prezeslion Napisano 14 Maja 2013 Napisano 14 Maja 2013 Witam zastanawiam się nad kupnem KROSS Level A3 oglądałem go dzisiaj wersja czrno niebieska podobno 2013 rozmiar ramy M cena 2099zł tylko nie wiem czy nie będzie za duża ponieważ mam wzrostu ok 173 cm oraz ok 80kg wagi na stronie KROSS-a jest napisane iż pasowała by rama S . Oglądałem również HEXAGON-y x1; x2; x6 lecz ja myślałem o x9(niebyło go na sklepie) . Poruszać będę się po asfalcie , szutrze, drogach polnych, trochę po lesie oraz po kostce brukowej. Zastanawiałem się również nad EVADO 2.0 ; 3.0 oglądałem również w sklepie lecz nie wiem czynie będzie za delikatny jego kółka są dużo węższe ale za to będzie lżej się jeździło . Oczekuję od roweru iż będzie się na nim dosyć komfortowo jeździło dosyć lekko chodził i fajnie wyglądał (jazda rekreacyjna) .PS. dodam iż do tej pory poruszałem się rowerem który miał ramę stalową był na oponach raceking 2.2 amortyzowany przód i tył z przodu tarczówka hamowała tak sobie z tyłu V-brake rower dosyć toporny bez blokad amortyzatorów itp. 24 biegi lubiłem nim jeździć lecz chodził trochę ciężko ale koszt remontu był nieopłacalny . Mam pytanie również do was po czym poznać iż jest to LVL a3 z 2013 sprzedający tak twierdził lecz wydaje mi się że w/w rocznik modelowy powinien mieć białe zaciski a ten ma czarne firmy zapomniałem popatrzeć, i czy jeżeli faktycznie byłby 2012 to czy lepiej dołożyć i wziąć 2013, ponieważ cena mnie zastanawia bo na internecie są ale po 2199zł i dlatego wydaje mi sie że jest to 2012. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
giercio28 Napisano 14 Maja 2013 Napisano 14 Maja 2013 Powiem Ci, że tymi hexami x1, x2 czy x3 to nie masz co podchodzić do Level'a. Co do x9 to się nie wypowiem
Gość Napisano 14 Maja 2013 Napisano 14 Maja 2013 Hexagony są strasznie nieopłacalne. No, chyba, że boisz się sportowej pozycji, która do wygodnych nie należy. A co do roczników, to przeciez na stronce krossa możesz sobie pooglądać roczniki 2013 i 2012.
giercio28 Napisano 14 Maja 2013 Napisano 14 Maja 2013 Ja mam Hexa V6 i naprawdę rewelacji nie ma. Są dużo lepsze rowery za tą cenę. Nowe opony po tygodniu kupione za ponad 100zł Continental, hamulce 300zł, pedały 70zł i tak jeszcze kilka innych rzeczy, po których wymiane w rower włożyłem niemal 2000zł (oczywiście razem z rowerem)... Ale po wymiane tych części jest naprawdę spoczko.
ktt9711 Napisano 14 Maja 2013 Napisano 14 Maja 2013 Level a3 to dobry rower, mam go i jestem zadowolony. Warto w przyszłości w niego inwestować, co widać jak wpiszesz w szukajkę a3 albo a2. Roczników nie poznasz po kolorze zacisku, ja mam 2013 i czarne zaciski. Najprościej poznać po tym czy na klamce jest hayes czy shimano, hayes jest w 2013.
filipog44 Napisano 14 Maja 2013 Napisano 14 Maja 2013 Bierz A3, powinieneś być bardzo zadowolony. To zdecydowanie najlepsza opcja z tych rowerów które podałeś. Co do rocznika - rozpoznać go można bardzo łatwo - po hamulcach. Jeśli to rocznik 2013 to będzie miał na 100% hamulce Hayes. To pewne bo Kross zmontuje te hamulce od rocznika 2013, wcześniej zakładali głównie Shimano lub Tektro ale nigdy Hayes. Tak więc - jeśli rowerek ma Hayesy to jest to na pewno rocznik 2013
prezeslion Napisano 15 Maja 2013 Autor Napisano 15 Maja 2013 witam dziękuję za wasze odp. czyli wybór padnie na a3 lecz teraz jest kwestja jezeli byłby 2012 to bo brać czy dołożyć stówkę i brać 2013 jezeli w/w rower nie jest z 2013 będe pewien w sobotę ale chodzi mi o to czy warto dokładać czy jest to bez różnicy z góry dziękuję.
ktt9711 Napisano 15 Maja 2013 Napisano 15 Maja 2013 Raczej niewarto dokładać. Jedyna różnica to hamulce. Podobno hayesy są lepsze, ale te shimano nie są złe, a za to znacznie więcej osób je ma, więc łatwiej o serwis, czy poradę. PS: Ja kupowałem 2012, ale z racji że już ich nie mieli to przysłali 2013.
prezeslion Napisano 16 Maja 2013 Autor Napisano 16 Maja 2013 ok dzięki . Mam jeszcze jedno pytanie przed zapłaceniem za rower (po przejechniu sie nim) powinienem zwrócić jakąś szczególną uwagę na coś?? z góry dziękuję i pozdrawiam
Gość Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Jak będziesz nim jechał- posprawdzaj czy wchodzą wszystkie biegi, nie powinno nic ocierać na żadnym przełożeniu, ew. na tych skrajnych ale to też powinno być tak wyregulowane żeby nic nie tarło. Zwróć uwagę czy tarcze nie piszczą, nie wydają dziwnych dźwięków- zwłaszcza przy skręcaniu. Ominą cię niepotrzebne nerwy w domu, przynajmniej na początku, później i tak będziesz musiał wyregulować bo na pewno po jakimś czasie siętrochę rozlegulują, ale to się nauczysz na spokojnie, najgorzej na początku kupić rower i coś już jest nie tak- niepotrzebnie się zdenerwujesz tylko i będzie ci się wydawało że lipny sprzęt kupiłeś Po prostu- podczas jazdy nie powinno być NIC słychać, jedynie cichy, miły szum napędu A co do tych hamulców- zrobisz jak uważasz, ale te z a3 2012 są już że tak powiem wytestowane przez rzeszę użytkowników i ludzie sobie je chwalą.
filipog44 Napisano 16 Maja 2013 Napisano 16 Maja 2013 Jedyna różnica to hamulce. Podobno hayesy są lepsze, ale te shimano nie są złe, a za to znacznie więcej osób je ma, więc łatwiej o serwis, czy poradę. Hayesy nie są lepsze od Shimano. Najwyżej te modele (Dyno Sport i M445 od Shimano mogą być bardzo podobne w swojej pracy). Jednak ogólnie rzecz biorąc, hamulce Shimano są lepsze. Od Shimano lepsze mogą być np Hope ale też nie koniecznie, zależy jaki model
prezeslion Napisano 17 Maja 2013 Autor Napisano 17 Maja 2013 Dzięki za odp. oglądałem dzisiaj levela a3 rozmiar M przejechałem się nim i okazało się że prawie dotykam ramy (wicie czym), chciałem zamówić S ale powiedziano mi że na razie nie ma czarno niebieskiej tylko biało niebieska na razie się wstrzymałem bo ta biała niepodoba mi się tak bardzo jak czarna lecz jest bardziej na swój sposób unikatowa nie ma za dużo białych rowerów (przynajmniej ja takich zbytnio często nie widuję jak coś to dam znać jak się sytuacja rozwinie . Aha i dodam że faktycznie jest 2013 ponieważ ma hamulce Hayes za 2099 to cena niezła jeszcze wynegocjowałem licznik ale co z tego jak rama za duża, a to za drogi rower żeby nie był dopasowany i miał problemy.
filipog44 Napisano 17 Maja 2013 Napisano 17 Maja 2013 Daj znać jak kupisz i oczywiście opisz wrażenia + wrzuć fotki
kporys Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 filipog44 twoja opinia na temat Hayesów jest nieobiektywna. Jeździłem na rowerze z M445 i z Hayesami i i moc i modulację Hayesy mają lepszą.
filipog44 Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 filipog44 twoja opinia na temat Hayesów jest nieobiektywna. Jeździłem na rowerze z M445 i z Hayesami i i moc i modulację Hayesy mają lepszą. Być może w tym przypadku tak Nie mówię że Dyno Sport są gorsze od M445, po prostu ogólnie hamulce Shimano są lepsze od Hayes. Np wyższe modele Shimano takie jak Deore XT albo XTR są lepsze od Hayes.
prezeslion Napisano 18 Maja 2013 Autor Napisano 18 Maja 2013 Witam dzwonili do mnie że są już dostępne level a3 czarno niebieski rama S zamówiony będzie wtorek-środa cena 2099zł + licznik za ok 50zł wynegocjowałem wrażenia, foty i reszte oczywiście wrzuce, żeby "pochwalić" się oczywiście z wami moim nowym nabytkiem a mam takie pytanko ile muszą się docierać te hayesy czytałem że ok 50km i co z płynem chamulcowym jaki tam wchodzi dot 4 czy jakiś rowerowy bo tym testowym co jeździłem to hamulce działały coś podobnie ja mój z tyłu V-brake i tarcza mechaniczna z przodu fakt faktem że nie naciskałem raptownie i do końca ale myśle że po dotarciu będzie dużo lepiej , nie mam odniesienia co do hydrauliki lecz myśle że będe zadowolony z góry dziękuję i pozdrawiam
kporys Napisano 18 Maja 2013 Napisano 18 Maja 2013 Trudno powiedzieć ile je trzeba docierać, po prostu jeździj, hamuj i niedługo się dotrą. Zazwyczaj jest to ok. 60 km
filipog44 Napisano 19 Maja 2013 Napisano 19 Maja 2013 No to super, czekamy na zdjęcia i wrażenia Moje hamulce Shimano M445 od razu hamowały jak żylety i jest tak do dziś a Hayesy.. trudno powiedzieć, może być to ok 50 km
ILC Napisano 19 Maja 2013 Napisano 19 Maja 2013 Najlepiej pozjeżdżać z jakichś asfaltowych górek trzymając lekko zaciśniętą klamkę, co do modulacji, według mnie za tę cenę ani hayesy ani te shimano jej nie mają. Na pokrywce zbiorniczka powinno pisać, jakiego oleju trzeba wlać, ale prawdopodobnie DOT4.
kporys Napisano 19 Maja 2013 Napisano 19 Maja 2013 W hayesach można lać dot3 i dot4. A co do docierania to w Shimano trwa to krócej bo mają one klocki organiczne, a Hayesy półmetaliczne. A no i może faktycznie modulacja to dużo powiedziane, ale łatwo jest wyczuć kiedy koło się zablokuje
prezeslion Napisano 22 Maja 2013 Autor Napisano 22 Maja 2013 Witam zakupiłem Level-ka 3 fajnie się nim jeździ (zrobiłem ok 10km) tylko muszę przełożyć siodełko żelowe ze starego bo oryginalne za twarde. Ale ogólnie nie ten komfort co na starym tylko że ma krótsze przełożenia kwestia przyzwyczajenia ale ogólnie wart pieniędzy polecam wszystkim i hamulce całkiem przyzwoicie . Lecz mam kilka pytań a konkretniej chodzi mi o to że co to jest to pokrętełko po lewej stronie amortyzatora co one daje blokada działa fajnie i jak ma być przykręcona kierownica czy logo kross ma być na środku w dziurce czy te podziałki mają być przyległe do trzymania kierownicy. z góry dziękuję i pozdrawiam ps do hayesów jest napisane na klamceże idzie DOT 3 or 4 http://www.fotosik.pl/u/prezeslion/album/1454753
kporys Napisano 22 Maja 2013 Napisano 22 Maja 2013 Znaczek Krossa ma być na środku Pokrętłem możesz ustawić twardość amortyzatora
llancer Napisano 6 Czerwca 2013 Napisano 6 Czerwca 2013 Jak najłatwiej rozpoznać rocznik 2012 i 2013 ? Otoz 2012 ma górnąrure w kolorze z wyraznym oddzieleniem,a 2013 ma górnąrure cieniowana,ze kolor im blizej siodla tym bardziej znika....
ktt9711 Napisano 6 Czerwca 2013 Napisano 6 Czerwca 2013 Myślę, że jednak mimo wszystko bardziej charakterystyczny jest na klamce napis Hayes na 2013 lub Shimano na 2012
prezeslion Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Napisano 9 Czerwca 2013 Witam ponownie nie chce pisać nowego tematu otóż po ok 120km od nowości zaczeło coś pykać w przedniej korbie ale nie wiem czy to pedało czy korba i teraz mam ok 160km i się to nasila przy pedałowaniu jest to strasznie irytujące co to może być i czy mogę to sam naprawić i czy ewentualnie reklamacja to uwzględni ponieważ strasznie irytujące to pykanie mniejwięcej w tym samym ustawieniu korby z góry dziękuję.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.