi klameczkami i diamencikami na każdej szpysze. Ale jeśli cię interesuję rower do poważnej jazdy to pisz a ci co nieco doradzę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.