Matos Napisano 5 Maja 2006 Napisano 5 Maja 2006 Hmm,zacznijmy od tego że ten amortyzator jest mój z powodu pomyłki/braków w Gili SL.Jeżdże na Oxygenie 2005 który powinien mieć Gile a nie Omege,ale skoro mam cenowo wyższy to nie będe się kłócił Amortyzator posiada 120mm skoku.Za tłumiemie odpowiada MCU + kardridż olejowy.Blokada skoku po około 300km jeszcze działa Przy mojej wadze amortyzator jest zbyt twardy,nawet na przykręconej na maksa regulacji naprężenia wstępnego.Przy temperaturze 20'C jest w stanie ruszyć swoją aluminiową dupe tylko w dziurach >20cm Dzisiaj robie tjuning.Wyjme elastomer i zastąpie go krótką sprężyną. O wszystkich wynikach moich działań poinformuje :022: Pozdrawiam, Matos
von Lauenberg Napisano 23 Czerwca 2006 Napisano 23 Czerwca 2006 Skoro odnosisz działanie sprzętu do swojej wagi, przydałoby się napisać, ile ważysz. Poza tym oszczędź sobie na przyszłość epitetów.
Matos Napisano 3 Sierpnia 2006 Autor Napisano 3 Sierpnia 2006 (edytowane) No tak,nie było mnie tu długo Wypada napisać coś o działaniu Omegi po wyciągnięciu MCU. Przy mojej wadze około 60kg nareszcie wybiera średnie dziury,małe dalej są dla niego niewidoczne.To tyle odemnie,nie mam porównania do innych amortyzatorów bo to mój pierwszy rower z amortyzatorem. Pozdrawiam, Matos. EDIT: Okazało się że elastomer jest w środku sprężyny a nie na dole goleni jak sądziłem,więc nie trzeba było dokładać sprężynki w miejsce elastomerów. Edytowane 3 Sierpnia 2006 przez Matos
doru Napisano 26 Września 2006 Napisano 26 Września 2006 (edytowane) witam posiadam omege sl ze 100mm skoku, waże jakies 80 kg i niestety amorek wydaje mi się troszke za twardy, na plus mu muszę zaliczyc, że po 1000 km nie ma luzów i blokada działa bez problemów, nie katuje go skakaniem, wolę XC mam pytanie jak rozkręcić tego amorka, aby wyciągnąć elastomer?? wystarczy te sróby od dołu odkręcić, czy jeszcze jakieś niespodzianki przygotował producent?? pozdrawiam Edytowane 26 Września 2006 przez doru
saucio Napisano 28 Września 2006 Napisano 28 Września 2006 Żeby wyciągnąć elastomer trzeba odkręcić kapsel z regulacją i przycisnąć amor do ziemi i sprężyna sama wyjdzie. A taka uwaga, jak nie masz klucza do tego kapsla, to możesz odkręcić to kombinerkami, byle przez jakąś grubszą szmatkę, to nie zniszczysz tego korka. Pozdrawiam
doru Napisano 29 Września 2006 Napisano 29 Września 2006 ok dzięki za radę, gdy sie tylko zrobi aura nie sprzyjająca do jazdy to go rozkręcam pozdrawiam
doru Napisano 30 Września 2006 Napisano 30 Września 2006 witam ponownie wywaliłem elastomer, ale specjalnel różnicy w działaniu nie widać niestety , muszę w nim jeszcze trochę pogrzebać... może całą spręzynę wymienię, tylko nie wiem czy można kupić jakąś aby zmniejszyć skok tak do 80mm no i żeby bardziej miękka była
_igi Napisano 1 Października 2006 Napisano 1 Października 2006 A ja mam pytanie "odwrotne".. Gdzieś w pokoju u mnie leży Capa T6 i chciałbym ją "podrasować" gdyż jest zbyt miękki... Co mam zrobuić ?
koncertownik Napisano 22 Października 2006 Napisano 22 Października 2006 Witam! Mam pytanie... Posiadam "amortyzator" Omega TnL '06 i chciałem wywalić elastomer, bo przez niego robi się twardo i z tego co czytałem na różn ych forach elastomer powiniem być w sprężynie, ale nie jest w sprężynie, tylko jest tak jakby przedłużeniem sprężeyny, bo po jego wyciągnięciu aortyzator "wchodzi" o długość elastomeru i tyle. Więc może ktoś mi to wajaśni kto wyciągał elastomer ze swojego RST, bo po wyciągnięciu chyba by trzeba dłuższą spręzynę, bo inaczej jak nic "dobija"... Jestem zeilony w kwestii amortyzatorów, więc proszę o wyjaśnienie...
Rekomendowane odpowiedzi